IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    jeetje sammie, das heel erg shit! Ik hoop voor je dat het toch geen cyste is geworden en dat het verder niets ernstigs is!! en ja je weet volgens mij nooit zeker wat hormonen met je lichaam doen!

@brabbel: ja, ik probeer ook alle doktersbezoeken zo onopvallend en werktecnisch makkelijk mogelijk te plannen. Gelukkig si mijn werkgever hier heel gemakkelijk in! IK hoop dat het jou ook lukt om eea nog verplaatst te krijgen!! SUCCes

@kaboutertje: Jeetje....

@angelica: ik hoop dat je snel genoeg goede follikels hebt (gewoon 1 of 2 van 19 mm of zo....)

Juulzon, hopelijk zijn het allemaal zwangerschapspijntjes!! we blijven duimen!

Voor alle anderen! Heel veel succes met wachten/ iui etc etc etc

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hoi meiden!
    heb 2 vraagjes aan jullie,
    wij gaan binnekort waarschijnlijk beginnen met IUI,
    nu is mijn vraag of hiervoor altijd hormonen gespoten moeten worden? Mijn gynaecoloog heeft het helemaal niet over spuiten gehad vandaar.... kan het ook zonder??

Is er vooral gaande van een inseminatie altijd een follikelmeting? deze heb ik namelijk as maandag....

liefs!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Laraxx: het protocol verschilt nogal van ziekenhuis tot ziekenhuis.

De mijne doet eerst 3x IUI zonder hormonen, daarna krijg je een HSG (baarmoederfoto) en vervolgens nog 3x IUI met extra hormonen.

En volgens mij is het wel gebruikelijk met IUI dat je follikelmetingen krijgt. Anders weet het ziekenhuis niet wanneer je ei gaat springen en wanneer de IUI dan plaats moet vinden Ook meten ze altijd de dikte van het baarmoederslijm op.

Ik moet morgen weer heen voor de follikelmeting voor IUI nummertje 8. Ik ga dan meteen vragen of mijn doorverwijzing naar het andere ziekenhuis (ivm IVF) al verzonden is. Want ik heb nog steeds niks vernomen van dat andere ziekenhuis! Als dat nog niet geregeld is, bel ik zelf dat andere ziekenhuis wel.

Qua werk zit ik nu zonder probleem dat ik af en toe naar de gynaecoloog moet, daar ik momenteel werkloos ben helaas. Maar mijn vorige werkgever deed nooit moeilijk over mijn ziekenhuisbezoeken. Bovendien is de polikliniek fertiliteit hier al vanaf 07.30 uur geopend! Dus ik zit er ook dikwijls al om 07.30 uur (vriendlief wil graag altijd mee namelijk). Ideaal als je werkend bent!

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Weet je zeker dat je sowieso een keizersnede krijgt? Ik heb namelijk wel bevallingen gedaan van vrouwen met een uterus bicornis...

Wat balen van die cystes :(

Ik werk onregelmatig, dus kan eigenlijk altijd wel voor of na het werk of op een vrije dag naar het ziekenhuis. Alleen voor IUI moet ik soms vrij regelen, nu ook vast gedaan voor morgen, had het helemaal niet gehoeven...nou ja een extra vrije dag is ook wel eens fijn :)
    Ik heb trouwens zaterdag de IUI :)

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: ik heb nu inderdaad een rustronde. Had bij de uitgangsecho een cyste van 3,8cm. En ja, dan doen ze geen iui. Dus ik hoop dat hij weg is bij de volgende ronde.
    Fijn dat alle voorbereidingen voor je huwelijk al opschieten en wat veel gasten zeg.
    Milk kletst nog mee hoor, deze week zelfs nog. De rest ook lang niet gezien nee.
    @ineke: geen idee hoelang zaad leeft na bewerking eigenlijk. Hopelijk is het niet te laat voor je.
    @31 dec: welkom en succes
    @brechtje: hoezo staan jullie alleen hierin?
    Ik prik zelf, man ziet het helemaal niet zitten. En ik ben zelf verpleegkundige, dus moet lukken. Hoewel ik elke keer toch weer met de pen in handen zit te twijfelen. Manlief helpt hooguit met spullen pakken en aangeven. En de pregnyl maakt hij wel klaar om alles aan mij te geven om te prikken. Hij is bang dat hij het niet goed doet. Voordeel als je het zelf doet ben je niet afhankelijk als de betreffende persoon niet kan of je zelf weg moet. En de 1ste iui is manlief ook meegeweest met de fm's. 2e iui alleen met uitgangsecho en inseminatie. Maar manlief vind zich soms ook overbodig hoor.

@milk: gelukkig kleine cystes. En ze kunnen nog verdwijnen. Succes.

@kaboutertje: sommige ziekenhuizen gebruiken hormonen, omdat de kans iets groter kan zijn op zwangerschap. Door de hormonen streven ze naar meer eitjes dus meer kans. Maar hier ook met hormonen maar 1 ei. Bij mij in het ziekenhuis doen ze geen iui zonder hormonen. Verder heb ik een prima cyclus.
    Daarom voor jou dus geen hormonen. Hopelijk gaat het zo wel lukken en alles goed.

@willemijn: balen voor je dat je ongi bent geworden. Waarom aan de pil? Hier ook een cyste maar geen pil. Hopelijk zijn ze de volgende ronde weg.

@marnat: succes volgende week.

@juulzon: hopelijk zijn het andere krampen voor je. Kan nog beide kanten op. Weet niet wanneer jouw pregnyl uitgewerkt is. Ik spuit 10000 en dat is na 11 dagen uit je lijf.

@dopey: succes en op voor de iui dus.

@angelica: volgens mij vroeg je hoe lang het duurt voordat een cyste weg is. Heb ergens gelezen dat het wel 10 weken kan duren, maar ook korter. En je hebt ook cystes die niet verdwijnen en die ze operatief verwijderen. Maar durf dus niet te zeggen hoe lang. In dec had ik er 1 van 1,6 bij startecho en die was een week later weg.

@brabbel: lastig plannen he. Is inderdaad balen. Hopelijk is het nog te regelen voor je.

@sammie; Waar zat je ei? Want ik heb een cyste aan de andere kant dan ei. En ook wel last van eierstok gehad, maar was niks te zien. Waarom denk je mislukt? Succes maandag en kruip lekker op de bank met een kruik. Helpt goed tegen de pijn.

@laraxx: het ene ziekenhuis doet wel aan hormonen en het andere niet. En als je hormonen spuit heb je altijd fm's. En anders wisselt het per ziekenhuis. Elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocol hierin. Sterkte.

@behappy: wel al zicht op ander werk? Succes met de fm.

Zo weer alles bijgelezen.
    Deze week druk met werk, voorbereidingen voor verjaardag en allerlei andere dingen. Dus druk vol hoofd hier.
    Reorganisatie op werk is rond, maar nog wel rommelig hierdoor.

Begreep nu dus dat de vriendin van broer dus ook nog op school zit. Blijf het allemaal raar vinden. Net samen, wonen niet samen, zij zit nog op school, hij dure particuliere huur en weinig ruimte, weinig geld. En dan toch aan een kind willen beginnen.
    Gun ze echt wel kinderen, maar vind het zielig onder deze omstandigheden.
    Maar ja dat ben ik. Heb het een beetje naast me neergelegd.

Hier al dagen last van buikpijn weer. Hoewel ik nog lang niet ongi moet worden. Hopelijk is het dus niet de cyste die weer opspeelt. Was vorige week minder. Normaal wel paar dagen voor ongi last, maar dat is wel heel vroeg nu.
    Vanavond ook maar met kruik op bank zitten dus.

6. Jinne

Jinne Lid

7 jan 2010
    13
    0
    1
    Nijmegen
    Hallo meiden,
    Ik heb de 22ste febr. mijn eerste IUI gehad en heb 8maart mijn NOD. Nu heb ik steeds meer lage buikpijn (bij rust is t minder) en voelt mijn buik steeds meer opgeblazen.... is dit normaal? Ik maak me een beetje zorgen, maar misschien maak ik me veel te druk door alle spanning!
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    groetjes Jinne

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb hier ook wel last van gehad. Vooral de 1ste iui. De 2e minder, maar ook wel. Moet er wel bij zeggen dat ik een gevoelige baarmoeder heb.
    Kan van alles zijn, kan zijn dat je zwanger bent en daardoor last hebt, maar kan ook komen door bv de hormonen. Of een cyste die er zit. Dus ja van alles dus
    En als je je echt zorgen maakt kan je altijd het ziekenhuis bellen.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Angelica: Ja als we dat voor onze drop hadden geweten, dan hadden, dan had ik helemaal geen rustige zwangerschap gehad. Nu ook niet, maar dan had ik vast nog meer stress gehad.
    Oke zo van die IUI

Brabbel: baal maar ff lekker meid. De hele mmm is balen. Ja toch???

Sammie: sterkte. Maandag pas… schiet niet op he

Laraxx: ik spuit alleen pregnyl om de eisprong te bepalen. Ik weet uit ervaring dat dat dus niet te bepalen is. Bij mij is hij nu al 3x gesprongen voordat de pregnyl gespoten was. Ik heb nu ook 3 pogingen gehad. Mi kan het dus ook zonder, mits je zelf een eisprong hebt.

Dopey: hier in het zh wordt het altijd een ks.
    Zit jij in dat werk? ( niet aanvallend bedoeld hoor, maar gewoon nieuwsgierigheid)

Zonnetje waarom spuit jij 10000? Ik maar 5000 net als juulzon.

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    @ Kaboutertje ja ik ben zelf verloskundige ;)

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi laraxx, dat hangt ervan af of je spontaan een min of meer regelmatige eisprong hebt!!! Ik had dat niet en ben toen begonnen met Clomid (gewoon een pilletje) en nu de eerste keer Menopur gespoten...

Even een egovraagje:
    Voel me sinds vannacht echt superziek, denk een griepje, want enkele leerlingen bij me in de klas zijn ook ziek... Ik heb hie rnog een voorschriftje voor Amoxicilline liggen (antibiotica) maar de apotheek vond dit geen goed idee zo 2 dagen na de inseminatie en raadt enkel dafalgan aan... Ha is op vakantie en gyn heeft vrije middag! Ik weet echt niet wat doen!!! Iemand dit al meegemaakt?

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kaboutertje: geen idee, gyn schrijft dit voor. Standaard in het ziekenhuis waar ik loop. Verschilt ook per ziekenhuis. Elk ziekenhuis heeft eigen regels.

@ineke: ik zou afgaan op de apotheek. Die weten wel wat goed is en wat niet. Ik zou het dus niet innemen als ik jou was.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zit inmiddels met vierkante ogen achter de laptop, want lag al vanaf 23.30 mijn eigen stierlijk te vervelen in bed…..
    Bakkie thee zit er in, en nu lekker nog even een midnight date met het forum;)

@Ineke, dan laat ik de testdatum van jou zo staan,fijn dat je het nog door heb gegeven.
    Probeer de lijst zo goed mogelijk bij te houden..
    Veel beterschap meis, denk dat je het beste niks in kan nemen, en gewoon onder de wol kruipen….
    @ Milk, ik zal je ook nog ff op de lijst wijzigen, welke datum kan ik erbij zetten?
    En fijn dat je weer lekker enthousiast de volgende ronde in kan!!!
    @ Dopey, zal je ook zo snel mogelijk op de lijst zetten, geniet van je vrije dag meid!!!
    @ Juulzon, okee dan de 8 ste laten we zo staan, dank je voor het doorgeven!
    Enneuh, elke keer is het weer spannend he, heb ik ook altijd de eerste dagen naar de inseminatie(wat een vies woord trouwens, of ben ik de enige die dat vind,klinkt zo eng in-se-mi-na-tie:p)
    @ 31 december, nog welkom bij ons clubje, en succes met de foll.meting!!
    Hoop ook voor jou dat je wens snel in vervulling mag gaan…
    En bedankt voor de felicitaties!:D
    Ook jij dan gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van je zus!
    Wanneer trouwt ze?
    @ Brechtjemvj, dank je voor de felicitaties,13 Augustus word DE dag, dus nog even geduld.
    Als de zon komt dan kunnen we gaan trouwen;)
    En mijn man zou mij nooit prikken,we hebben het samen wel eens besproken, maar hij zou t echt niet doen.
    Zo raar dat ik in jou moet prikken zegt ie dan,is denk ik ook bang dat hij mij pijn doet.
    Gelukkig hoef ik me (nog) niet te prikken, dus denk er verder ook niet aan.
    En je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, ook jij bent welkom bij ons al heb je 2 kindjes!:)
    Ook jij krijgt toch IUI, nou dan hoor je ook bij ons, en ook jou droom is een kindje krijgen, maakt niet uit de hoeveelste het is!!
    @ Kaboutertje, euhhhh ik ben diegene die de lijst bijhoud, niet Be Happy:)
    Foutje, bedankt….;)
    Zal het binnenkort weer allemaal bijwerken op de lijst….
    Dikke respect voor het prikken!!!
    Had hierboven ook al tegen Brechtje gezegd, dat mijn aanstaande mij ook niet zou prikken!
    En je heb gelijk, heel de mmm is balen, maar soms is het echt dubbel balen, als de afspraken verzet gaan worden door zh!
    Life isnt fair, zullen we maar zeggen;)
    @ Willemijnp, sterkte meis, die verdomde stomme rot ongi-s altijd, en ook nu nog tot overmaat van ramp ook nog de pil!
    Moet je bij cystes in jullie ziekenhuis altijd aan de pil, ik in december niet en had ook een flinke cyste....
    Neem die maand lekker om even bij te komen, we zien je vanzelf weer verschijnen bij ons topicje!
    @ Marnat, zit helaas niks anders op dan toch eerder weg te gaan van het werk.
    Gelukkig is het meestal geen probleem, maar voel me dan zo schuldig, omdat mijn collegas zowieso meer uren maken dan ik.
    En dan moet je ook nog vragen om nog meer uren over te nemen……
    Jij kreeg toch binnenkort uitslag he?
    Zo ja, succes nog met afwachten, ik duim met je mee!!!
    @ Sammie, hoop voor je dat ze maandag met een oplossing komen voor de pijn:(
    Succes met het weekend afwachten.
    @Zonnetje1980,had in december ook een cyste, dus ken het verhaal….
    En Milk had ik ook alweer gespot hier op t forum:)
    En mijn gasten, tja wat zullen we zeggen……
    Veel grote families aan beide kanten, en dan ben je zo aan de 200.
    Kom nu volgens mijn laatste telling op ongeveer 220 gasten, komen steeds meer gasten bij….
    Oja die nog, en die nog, enzovoort!!!!
    @ Jinne, kan ook stres zijn hoor meid,hoop dat het snel over is….

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IUI-meiden

Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,februari geen IUI….
    Babii: 1e IUI februari
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 7xIUI mislukt,op naar 8 ste IUI!Op wachtlijst voor IVF
    BabyHope, na 1e IUI zwanger,helaas mk bij 4wk.
    Brabbel1988(21): 1e IUImislukt,december geen IUI-cyste,2e IUI mislukt.
    Chichi: 1e IUI in maart…
    Dopey (34): 5e IUI(1e na ma)mislukt; ei gemist; 6e-7e IUI mislukt;rustronde;8e IUI raak!helaas vmk.IUI take 3,poging 1 mislukt,10-02 poging 2 mislukt….
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt,maart donorvoorstel,
    Dunchan: 4e iui op 22-02
    Ebo(34): IUI 28-01
    Esmeee: 1e IUI december
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt=> operatie IUI op 01-03
    Ivon: 1e IUI mislukt 2 e IUI 28-02
    Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk
    Janan: 3e IUI mislukt
    Jinne: IUI op 22-02
    Juulzon: IUI 22-02
    Kaboutertje: 2e IUI op 01-03 gehad
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25-01 mislukt,
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    Marni:1e IUI 27-01 mislukt 2e IUI 22-02
    Mickie:
    MilkHd (31): IUI 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e-2e IUI C100 mislukt, 3e met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI
    Natjuh026: TIME OUT
    Pearl: 2e IUI mislukt
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt,5e IUI mislukt, 6e IUI mislukt.
    Ren: 1e IUI 21-01
    Rozemarijn1981: 1e IUI mislukt, 2 e IUI…..
    Sammie88(21): 1e IUI mislukt 2 e IUI op 01-03
    Spannendetijden: 1e IUI-2e IUI mislukt
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Trotse moeder:1e IUI in maart
    Willemijnp:13-02 iui gehad,mislukt, nu pil ivm cyste
    Wondertje79: 1e en 2e iui mislukt
    Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Zonnetje1980 (29): 1e en 2e iui mislukt. 3e iui?

Wachtbankje

Marni: testen vanaf 8-03
    Jinne: testen vanaf 8-03
    Juulzon: testen vanaf 8-03
    Dunchan: testen vanaf 8-03
    Marnat: testen vanaf 10-03
    Ivon:testen vanaf 14-03
    Sammie: testen vanaf 15-03
    Ineke: testen vanaf 15-03
    Kaboutertje: testen vanaf 15-03

Dopey testen vanaf 20-03

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.

In afwachting van IUI
    Zyta

Geen IUI meer
    IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje
    Stop mmm

Willemijnp van het wb afgehaald en op lijst gewijzigd.
    Kaboutertje, 2e IUI bij naam gezet, en je stond al op het wb.
    Dopey al op het wb gezet, 20ste GOED?:)

Elo Muse van het wachtbankje afgehaald, was 24 februari testdatum, en niks van gehoord, zitten nu inmiddels in Maart.
    Ook op lijst gewist, want komen er steeds meer bij, en probeer de lijst goed up to date te houden….
    Hoop dat jullie het begrijpen.....

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dopey: das een interssant beroep. Jij weet vast veel af van zwanger worden en het niet kunnen worden.

Ineke: ik zou niets innemen, maar dat doe ik toch niet als ik zwanger ben. Ook niet als ik zwanger zou kunnen zijn.
    Gaat het vandaag beter?

Brabbel : nog wat geslapen?

Ja ik voel me bij inseminatie ook altijd een paard. Paarden insemineer je mensen niet.
    Ja dus vies woord.
    O en sorry van de lijst. Ik “leer” nu pas een beetje de mensen achter de namen te kennen. Maar eer ik alles onthouden heb. Sorry

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    brabbel: zie mijn onderschrift ;)

16. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Tja, ik weet er wel wat van ;) op zich mag je amoxicilline gewoon gebruiken, zelfs als je zwanger zou zijn, het is namelijk een veilig antibioticum. HEt is alleen de vraag of het helpt tegen je klachten, een griep of verkoudheid wordt namelijk vrijwel altijd door een virus veroorzaakt en daar helpt alleen uitzieken tegen. HEt advies van de apotheek is op zich niet zo gek, even afwachten, bij erge koorts of pijn paracetamol en evt stomen en neusdruppels gebruiken.

17. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Zo ik heb zojuist mijn eerste fm gehad. Het zag er allemaal goed uit maar het was wel nog veel te vroeg (dat had ik ook wel gedacht want ik merkte nog helemaal geen vruchtbaarheidsdingetjes zoals slijm etc...). Aan allebei de kanten zitten eitjes van 10 mm dus de arts was ervan overtuigd dat die wel gingen doorgroeien.

Zaterdag voor de 2e fm!

Ik krijg trouwens ook geen hormonen, alleen een pregnylspuit als het zover is dat ze de iui kunnen gaan doen. Aangezien bij mij alles in orde is heeft dat volgens onze arts geen toegevoegde waarde!

Brabbel mijn zus trouwt 11 juni dus we gaan binnenkort shoppen voor mooie kleren! heerlijk het vrijgezellenfeest is ook al geregeld, toch wel fijn als je je daar even op kan storten!!

18. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Allereerst alle dames; thnx voor de lieve woorden! Ik voel me gelijk "op mijn plek" hier!

@ Marnat; Nog maar een paar dagen, dan is het alweer de 9e. Waarom heb je eigenlijk een eeg gehad??

@ Milkhd; Fijn dat je weer kon starten! En maar 37,5 IE, dat klinkt fijn. Ik mag gelijk starten met 100 IE Puregon.

@ Kaboutertje; Stoer dat je zelf prikt. Ondanks alle prikken die ik de afgelopen jaren gehad heb (en dat zijn er heel wat) durf ik mezelf echt (nog??) niet te prikken!
    En hoe oud is jouw droppie? En neem je hem/haar mee als je naar het zh gaat en zo ja, wat vertel je hem/haar dan? Mijn oudste is net 3 geworden en zo nieuwsgierig als wat. En omdat ik ze altijd overal mee naartoe neem, zit ik me te bedenken wat ik hem nu wel of niet met vertellen. Ik wil namelijk niet dat iedereen weet dat wij weer aan het knutselen zijn.

@ Willemijnp; Wat balen van je maand verplichte rust! Ik ga heel hard voor je hopen dat je volgende maand beter nieuws te horen/zien krijgt!

@ Juulzon; Nog maar een paar daagjes voor jou he! Duim voor je!

@ Dopey; Wat goed dat het zo snel bij jou gaat! Duim voor je!

@ Sammie; Wat een gedoe weer! Hoop heel hard voor je dat het geen cyste is. Wel errug vervelend dat je nog tot maandag moet wachten voor er eventueel iets gedaan kan worden.

@ Larax; Mijn ervaring is dat het niet alleen per zh verschilt, maar ook per arts. Als het goed is, kijkt de arts naar de patiënt en wat het beste voor haar is. Ik weet dat het zh waar ik loop aan verschillende patiënten verschillende medicijnen geeft.
    Ze geven liever wel medicatie omdat ze dan de eisprong goed kunnen plannen.

@ Be happy; Hoe is je fm gegaan??

@ Zonnetje; Wij staan hier in zoverre alleen in dat mensen (bijna) nooit iets vragen en wij hebben dan zoiets van; dan zijn ze dus niet geinteresseerd. Dus vertellen wij ook niets. Ik heb een paar jaar geleden wel verteld dat we aan het begin van de MMM stonden, maar kreeg daar weinig tot geen reacties op. Dus sindsdien hou ik alles lekker voor mezelf. Mijn man gaat bijna nooit mee naar het zh voor een fm. Ik vind dat een beetje zonde van de tijd. Het kost hem gewoon teveel uren, omdat hij om 7 uur begint met werken. De fm's zijn bij ons altijd pas na 8:30. Als je geluk hebt, ben je rond 9 uur klaar, maar heb ook regelmatig mee gemaakt dat ik pas tegen 10-en pas buiten stond. (leuk joh, inloopspreekuur)
    En zoals ik al bij Kaboutertje schreef; Stoer dat je dat durft. Ik doe het echt in m'n broek!

En lekker joh, zo'n broer. Hij heeft echt een ideale situatie om een kind te krijgen.... NOT!

@ Jinne; Heb daar geen ervaring mee, dus kan je er helaas ook niet mee helpen.

@ Ineke; Ik persoonlijk beschouw mezelf op het gebied van medicatie en eten enzo vanaf het begin van de MMM als zwangere. Dus tenzij ik echt 100% zeker weet dat ik niet zwanger ben (tijdens mens.) gebruik ik geen medicatie die niet tijdens een zwangerschap gebruikt mogen worden.

@ Brabbel; Hier moet mijn man wel prikken, omdat ik dat dus echt niet durf. Heel misschien als het echt niet anders kan, echt in uiterste noodgevallen, maar dat is in de afgelopen jaren nog niet voor gekomen (gelukkig!!)
    Maar klinkt wel als een heel groot feest, met 220 gasten. (zou het je opvallen als er een paar onverwachte gasten mee komen feesten ;) :D 8))
    En je mag mij ook wel op de lijst zetten. Wij wachten op de opgewekte bloeding en dan gaan we als het goed is beginnen met de 1e iui!

@ 31-12-08 gestopt; Fijn dat je 1e fm goed was. Hoop op goed nieuws zaterdag! Succes alvast!

@ EGO; Nog geen bijzonderheden, zit nog steeds aan de provera, tot het weekend. Daarna wachten op ongi...

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    brabbel@ wel fijn dat ze op je werk er niet moeilijk over doen.
    id zij draaien dan veel uren en jij niet.
    ja volgende week bellen ze mij voor de uitslag.

brechtje@ ik val om de 2 jaar flauw er word gedacht aan epileptici, vandaar de onderzoeken.
    en om alles uit te sluiten waarom we niet zwanger worden.

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemiddag,

Toen ik vanochtend wakker werd was de pijn niet te houden, gister 39 graden koorts en vanochtend onwijs misselijk en buikpijn.
    Direct gebeld en kon om 10.00 terecht.
    Op de echo was links een cyste te zien van 2cm en rechts was wat vocht rond de eierstok.
    De eisprong heeft wel plaatsgevonden (en dat terwijl mijn temp niet stijgt) maar er is een kans dat het in de buikholte terecht is gekomen.
    Dus heb net direct bloed moeten afnemen, en zodra de pijn erger werd moest ik weer aan de bel trekken.

Ze kunnen nu verder niks doen dan wachten tot Nod.
    Dan heb ik liever dat ik nu niet zwanger ben, dan dat de kans dat ik zwanger ben en er een BBZ ontstaat groot is.

Sorry voor ego!

Deel Deze Pagina