IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben momenteel Koos Werkloos, maar in mijn vorige baan heb ik het ook aan mijn collega's (mannen) verteld. Die waren erg begripvol, vooral 1 collega. Die heeft zelf nog erg jonge kinderen, dus misschien dat hij het daarom ook goed begreep. Ze hebben nooit moeilijk gedaan over mijn ziekenhuisbezoeken. Ik was ook blij dat ik er open over kon zijn. Hoefde ik tenminste niet constant smoesjes te verzinnen.

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    @lilimono gefeliciteerd. Hoop dat iedereen hier snel volgt

3. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Nou net fm no3 gehad en het is zover. Vannacht om 4:30...??? moet ik de pregnyl zetten en woensdag om 14:00 uur moeten we het spulletje van mannetje inleveren. OM 17:00 uur ben ik dan aan de beurt voor IUI no Uno!!

Ik heb net een spuitinstructie gehad.. ben er een beetje zenuwachtig van maar ja ik kan er moeilijk om half 5 's nachts iemand mee lastig vallen....

Echt super spannend dit!!

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    lilmomo: gefeliciteerd!
    31-12-08: spannend!

Vandaag weer eerste fm gehad: 16mm. Ik vraag me alleen wel af of dit nu een nieuwe follikel is, of dat de follikel van 15mm, die er op de startecho zat, ietsjes gegroeid is. Morgen weer, we zullen zien!

5. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0

Het vult je dagelijkse vitamine en ijzers aan had ik begrepen van me kennis en is ook heel goed tijdens de zwangerschap

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Dat is wel een bizar rare tijd om eerlijk te zijn.
    Ik moest altijd om 19 uur of 20 uur pregnyl spuiten en dan om 8 uur of 9 uur potje brengen;);) en om 9 uur of 10 uur iui.
    ;)

7. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Owja bij 5de iui moest ik ineens 15 minuten blijven liggen daarvoor moest ik dat ook nooit doen

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @behappy: inderdaad ben je heel erg bezig met je gasten verzorgen op zo een verjaardag. Bij mij komt al alleen ouders, schoonouders, broers en zussen. En een enkele kennis. Maar ik kom dus uit een groot gezin. En nu ook 2 met aanhang. Kom zelf uit een gezin van 8 kinderen, dus ja dan heb je al snel een huis vol he. Maar inderdaad gelukkig 2x per jaar. Als kind vond ik het ook geweldig.
    Manlief vind het wel leuk zegt hij. Hoewel hij er weer niet van is om alleen te zitten (ook niet bij andere). Dus ja of je er dan van houdt?
    Gelukkig is de brief nu onderweg. En als je lang niks hoort gewoon andere ziekenhuis bellen of ze hem gekregen hebben. Succes met volgende iui.

Ik merk ook dat als je het mensen verteld, dat mensen dan toch in omgeving ermee te maken hebben gehad. Dat hoor je alleen maar als je het verteld. Maar bij mij ook veel begrip. Heb het al verteld toen manlief naar uroloog moet. Want ik heb best veel moeite gehad met de mmm. Zeker omdat toen wij begonnen schoonzus net zwanger was. En smoesjes verzinnen is ook lastig hoor.

@31decgestopt: wat een tijdstip zeg. Hier standaard om 21uur gelukkig. Je kan altijd naar de eerste hulp in het ziekenhuis gaan. Maar op zich valt het wel mee hoor. Hoewel ik dat tijdstip niet handig vind. Sterkte.

@milk: dan groeit hij inderdaad hard als het een nieuwe is. Zeker omdat je weinig hormonen spuit. Zat hij aan dezelfde kant? Ik hoop voor je dat het een gewoon ei is. Sterkte.

@lilmomo: dan houdt ik het toch liever op mulitvitamine denk ik.
    Dan vul ik het ook aan. Is uit onderzoek gebleken dat 10min blijven liggen de kans op zwangerschap vergroot. Heeft toen op verschillende sites gestaan. Heb hier ook nog het artikel liggen van nu.nl. Is in ieder geval gelukt bij je.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    lilmomo zit jij ook toevallig in iui topic..
    en samen met cv zwanger nu????

ik kom daar wel eens meelezen namelijk hahaha...
    wel jammer dat pluisje niet mee mocht met de posi testen he!!!!

proficiat meissss

@alle anderen een dikke knuffel

ik heb morgen om 13.30 iui nummer 2
    om 12.15 potje inleveren en dan maar even afwachten tot 13.30
    ben benieuwd want zit nu dus met een infectie aan mijn been en de dokter zegt wel dat het geen invloed erop heeft om zwanger te raken,maar voor mijn gevoel juist wel?
    ik heb penciline gekregen die ik mag gebruiken tijden zwanger worden/zijn dus daar zal het niet aan liggen...

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Limomo gefeliciteerd!

Ik hoef nooit te blijven liggen. Ze zeggen dat het in de bm gespoten wordt en er dan niet meer uit kan. ( dat klopt denk ik ook wel, want je voelt nooit iets lopen in tegenstelling dat als je het "normaal" doet)

Waarom moet je 's nachts spuiten?
    Bij ons is het altijd standaard 21.00 spuiten, 1,5 dag later om 8.00 potje inleveren en om 9-9.30 IUI

De rest sorry. heb alles wel gelezen, maar niet onthouden, sorry

11. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ja dat klopt, dat ben ik.
    Vind het idd jammer voor pluisje
    Had zo gehoopt dat we alle 3 zwanger waren.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    wil ik even een weekend zonder zp lullen jullie als gekken.
    hoop dat ik het onthouden heb pff.

@Lilmomo gefeliciteerd meis geniet er van
    @ juulzon balen meis knuf
    @ mimi balen meis knuf
    @ zonnetje woensdag is mijn nod ja klopt , nee ik heb deze ronden niks gevoelt nu nog niks.
    geen ongi pijntjes of wat dan ook.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik heb vanochtend om 09.00 uur de pregnyl gezet..
    morgen 12.15 inleveren en om 13.30 de iui!!!!

ik hoef ook niet te blijven liggen
    want dat is inderdaad bewezen maar door maar 1 arts en de gyn zei dat je daar niets wijs uit kon..
    als het door meerdere artsen is bewezen gaan ze dat pas invoeren...

14. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Bij mij zei de arts toen ik bij de 5de iui moest blijven liggen dat ze er normaal de ruimte er niet voor hadden en moest toen op zaterdag voor de 5de iui en hadden ze er plek voor om even te kunne blijven liggen.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Voor degene die moeite hebben met onthouden (net als ikzelf). Ik lees in 1 scherm en zet nog een tabblad open van topic en daar typ ik alles. Want ook ik wist het nooit allemaal meer.

@marnat: even afwachten dus voor je. Succes.

@babyhoop: ook succes met de iui.

Gezien het in het landelijk nieuws is geweest zal het vast wel kloppen dat het helpt om te blijven liggen. En het loopt er inderdaad niet zomaar meer uit inderdaad, maar ik vind het wel fijn om na de iui te blijven liggen. Doen ze hier standaard.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja zou ik ook willen, maar ja wordt er gewoon uitgebonjourd.
    Zal het eens overleggen volgende keer: mag wel een boekwerk meenemen haha.

( normaal doe ik via word, maar niet onthouden en geen tijd om word te openen, niet veel werk maar oke. Gewoon te druk vandaag)

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat kan ook inderdaad met word. En als je geen tijd hebt snap ik dat ook helemaal hoor.
    Heb ik soms ook. Of ik lees alleen maar. Maakt ook niet uit als je soms iemand overslaat.

Hier straks ook nog aan het werk. Dus dan ook offline.
    Heb je zoveel vragen dan? Hier zie ik tijdens de iui geen gyn. Alleen echoscopist en degene die de iui doet. En dat is niet de eigen gyn. Met vragen kan ik altijd wel bellen of afspraak maken zonodig hoor.

Hoor het vaker dat je meteen weer moet opstaan na de iui. Want je de volgende wacdt weer. Hier doen ze iui om 12uur. Dus dan waarschijnlijk pauze voor deel van de artsen. Dus ruimte voor iui. Vorige keer op zaterdag iui gehad. Dus helemaal plek zat. Was toen alleen raar, want je loopt gewoon weg. En zag niemand aan wie je kon melden dat je weg ging. Dus ja hopelijk hebben ze nog netjes alles opgeruimd en afgesloten.

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik heb de afgelopen 2 keren ook moeten blijven liggen, beide 10 minuten geadviseerd, maar bleef altijd 15 liggen.
    En wie niet waagt, zal het nooit weten ;)

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    spannend!! Kan je vriend dan niet even helpen?? ik zou dat niet kunnen denk ik bij mezelf, ben bang voor naaldjes.. :(

Succes!!

20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    wordt je dan niet weggestuurd als de 10min om zijn?

Deel Deze Pagina