IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    #41 Sammie88, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    Ben vandaag heen geweest, was een follikel te zien van 13mm.
    Woensdag moet ik terug komen en heb dan s'ochtends fm en prikles :)
    Heb wel vandaag al Pregnyl 5000IE opgehaald.
    Maar klopt het dat ik 6 buisjes heb, 3x2 (3 poeder, 3 vloeibaar)?
    Woensdag avond moet ik spuiten en vrijdag ochtend 29 Jan IUI.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat zijn er wel erg veel.
    Je hebt waarschijnlijk 3x water en 3x poeder.
    Ik moet zelf 10000eh spuiten dus 2 ampullen poeder nodig. Mag dat met 1 ampul water vermengen.
    Maar je moet even in het ziekenhuis vragen hoeveel je moet spuiten.
    Succes. Dat is trouwens best knap dat ze het zo kunnen zien. Ik moet wachten tot mijn ei 18 mm is en dan hoor ik wanneer ik mag pregnyl mag spuiten.

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ze FA zei dat ze verwachte dat ik rond woensdag wel een ei had van 18mm en dan ook kon gaan spuiten..
    Ook hoefde wij geen onthouding.
    Ze zei het liefst op het moment dat je moet spuiten ook gemeenschap, en dan bij IUI s'ochtends inleveren.
    Hebben jullie dit ook?

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Jaaaa, ik heb tijd voor een megarea!!

@willemijnp: hoeveelste IUI is dit voor jullie? en wanneer kun je testen? gezellig op het wachtbankje...

@joontje: brief al ontvangen?
    Wel balen van nega test hoor, en dat er misschien helemaal geen ei was...

@timon: wat heerlijk, zo snel al een afspraak alsnog!

@ren: hier volgens mij hele goede echoscopistes. Groei klopte precies, alleen de een zoekt wat langer door dan de ander. Vooral voor de linkereierstok geldt dat. Ik ben wel tevreden over de gang van zaken in mijn zkh in ieder geval.
    Vervelend he, dat tangetje. Vorige keer drie dagen wat bloedverlies door gehad, gelukkig was ie vandaag niet nodig.

@brabbel1988: al getest? weet je zeker dat 30-12 je ei was? zo ja, gefeliciteerd ;)

@duivinnetje: als ik je berichtje van 17-1 en van gister lees, fluctueert het gedrag van je ex wel flink zeg. Hopelijk heb je snel zelf vrede met je situatie en kun je weer verder met je leven. Knuf!

@marnat: poeh, beiden geen werk momenteel, hopelijk redden jullie het een beetje! hoe is het verder met de wond enzo?

@ineke: volgende week al de operatie, wat goed! Hopelijk na deze ronde snel weer IUI voor jou. Zeiden ze verder nog iets over die 4% goede vormen?

@spannende tijden: nog een weekje, vreet jezelf niet op he!
    Onze reden: onverklaarbaar subfertiel. Er is niets geks gevonden...

@juulzon: fijn idee zeker, dat je geen clomid meer hoeft te slikken. niet dat het prikken zo fijn is, maar toch!

@wondertje: poeh, drie cystes. wel raar dat ze dan niet overstappen op andere stimulatie zeg... dikke knuf voor jou!

@esthern77: welkom! hoe was bloedprikken vandaag?

@dopey: welkom weer hier, fijn dat jullie door kunnen met IUI. enig idee wanneer je weer mag testen?

@angelica: heftig hoor, je eileider eruit. Hopelijk toch snel weer raak en dit keer goed!

@zeehondje: bijna testen, hoe staat het nu met je gevoel?

@rachje: lichamelijk valt het me allemaal wel mee, emotioneel gaat ook wel, op soms een goede huilbui na. Mijn man leeft helemaal mee, erg lief!
    Wel heftig wat jullie hebben meegemaakt met Jaylie Romeny! Jullie denken vast nog elke dag aan haar! Hopelijk snel een brusje voor haar.
    Hoe was uitgangsecho?

@marni: welkom hier! Gek he, dat Tristan ‘vanzelf’ kwam en je nu dit traject in gaat. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
    Wat je vraag betreft: volgens mij regelt je lichaam minder snel een eisprong dan wanneer je niet zou stimuleren. Misschien even een ovulatietest doen, en anders de gyn bellen?

@zonnetje: hee meid, je hebt het er maar zwaar mee he! Veel succes deze ronde! Hopelijk ook eens twee mooie follikels voor jou! Wel jammer dat we elkaar mislopen, dan toch maar met die dikke buik over een paar maandjes?
    Overigens is het ook een beetje afhankelijk van de arts die de IUI doet denk ik, al zei die van vandaag wel dat ze bijna op het punt stond het tangetje te pakken. Gelukkig niet nodig geweest...

@caro31: dat je er zo zwaar ongesteld van bent zeg! Hier juist minder zwaar dan anders... Gelukkig kun je al snel terecht voor verder onderzoek. En daarna weer IUI?

@sammie: welkom! Wel fijn dat het gewoon in eigen cyclus mag zeg, dat doen ze hier niet...
    Wel gek dat je woensdag pas weer heen hoeft, volgens mij groeit een follikel 2mm per dag, toch? Nou ja, heb je straks wel een lekker groot en goedontwikkelde follikel met een supereitje erin! Ik duim voor je de 29ste.
    Denk dat je voor 3 keer pregnyl mee hebt gekregen trouwens.
    En ja, op de dag van de pregnyl nog even klussen schijnt goed te zijn (al is dat ons nog niet gelukt, haha).

@zyta: heel goed, je wilt toch 100% (nou ja, minimaal 90% dan) zeker zijn van je zaak!

@esmeee: grrr, toch ongi. Extra grrrr, omdat je er zoveel last van hebt gehad en het zaad zo goed was! Hopelijk werkt de acupunctuur strakjes!
    Mij heeft het overigens goed gedaan om het wat mensen om ons heen te vertellen, dat maakt al het ‘gedoe’ wat draaglijker...

@milla rose: welkom hier, wel fijn dat het in je eigen cyclus kan he! Scheelt echt wel, volgens mij ;)

@be happy: hoe staan de zaken er bij jou voor? Goed gevoel?
    En betreft je baan: waarom ben je daar weg?

@ dreamer: hopelijk heb je snel het telefoontje of de brief ;)

@chichi: welkom terug! Veel zeg, 8 eitjes! Ik zou net als jij wel flink twijfelen of ik nou wel of niet zou gaan klussen zelf... maar denk dat ik uiteindelijk netjes zou luisteren...

Grote topics als deze: zullen we proberen zoveel mogelijk in 1 reactie op iedereen te reageren? Scheelt flink wat berichtjes denk ik. En misschien in een ander topic alleen de lijst zetten, net als nu gedaan wordt met de NOD-fora?

Mijn IUI vandaag ging goed. Veel zaadjes (189 miljoen :$, was erg uitzonderlijk zei de gyn), helder slijmvlies, alleen beetje naar gevoel van eendenbek en spuitje door de baarmoedermond, maar nu gelukkig geen tangetje. Duurde wel even voor alles ‘binnen’ was, omdat er zoveel in het spuitje zat, haha.
    Tijdens het blijven liggen een tweelingsudoku opgelost, je weet maar nooit ;)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Sammie88: nee, wij mogen juist een paar dagen voor IUI niet sexen. Dat zou beter zijn voor het zaad. Anders zou je 's avonds dus sexen en de volgende dag moet je partner alweer een kwakkie lozen voor IUI. Vindt dat wel een beetje jammer hoor, een paar dagen onthouding voor de IUI. Ik zit dan net in mijn, wahahaha, krolse dagen zeg maar....;)

@ Zonnetje: ik doe de IUI het liefst met een lege blaas. De voorlaatste keer was ik wel vergeten te plassen voor de IUI. Toen lag ik dus na IUI te liggen met een volle blaas (en ik moest zo nodig plassen dat ik niet rustig kon liggen....). Maar ik denk dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt! En bovendien kan ik je geen advies geven, want mijn baarmoeder is niet gekanteld. Wellicht dat iemand anders een goed advies voor je heeft?

@ MilkHd: ik werkte als binnendienstmedewerkster / secretaresse op een klein makelaarskantoor. En toen kwam de economische crisis en de crisis op de huizenmarkt. Veel makelaarskantoren zijn daardoor al failliet gegaan en die van ons verkeerde ook in erg zwaar weer. Het geld was bijna op en ze moesten bezuinigen. Ook op mij helaas. Ik werkte voor 2 makelaars. De een gaat over 2 maandjes het kantoor alleen draaien en de ander gaat een nieuw kantoor elders beginnen (met behulp van een backoffice, zonder secretaresse). Ik heb alleen 11 jaar lang werkervaring op verschillende makelaarskantoren. En ik wil daar ook heel graag weer aan de slag. Maar het is reuzemoeilijk om in de huidige markt een baan te vinden op een makelaarskantoor. Natuurlijk solliciteer ik ook op andere vacatures, maar dan krijg ik weer te horen dat mijn ervaring niet aansluit.
    Maar ik probeer me nu eerst op onze kinderwens te richten. En ik hoop dat de economie gauw weer opbloeit!

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat hebben we niet meegekregen als advies. Is wel zo dat 2 dagen onthouding het beste is. Als je spuit is dat dus ongeveer 1,5 dag.

Bij de vorige iui was het bij ons 3,5 dagen en dat was ook geen probleem. Kon het niet opbregen om verplicht sex te hebben op dat moment zodat het 2 dagen zou worden Dit ook in combi met werk.

7. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Bij ons was het nu 5 dagen onthouding, vorige keer maar 2 dagen. Maar voor de zaadjes maakte het niets uit (150 vs 189 miljoen).

8. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Lijst IUI 2010

IUI-meiden
    Angelica: 1ste IUI BBZ,
    Babii: 1e IUI januari 2010
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 5x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 6e IUI 16 januari 2010. Daarna op wachtlijst voor IVF
    Brabbel1988: IUI op 01-12, mislukt.December geen IUI ivm cyste en ei gemist.
    Chichi: 1e IUI in januari
    Coni: 6e IUI laatste, testen vanaf 26-12
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI raak ! helaas vmk. IUI take 3, poging 1: 20-1
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt... => operatie
    Helena115: 1e IUI januari
    Joontje: 5e IUI op 12-12 met utrogestan mislukt
    Juulzon: 1e IUI februari
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december
    Ren: 1e IUI 21 januari
    Sammie88: 1e IUI Januari 2010
    Spannendetijden: 1e IUI 16 januari 2010
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec Mislukt
    Xsannex: 1e IUI 15 december, testen vanaf 30 december
    Zeehondje (29): 1e, 2e & 3e IUI mislukt, 7 januari 2010 4e IUI.
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt

Wachtbankje
    Joontje: testen van 21-01
    Zeehondje: testen vanaf 24-01
    Be Happy: testen vanaf 30-01
    Spannendetijden: testen vanaf 30-01
    Willemijnp: testen vanaf 30-01
    Dopey: testen vanaf 03-02
    Milk: testen vanaf 03-02
    Ren: testen vanaf 04-02

Zwanger!!

In afwachting van IUI
    Zyta
    Angelica

Geen IUI meer
    IVF/ICSI: Chantal76 & Hope76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje
    Stop mmm:
    Rust:

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @milk: dat zijn goede berichten en een beetje geruststelling dat er nu geen tangetje nodig was. Heb ik toch ook nog kans op geen tang nodig. Ik hoop het zo.
    Heb het er inderdaad zwaar mee, maar mede door de vorige keer dat ik 2 weken lang alleen maar op de bank konzitten en als ik dan wat wilde doen de rest van de dag niks kon.
    Nu maar wachten. Ik hoop het van die dikke buiken, weet eigenlijk niet of je dan bij de gyn blijft of dat je gewoon naar een verloskundige mag.

@behappy: ik heb ook liever een lege blaas denk ik, maar ja als het een methode is om geen tang nodig te hebben en daardoor minder pijn heb ik het er misschien wel voor over. Maar ben ook bang dat ik dan niet rustig kan liggen.

Ik ga maar eens wat in huis doen. Weekend moet ik ook nog werken namelijk.

Op zich is een nieuw topic niet erg, als je het maar even weet. En niet van de een op de andere dag gesloten is. Heb me vanmorgen rot gezocht omdat ik dus dagen niet gelezen had.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik heb van mezelf geen korte cyclussen, vandaar :)

Milk, fijn dat er geen tangetje nodig was, hopelijk is die bij mij ook niet nodig :D

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Over volle blaas ja of nee: ik was bewust niet meer naar de WC geweest, het uur voor de IUI. Maar toen ik in het zkh was toch maar even naar de WC geweest, voelde toch fijner. En er was dus geen tangetje nodig, dus het maakt niet zoveel uit. Misschien is het wel meer afhankelijk van wie het doet ;)

Sammie: aha, dat verklaart het. Succes woensdag en vrijdag!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    milk@ ik ga duimen dat het deze keer raak is

we reden ons wel hoor we hebben weinig keus.
    we hopen dat het weer nu zo blijft en niet weer over gaat op vriezen en sneeuw.

bij bepaalde tempratuur mogen ze niet werken .

met mijn wond gaat het goed geen gekke dingen
    ben alleen moe komt ook door woensdag maar heb me ook niet aan gekleed heb er geen puf voor.
    ik mag nog steeds niks
    er staan twee was manden vol op manlief te wachten.
    ik ga wel proberen papier te snippen die staat al bij mij.
    en het eten klaar zetten.

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Uhmz.. mag ik nog wat vragen :)
    Hoe zit het met de prikles, de assistent zei dat ik mijn medicatie moet meenemen, klopt dit?
    En dan blijven er toch geen naalden over, of moet je steeds met dezelfde naald in je buik,..

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Sammie: Heb je alleen Pregnyl of ook andere hormonen die je moet spuiten?

Bij mij zet de assistente altijd de Pregnyl, hoef ik dus nooit zelf te doen. Maar Pregnyl hoeft per cyclus voor zover mij bekend maar 1x gezet te worden, dus je hebt dan maar 1 naaldje nodig.

Ik heb wel een halve cyclus Puregon moeten spuiten (waar de gynaecoloog geen goed gevoel bij had, bang voor meerling en dat zou niet goed zijn voor mijn postuur + eventuele kindjes, dus mee gestopt). Toen kreeg ik ook prikles. Puregon moet je spuiten middels een prikpen. Je krijgt dan Puregon + voldoende naaldjes mee.

15. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hoi meiden! ben ik weer even ;)

@ duivinnetje: idd nog een weekje!!! zoooo spannend!!! ben echt benieuwd of t is gelukt allemaal! hou jij dat wachten beetje vol!?!? ik heb besloten dat als ik zaterdag niet menstrueer zondag morgen te testen. (als die rotduivels wegblijven)
    ben benieuwd ... hopelijk hebben we eindelijk geluk! en jij natuurlijk ook!!!!!! ik duim voor je!

@ milkhd: thanks!!! ik zal mn best doen!! ;) t is lastig maar sinds gister gaat t makkelijker misschien omdat ik onder de 10dagen zit nu?!? geen idee maar kan t gelukkig wat losser laten!!!!

@sammie88: ik kreeg dat advies niet! wij moesten woe gemeenschappen hebben gehad en zaterdag iui . dan waren de zaadjes op zn best!!!!! en ik zou eigenlijk ook al eerder spuit en iui hebben maar mn eitjes groeie pas 2 dagen later dus gelukkig kreeg ik smorgens echo...want ze waren nog niet rijp! pas 3dagen later!!!! dus zegt niets...moeder natuur is de meest vreemde vrouw op aarde ;)

@ allemaal: ik had ook die zwaar vervelende tang! en ik had ook netjes van te voren geplast maar t komt gewoon doordat meestal alles opzet rond je eisprong en dan kunnen ze er moeilijk bij! vandaar mr.tang...en ook ik heb de hele dag na de iui last van mn buik gehad en nog halve dag erna :s

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Spannendetijden, woensdag is pas over 5 dagen, dus dat kan de follikel op zijn minst 19 mm zijn.. als hij maar 1mm per dag zou groeien, maar die van mij groeien altijd na dag 8 bijna 2mm per dag.

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Veel succes Milk!

Mannetje had vorige keer 100 miljoen soldaatjes, maar slechts 4% levenden van een goede vorm... dus dat is dan nog maar 4% he!
    Iedereen heeft wel een helehoop "afvallers" maar de gyn vond het toch veel... ik weet jammer genoeg niet hoeveel het gemiddeld is... ik dacht 10% te zien op het papiertje!

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    marni; je eitje kan sneller groeien door de hormonen en je kan dus idd eerder een eisprong hebben. ik spuit maar 5 of 6x en dan krijg ik al de pregnyl. hoop dat het toch niet te laat is bij jou.

chichi; 8 eitjes is wel erg veel meid. Wij hadden vorige keer een dilemma omdat er drie grote eitjes zaten. Maar gelukkig zijn er toen maar twee doorgegroeid en kon de iui dus wel gewoon doorgaan. Maar wij wilden met 3 eitjes de iui ook doorlaten gaan. Met 8 zou ik het risico toch niet durven nemen hoor.

Sammie; al een mooie follikel meid, super.

All; gevoel wordt steeds negatiever. Npog twee dagen!

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Brr wat een enge verhalen over al die tangen zeg!
    Ik had daar nog nooit van gehoord en dacht eerlijk gezegd dat het gewoon een slangetje derin en hupsekee was.
    Grappig dat je toch nog naief kan zijn als je zo ver in de mmm zit :p

@8 eitjes: ik zou het er niet op wagen!
    Ik weet heel goed dat elke maand er 1 teveel is, maar je wilt ook het beste voor je kindje en dat doe je niet als je nu gaat klussen.
    Het is te gevaarlijk voor jou en de eventuele kindjes.
    Het is goed balen, maar wees verstandig.

@Onthouding: ben benieuwd hoe dat bij ons zit :p
    Volgens mij hoeven wij geen onthouding te hebben.

@Sam: doe waar jullie je het beste bij voelen.

@Be Happy: lijkt me idd knap lastig om niks te mogen doen zo vlak voor je ei :p

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Even een reactie op de slaagkansen...
    Mijn mannetje vroeg het gisteren aan onze gyn, daarmee.
    - Het gemiddelde voor een normale bevruchting met beide partners in topconditie en zonder enige problemen is tussen 25 en 80%
    - Voor ONS is het 5%
    - IUI met Clomid is 10%
    - IUI met spuiten (Menopur) is 15%
    - IVF is 25%
    - ISCI was nog wat hoger, maar dat weet ik niet meer...

Deel Deze Pagina