dat is zwaar kl.... meis ik weet even niet meer te zeggen. dikke knuf. ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.
be happy@ balen van je ongi meis. knuffie hier@ vanmorgen naar ziekenhuis geweest voor de eeg onderzoeken. ging allemaal goed stelde niets voor, als kleine meid had ik het ook al gehad. nu de uitslag afwachten krijg er een brief over.
thanx spannedetijden ik zit vandaag precies twee weken na mijn iui maar de laatste paar keer werd ik ook pas na 17 dagen ongie
je kan het nog ff aankijken!?!!! en misschien kan je nog met hem praten voor je gaat testen! misschien kan je t weekend testen en hem dan vragen er toch bij te zijn?!?!?!? succes!
Puck, wat naar voor je... Hoop dat er snel een oplossing voor jou en je mannetje komt..... Veel sterkte lieverd, hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Juulzon ik werd na 14 dagen ongesteld. Rozemarijn wat knap dat je zo kan denken. Mij kan het alleen niet snel genoeg aan Be happy, jij izt in IVF. Hoe lang moet je daarop wachten. Bij e IUI kon ik gelijk de volgende cyclys terecht, maar hoe zit dat bij IVF? ( ja ik weet heb het nog niet uit mijn gedachtn gezet. Moet manlief alleen ook zo erover denken) Zeehondje ik zou toch hoop blijven houden. En ik zeg ook niet dat je/ik niet door moet gaan met MMM, maar toch denk ik weleens: waar ben ik mee bezig. Ik weet ik kan anders praten omdat er al een drop rondloop. Bij nummer 1 had ik ook anders gereageerd. Maar nu ze is gezond, lief enz enz. Ik ben ook de jongste niet meer, wat brengt het ons. Maar toch ga ik weer naar het zh... dus ik kan er ook geen afstand van doen. Maar natuur tarten heb ik mss wat verkeerd uitgedrukt. Alles weer rechtgetrokken? Oooh Puck wat erg.
Even hele korte reactie. Voor degene die ongi zijn geworden, balen en sterkte. @puck: ik weet ongeveer hoe je je voelt. Hier 2 maanden geleden ook de nodige problemen gehad in mijn relatie. En die had ik regelmatig. Manlief heeft mij toen ook regelmatig gezegd of hij niet meer wist of hij met me verder wilde en nog van me hield. De hele mmm heeft grote invloed op je relatie. Het enige wat ik voor je hoop is dat het een bevlieging is en dat hij weer bij je terug komt. Heel belangrijk is praten en elkaar je gevoelens vertellen. Snap dat je niet wilt testen nu. Is er een rede dat hij het ineens niet meer weet of niet ziet zitten? En wat is de oorzaak dat het niet lukt bij jullie? Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat alles weer goed komt. Leef heel erg met je mee, want het voelt heel rot deze situatie. Dikke knuffel van mij. Op de rest reageer ik later deze week nog wel, vanavond weer flinke hoofdpijn en moe.
@ Kaboutertje: ik begrijp je nu beter hoor! Ik zie nu pas dat je al een kleine lieverd hebt rondlopen. Mijn vriend en ik hebben het er ook al over gehad dat wij onze handjes dichtknijpen als we er eentje zouden mogen krijgen. Daarna zien wij wel verder. En misschien besluiten we dan ook wel om eerst gewoon de natuur zijn gang te laten gaan. Want uiteraard zouden wij het liefst twee kinderen willen... maar ja... Wij hebben trouwens nog geen bericht van het ziekenhuis wat betreft IVF. Twee weken geleden zei de gynaecoloog dat hij binnen een week een verzoek om ons mee te nemen voor IVF zou toesturen aan het betreffende ziekenhuis. Dus ik denk dat wij deze week of volgende week bericht krijgen van het ziekenhuis wat betreft IVF. Ik heb begrepen dat wij eerst informatie + vragenlijsten toegestuurd krijgen. Die vragenlijsten moeten wij invullen en terugsturen. Vervolgens worden wij uitgenodigd voor een informatie-avond en moet mijn vriend zijn spulletje laten controleren door dat ziekenhuis. Daarna worden wij opgeroepen voor een intakegesprek. Wij houden er rekening mee dat het wel april/mei kan worden voordat wij voor een intakegesprek mogen komen. En daarna is het wachten tot wij kunnen starten met IVF. Al met al kan het dus nog wel even duren. Intussen gaan wij gewoon verder met IUI. Want niet geschoten, is altijd mis. Vooral gezien mijn leeftijd van 35 jaar wil ik geen kansen missen. @ Puck: jeetje joh... Ik schrik ervan! Had je dit wel zien aankomen of kwam dit als een totale verrassing? Mijn vriend vroeg net aan mij of jullie er al een gesprek over hebben gehad? Of is hij zomaar zonder duidelijk gesprek naar een vriend gegaan? Hij weet toch ook wel dat jij een dezer dagen zou mogen testen of niet? Dikke knuffel van mij en heel veel sterkte. Ik lees helaas wel vaker verhalen van mensen die in de MMM zitten waarvan de relatie stuk gaat. Ben hier zo van geschrokken dat ik hier net zelfs met mijn vriend over heb gesproken. Dat als er iets is, hij dat wel moet zeggen zodat we er over kunnen praten. De MMM is namelijk een zwaar traject wat een enorme weerslag kan hebben op je relatie.
Puck, wat naar dat vriend je alleen heeft gelaten om na te denken, ik hoop dat jullie het kunnen uitpraten, en het weer goed komt, sterkte! Wij hebben ook regelmatig problemen, en hebben de afgelopen jaar 2 keer op het punt gestaan om uit elkaar te gaan, dit allemaal door de MMM, het is ook niet niks. Ik probeer zoveel mogelijk met hem te praten en hem overal bij te betrekken, hij vind het allemaal zo lang duren, en had niet verwacht dat het zo zwaar zou worden. Gelukkig zijn we sterk, en bijten we er ons nu nog doorheen, en hopelijk blijft dit ook zo, want kan echt niet zonder hem...
Jeetje Puck, ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk is het enkel de stress die hem teveel wordt en komt hij toch snel terug meid! Ik heb hier al een hele tijd niet meer meegevolgd, echt heel druk op het werk en met de verbouwingen. Hoe maakt iedereen het? Ik ben begonnen met de Menopurinjecties (nu dag 5), er komt een verpleegster de spuiten zetten, zie het met mijn naaldenvrees echt niet zitten om zelf te spuiten en mijn man werkt in een ploegensysteem dus dan kan hij deze week niet helpen... groetjes
Be happy, dan ben je sws al een half jaar bezig met IVF zeg maar? Tenminste vanaf het begin van nu mag je daar aan beginnen tot daadwerkelijk de 1e behandeling? Ineke komt er een verpleegster naar je toe? Wat een luxe hier moet je naar het zh.
@ Kaboutertje: bij het ziekenhuis waar ik onder behandeling kom, is inderdaad een wachtlijst van 3 tot 6 maanden voordat je kunt starten met IVF.... Maar IUI wordt oneindig vergoed (de meeste mensen weten dit niet), dus daar ga ik nu dan maar gebruik van maken, tot wij aan de beurt zijn voor IVF.
Nee wist ik ook niet. Ik dacht maar 6 x. Dus duurt dan 6 mnd, hoop dat ons zh ook dan gewoon door wilt gaan. Maar jij bent dus ook al "ouder". Zijn er hier meer "ouderen". Het geeft voor mij toch wel een bepaalde druk. Nog zoveel keer en dan... ja ben ik dan echt te oud.
mmm Meer risico op afwijking bij ivf-kind - Binnenland - de Volkskrant Zoiets had onze gyn ook al gezegd. Er is geen natuurlijke selectie, dus niet de sterkste bevrucht, maar welke een laborant eruit pikt. Dus mss wel een zwakker zaadje. Zit nu verder te lezen, dat zal wel icsi zijn. Bij een IVF zwangerschap bestaat eveneens een verhoogde kans op een miskraam. Ongeveer 15 tot 20% van de zwangerschappen eindigt in een spontane miskraam. Voor een deel is hierbij alleen sprake van een positieve zwangerschapstest en wordt nooit hartactie op de echo gezien, Lees ergens anders 25% verhoogde kans op mk Moet ik hier nu uit concluderen dat de kans op een mk nog groter is??? Dan zou ik idd ook nog eens goed moeten nadenken. Want een mk oke, maar om er nu al in te gaan met de kans is nog hoger.
@ Puck, jeetje meid, dat is heftig, heel veel sterkte @ alle meiden die ongi zijn geworden, ook veel sterkte en geef vooral niet op!
BeHappy: Ook al slecht nieuws... wat onwijs balen! Op naar een nieuwe ronde dan maar... En hopelijk wordt de nieuwe ronde gelijk de laatste ! Wat jij schrijft over jou en je mannetje: moest glimlachen: ik vroeg het vriendlief net ook... En hij stelde dezelfde vraag als jou ventje! Zo zie je maar.... Puckje: Jeetje meisje toch... Wat vreselijk voor je.... Zat het er inderdaad een beetje aan te komen? Heb je het zien aankomen? Pffff, leef met je mee meid... Hoop dat jullie er samen uitkomen...Snap niet dat hij nog wel met jou het IUI traject in is gegaan en nu zegt dat hij twijfelt aan de liefde... Dat kan toch niet ? Héle, intense knuffel!!! Marnat: Wat hebben ze precies bekeken met het onderzoek? Kan er iets 'ergs' aan de hand zijn? Sterkte!! Duim voor een goede uitslag voor je! Kaboutertje: Het was al recht hoor!!!! Nooit echt krom geweest! We zijn hier voor elkaar en zeggen eerlijk hoe we over dingen denken. en iedereen denkt vanuit zijn / haar belevingswereld en volgens mij heeft iedereen hier respect voor elkaars visie! Knuffel! Voor de rest! Sterkte met wachten... Wordt wel weer tijd voor een positief berichtje hier hoor lieverds!!! Knuffel 4 All!
Hoe druk wil je je maken over een eventuele mk bij IVF/ICSI? Ik ga me er niet druk om maken, terwijl we nog even op ICSI moeten wachten. Dan kan ik net zo goed niet beginnen. Bij een natuurlijke zwangerschap heb je ook zoveel % kans op mk. Ga je hier dan wel aan beginnen? Ik heb even gemist of jij al een kindje heb... wij zijn voor ons eerste kindje bezig. Ondanks mijn niet prettige gevoel voor naalden zal ik straks toch die drempel over gaan om mezelf te spuiten. Ik denk alleen maar aan die hummel die wij binnen een jaar in onze armen gaan houden. Misschien ben ik (te) scherp, sorry dan.
juulzon@ ze hebben gekeken of het epileptici is ja of nee. nu maar afwachten wat het is. ze durfden me nog geen medicatie er voor te geven, vandaar de onderzoeken. om duidelijkheid te krijgen. hoe gaat het met jou meis?
Ik zag het vorige maand ook even niet zitten. Toen had ik ook echt een moment van ik stop met alles. Maar na een goed gesprek met mijn man gaan we er toch voor om onze relatie er goed vanaf te brengen en natuurlijk een kindje. Dus ik heb ook even in een flinke dip gezeten.