Op zich ook wel lekker inderdaad maandje rust. Maar tussen poging 1 en 2 ook al maand moeten wachten ivm feestdagen. En dan nu weer. En als poging 3 niet lukt ook maand wachten, omdat we dan weer naar gyn moeten voor evalutatie. Dus ik wacht al zo vaak voor mijn gevoel. Maar kan lichaam wel even aansterken en kan ik mooi een poging doen toch wat kilo's kwijt te raken. Want vorige maand weer 2 kilo aangekomen. Denk door lekkere trek, weinig bewegen en de hormonen. Had gehoopt op een leuk verjaardscadeau, maar dat gaat dus niet lukken. Want ik geloof niet in moeder natuur bij ons.
Helaas helaas, deze ronde wordt het niet. Het hele circus is afgeblazen: rechts 18, 17, 15mm, links 16, 15, 10mm. En helaas, met 5 follikels van 15mm en groter gaat het feest niet door. Daar zit je dan met 11 dagen voor niks een naald in je buik steken... Nu moet ik aan de provera om de ongi op te wekken en dan kan ik weer 'gewoon' een poging 3B starten. Zonnetje: ik zag je al weglopen zonder een nieuwe afspraak te maken, dus vreesde al het ergste... 3,8cm is wel erg groot zeg, poeh. Nou, hoop voor jou ook op poging 3B! Overigens vroeg ik het vandaag nog: na 3x IUI evaluatiegesprekje met de gyn, maar je kan dan wel gewoon door met de IUIs meteen (vraag me alleen af hoe ze dat willen doen, want dan moet je tussen CD1 en CD3 zo'n gesprek hebben...). Oja, ik wilde jouw mannetje nog even een complimentje geven, vind het top dat hij steeds met je meegaat!
Ik heb jou eigenlijk niet meer gezien milk. Maar had daar ook even geen behoefte meer aan om te kijken hoe en wat. Maar 5 is best veel dan. Lijkt me helemaal balen als je al zo vaak heen en weer bent geweest en dan alsnog moet stoppen. Wel balen voor je. En wanneer komt die ongi ongeveer? Op kort termijn dus. Dat is dan wel weer lekker dat je snel verder mag. Vond het ook erg groot ja. Snap nu wel waarom ik nog zo last heb van allerlei klachten. Wordt voor mij dus weer 4,5 weken wachten gezien ik van mezelf een lange cyslus heb. Voordeel is dan wel dat zaadjes van manlief dan misschien weer beter zijn. Dan heeft de griep van januari geen invloed meer. Maar balen is het wel.
Milk en Zonnetje, wat vreselijk jammer dat het deze maand niet zo mag wezen. Zonnetje, je schreef over de verjaardag. Je bent zo goed op weg met visualiseren... probeer dat ook eens met de verjaardag. Zet jezelf in het licht op weg daarheen, maar volgens mij deed je dit al.
Dat deed ik al inderdaad. En tot op heden ging het dan ook wel goed de meeste keren. Maar ja, de angst blijft toch. Weet ook hoe vaak ik wel rotopmerkingen kreeg van schoonfamilie. En gezien het feit ze niet de moeite nemen tussentijds te bellen, willen sommige mensen het dan op de verjaardag vragen. Laatste tijd weinig zin om met bepaalde mensen over het traject te praten. Vooral mensen die stekende opmerkingen maken tussendoor. Dan doen ze zo meelevend om dan weer een trap na te krijgen. Maar man snapt het eindelijk volgens mij dat hij zijn familie moet inlichten over hoe het gaat. Hij vraagt het nog wel, maar vanmorgen zei ik dat hij maar moest bellen dat het allemaal niet door gaat deze maand. Toen zei hij zelf al dat hij ook al het idee had dat ik hun niet ging bellen. Ik moet alleen eerste de hele dag werken, dan nog uur in de auto zitten en daar de hele avond gezellig doen, weer uur terug en dan volgende ochtend ook vroeg op. Maar ja, zal maar gewoon gaan dit keer. Want anders krijg je weer van die scheve gezichten. Nadat ik de vorige keer schoonmoeder heb verteld dat ik haar die dag even niet wilde spreken, omdat het niet lekker met me ging heb ik helemaal niks meer van haar gehoord. Ze heeft het zo druk. Nou heb ik zoiets van dan toch niet, maar zeur dan ook niet over slecht contact. Ze belde een keer op om te vragen hoe het ging en toen had ik net dag ervoor flink ruzie gehad met man over zijn familie. Dus ja, zat er niet op te wachten haar te spreken. Maar man is erg veranderd sinds die laatste ruzie en dat ik hem ook allerlei dingen verteld heb. Relatie is nu uiteindelijk weer stabiel geworden gelukkig. Heeft een hoop tranen en ruzie gekost, maar ach. De hele mmm is een ware beproeving voor je relatie ben ik achter. En je leert mensen erg goed kennen op deze manier.
Lieverd, dat lees je ook in het boekje Open zenuw. Mensen die niet op jullie lijn kunnen/willen zitten (bij jou je schoonfamilie) kun je het beste loslaten. Lastig voor jouw man en ook je schoonfamilie. Als het steeds van jullie kant moet komen... misschien hen toch dat boekje geven om te lezen. Misschien snappen ze jullie dan beter. Nu vul je veel dingen al in en ga je een angst neerzetten die misschien helemaal niet nodig is. Wees die angst de baas, want jij bent tenslotte de baas over je eigen leven. Laat je niet leven door angst of wat een ander van je zal vinden. Als ze, voor jouw gevoel, nare opmerkingen maken dan zou je er rustig iets van kunnen zeggen. Wil je niets over de behandeling kwijt dan zeg je dat en vertel je het niet. Zeg dit dan wel voortijd aan je man, want anders snapt hij misschien jouw reactie niet en dat is onnodig. Jullie relatie is echt veel sterker geworden en daar mag je al heel trots op zijn. Ik heb een angst voor naalden. Deze is in loop van jaren verminderd, maar mezelf spuiten is toch even slikken. Een soort drempel die ik er (onbewust) voor mezelf heb neergezet, maar zeker weten ga overwinnen. Want ik wil door, ik wil leven en wel met mijn invulling. Ik heb eens thuis gezeten met overspannenheid en zou op een dag een heel eind met de auto moeten rijden. Normaal geen probleem, maar die ochtend was er een stemmetje die mij angst wilde aanpraten. Ik ben in de auto gestapt met een relax cd'tje en heb dat eind gereden. Eenmaal op plaats van bestemming heb ik gehuild, maar ik had het gedaan! Had ik aan dat stemmetje toegegeven dan had ik mijn wereld zo klein gemaakt. Dan had ik misschien nu de straat niet meer op gedurfd, wat al niet meer.
Dat is ook zo timon. Ik laat het ook steeds meer los hoor. En manlief weet dat ik er niet veel over kwijt wil met verjaardagen enz. Zover is hij ondertussen wel. Tegenwoordig belt hij regelmatig zelf zijn ouders. En ja zijn broer en schoonzus belt hij zelf niet en beantwoord ook niet de email. Maar heb dat allemaal bij hem neergelegd en als hij dat niet doet, prima. Zijn verantwoording Ze vragen wel hoe het is hoor en hopen wel mee, maar alleen als het hun uitkomt voor mijn gevoel. Maar ik heb ook geen zin om hun te bellen, dus vind het prima. Ze bedoelen het meestal goed, maar zeggen het niet goed vind ik. Heb al zo vaak gezegd wat mijn gevoel is, maar dat wil niet altijd aankomen. Maar vind het ook heel wat dat relatie met man al sterker is. Heb hem toen ook gezegd dat ik me afvraag of hij gelukkig wordt als hij voor zijn familie kiest en daar gaat wonen. Sindsdien er niks meer over gehoord in elk geval. En sindsdien is hij ook heel lief naar mij toe. Ik hoop voor je dat je de drempel van naalden over kan. Om eerlijk te zijn hier elke keer ook klein drempeltje hoor. En dat voor iemand die dagelijks andere mensen prikt. Maar dat is mijn lijf dan niet. Ik geniet ook steeds meer van dingen, als het lukt tenminste. Lichaam wil niet altijd meewerken in de weken tussen eisprong en ongi. Knap dat je ook toen dat stuk gereden hebt, hele lange afstanden rij ik ook niet meer eigenlijk. Heb ik wel gedaan. Laat me gewoon rijden. Slecht van mezelf vind ik soms, maar wel zo makkelijk. Dus uiteindelijk kom ik er wel. Ze hebben het weleens over levenslessen die je moet leren. Nou, dan ben ik vast goed op weg nu. En ik ga deze maand gewoon van allerlei andere dingen genieten. En nu nog hopen op beetje zon en warmte. Dan kan ik wat meer naar buiten zonder te koukleumen. Want ik merk wel dat ik met dit weer liever bij de kachel zit dan buiten.
timon@ mijn gevoel zegt dat ik daar rustiger van word en het een plekje kan geven. onbewust ben ik niet rustig.
Aangezien je met een proces bezig bent kan dat ook niet echt. Geheel rustig zijn is zoooo moeilijk. Ik ga een poging wagen, want ik heb me opgegeven voor yoga.
ik wil dat de sneeuw weg gaat ben er spuug zat van. ik wil weer fietsen uit waaien zo lekker he. kunnen we erg van genieten.
Het schijnt dat yoga rustgevend is inderdaad. Heb het hier wel op de wii staan. Heb weleens 1 oefening geprobeerd, maar had de rust niet. En ik stond als een gek te wiebelen. Je zult vooral veel dingen herkennen marnat. Dat had ik in ieder geval. En ja zolang je er midden in zit kan je er denk ik ook moeilijk afstand van nemen.
sneeuw, sneeuw. Hier een klein wit dekentje op straat. Verder niet. Maar ja, ik woon ook in het westen, dus daar is al die tijd minder gevallen. Maar wordt wel tijd inderdaad voor goed weer. Nadeel is dat het dan weer gaat regenen als het wat warmer wordt. Heb in jaren niet zoveel sneeuw gezien. En iedereen lekker naar de wintersport toe voor de sneeuw. Hoorde gisteren en vanmorgen al dat er met in bepaalde plaatsen geen grote wagens mee mogen rijden in de optochten. Dit ivm de gladheid. Lang leve de winter dit jaar.
hoi hoi dames daar ben k weer!!! ik las ff snel iets terug over een boek!?! (ter begrip) zijn er nog meer goede boeken voor deze "moeilijke""spannende" tijden?!?!!? ik zelf zoek wel eens dingen op, op het internet ofzo en laat dat dan lezen aan andere die ons soms niet begrijpen! of aan manlief als ik hem wat probeer uit te leggen maar ontspanning voor jezelf is ook belangrijk!!!!! en natuurlijk een fijn gevoel!!!! ik heb vandaag poging 2 gehad! en gelukkig met veeel minder pijn!! nu maar weer afwachten!!! k ben er gelukkig wel rustiger onder als de eerste keer!...maar die was ook zo veel spannender!! hopelijk blijft dit gevoel 2wk ....dan is het wel te doen en hopelijk had deze andere gyn the lucky shot!!! 58% was goed en dat was volgens de gyn heel goed!! bmm stond mooi open dus moment was perfect! waar ik me alleen zelf zorgen om maak: (en wat ik paar pagina;s terug ook van iemand las) ik kreeg nu pregnyl 37uur voor de iui vorige keer was dit 13uur...zijn we nu dan niet telaat?!?! vorige keer bij mn laatste fm meting was mn ei al wel 20mm en nu 18,4 miss. daarom het tijdsvershil?!?! weet iemand misschien meer hierover?!
Is een mooi resultaat spannende tijd. Nu maar weer wachten. Hier krijg ik de pregnyl 39uur voor iui in buik. Waar wordt hij bij jouw gespoten? Schijnt van invloed te zijn. Sterkte
ik heb geen idee of het wel of niet goed is... gyn zei van wel! en vorige keer hadden we 7miljoen zaadjes maar nu weet ik dat (weer) niet:x maar goed...nu afwachten idd!!!! bij mij spuiten ze in mn bil! nu had ik zaterdag FM en hij zei vanavond spuiten en dan 1,5dag later iui dat WAS vorige keer ook de bedoeling maar toen was mn ei zo groot dat we maar 1dag hadden! 13uur klopt trouwens niet was iets van 25uur...sorry
@ Milk & Zonnetje, balen zeg, zo ben je weer een maand verder met niks, kan me voorstellen dat je daar wanhopig van wordt. Ik had vanochtend weer een FM, rechts 1 van 12mm en links 2 van 11mm, ik moet dan woensdag weer terukomen en wrs vrijdag inseminatie, duimen dus maar, want van al dat slechte nieuws hier wordt je niet vrolijk