IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    pearl dikke knuff voor je.

liefs puck

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah, jammer pearl, maar hou hoop hè?! Weet dat het moeilijk is.

Dreamer; dat zou super fijn zijn zeg. Hoop op een goeie donor voor jullie, dat heb je wel verdiend na dat lange wachten.

marni; wat een stomme gyn zeg! En balen dat ze bij jullie geen weekend iui's doen. Nou ook maar zelf klussen dan denk ik, en hopen dat de iui toch nog nut heeft. Sterkte.

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je eisprong komt binnen 36-40 uur na het spuiten van de Pregnyl dus nu zou je goed moeten zitten, maar als de zaadjes er al eerder zijn dan het ei maakt het ook niet uit natuurlijk.

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik was nu 37uur voor iui verwend met een prik in mn bille hahahah vorige keer spoten ze direct na die fm van ruim 19mm...en volgende morgen (24uur later ongeveer) iui hij dacht dat hij anders misschien telaat zou zijn ofzo omdat mn follikels zo snel groeide ineens! maar nu dus mooi op tijd!!! :D
    en hoop dat die 58% voldoende is!! :)

5. Jinne

Jinne Lid

7 jan 2010
    13
    0
    1
    Nijmegen
    @Juulzon: succes met de 4e fm! Ik zal voor je duimen!
    Wij gaan naar t Geertgen in Elsendorp en ik heb Clomid geslikt en heb voor morgenavond pregnyl. En ja net 'junkies'....hahaha gelukkig is het voor een heel goed doel!

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Pearl... :( Wat jammer zeg, echt balen... Huil maar effies lekker uit hoor ... Hele dikke knuffel!!!

Dreamer: jij gelukkig fijner nieuws!! En 1 maart is al snel! Spannend joh, ben benieuwd!

Marni: Zo zie je maar, je eigen gevoel klopte gewoon! Maar wel fijn dat er zo'n mooi ei zit! Lekker klussen en wie weet....!! DOe je anders ook een ovulatietestje? Zie mijn onderstaande berichtje... (ik moet dit dus wel doen!). Maar spannend hoor! Laat maart maar een hele roze maand worden!!!

Jinne: spannend!!! Wij gaan overigens gelijk op... (zie mijn updeetje hieronder :) ).

Spannende tijden: Wat reageer jij toch altijd lief en uitgebreid op iedereen :) Hoe is het verder op het wachtbankje? Kom er binnenkort ook weer op :) !

Updeetje hier:
    Had vandaag dus mijn 4e fm... En jawel: 1 eitje is uit de staking gegaan :) en is gegroeid naar 17 mm!!! Andere eitje heeft geen zin meer en vindt 12 mm groot genoeg :(. Maar, dat ene ei, daar gaan we voor!!! Mijn bmslijm was 9mm, dus ook keurig. Vanavond laatse puregon gezet...Moet nu morgenochtend een ovutest doen (ik doe die van Clearblue op advies vd kliniek, duurder, maar wel DUIDELIJK!) en als deze morgenochtend POSITIEF is, dan moet ik bellen - hoef ik geen pregnyl te zetten - en hebben we ZONDAG al IUI... Als-ie negatief is, morgenavond de pregnyl zetten en dan maandag IUI... Vind het echt onwijs spannend... Hou jullie op de hoogte!!

Vraagje 1.: heb maandag om 15.30 de IUI... Hoe laat zouden jullie dan de pregnyl zetten?

Vraagje 2.: STel dat de ovutest nu negatief is en ik zet de pregnyl 's avonds laat, kan het eitje dat niet alsnog eerder uit zichzelf springen? Voor de 36-40 uur die er met pregnyl voor staat?

Alvast dank voor het antwoorden...

Dikke knuffel en fijn weekend...!!!

xxx

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Volgens mij kan je eitje idd ook eerder springen. Maar dat durf ik niet met zekerheid de zeggen.

Zelf vanmorgen lichtroze spotting. De ongi is nog niet echt doorgebroken, maar dat zal vandaag wel komen, helaas.

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    :( Zeehondje, hoop dat het niet doorzet.... Duim toch nog even voor je!

Ovutest was vanmorgen negatief, dus vanavond zet ik om 00.00 de pregnyl (komt mijn mams doen :) heeft meer spuitervaring, is verpl.) Maandag dus mijn 1e IUI... zó spannend!!!!

Overigens, opmerkelijk rustig hier vandaag!!!
    Hebben jullie soms een forumloze zaterdag :) ?

Bij deze een groet vol voorjaarsgeuren!

9. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Spannend Juulzon, we moeten dus allebei maandag, laten we maar voor elkaar duimen dan! Wat moet jij de Pregnyl laat zetten, ik zet 'm om 10 uur, ga ik daarna lekker in m'n bedje liggen, manlief is er niet dus ik ga lekker in bed tv kijken.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    DRINGENDE VRAAG OVER OVU-test en Pregnyl zetten...!!!!

De gyn had vrijdag gezegd: test zaterdagmorgen met de clearblue ovutest: is hij negatief, dan zaterdagavond de pregnyl...

- Zaterdagmorgen negatief getest...
    - Zaterdag om 18.50 nogmaals getest: POSITIEF...

- Moet ik nu wel / niet de pregnyl zetten?
    - Weet ik zeker dat het eitje zonder pregnyl gaat springen?
    - En als ik de pregnyl zet, maar ook een positieve ovu test had, vertraagd / versneld dit de eisprong dan??? Ziekenhuis is niet bereikbaar....

Wat zouden jullie doen???

Superbedankt voor het antwoorden alvast!!
    (wil gewoon echt mijn eisprong niet missen, wordt de 1e IUI!)

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Juulzon, wel raar dat je 's ochtends moest testen, want ze zeggen toch dat dan juist de LH het laagst is... Maarja, een piek is een piek, dus jouw piek is nu pas begonnen. Oftwel: eisprong tussen 12-48 uur. Ik zou gewoon de pregnyl zetten en zo snel mogelijk ziekenhuis zien te bereiken, misschien dat ze dan toch morgen al de IUI willen doen.

En misschien toch voor de zekerheid vanavond een klusje...

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé Milk, dank voor je antwoord...

We hebben vanmorgen geklust :)
    Ziekenhuis is NIET bereikbaar...
    Ga idd maar de pregnyl zetten...

Alleen wat betreft het klussen, tja... als we toch IUI hebben maandag, dan zijn de zwemmers dan toch minder goed? Vind het wel lastig hoor...

Kan pregnyl nu een eisprong uitstellen of niet? LH piek is toch LH piek?

Op de bijsluiter staat dat je ei 24-48 uur later springt...

Nog best ingewikkeld allemaal ;)

Meer reacties, graag!!! Want ik weet 't echt niet!!!

Dikke knuf!

13. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    dames ik moet nog tot dinsdag wachten en ik heb er deze maand z,n moeite mee op het wachtbankje!

ik ben al een paar dagen niet fit vooral in mijn maag
    ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik een virus op mijn maag had.
    maar toch hoop ik stikum dat het een teken is.
    ik weet dat ik mezelf helemaal gek maak maar ik kan de knop niet omzetten.

ik ben zo bang voor weer een teleurstelling.

dinsdag is mijn iui twee weken geleden en de vorige keren werd ik ook pas na 17 dagen ongie dus ik moet eigenlijk nog laner wachten.
    grrrrrrrrrrrrrrr

het heeft zeker geen nut om morgen al te testen?

groetjes puck

14. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    juulzon

je eitje zal nog wel niet gesprongen zijn nu.
    je mag zeker vandaag nog klussen dan zit er nog een dag tussen voor de zwemmers.
    mijn eitjes springen volgens mijn arts erg vroeg en dat is bij 18 mm en ik maak me ook elke maand druk om dat hij gesprongen is en dan kom ik daar en dan zitten die er nog.

probeer kalm te blijven en van het klussen te genieten:)

succes

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden mag ik me ook aanmelden. Wist niet eens dat er een topic was.

Heb 3x een poging tot IUI gehad , maar zijn alledrie niet doorgegaan of goed gegaan door een te vroege eisprong.
    Nu moet ik bij 16 spuiten, maar ja weekend er weer tussen he, dus weer een ronde voor jan joker.

Morgen probeer ik verder te lezen.

Juulzon je hebt pb terug hoor.

16. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Puck, ik zou toch echt wachten tot dinsdag, dan weet je het zeker en voorkom je misschien een teleurstelling, het klinkt wel hoopvol trouwens, spannend hoor.
    @ Kaboutertje, welkom hier. Wat raar dat het 3 keer niet goed gegaan is, hoe kan dat nou? Waarom houden ze dat niet beter in de gaten, en je kan toch ook hormonen spuiten om een eisprong tegen te houden?

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Juulzon: door de Pregnyl zal je eitje niet eerder springen.
    Het geeft je ei net dat extra zetje zodat ie zeker weten gaat springen.
    Dus no worries, komt helemaal goed!

@Kaboutertje: doen ze geen IUI in het weekend bij jou?
    Kan je geen ander ziekenhuis zoeken die dat wel doet?

18. Zyta

Zyta Actief lid

16 sep 2008
    175
    0
    16
    Pfff ik zag dit bericht ergens op internet....ik irriteerde me er zo aan. Ligt het aan mij of spoort ze gewoon echt niet door zoiets te zeggen. IK ben er echt zo boos om geworden :x:

Geniet van elkaar en laat liefde en passie de boventoon voeren. Ga niet vrijen om een kindje te krijgen, maar omdat je van elkaar houdt.
    Wat je ook niet moet doen, is met iedereen er over praten. Onbewust leg je een druk op jezelf een kindje te moeten willen. Je lichaam kan geblokkeerd raken.
    Er elke dag mee bezig zijn, zoals internetten is echt niet goed. Er zit zoveel spanning in je lichaam. Dan wil het juist niet lukken.
    Daarnaast speelt je lichaamsconditie en activiteiten ook een rol.
    En hoe lang gebruik je de pil. Je lichaam moet zich ervan herstellen en het natuurlijke proces weer op gang brengen.

We vrijen echt veel, omdat we erg van elkaar houden. Hoe het ook zij, de missionaris houding is het fijnst. En zelfs na het klaarkomen gewoon in elkaar blijven liggen, lekker knuffelen en kussen.
    Ik ben één dag gestopt met de pil en ik ben gelijk zwanger geraakt. Ik ben boven de 35 jaar en nog steeds sportief.

Mijn tip: maak van vrijen een genot en ontspanning en dan volgt de vreugde echt wel.

* ik blijf jullie op de voet volgen en voor jullie duimen :D*

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Pffff, van welke planeet komt die schrijfster van dat 'make love,not worries' stukje???? Vind dat wel ver gaan hoor. Prima dat het bij haar allemaal lukte, heel geweldig voor haar, maar denk dat ze vergeet dat er ook zoiets als 'vruchtbaarheidsproblemen' bestaat... Kan ook nooit zo goed tegen die berichten... Welke website vond je dat Zyt???

Pregnyl is gezet, gaan nu maar lekker slapen :)!
    Vond het overigens niet echt een fijn gevoel, hield best lang het gevoel van fikse blauwe plek!

Truste!!! xxx

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik weet uit ervaring, dat je ei echt niet 36 uur wacht met springen, omdat hij pregnyl nu heeft hoor.
    Dat ei springt toch wel als hij wilt. Dat kan zelfs al na 4 uur na de spuit zijn.

Pregnyl is er alleen om te zorgen dat hij voor de natuurlijk sprong zou springen.

Bij ons doen ze alleen op zaterdag insemineren.
    Maar vorige keer was hij ook 3 mm per dag gegroeid ipv 1,5-2 zoals zou horen.
    En ik zag mijn ov-test :( , dus ik weet genoeg.
    Ja klussen zeggen ze dan, ja hallo waren we daar al niet mee bezig?

Leuke schrijfster zeg! Zeker iemand die maar hoeft te knippen met zijn vingers en na 9 mnd een kind heeft.( ben wel benieuwd waar je dit zag, want mijn vingers jeuken om er een reactie op te geven)

Deel Deze Pagina