Lees elke dag mee, maar heb nu het fut niet op terug te reageren sorry... ben onwijs verkouden en mijn hoofd staat op ontploffen.. Meiden met aankomende afspraken succes! Meiden op de wachtbank, ik duim!! Meiden die ongi zijn geworden, hele dikke knuffel! Ik had even een vraagje, klopt het dat je van Puregon bruinverlies krijgt? Zit vandaag op dag 8 en verlies behoorlijk wat bruin...(Als sinds ik gestart ben)
Juulzon; succes vandaag! Sammie; wat raar dat je al heel de tijd bruinverlies hebt. Niet nog een restant van je ongi? Ik gebruik gonal-f, maar is volgens mij hetzelfde (alleen andere naam) en heb geen bruinverlies tijdens prikperiode. all; helaas voor ons. Eerst vanmorgen getempt, 37,2. Dus het kon waar zijn. Test gedaan, maar helaas negatief. Ongi is alleen nog steeds niet doorgebroken. Als ie vandaag niet doorbreekt bel ik morgen het ziekenhuis. Misschien voor de zekerheid alvast een startecho. Wil niet nog een ronde missen. Heb namelijk normaal ook maar een hele lichte ongi. Maar dit is wel heel erg licht.
Hoi Roos, Welkom hier! Wat jammer dat de 1e behandeling mislukt is...Als ik vragen mag (misschien een brutale vraag) waarom twijfelen jullie over een 2e behandeling deze maand? Ik kijk dan meer naar mezelf, maar ik wil eigenlijk geen enkele ronde hoeven te missen.... Waarom zijn jullie begonnen met IUI? Bij ons is het zo dat ik last heb van vijandig baarmoederslijm wat zaadjes vermoordt. Het zaad van mijn vriend is gelukkig wel prima in orde. @ Zeehondje: balen zeg, had zo gehoopt dat je een positieve test zou hebben! Misschien is een startecho inderdaad een goed idee. Kunnen ze meteen kijken of er iets aan de hand is (beginnende zwangerschap of toch gewoon een hele lichte ongi). Misschien is het wel zo dat deze lichte ongi een innestellingsbloeding is en dat je over een paar dagen dus pas positief zou kunnen testen. Ik hoop het voor je!
@rozemarijn; welkom hier helaas. @sammie: ik spuit ook gonal-f, maar ook geen bruinverlies. Misschien nog van je ongi. Hier deze ronde namelijk ook aan het eind van de ongi nog wat bruinverlies. @zeehondje: je hebt nog wel een hoge temp om ongi te worden om eerlijk te zijn. Jammer dat de test negatief was. Hoorde net wel dat een cyste je cyclus in de war kan schoppen. Je kan het ziekenhuis bellen en kijken wat ze zeggen natuurlijk. Sterkte @behappy; hier liever ook geen ronde overslaan hoor. Hoewel het wel weer even beetje tijd geeft om om adem te komen. En geen verplichte klusmomenten. Zeker manlief vind de rust wel even prettig. Ik minder inderdaad.
Nou dames, de buit is hier weer binnen Volgens de gyn leeft een ei nog 36 uur na de eisprong dus zouden we zeker niet te laat zijn, we wachten het maar weer af. We gaan woensdag lekker een weekje naar de zon dus heb veel afleiding, heerlijk. @Juulzon, succes vanmiddag!
Rozemarijn welkom. Zeehondje,mmm balen zeg. Maar ja sommigen testen pas laat positief. En je temp zegt op zih niets. Die kan ook tijdens je ongi pas zakken. Dus goed beschouwd weet je nog niets. Hier ook geen ronde overslaan hoor! Ik pas alle schema's er wel op om het toch te kunnen laten doorgaan.
Mmm, marni mijn gyn zegt dat hij hooguit 4a5 uur leeft en op het net lees je telkens anders. Volgens mij weten ze het zelf niet. Prettige vakantie
@marni; dat klinkt best lang. Ik begreep altijd dat een ei maar 12 tot 24 uur leeft. Geniet van je vakantie. Heb je nog plek in de koffer? Dan kan ik mee naar de zon. Even lekker afleiding. Nog even over donor en adoptie. Hier waarschijnlijk geen donor of adoptie. Manlief wil dit niet. Maar wie weet als je voor de keus staat is het weer anders. Heb geleerd dat je niet vooruit kan denken wat je doet in zo een situatie. Gelukkig zijn er ook die mogelijkheden nog. En ieder zijn eigen keus. Ik ben soms ook wel bang dat ik nooit kinderen zal krijgen van mijn man. En wat dan? Zit er soms wel over na te denken om eerlijk te zijn. Er zijn nog wel zoveel kansen bij ons. Maar vraag me dan ook af waarom het zo moeizaam gaat bij ons. Voelt soms aan alsof het moederschap niet voor me weggelegd is.
Hoi meiden, Heb me even rustig gehouden met schrijven, maar lees wel zo nu en dan mee. Er gebeurt hier ook altijd zoveel hè?! Ben vooral even bezig geweest met het uitzoeken van accessoires bij mijn trouwjurk, moeders heeft hier lekker een paar dagen gelogeerd. Volgende week woensdag mag ik weer naar de winkel om te passen en dan wordt ie definitief op maat gemaakt. Spannend hoor! We zijn aan het aftellen nog 11 weken te gaan.... en dan stappen we in het huwelijksbootje Verder is het hier afwachten, heb sinds vandaag weer menstruatiepijnen en pijnlijke borsten, dus ben bang dat ongi aan het einde van de week staat te wachten Heb net geweigerd om van de week een chemo toe te dienen bij patiënt, dus daar moet nu een collega voor terug komen. Voel me er een beetje schuldig om, maar stel nu dat ik toch een keer zwanger ben en ik geef zo`n chemospoeling.... Soms kom je in een lastig pakket.... Maar goed genoeg over mij. @Brabbel vrijdag de 13e in welke maand? Vrijdag is toch een mooie dag om te trouwen Wilde wij ook, maar de dag na hemelvaart worden er geen huwelijken voltrokken, dus bij ons is het nu de woensdag voor hemelvaart. Weet je al een beetje hoe jullie het gaan doen? En wat voor soort jurk je aan wil? Leuk hoor, geniet ervan. @Zeehondje wat spannend zeg, ik hoop zo voor je dat er veel +++ komen. Zal voor je duimen. @Zyta wat een belachelijk stuk wat die vrouw heeft geschreven zeg, het is makkelijker gezegd dan gedaan idd. Wat denkt ze wel, heb zo`n hekel aan dat soort mensen. Worstel er zelf ook mee, dat ik er teveel mee bezig ben en het een beetje los moet laten. Maar dat hoeft iemand ons niet in te peperen die zelf in 1x zwanger is geraakt. Iedereen die in afwachting is van een volgende poging, zet hem op en sterkte! Iedereen op het wachtbankje gezellig hè in die regen, maar kop op meiden de temperatuur gaat omhoog. Ik duim voor jullie. Er moeten toch wat +++ tussen zitten hè, als je de lijst ziet. groetjes Wondertje
M'n koffer zit al aardig vol maar ik zal wat zonnestralen jullie kant op sturen, dan voel je je vaak al een stuk beter! En je kan inderdaad nog niet zeggen dat wil ik wel of niet, je verlegt toch steeds weer je grenzen. Ik dacht trouwens ook altijd dat een ei maar max. 24 uur leeft, nou ja we merken het wel, niet geschoten is altijd mis toch, en we hebben goed geklust dus genoeg zaadjes aanwezig nu
Hebben jullie ook weleens de gedachten: het gaat niet op de natuurlijke manier, dus er is iets aan de hand, maar wat. Moeten we de natuur gaan tarten? Er al toch wel een reden zijn waarom het niet lukt? Ik heb altijd het idee: voor alles is een reden, alleen weet je soms op dat moment niet waarom iets gebeurt, maar later kom je er wel achter.
Hier is er ook een oorzaak voor het niet lukken. Manlief maakt antistoffen aan tegen zijn eigen sperma door een ontsteking die hij heeft gehad. Waarschijnlijk omdat hij te lang zijn urine ophield. Hier had hij verder geen last van, maar dat kan een oorzaak zijn geweest. En zijn bal was niet goed ingedaald toen hij jong was. Dus ik denk dat die combi de oorzaak is bij ons. Maar regelmatig vraag ik me dat inderdaad ook af. @marni: dank je voor de beloofde zonnestralen. Zaad genoeg dan inderdaad.
Hoi Marni, Volgens mijn anatomieboek is een eicel ongeveer twee dagen lang bevruchtbaar. Bij ons heeft er deze keer ook ongeveer 29-30 uur tussen de LH piekmeting en iui gezeten, ivm weekenddienst waarin we vielen. Maar erg goed en veel zwemmers en volgens mij is mijn ei gesprongen 45 min. voor de inseminatie, heb namelijk altijd ovulatiepijnen en die hielden vlak daarvoor op. Dus ik zou zeker goede hoop hebben, niet geschoten is altijd mis. Jullie gaan dus lekker een weekje naar de zon, geniet ervan. Hele fijne vakantie. groetjes Wondertje
@wondertje; na de lh piek duurt het inderdaad nog 24-36uur voordat je ei springt. Dus zou goed kunnen zijn dat hij vlak daarvoor gesprongen is. Nog even geduld en dan ook trouwen. Ik heb de accecoires meteen in de winkel erbij gekocht toen ik jurk uitzocht. Op schoenen na dan. En als hij op maat gemaakt is goed op je gewicht letten. Want anders pas je niet in je jurk op de dag zelf.
Over wel of geen donor willen gebruiken. Geloof me, je weet het pas als je voor die keuze staat. Ik riep 3 jaar geleden ook als 1 van ons onvruchtbaar is, dan houdt het op. En zie ons nu eens staan. Je kan erover nadenken, maar zeg niet ik weet het zeker. Je weet het namelijk niet zeker totdat je in zo'n situatie zit. En ik hoop dat niemand ooit voor die keuze komt te staan. @Zonnetje: we krijgen bij het donorvoorstel de donorkenmerken te horen. Wij moeten dan zeggen of we daarmee akkoord gaan. Zo ja, dan gaan we van start. @Zeehondje: vervelend he, die onzekerheid! @Sam: ik heb geen idee meis, bel even je gyn. @Juulzon: succes vandaag! Ik ga duimen dat ik je niet tegen ga komen
Ach alle geleerden zeggen steeds wat anders. Dus je kan er toch niet 100% vanuitgaan dat de gyn de waarheid spreekt, of juist het internet. Wij gaan in ieder geval door voor ivf hierna. Donor hebben we niet nodig, lijkt me ook wel heel erg lastig hoor, om daar een beslissing over te nemen. En adaoptie, ja dat is heel kort even ter sprake gekomen bij ons. Maar daar gaan we nog niet te uitgebreid op in. Hopen het niet nodig te hebben. Bij ons is er geen reden gevonden waarom wij maar niet zwanger raken. En dat is erg vervelend. Soms heb ik wel eens gedacht dat ik het fijner zou vinden als er wel iets aan de hand was geweest. Dan hadden ze dat kunnen oplossen en was het klaar. Maar ik weet nu ook dat dat net zo goed nog lang kan duren voordat er een zwangerschap optreed. Dus het maakt eigenlijk niks uit. Alleen als je mannetje bijvoorbeeld heel slecht zaad heeft of dat jij als vrouw geen eisprong krijgt. Dan is het echt k*t en dan heb ik toch liever die 'onbegrepen infertiliteit'.
De reden lijkt me bij ons wel duidelijk. Ik heb last van vijandig slijm; mijn slijm vermoordt zaadjes. Moet ik nou gaan redeneren waarom dat dan gebeurt? Dat daar dan een reden voor is? Dat de natuur het soms voor ogen heeft dat ik niet zwanger zou mogen worden? Pffff, ik word hier behoorlijk verdrietig van! Dus nee, ik denk daar niet over na eigenlijk. En hoezo de natuur tarten? Ik denk maar zo: als al die vruchtbaarheidsbehandelingen niet hadden gemogen, waren ze ook nooit uitgevonden door de mens! En aangezien de mens ook onder de natuur valt.... Ik vind het knap dat sommige mensen kunnen denken: als het niet lukt, dan niet. Dan is er blijkbaar een reden voor. Bij ons zit de kinderwens echter zo diep dat ik niet zo gemakkelijk kan denken "als het niet lukt, dan lukt het niet". Het is een oergevoel wat ik heb. Ik wil weten wat het is om zwanger te zijn, om het ultieme vrouwzijn mee te maken. Om mee te maken hoe ons kindje er uit komt te zien. Als wij uiteindelijk geen kinderen zouden mogen krijgen, zou ik dan ook in een diep zwart gat terechtkomen, vrees ik. En nu een tegenvraag, een gemene, ik weet het. Maar het heeft hier wel mee te maken. Jij redeneert: alles heeft een reden, alleen weet je soms op dat moment niet waarom iets gebeurt, maar later kom je er wel achter. Als je zelf wel achter die redenering staat, waarom krijgen mensen die kinderen mishandelen (of nog erger), dan wel kinderen? Wat zou daar dan de reden voor zijn? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor. Wij willen graag kinderen en zullen ze met alle liefde van de wereld grootbrengen en mensen die slecht zijn voor kinderen, krijgen ze juist wel. Nee, wij staan he-le-maal achter ons besluit van de MMM en twijfelen er totaal niet over. Wij gaan ook alles proberen en tot het uiterste, zodat wij het onszelf later in elk geval niet kunnen kwalijk nemen dat we niet alles geprobeerd hebben. Oke, er is een grens, maar dat zal een financiele zijn. Helaas.
Gelukkig zit ik al jaren op hetzelfde gewicht, dus nog 3 maanden hihi.... ik doe mijn best. Stiekem hoopte ik dat ik met een dik buikje mijn trouwjurk in zou gaan, maar dat heb naast me neergelegd. De dag zal er niet minder bijzonder om zijn. Het gaat nu wel kriebelen hoor.
Dreamer: wij hebben ook voor de keuze gestaan hoor. Dus ik weet waar ik over praat. Maar wij zijn gewoon stellig van niet. Maar ieder heeft zijn reden om anders te denken. En dat mag ook. Als degene de keus kiest waar bij hem/haar past. Be Happy: ik snap wat je bedoelt. Ik kan ook niet voor anderen spreken. En wij gaan ook door. Waarschijnlijk niet voor IVF, maar dat heeft met de reden te maken, dat manlief dat niet wilt. En ik zelf vind dat daar teveel tijd in gaat zitten. En ik wil die tijd liever benutten aan ons kindje. Dit zou een heel ander verhaal geweest zijn als we geen kind hadden. Ja en van kindjes mishandelen.... nee die mensen verdienen geen kind absoluut niet. Ik kan ook niet voor een mishandeld kind praten, maar mss zien zij er later wel iets in ( dat ze sterker eruit komen of dat ze later hun kindjes totaal anders behandelen ( afgezien van mishandelen dan)) Ik kan daar niet over oordelen. Maar weet gewoon uit eigen ervaring dat alles een reden heeft. Waarom heb ik zoveel mk-en gehad? Anders had ik mijn schatje niet gehad bijv. Ben ik hier de enige die veel hindernissen moet nemen? Nu snap ik dat voor een ieder hindernissen zijn, maar de meesten hier op het forum worden zwanger en zijn onbezorgd. Positief is een feest. Bij mij dus niet. Eerst het zwanger worden, dan het blijven ( dus geen mk krijgen) en dan kan het bij mij altijd nog rond de 23 weken fout gaan. En dan tijdens de bevalling is een heel groot risico. Ik heb nl niet het idee echt ergens bij te horen of juist overal.