IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Babyhope: ik reageer ook niet zo vaak hoor. Ik vind het altijd erg knap en lief dat er meiden zijn hier die keurig op iedereen reageren....Ik kan het nooit allemaal bijhouden.

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    IUI-meiden

Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,
    Babii: 1e IUI 28 januari 2010

Baby Hope: 1e IUI 3 februari,
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 6x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Op weg naar 7e IUI. Op wachtlijst voor IVF
    Brabbel1988(21): 1e IUI op 01-12,mislukt,december geen IUI-cyste. 2e IUI …. Februari.
    Chichi: 1e IUI in januari
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI raak ! helaas vmk. IUI take 3, poging 1 mislukt, 10-02 poging 2
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Ebo(34): IUI donderdag 28 januari
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt... => operatie

Ivon, 1 e IUI 31 Januari,
    Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk
    Janan: 3e IUI 25 januari, mislukt
    Juulzon: 1e IUI februari
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25 januari.
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    Marni:1 e IUI 27 januari
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI

Pearl IUI 5 Februari,
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt,5e IUI mislukt, 6e IUI 09-02-10
    Ren: 1e IUI 21 januari
    Sammie88(21): 1e IUI 30 januari 2010
    Spannendetijden: 1e IUI 16 januari 2010
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Trotse moeder:1e IUI in maart
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec Mislukt
    Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt, 2e iui 30 januari

Wachtbankje
    Ren: testen vanaf 04-02
    Ladypink: testen vanaf 08-02
    Marni:testen vanaf 10-02
    Ebo: testen vanaf 11-02
    Zonnetje: testen vanaf 13-02
    Sammie: testen vanaf 14-02

Ivon testen vanaf 15-02
    Baby Hope: testen vanaf 17-02

Pearl: testen vanaf 19-02
    Puck1234: testen vanaf 25-02

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.

In afwachting van IUI
    Zyta
    Natjuh026

Geen IUI meer
    IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje
    Stop mmm:

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Brabbel, gezellig morgen allebei de IUI, dus samen op het wachtbankje!

Juulzon, bij mij groeien de follikels snel, ik moet daarom op dag 8 al komen (of evt 7 of 9, afhankelijk van het weekend) en heb vaak ok dag 10 al de IUI. Dit is de 10e keer, en ik heb even voor je gekeken: IUI's op zijn vroegst op dag 9 en op zijn laatst op dag 13...en Pregnyl op dag 8 t/m 11 (voorkeur 1 1/2 dag voor de IUI, maar 2x dus maar een halve dag ervoor ivm heel snelle follikels) Normaal is de 1e fm oop dag 9, 10 of 11 en dan evt nog 1 of 2 fm's.

4. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas 1e iui mislukt :(, flink balen, maar ja op naar de 2e iui!

Voor iedereen op het wachtbankje succes!

@Angelica, flink balen zeg hoop dat alles snel weer goed is! En dat je naar de volgende iui kan!

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ivon@ balen meis knuffie.

ladypink@ hoe gaat het met jou ? heb je al getest meis?

6. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Hallo meiden,

ik heb geen tijd gehad om alles bij te lezen maar vanaf hier een goed nieuwtje en een slecht nieuwtje..

goede nieuwtje we gaan verhuizen dus drukte en daarom zal ik voorlopig maar heel af en toe mee spieken maar niet meer dagelijks aanwezig zijn zou iemand dat in de lijst achter mn naam willen brouwen.
    en slechte nieuws vandaag is mn ongi weer begonnen.

groetjes en een dikke knuf voor iedereen die het nodig heeft..

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dopey, dank voor je uitgebreide antwoord! Ben heel erg benieuwd hoe de boel bij mij van binnen gaat reageren op de hormonen. Spuit 'gewoon' 50 eenh. puregon. Hoor het vrijdag wel... Als ze net als bij jou hard groeien, heeft vriendlief als fanatiek carnaval-vierder een uitdaging ;) ;) Hebben we ongetwijfeld wel vrolijke feestvierende zwemmertjes ;) ;).

Lapdypink: balen meid... :( :(

@all: succ6 op het wachtbankje!

xxx juulz

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Haaa, nog zo'n late vogel hier!:D

Dames op het wachtbankje, sterkte en laat je niet gek maken.

Dames die vandaag hun IUI hebben gehad, veel succes en laat het raak zijn!

Dames die ongi zijn geworden, balen, lachen en weer doorgaan. Dat doe ik nu ook, aangezien ik vandaag de onprettige ongikrampen erbij kreeg.:$

SpannendeTijden, goed dat je ernaar heb gevraagd. Wat een groot leger was dat! Dan moet er toch eentje van raak zijn?

Ladypink, succes en veel plezier met jullie verhuizing. Heb je nog veel in te pakken?

Morgen proberen het zh te bellen om te horen of we deze week de oproep zullen ontvangen. Ik ben het wachten nu zat.

9. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Op de 1 of andere manier zet het ook nog niet door snap er niks van, maar goed zal wel weer af wachten! Lichaam is iets van slag volgens mij anders gaat het nooit zo raar.We gaan het weekend lekker weg dus dat is vast wel even goed!

Succes met verhuizen ladypink en balen van je ongi!

Timon kan me voorstellen dat je het wachten zat bent hopelijk hoor je vandaag meer.

Fijne dag iedereen

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Net gebeld of we bij deze ronde oproepen zitten. Ja dus, maar door ziekte personeelstekort en de brief zal begin volgende week komen. Op mijn vraag wanneer ze denkt dat de afspraak zal komen kreeg ik half maart te horen.:$ De artsen zitten nog zo vol. Nou, dan is het eerder april dat we kunnen starten.:(

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Dopey, heel veel succes met het verhuizen :D. En wat *** dat je ongi bent geworden :(.

Ik voeg me even op de IUI lijst, al weet ik niet wanneer ik hem heb.

IUI-meiden

Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,

Babii: 1e IUI februari
    Baby Hope: 1e IUI 3 februari,
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 6x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Op weg naar 7e IUI. Op wachtlijst voor IVF
    Brabbel1988(21): 1e IUI op 01-12,mislukt,december geen IUI-cyste. 2e IUI …. Februari.
    Chichi: 1e IUI in januari
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI raak ! helaas vmk. IUI take 3, poging 1 mislukt, 10-02 poging 2
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Ebo(34): IUI donderdag 28 januari
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt... => operatie

Ivon, 1 e IUI 31 Januari,
    Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk
    Janan: 3e IUI 25 januari, mislukt
    Juulzon: 1e IUI februari
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25 januari.
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    Marni:1 e IUI 27 januari
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI

Pearl IUI 5 Februari,
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt,5e IUI mislukt, 6e IUI 09-02-10
    Ren: 1e IUI 21 januari
    Sammie88(21): 1e IUI 30 januari 2010
    Spannendetijden: 1e IUI 16 januari 2010
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Trotse moeder:1e IUI in maart
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec Mislukt
    Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt, 2e iui 30 januari

Wachtbankje
    Ren: testen vanaf 04-02
    Ladypink: testen vanaf 08-02
    Marni:testen vanaf 10-02
    Ebo: testen vanaf 11-02
    Zonnetje: testen vanaf 13-02
    Sammie: testen vanaf 14-02

Ivon testen vanaf 15-02
    Baby Hope: testen vanaf 17-02

Pearl: testen vanaf 19-02
    Puck1234: testen vanaf 25-02

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.

In afwachting van IUI
    Zyta
    Natjuh026

Geen IUI meer
    IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje
    Stop mmm:

12. Be Happy

Vanmorgen de tweede follikelmeting gehad.
    Gisteren was er rechts een follikel te zien van 17 x 16 mm. Deze is inmiddels 18,9 x 18,9 mm. Inderdaad, een mooi rond eitje! Ik moest gelijk de Pregnyl laten zetten.

Morgen om 15.00 uur moet mijn vriend zijn spulletje ter bewerking bij het Lab inleveren en om 16.00 uur heb ik dan de 7e IUI. Daarna is het weer twee weken duimen draaien of het ditmaal gelukt is.

Nu over de IVF. Binnen 1 week verstuurt mijn gynaecoloog een verzoek naar het UMCG om ons mee te nemen in het IVF-traject. Wij krijgen van het ziekenhuis dan een informatiepakket met vragenlijst toegestuurd. Deze vragenlijst moeten wij terugsturen. Vervolgens moeten wij een informatie-avond over IVF bijwonen. Mijn vriend moet zijn zaad ook laten controleren door dat ziekenhuis. Daarna worden wij uitgenodigd voor een intakegesprek.

Mijn gynaecoloog heeft ons duidelijk aangegeven dat IVF het eindstation is. Na IVF is er niks meer! Het is wel zo dat als er uit de 1e IVF-poging blijkt dat de bevruchting niet slaagt of dat de zaadkwaliteit toch niet goed is, dat er dan ICSI wordt gedaan. Maar er worden dus maar 3 pogingen IVF of 3 pogingen ICSI vergoed door de verzekering. Je kunt daarna nog wel pogingen IVF of ICSI doen, maar dat kost je handenvol geld (1 IVF-behandeling kost wel zo'n 4.000 euro volgens mij). Dat geld moet je dus maar net tot je beschikking hebben.

Maar wat dan... Wat als IVF ook op niets uitdraait? Dan blijven wij dus met lege handen achter. Een scenario waar ik liever nog niet over na wil denken. Ik zie dan een diep donker gat voor me. De sluimerende pijn van het onvrijwillig kinderloos zijn. Natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen "maar kinderen zijn ook niet alles" of "dan neem je toch een hond" of "er is meer in het leven dan kinderen". Het gekke is dat dat meestal de mensen zijn die zelf wel kinderen hebben!

Wij willen net zo graag kinderen als mensen die al kinderen hebben! De wens zit diepgeworteld. Ik wil gewoon het ultieme vrouw-zijn meemaken: een zwangerschap en een bevalling. Ik wil weten hoe een kindje van ons samen eruit ziet.

Mocht IVF niet lukken, dan is adoptie helaas ook geen mogelijkheid voor ons. Daar staat een jarenlange wachtlijst voor en het is zo duur dat wij dat nooit kunnen betalen. De enige mogelijkheid is dan nog pleegzorg.

Maar goed. Ik heb besloten nog niet al te ver vooruit te kijken, maar door die opmerking van mijn gynaecoloog "IVF is het eindstation" word je eigenlijk wel gedwongen erover na te denken. Het dwingt je om er rekening mee te houden dat het daarna echt stopt, echt over en voorbij is. Dat er daarna niks meer is......De realiteit... Helaas...

We moeten het maar van poging tot poging bekijken. Morgen eerst nog de 7e IUI. Het getal 7 is een geluksgetal. Dat het ons maar geluk mag brengen!

Wij willen het zo graag.....!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieverd, ik snap je denken heel goed. Zeker omdat de gyn het zo stellig heeft neergezet. Maar begin bij het begin... je heb morgen een IUI! Zie na 2 weken of je verder moet kijken in de mmm of juist op een roze wolk komt te zitten (duim duim).

Ik heb ook even gedacht aan dat eindstation. Na onze ICSI zal ook niets meer zijn, maar daar ben ik niet mee bezig. Ik wil beginnen met ICSI en heb er een enorm goed gevoel bij. Dit gaat slagen!

We hebben het weleens gehad over ongewenst kinderloos, maar denken niet aan adoptie (weer jaren verder) en willen dan nog meer gaan genieten van bijv. mijn neefje als een surrogaatkind.;) Dit weten ze bij mij thuis al.

Heel veel succes morgen. Je heb een mooi ei zitten die erom springt om bevrucht te worden.

14. Be Happy

Dankje Timon, je bent lief! Ik wens jou ook veel succes bij de ICSI-pogingen.

Ik vind het soms zo vreselijk oneerlijk verdeeld in de wereld... Mensen die niet goed zijn voor kinderen (ze bijvoorbeeld mishandelen) krijgen kinderen en mensen die ontzettend graag kinderen willen en er werkelijk alles voor over hebben, hebben moeite om kinderen te krijgen.....

Maar goed.... Wij bekijken het nu ook poging voor poging hoor. Maar je wordt gewoon even met de neus op de feiten gedrukt door zo'n opmerking van de gynaecoloog.

Wij blijven erin geloven en geven de moed niet op! NOOIT!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    En dan ineens is het spontaan raak....

Nee nee, eerst deze IUI!!!! :D

16. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Na een lange tijd hier niet te hebben gereageerd, meld ik me weer. Ik zou eigenlijk in januari mijn eerste IUI krijgen, dit ging helaas niet door vanwege een overstimulatie. Ik heb de afgelopen 3 weken een hel meegemaakt, zowel geestelijk als lichamelijk. Mijn hele lichaam was van slag door die hormonen en alles deed pijn. Ik moest de afgelopen weken afwachten totdat mijn menstruatie zou komen en die is gisteren gekomen en hoe.....rood in overvloed. Vanmorgen moest ik terug naar het ziekenhuis voor een inwendige echo, daarop zag ze dat ik 2 cystes had, eentje links en eentje rechts......eerlijk verdeeld! Conclusie: ook deze maand geen IUI! Op naar volgende maand dus, dit zijn al 2 verloren maanden, wat duurt het wachten toch lang!!!!

Voor de dames die op het wachtbankje zitten en degenen die bezig zijn.....heel veel succes en mijn duimen draaien voor jullie!!

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Chichi, wat vreselijk balen! Dit zijn niet de dingen die je wilt horen.
    Loop jij in het UMCU?

18. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Ik had zo gehoopt dat we deze maand weer zouden kunnen beginnen, dus mooi niet! Ik loop in het Antonius ziekenhuis en niet in het UMCU.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @Be Happy:

Kan me je gevoel zo ontzettend goed voorstellen... Maar... Ben geen expert, maar... stél, stél dat IVF bij jullie niet gaat lukken... en het eindstation wordt genoemd... dit is Nederland... In Duitsland en Belgie zijn ze een stapje verder dan bij ons, dus wie weet wat daar de mogelijkheden zijn? Er is geloof ik nog een topic op zp hierover... Maar, wie weet, wie weet, wie weet... is de IUI deze ronde gewoon raak! Of wie weet welk wondertje er nog voor je gebeurt! Hou moed meid!!! Ik wens je heel veel kracht en geef je bij deze een bemoedigende glimlach!!! En een knuffel!!

@Chichi:
    Pfffff dat was geen nieuws wat je wilde horen meid... Wat gaan ze nu aan die cystes doen? Is er een verder plan bekend? Echt balen! Leef met je mee... Dikke knuffel!

@Timon:
    Half maart dus... Kunnen ze niet gewoon een afspraak met je plannen zodat half maart niet ineens begin april wordt...? Wordt gewoon echt wel eens tijd voor jou, over lang wachten gesproken... Hoe voel je je verder?

@Marnat:
    Hoe is het inmiddels met je mams? En met jou zelf?

@Babii:
    Leuk je nu hier ook te treffen! Spannend hé, onze eerste IUI deze maand... Voor mij ook 1e keer spuiten en 1e keer Pregnyl... Fijn dat de ongie goed heeft doorgezet en je weer een nieuwe start kan maken! Knuff!!!

@De rest: suc6 met alles lieve meiden!!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    juulzon@ het gat naar omstandigheden goed met mams.
    vrijdag gaan we de heledag heen, paps gat op stap vandaar.
    met mij gaat het we,l ben zenuwachtig voor straks. naar ziekenhuis voor de wond controle. om 15 uuur verder gaat het goed.
    update in mijn eigen topic straks.

Deel Deze Pagina