Wij waren een paar jaar terug op dat punt en wij kozen voor adoptie: dan van ons allebei niet. Maar dat is ieders keus natuurlijk.
Heb ik ook idd gezegd destijds tegen mijn man. Maar hij vond dat ik het recht had om zwanger te kunnen zijn. Daardoor is het adoptieverhaal wat naar achter gegaan.
@elif82: jeetje meid!! sterkte!!! ik kan me volledig bij je verhaal aansluiten hoor! en begrijp wat je bedoeld! en wie weet zal ik ook zeggen tegen die tijd oke dan een donor! maar zoals ik er nu over denk.....maar gelukkig (niet verkeerd bedoeld) hoef ik daar nog niet overna te dnken!! ik wens je veel succes !!!
waar is iedereen ?!?! is het klus dag ofzo?!?! hahahahahah manlief is deze zondag de heledag werken...en omdat ik aant piekeren geslagen was..ben ik lekker gaan rommelen in huis!! ik heb lekker mn kast op geruimd en om beetje kosten te sparen gooi ik het niet weg (dat zou erg zonde zijn) maar ga ik lekker alles op internet zetten leuke bezigheid!! hihi
Haha, nee niet aan het klussen maar gewoon een rustige zondag, ook leuk Hier nog steeds aan het wachten en ook ik weet het echt niet, het kan raak zijn maar ik kan net zo goed ongi worden een dezer dagen... wel spannend weer! Nog even over die tekst van een paar blz terug, het is wel heel makkelijk zeggen van die dame, maar als je niet in de mmm zit of er van heel dichtbij mee te maken hebt (gehad), kun je je denk ik niet voorstellen wat het inhoudt. En wat voor impact het heeft op alles. ALS iemand al eens iets dergelijks tegen mij zegt (ALS he, want dat gebeurt niet zo vaak ik ben ze meestal voor of geef ze direct heel rechtstreeks antwoord ) dan zeg ik "nou, leg me dan maar uit hoe ik er niet mee bezig moet zijn, als ik elke dag een foliumzuurtablet neem, en mezelf in mijn buik moet spuiten, en naar het ziekenhuis moet voor echo's, en mijn man een potje moet vullen, en dan de IUI gedaan wordt" en dan is meestal het antwoord dat ik wens Meiden nog een fijne zondag! liefs Dopey
idd dopey: juiste reactie ...vanuit hier vaak ook zo'n reactie haha dan vslt er vaak een stilte en loop ik met opgeheven hoofd weg!
Haha moest wel lachen om jullie reacties van die tekst......ben ik niet de enige die er zo over denkt!! Ik had het ergens gevonden op internet, weet niet meer waar Sterkte meiden! Zet m op!
@ Brabbel, wat hou jij die lijst netjes bij zeg,dank je wel, ik zag de data bij mezelf staan en dacht, jeetje daar had ik zelf nog niet eens over nagedacht dat ik mag testen op 8 maart! @ Dopey, ik ga die reactie van jou onthouden, ik heb zelf niet meer zo'n opmerking gehad sinds we in MMM zitten maar als ie nog komt weet ik wat ik ga zeggen, je hebt namelijk helemaal gelijk. Ik ga meestal aan mezelf twijfelen op zo'n moment maar dat is natuurlijk nergens voor nodig.
Babyhope; wat sneu zeg, maar wel goed van jullie dat je gelijk weer door bent gegaan, succes! En idd, je weet nu dat je wel zwanger kán raken en nu nog blijven hè?! All; nog steeds geen echte ongi. Maar heb het idee dat het wel wat meer wordt. Durf niet meer zo goed naar de wc, haha. Ook heb ik gister en vandaag niet veel gelopen/gestaan. Misschien dat het daarom nog blijft zitten (wet van de zwaartekracht?). Maar je gaat toch twijfelen. Net onder de douche met vinger aan baarmoedermond voelen. En er zat niks aan die vinger. Ach stom, ik moet niet hopen, daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Vroeg naar bed denk ik en dan morgenochtend gewoon echt ongi worden. Niet meer die twijfel.
IUI-meiden Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,februari geen IUI . Babii: 1e IUI februari Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt Be Happy (35): 6x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt, 7e IUI 11-02. Op wachtlijst voor IVF BabyHope, na 1e IUI zwanger,helaas mk bij 4wk. Brabbel1988(21): 1e IUI op 01-12,mislukt,december geen IUI-cyste. 2e IUI 10-02 Chichi: 1e IUI in maart Dopey (34): 5e IUI(1e na ma)mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt;rustronde;8e IUI raak!helaas vmk.IUI take 3,poging 1 mislukt,10-02 poging 2 Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt,maart donorvoorstel, Ebo(34): IUI 28-01 EloMuse:IUI op 10-02 Esmeee: 1e IUI december Ester75: januari Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt=> operatie Ivon: 1e IUI 31-01, mislukt Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk Janan: 3e IUI 25-01, mislukt Jinne: IUI op 22-02 Juulzon: IUI 22-02 Kaboutertje: Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25-01 mislukt, MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl) Marni:1e IUI 27-01 mislukt 2e IUI 22-02 Mickie: MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01 Moppie 1279: Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI Pearl IUI 5-02 mislukt Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt,5e IUI mislukt, 6e IUI 09-02 Ren: 1e IUI 21-01 Sammie88(21): 1e IUI 30-01 mislukt Spannendetijden: 1e IUI 15-01 mislukt, 2 e iui 15-02 Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt Trotse moeder:1e IUI in maart Willemijnp:13-02 iui gehad Wondertje79: 16-12 1e iui,13-02 2e iui Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt Zonnetje1980 (29): 1e en 2e iui mislukt. 3e iui? Wachtbankje Puck123: testen vanaf 23-02 EloMuse: testen vanaf 24-02 Dopey: testen vanaf 24-02 Brabbel: testen vanaf 24-02 Puck1234: testen vanaf 25-02 Be Happy:testen vanaf 25-02 Wondertje79: testen vanaf 27-02 Willemijnp: testen vanaf 27-02 Spannendetijden: testen vanaf 1-03 Marni: testen vanaf 8-03 Jinne: testen vanaf 8-03 Juulzon: testen vanaf 8-03 Marnat: testen vanaf 10-03 Zwanger!! Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht. In afwachting van IUI Zyta Natjuh026 Geen IUI meer IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje Stop mmm Baby Hope van zwangerlijst afgehaald, en naam gewijzigd.
@Baby hope, kon niet helemaal goed terug lezen of de ongi nog door was gezet daarom stond je nog op de lijst. Sorry daarvoor, en nog veel sterkte om dit verlies te verwerken @ Spannende tijden, ja je ziet die man ook zo kijken van, o my god wanneer stopt ze met mekkeren Arm ding. Was ook te leuk om niet te delen. @ Elif82, snap idd als je voor de keuze staat dat je wel anders gaat denken. Mijn mannetje heeft niet al te veel gezond zaad, en ik geen baarmoederhalsslijm. Maar bij ons is er wel een kans op een zwangerschap. Misschien dat ik daarom hier zo over denk. Vooral heel veel sterkte met het verlies, snap dat dit een zware klap is. Ben blij voor alle mensen die voor donors kiezen dat dit kan, en is ook zeker niks mis mee. Vind het een mooi iets dat ze op die manier hun droom kunnen realiseren. Maar voor mij en mijn man? Nee, dan denk ik toch geen kindjes hoe moeilijk het ook zal zijn. @ Dopey, ik heb ook van die mensen die dat tegen mij zeggen. En ook ik zeg dan dat ik mijn cyclusdagen moet tellen, echos maken, spuit zettten, en op tijd alles doen. Hoe kan je er dan niet aan denken? Zal het zaad dan beter worden en rechtstreeks bevruchten???? Tjonge tjonge tjonge, ik kan dan ook niet rustig reageren hoor. Krijgen meteen een snauw van me, ze weten niet wat ze zeggen. Enneu, voor ons spannende dagen he? Ook ik voel niks deze keer @ Marni, leuk he zo zwart op wit dat je dan mag testen he? Probeer het zo goed mogelijk te doen @ Zeehondje, je houd het spannend!!! Houd hoop, en moed.
Marni is jullie kindje wel "gewoon"gekomen? Of hadden jullie daarvoor ook al problemen? Zeehondje.... wanneer ga je testen? Ik zou echt niet zolang kunnen wachten. is er nog iemand die erbij temp't ook? Ik temp altijd en weet dus daardoor al vrij snel dat we zwanger zijn ( nou ja 4 jaar terug dus) Weet jullie omgeving dat jullie IUI krijgen? Hier alleen de ouders en broers en zussen ( dus de 2 gezinnen zeg maar). Krijg ook nooit de mededeling: je bent er teveel mee bezig. Wel: wanneer..., maar dan zeg ik gewoon dat ons kindje bewust enigskind blijft.
@Milkhd: Heb dus vanmorgen gebeld, en zij zei juist dat een positieve ovutest in de ochtend (niet met je allereerste urine, maar die daarna) betrouwbaarder is dan 's middags, omdat je dan veel eerder positief test... Hoe dan ook, het was dus goed dat ik de pregnyl (as you said!) gezet had! Dank nog voor het meedenken! @Puckie: oooh, die laatste dagen op dat vreselijke wachtbankje zijn echt de ergste... Zou ook nog even wachten met testen, gewoon op je NOD gaan testen... Hoop ZO dat je positief gaat testen, wordt gewoon tijd voor POSITIEF nieuws hier en wat mij betreft begint de Grote Zwangerschapsgolf voor 2010 bij jou....! Duim voor je! @Kaboutertje: goed dat je dit topic gevonden hebt!Kan me wel voorstellen dat je baalt als het nu al 3x niet goed is gegaan. Inderdaad, wat Marni zegt, controles zouden toch een indicatie moeten geven... Ik ben wel blij dat ik nu (voor het eerst) Pregnyl mag proberen, want je ei kan kennelijk uitzichzelf ook 'niet goed' springen.. Hoop dat het gauw raak is meid! Adoptie hebben wij nog niet serieus besproken. We willen eerst de hoop houden dat het onszelf lukt. Ik overweeg zeker IVF als dit niet zou aanslaan. Kansen liggen een stuk hoger. Heb nog geen kindjes, maar vindt het absoluut niet erg dat jij ze wel hebt hoor!!! Onze wens is hier allemaal dezelfde of het nu van de 1e of 2e of 3e is... Toch? Knuff! @Babyhope: hé, wat een vervelend nieuws Dikke knuffel meid... DIe rare gedachten herken ik hoor, dan hoop ik op een wonder waarvan ik weet dat het eigenlijk niet kan... maar toch ! Sterkte! @Spannendetijden: Thnx girl!! Lief ! Heb toch ook wel een goed gevoel bij hoe we 't nu gedaan hebben. Echt, dan is dit forum wel fijn hoor! Wij zijn hier met zijn allen toch inmiddels Ervaringsdeskundigen, dus hecht wel waarde aan wat er wordt geschreven. Ben er inmiddels wel weer rustiger onder . Nu morgen de IUI en dat is ook weer nieuw en spannend, bij de HSG in augustus lag mijn baarmoeder gekanteld en moesten ze met een klemmetje naar binnen enzo. Was niet heel fijn... Dus ben benieuwd. Wanneer mag jij testen ??? Duim duim! @Brabbel: Oooh, wat leuk dat iedereen blij voor jullie is! Enne, in sommige landen is het getal 13 juist voorbode van positiviteit en is vrijdag een geluksdag, dus ach...! Hopelijk trouw je stiekem toch met een bol buikje! Laatste dagen dus op het wachtbankje! Spannend! En die zwangerschapsgolf mag ook met jou (liefst met de wachtbankers tegelijk!) beginnen hoor! @Zeehondje: Hoop dat als je dit leest je positief nieuws hebt... Als IEMAND hier maar gewoon weer eens +++ nieuws zou mogen brengen.... Op naar die Zwangerschapsgolf der IUI's!!! Herken het wachten, het niet naar de wc willen en je Wet van de Zwaartekracht ! Hopelijk geen rood, maar roze vandaag! Duim duim duim! Updeetje hier: Was hier gezellig vannacht Mijn moeder zou de spuit komen zetten en was hier dus vanaf 00.00 (ze kwam uit haar werk, late dienst). Vriendlief kwam ook pas middenindenacht thuis, dus we hebben lekker wat gedronken, hapje erbij en schaatsen aan. Gelukkig konden we uitslapen zondag . Om 03u heeft mijn mams de prik gezet (en eerst dus klaargemaakt). Moet eerlijk zeggen dat ik het bij mij echt wel pijn deed... Hij moest in een vetrolletje van mijn buik en ik heb niet zo heel veel vet op mijn buik, wel wat natuurlijk, maar niet veel... Naald er onder 45gr in en het prikte behoorlijk van binnen... Was daarna ook echt wat dikker, alsof er een zwellinkje onder de huid zat... Heb het zachtjes gemasseerd en het voelde echt aan als een fikse blauwe plek.. Nu nog een klein beetje... Verder geen last. Vriendlief is echt geweldig lief voor me en het is net alsof dit alles ons dichter bij elkaar brengt... Heb vandaag nog wel even naar de kliniek gebeld en ze waren erg vriendelijk en begrepen mijn verwarring. Was goed dat ik de pregnyl had gezet en de IUI kan maandag gewoon doorgaan op afgesproken tijd. Ze vond het ook goed dat ik 'm om 03u had gezet en niet om 22u... En tja, mocht het eitje tussentijds wel gesprongen zijn, dan hoop ik maar dat één van de zaterdagochtendzaadjes mijn eitje heeft gevonden... Blijft afwachten....! Morgen dus de IUI.. Zaadjes moeten om 13u30 worden ingeleverd. We zouden eerst samen gaan 'produceren' (zoals ze dat zo mooi noemen), maar werktechnisch wordt dat erg lastig. Dus nu gaat-ie alleen... Wel heel, heel erg raar vindt hij. Dus ik grap dan: maar schat, ik moet dagenlang spuiten en jij hoeft slechts 1x een potje te vullen... En dat beaamt-ie dan met een brede lach, een knipoog en opgetrokken wenkbrauwen . Om 15u40 de 1e (en hopelijk laatste) IUI... Laat jullie morgen wel weten hoe het gegaan is! Veel liefs, weltrusten en suc6 komende week! Laat alles maar goed gaan voor ons allemaal! xxx
Juulzon, ik duim voor je. Zeehondje en..... pffff Ik moet de spuit rechtop erin zetten. Wat verschillend allemaal.
Ben even afwezig geweest, dus eerst maar even bijlezen. Afgelopen week erg druk gehad en was erg moe. Dus geen zin om hier te lezen en reageren. Nieuwe dames welkom. @marni: heb ik ook gehad hoor dat eitje kromp. Maar wel raar dat ze zo slecht gekeken hebben. Hopelijk komt het toch nog goed. Jammer dat ze het niet in het weekend doen. Want iui is toch niet te plannen lijkt mij buiten de weekenden. Succes met de iui @babyhope: balen dat het een miskraam is geworden. @spannende tijden: wat goed dat je er zo makkelijk mee om kan gaan met je vriendin. Hier juist andersom. Als ik ergens ben geweest met een baby voel ik me juist heel rot en vraag ik me af wanneer het mijn tijd is. Als je pregnyl in je buik spuit heb je na 39uur een eisprong volgens de beschrijving. Kan zijn dat als je ei al groter is dat korter kan, maar dat weet ik niet. Met mooi weer trouwen is hier best lastig plannen. Ik ben eind juni getrouwd en het was nat en 15 graden dat jaar. Dus ach, dan denk je te trouwen met meer kans op wat warmer weer. Niet dus. @timon: eindelijk goed nieuws voor je. En nu hopen dat het hele traject snel van start gaat voor je. @juulzon; volgende cyclus begin je hoger, dus gaat het misschien sneller. Hier ook minimale groei soms. 1ste iui heb ik 4xfm gehad. Kom je dan wel dichterbij je werk te wonen? Hopelijk schiet het snel op voor je. Is het een heel nieuw huis of voor jullie nieuw? Apart dat je ook nog een ovutest moet doen. Bij een positieve ovutest heb je binnen 36uur een eisprong. Gezien hij pas savonds positief was kan je uitgaan dat de piek tussen de ochtend en avond lag en dat je niet al te snel je eisprong hebt. Dus maandag komt wel goed hoor. Wat een tijdstip om te spuiten zeg. Hier standaard om 21uur. De iui is hier ook standaard om 12uur namelijk. Succes met de 1ste iui. Voor de volgende keer: ik stop de naald er onder 90graden in. En wat minder snel inspuiten. Hier ook de 1ste keer tegen het plafond, halverwege toen even gestopt (met naald in buik) en toen weer verder gespoten. Vloeistof brand ook, is mij ook gezegd door ziekenhuis. En geen druppel aan buitenkant naald kan ook wel helpen. Heb je de pregnyl wel 1,5uur eerder uit koelkast gehaald? 2e keer was bij mij minder pijnlijk gelukkig, dus wie weet. Gezellige nacht zo. @angelica: balen voor je dat je weer moet wachten. Hoe groot waren jou cystes? En heb je hier ook zo last van gehad? @pearl: balen van je ongi. En hoe was je fm? @dreamer: eindelijk ook goed nieuws voor jullie. Gaat voor jullie ook snel beginnen dus. Waar kijk je naar dan bij zo donorvoorstel? Want de persoon zie je niet lijkt mij. Rare vraag misschien, maar zat me dat af te vragen. @zeehondje: hopelijk blijft het weg, maar ben bang dat je toch ongi gaat worden. Succes. @ovutesten: : ik weet dat iemand zijn eisprong met ovutesten moest opsporen voor de iui en die moest juist rond 9.30 testen en bij een goede test de volgende dag voor iui. Staat ook niet in de beschrijving van dat je smorgens niet mag testen. Alleen niet met ochtendurine, die is te geconcentreerd. @puck: wachten duurt lang he. Je zou kunnen testen volgens mij. Ik mag vanaf dag 12 testen, dan is de pregnyl uit het lichaam. Wat je zelf wilt natuurlijk. @kaboutertje: bij jou ook geen iui in het weekend? Jammer dan, zeker als je alle rondes al geen iui heb kunnen doen. Volgens mijn beschrijving van ziekenhuis groeit een ei tussen de 2-4mm per 24uur. En er zijn uitzonderingen natuurlijk. Ik spuit zelf, maar ik moet in mijn buik spuiten. Jij spuit in je spier en ik net onder de huid. Ik ben ook verpleegkundige, dus spuit hoe dan ook zelf. Maar als ik dat niet was zou ik het ook zelf doen. Heb namelijk elke keer wel een drempel met spuiten, zus heeft aangeboden het te doen, maar je bent dan zo afhankelijk. En manlief ziet het al helemaal niet zitten. Die helpt alleen met spuit klaarmaken en spullen pakken. @zyta: ach mensen denken er vaak zo makkelijk over om kinderen te krijgen. Zolang je niet met de mmm te maken hebt weet je het ook niet. Heb zelf aan beide kanten gezeten. En je voelt het pas wat het is als je erin zit. En als je zo zwanger bent dan denk je niet verder. Negeer dat soort dingen vaak. En als ik bekende het hoor zeggen zeg ik dat het niet altijd zomaar lukt en dat er niet aan denken erg lastig is als je elke keer naar ziekenhuis moet en moet spuiten enz. Vervolgens zeggen ze meestal weinig meer inderdaad. @brabbel: dat is lastig dat je zo kort tijd hebt inderdaad. Veel is dan al weg. Had ik al toen ik in oktober ging kijken voor het jaar daarop in juni. Gemeentehuis was het probleem niet zo, alleen feestlocatie. Veel zit al vol in de zomermaanden of op die bijzondere data. Succes met regelen verder. En ach, de datum doet er niet zo heel veel toe vind ik. Wij hebben voor een bepaalde data gekozen, omdat we rond die tijd een onze 1ste afspraak weer hadden waarna de relatie is begonnen. Doe wat je zelf wilt in dat opzicht. Hoewel ik liever niet op de 13e zou trouwen om eerlijk te zijn. Maar dat ben ik. Voor wie ik ben vergeten, sorry. Hier gaat het wisselend. Afgelopen week veel pijn in buik gehad door cyste. Gaat nu wel beter. Buik ook niet meer zo opgezet als de rest van de week. Afgelopen woensdag verjaardag gehad van schoonvader. Zwager en schoonzus zeggen nu helemaal niks meer tegen me. Schoonvader was wel aardig tegen me, schoonmoeder trok vooral naar schoonzus toe. Had ook geen zin om over de behandeling te praten met alle andere erom heen. Snachts nog wat tranen gehad. Blijft gevoelig om schoonouders met kleinzoon te zien spelen. Dan vraag ik me af wanneer het onze tijd is. Hier met regelmaat erg emotioneel jammer genoeg en huilbuien om niks. Gelukkig is man wel heel lief voor me geweest hoor afgelopen week. Was niet lekker woensdag en mocht zelfs thuisblijven, ipv naar verjaardag gaan. Maar toch maar gegaan. En hier weinig geklust hoor, wel veel gewerkt, waaronder het weekend.
@juulzon: ff snel reactie: SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik duim voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rest reageer ik vanavond even op! ps ik had met iui 1 ook dat ik moet worden "aangehaakt" met de HSG deden ze dat ook!! tip: op moment van aanhaken 1x flink hoesten helpt echt!!!!!! bij mn 2e iui dacht ik daar ook aan maar voor ik t wist was ze al klaar! klem was niet nodig!! hoop t zelfde voor jou!!!
Hallo allemaal! Ik geloof dat het ook voor mij tijd word om me aan te sluiten bij dit Forum. Mijn vriend en ik zijn gestopt met de pil in augustus van 2006. Begin van dit jaar hebben we besloten voor IUI te gaan, en begin februari hebben we eerste behandeling gehad. Helaas niet gelukt.... (iui in eigen cyclus + 1 pregnylinjectie rond eisprong) We hebben nog niet besloten of we deze maand voor de 2e behandeling gaan. Liefs Roos