IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Dit was voor ons destijds één van de redenen om over te stappen naar een ander zh. En maar goed ook, anders hadden we nu geen kids gehad; ál mijn eisprongen in de afgelopen jaren waren op een zondag...

@ Sammie; ik kan je verder ook niet helpen. Maar waarom weet je nu al dat je ei tot zondag "moet blijven zitten".

@ Ego; Ik zit nog te twijfelen over of en wanneer ik met de provera ga beginnen. Ik vind het altijd zo moeilijk. Ik ben altijd bang dat ik misschien toch zwanger ben en het door de provera fout gaat. Denk dat ik straks of morgen maar weer eens een testje er tegenaan gooi en er dan mee ga beginnen.

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    #1002 spannendetijden, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    goede morgen meiden!!! :D

bedankt voor de felicitaties! :D iig nog iets om voor te feliciteren! ;)

@puck1234: wat ontzettend balen voor je meid!!!!! sterkte! zal moeilijk voor je zijn! :( hoest verder?!?!!?

@kaboutertje: wat irri!!!!!!! zoooo vervelend dat ze dat nou niet op zondag doen zeg!!! hopelijk kan het maandag! heb je toch nog kans deze maand en anders moet je aan de klus!!

@dunchan: ik bedoelde de vraag van test datum niet beledigend hor!!!!!!! maar was gewoon verbaasd....dacht vergis ik me dan misschien?!?!? :D iig ga ik de komende wk voor je duimen! (als ik klaar ben voor mezelf hahahah) ondertussen zijn mn duimen versleten !! :D ;) hahaha

@sammie88: wanneer heb je voor het laatst een FM gehad dan?!?! dan zouden ze dat toch gezien moeten hebben?!?!?!
    hopelijk ben je nog optijd:D zou zonde zijn natuurlijk!!! ik had t trouwens laatst ook hor dat ik dacht...ben te laat! maar was mooi optijd :D ;) good luck girl!!!

@brechtjemvj: ik kan je helaas geen antw geven....ik slik namelijk zelf helemaal niets(behalve foliumzuur en vitamine;) ) en ben er ook niet mee op de hoogte , helaas!!! maar misschien kun je de gyn/poli bellen of het op het forum aan de verloskundige vragen en idd nog een test doen?!?!?! succes iig meid!!

@all/ego: ik heb dubbel gevoel: aan de ene kant kan ik niet wachten tot het maandag is want dan is mn NOD en hoop ZOOO dat ik NIET ongi word maar aan de andere kant ben ik weer ZOOOOOO bang dat ik toch ongi ga worden!!!!!! heeeeeel dubbel!!! ik wil t wel en niet! en mn lichaam geeft me geen enkel gevoel nog of t wel of niet zo is!!?!?! maar mn beste vriendin en schoonzus voelde ook HELEMAAL NIETS en die testte omdat ze overtijd waren en beide inverwachting dus zegt niets maarja de afgelopen 2jr gaf mn lichaam ook geen teken en was ik dus ook niet zwanger!!?? dus t begint nu wel te malen in mn koppie! ik hoop t zo! zit midden tussen de buiken en wil graag meedoen! (dat klinkt wel raar maar jullie snappen wel hoe ik t bedoel he?!)
    toch wel weer vervelend zo'n dubbel gevoel!! vorige mnd had ik het de avond voor mn NOD ik wilde niet slapen want wist/voelde dat ik ongi wakker zou worden maar hoopte ergens dat het niet zo was en ook daarom wilde ik niet slapen want was zo zenuwachtig voor de ochtend en ja hor..toen werd ik zwaar ongi wakker en nu heb ik dat gevoel weer en ben ik dus bang dat ik ma weer ongi word!! pfffff heb nogsteeds gevoelige boobs en heeel af en toe voel ik steekjes/prikjes in mn onderbuik...maar of dat iets is?!?!?!?! i dont know! ik hou jullie uiteraard op de hoogte!!! maaruh...kennen jullie dat gevoel?!?!

fijn weekend alvast iig!!!! :D ik ben heerlijk vrij en morgen is manlief werken dus kan ik lekker heledag op zw.sch.pag. :D hihi

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Puck; nee hè, balen zeg. Waarom wil het toch niet lukken?!

Dopey; hopelijk één van je laatste fm's. Hier volgt namelijk een mooie zwangerschap op die goed blijft gaan!

Sammie; misschien dat je dan geen pregnyl krijgt en morgen al de iui? Misschien een optie om te overwegen. Of een ovulatietest doen?

Kaboutertje; kan de pregnyl niet een dag eerder of later gezet worden. Dan kan je zaterdag of maandag de iui krijgen.

Brechtje; ik heb nog nooit provera hoeven slikken. Dus sorrym kan geen advies geven.

Spannendetijden; oh, jou gedachten komen me zo bekend voor. Aan de ene kant wil je heel graag hopen, maar aan de andere kant ben je bang dat je toch ongi gaat worden en je dan in een nog groter gat valt. Ik heb wel een beetje last van m'n boobs na de pregnyl, maar net voor nod is dit elke keer weer weg. Dan weet ik eigenlijk al dat het niet gelukt is. Maar toch ga ik dan denken, ach ja, er zijn ook vrouwen die helemaal niks voelen, ook geen last van borsten hebben, dus....
    Ja, wij vrouwen kunnen onszelf helemaal gek maken met die gedachten!
    Ik duim voor je!!!!

All; hier zelf vanavond eerste spuit weer zetten. Volgende week donderdag fm en als het loopt zoals de andere keren waarschijnlijk zaterdag of zondag de vijfde iui. Toch wel weer spannend.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Spannendetijden ik ken het helemaal

Op een latere pregnyl wacht mijn ei niet. hij springt toch wel ook zonder.
    En ze vond 14mm te weinig om nu al te spuiten.
    Pfff ik word hier zo gek van.

5. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    oh zeehondje wat spannend!!!!!!
    en bedankt voor je reactie :D
    ik heb normaal altijd vanaf een dag of 3 a 4 voor mn NOD zere tepels vorige mnd was t dag 5 ervoor in de avond dat ik ze al begon te voelen! maar nu voel ik ze al een wk! das 9a10dagen voor mn NOD en misschien komt t door de pregnyl maar echt fijn is het niet! en t is nu mn tepel en de zijkant(buitenzijde) van mn borst maarja.......wel zullen moeten wachten! ben iig blij dat nu pas de spanningen komen vorige maand was is 2wk lang in spanning hahaha

6. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puck, sterkte wat balen weer!
    Spannendetijden, Gefeliciteerd!

Ben vanmorgen naar ziekenhuis geweest dus vanavond om half 11 pregnyl spuiten en zondagmorgen iui. Ben bang dat het iets te laat is, want hij dacht dat mijn ei vandaag of morgen zal springen, maar goed we zullen zien. Vorige maand moest ik ook een dag eerder heen dus vond het al vreemd.

Kaboutertje, wat balen dat ze in jullie ziekenhuis niet op zondag doen! Hoop dat je een dag eerder of later mag!

Fijn weekend allemaal!

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Eerder dus niet, want dat zou morgen zijn en dan is er nog een fm.
    Maandag is dus te laat. Of dat ei moet deze dag niet groeien... Maar dat zal wel niet. Dat ding groeit niet als het moet en wel als het niet moet.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    @ Zeehondje, ik heb dus cupmaat 85D dus als die nog een op gaan zwellen:$
    Manlief moet er altijd om lachen, en zegt altijd, Ze zijn echt groter!!!
    Jammer voor hem dat hij er dan niet aan mag komen, ernaar kijken doet bij wijze van al zeer.
    En ze worden bij mij pas slapper als de ongi echt door is gebroken.
    Geen theezakjes,maar gewoon mijn eigen vertrouwde boobies;)
    Vroeg me pas geleden af hoe dat nu moet met mijn boobies als ik zwanger zou worden?
    Mijn mamsie heeft net een a-cup, maar toen ze zwanger was van mij had ze een D!!!!
    O, my god hoe moet dat dan met mij, krijg ik dan een E-cup of zo:(
    En succes met de spuit zetten vanavond!
    Ik ben niet bang van spuiten maar lijkt me toch een hele opdracht.
    Fijn dat je weer een vooruitzicht heb naar een fm, en iui!!
    @ Brechtjevmj, dus je weet al een beetje hoe alles in elkaar steekt?
    Mag ik vragen hoe lang jij er over heb gedaan tot je eerste en hoeveel leeftijd er tussen jou 2 kindjes zit?
    En over de Provera, in mijn geval Primolut.
    Ik heb het ook een keer gehad met een enorm lange cyclus, 2 keer getest negatief,geen ongi,naar de gyn,weekend afwachten,en dan zou ik primolut krijgen.
    De ochtend voor ik naar de gyn ging getest,negatief en nog steeds geen ongi.
    Kom daar aan voor mijn receptje primolut te halen,we maken een echo, en jawel bloed erbij.
    Maar ik had wel duidelijkheid naar 3 testen!!
    Meestal als er Primolut bij komt kijken wil ik voor de zekerheid toch altijd even een test doen, stelt me weer gerust.
    @Spannendetijden, wat een nieuws!!!
    Gefeliciteerd lieverd,wat leuk voor jullie!!
    En enig idee wanneer de grote dag is voor t feest?
    En ik herken je gevoel dat t maar gewoon moet komen als t toch zo ver is.
    Alleen ik slaap juist heel veel rond NOD des te eerder dat het voor bij is.
    Weet ik klinkt dom, maar lekker vroeg naar bed is ook niks mis mee.
    En zoals ik lees heb jij ook het gevoel dat je borst onder je oksel hangt?
    Enjoy the club,heb ik ook steeds, en dan vooral links.
    @ Puck 1234, o,nee, lieve Puck jij ook al?:x
    Veel sterkte lieverd,dikke digiknuff.
    @ Sammie, geloof me al ken je je lichaam nog zo goed, elke ronde is anders.
    Mijn lichaam vind het ook leuk om spelletjes met me te spelen,elke ronde een ander gevoel.
    Hoop voor je dat het allemaal goed komt, en dat er een mooie volle foll op wacht staat!!
    Succes vanmiddag!
    @ Kaboutertje, dat meen je niet?!?!?!?
    Ben je wel elke keer rond de eisprong bij de gyn onder controle?
    Misschien een rare vraag maar elk ziekenhuis is anders, de ene moet alleen op dag 12 komen en ik daarin tegen vaker.
    Bij ons moet ik op dag 9 van cyclus, 11 en als het nodig is ook nog dag 12, zijn ze bij ons heeeeeeeel makkelijk in.
    Liever 2 keer te veel, dan 1 keer te weinig.
    Er zijn weken geweest met een rare cyclus dat ik 4x in een week langs de gyn ben geweest.
    Kunnen ze in het ziekenhuis niet met je meedenken voor een oplossing, en anders een ander ziekenhuis?!
    Vooral omdat het nu de 3e keer is dat dit je overkomt.
    Tjonge tjonge wat een domper weer zeg!:x

-------------------

Vandaag geen ego, niks te melden.
    Vind het gewoon veel te leuk hier op t forum,dom he?
    Je komt hier voor iets wat tegenzit, en vind het dan nog leuk ook!
    Ach ja, vind jullie allemaal veel te leuk, dat zal t wel zijn!!;):D

O,ja voor alle spuiters onder ons......
    Echt waar, dikke respect!!!!:)
    Lijkt me toch een moeilijke opgave, al ben je er niet bang voor!
    Mag ook wel gezegd worden he?;)

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Brabbel ik ben nu al vanaf dag 8 bezig om de dag. Daar doen ze hier ook niet moeilijk om. De enige tegenvaller is dat mijn ei telkens op zondag springt.
    Ik spuit nu al bij 16mm ipv 19mm wat normaal is. Mijn ei springt nl al bij 19 ipv bij 21 wat normaal is.

Als dat gereken.

Ik vind je onderschrift trouwens heel mooi

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hey brabbel .... ons grote feest is pas over aantal jaren :D hihi
    hebben t nu heeeeeeel klein gehouden alleen ouders broers en zussen en we deden het samen met mn zwager(de nu man van mn zwangere schoonzus) en mn beste vriendin (die ook inverwachting is) en met hun ouders ed erbij en natuurlijk de getuigen! en als er straks een lopende kleintjes zijn willen we ECHT groot trouwen met alles erop en eraan! nu ook eigen naam gehouden en geen ringen...bewust!! dat doen we dan wel! maar ik mag lekker toch zeggen dat we getrouwd zijn! want zo is het voor de wet hihi!! :D:D

enuh...ook ik vind het hier gewoon veeeeel te leuk hahaha mannetje vraagt wel eens..ben je aant doen?!?! en dan zeg ik : "zit met/bij de meiden te kletsen" hahaha en dan moet ie lachen!

en mn boobs idd....net alsof ze onder mn oksels hangen en ook hier voornamelijk links! maar als ik rechts aanraak ga ik ook door de grond hoor! nou moet ik helaas wel zeggen dat ik het idee heb dat t vd wk erger was als nu :( al blijven ze zeeeeeeeeer pijnlijk! als ik de bovenkant mn handen in mn zij zet maar dan veel hoger..(op mn borstlijn) is het net of ik vet beurs ben ...blauwe plekken gevoel zeg maar! lastig uit te leggen maar prettig voelt het niet hahaahhaa
    waar ergens in de periodes/cyclus zit jij?! dat ben ik helaas ff kwijt!
    trouwens wat ik ook vreemd vind: ik heb veel minder (geen) afscheiding ?!?! how can dat?!?! en gister dacht ik lekker bij het uit eten ik neem een rode wijn maar na 1/3 glas had ik genoeg...steeg naar mn hoofd hahahahaha we zullen zien of dit goede tekens zijn :D al geloof ik niet dat dat er ook maar iets mee te maken zal hebben hor! geloof ook steeds meer dat ik ongi ga worden (ook omdat ik dat al zoveel rondes ben geweest!!)

11. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    o nee........ik begin ongi krampies te krijgen :( :( why?!?!?!
    en zo vroeg al?!?!?!?! ik moet nog een heel weekend!?!?!?!?!?!

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zegt nog niets... ( zo probeer ik mezelf altijd voor de gek te houden. Ook bloed zegt niets. Allleen dat al in combi met temp-daling, ja dan is het echt ongesteld)
    Dus ik blijf hoop houden, sorry

13. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hey,...tja dat is dus iets waar ik NIET vanuit kan gaan! tempratuur meten werkt bij mij niet :s dat heeft namelijk nog NOOIT geklopt dus daar ben ik mee gestopt!!
    en ik denk ook altijd geen bloed...is moed! zolang er geen ongi is houd ik hoop! we zullen t zien ;) pas na een test heb je zekerheid,...nou ja zo goed als natuurlijk want ook dat zegt niet altijd wat :D :s
    ik had t er net nog met MN MAN (klinkt dat raar hihi) over: zag afbeelding van baby kaart en ik zei mooi hij en hij had zoiets van ja ja schatje .... zeker mooi en glimlachte en gaf me zoen nog ff afwachten lief en toen zei ik natuurlijk ja weet ik wel maar hopelijk is het nou een keer gelukt!! dat begrijp ik dat hoop ik ook ....zo lief die mannen hahahahah

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik vind het ook moeilijk. Want vanaf wanneer zou je mogen testen?
    Er zit toch HCG in je lijf door de pregnyl. Wanneer is dat eruit.

Ik testte altijd voor NOD, maar dat is nu zeker niet betrouwbaar.
    Ik denk dat ik altijd zou hebben nu met een pos test: ja maar ik heb pregnyl gespoten, dus...

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #1015 zonnetje1980, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    Voor iedereen succes en sterkte

Hier even ego.

Vandaag dacht ik gezellig dagje te gaan winkelen, niet echt dus.

Mijn oudere broer heeft sinds kort een vriendin. Moeder zat dinsdag nog te vertellen dat hij nog niet aan kinderen wil beginnen en dat hij evt wil wachten tot het bij ons gelukt is. Vind hij zo zielig voor mij namelijk. Dacht nog wat lief van hem.

Woensdag hoor ik dat broerlief haar ten huwelijk heeft gevraagd. Harstikke leuk natuurlijk. Willen volgend jaar ergens trouwen. Is best snel, want ze zijn 4 maanden samen nu. Kennen elkaar wel langer. En ze gaan over paar weken kijken of het samenwonen wat is.

Vandaag hoorde ik dus dat ze vorige maand met de pil is gestopt. Deze maand kwam ongi niet, maar ze heeft negatief getest.
    Toch weer even slikken voor mij. Weer iemand die bezig is in familie. Gun het ze natuurlijk wel. Maar wij zitten al zo lang te wachten. Het is nog niet zover hoor, maar voor je gevoel gaat iedereen je voorbij.

En voor de duidelijkheid, broer en vriendin wonen nog niet echt samen en ze zijn wel voor kinderen bezig. Vond het best beetje raar. Want woensdag zei mijn broer nog dat ze moesten kijken of het allemaal wel goed blijft gaan en dat ze nog wel zagen hoe en wanneer ze gingen trouwen.
    En dan toch al voor kinderen bezig zijn.
    Mijn broer is 32 en zij 20.

Dus dag was toch weer deels verpest. Is natuurlijk de vraag of het bij hun snel lukt.
    Dus hier weer een dip. Hier al weken huilbuien om niks, hoofdpijn en niet fit.

Voel me dan ook beetje schuldig. Mijn man wilde al na 2 jaar kinderen en ik vond dat vrij snel destijds. Wilde toen eerst trouwen en dan kinderen. Heb daar nu soms spijt van en vind het raar van me dat ik wilde wachten. Voelde toen goed, maar nu soms dus niet meer. Had toen ook niet verwacht dat het zo lang zou duren.

Dus even weinig reactie van mijn kant op iedereen. Lees wel mee en denk aan jullie allen.

Over vruchtbaar slijm, hier soms ook wel 2 dagen voor de eisprong hoor.

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Kaboutertje, je kunt na 14 dagen testen. Ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt. (Dat hoop ik ook voor de andere meiden)

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje het is oneerlijk he.
    Jij zit eerst op het bankje en niet zij. Jij bent eerst aan de beurt. En niet die en die en die.
    Ik snap precies wat je bedoelt.

oef na 14 dagen pas. Ja weet het ben erg verwend telkens met 4 dagen voor NOD. Dat betekent wel bijna een week langer wachten.
    En elke dag is er natuurlijk 1 teveel.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    zonnetje@ jeetje dat is allemaal wel heel rap.
    kan me voor stellen dat je je kut voelt.
    dat het snel kan ok maar zo rap!!
    een hele dikke knuf van mij.

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vond het ook al snel. Broer voelt natuurlijk tijd ook dringen inderdaad. En ze kennen elkaar ook wel langer, maar toch.
    Ze wonen nog niet eens samen en dan wel bezig zijn voor een kind. Vond het zo raar klinken.

Durf er dan ook niks over te zeggen tegen moeder. Want die vind het leuk voor hem natuurlijk.
    Als er iets was kon ik altijd wel bij haar terecht, maar hierover durf ik dat niet.
    Maar ik zit er dus weer mee.
    Ik heb zijn vriendin nog nooit gezien. Komt volgend weekend wel op mijn verjaardag. Dus voor mijn gevoel is het dan helemaal raar.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He zonnetje,

Jeetje, ik hoop dat je je snel beter voelt.
    Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik je gevoel herken.
    Mijn zus wilde ook wachten met een 2de totdat wij zwanger waren.
    Mijn zus is nu weer zwanger (binnen een maand).

Ik heb ook heel eerlijk tegen mijn zus gezegd, dat ik dolgelukkig ben, maar het niet eerlijk vind.
    Gelukkig kon ze mijn gevoel begrijpen en we gaan nog steeds leuk met elkaar om. Soms vind ik het wel moeilijk hoor.

Mijn zus was beide keren zo zwanger en heeft gewoon nergens last van gehad (waar ik ook blij om ben).
    Als je naar ons kijkt, wij zijn 3x zwanger geweest en heb alleen maar ellende gehad.
    Gelukkig kan ik hier mijn verhaal doen en we begrijpen elkaar ook allemaal. Het is gewoon heel begrijpelijk dat je nu in een dip zit en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt.

Liefs

Deel Deze Pagina