brechtje@ de uitslag van de eeg onderzoeken staat in mijn eigen topic. vleesboomloos jaar nu nog een wodertje ‎ daar kun je mijn belevingen volgen.
Hoi Helena, Krijg je nog een intake alvorens je met de IUI ronde gaat beginnen? Is bij ons wel gedaan. Als je geen goede eisprong van je jezelf hebt, dan kun je mediacatie krijgen. Soms beginnen ze met Clomid (een pil, die je 5 dagen slikt vanaf dag 3 - heb dat zelf 11 maanden zonder resultaat gedaan), maar je kunt ook spuiten om een ei te doen groeien (of eigenlijk groeit er dan een follikel waar een ei in zit dat moet groeien!)... Er zijn meerdere namen voor de spuitmedicatie: ik zelf spuit Puregon. Ze zullen vermoedelijk met de laagste dosering (50eenheden) beginnen. Je spuit vanaf dag 3 en krijgt - als het goed is - op dag 8 of 9 een FM. Afhankelijk daarvan (groeit / groeien er 1 / 2 of meer follikels? Hoe groot zijn ze?) wordt de dosering aangepast (of niet) en de volgende afspraak gemaakt. Als de follikel groot genoeg is (kan vanaf 17mm geloof ik) dan wordt bepaald wanneer je de Pregnylspuit moet zitten. Pregnyl bevat HCG (het zwangerschapshormoon) dat de eisprong opwekt. Na 36-40u springt dan je eitje. Meestal plannen de ze IUI dus 36u nadat je de Pregnyl hebt gezet. En dan is het afwachten... Als je dit forum terugleest, lees je heel veel ervaringen van meiden hier. Maar, als het goed is krijg je nog een uitleg hoor! En spuitinstructie (als je moet spuiten dus). Voor mij was de vorige ronde (mislukt) de 1e ronde met spuiten en IUI. VOnd het best spannend, maar het verbaast me ook wel weer hoe gauw je een knopje om zet : je weet immers waar je het voor doet!!! Veel suc6 met alles meid!! xxx
BrechtjeMV, ha ha, twee berichten snel achter elkaar!! jij denkt ook, als ik het bijhoud hoef ik niet zo heel vel terug te lezen (grapje hoor!!! Gezellig dat je meekletst!!) Spuit jij ook? Hoeveel eenheden? Spannend hé, die 1e FM! Heb 'm dus donderdag (eeeh, morgen!). Hier een thuiswerkdagje, en neem nu even pauze ! Marnat, je houdt het spannend. Wat zegt je gevoel? Wanneer durf je te gaan testen?Duimen draaien hard voor je!!! Jinne, ook balen Dus ook op naar ronde 2! Suc6! Angelica: bij welk ziekenhuis zit jij? Zit zelf in Leiderdorp! Suc6 deze ronde!!! Ineke: Beterschap, balen dat je zo kwakkelt met de gezondheid... Geen tips helaas...Ja, even heeel goed uitzieken en lekker voor jezelf zorgen!! 311208: Succ6 met de IUI vanmiddag!! Spannend!!! Laat even weten hoe het gegaan is! Sterkte morgen bij de begrafenis. Bij mij heb ik echt tot 4 dagen een blauwe plek op mijn buik gehad die gevoelig was. Is pas na 7 dagen verdwenen. Zeurderige gevoel kan idd door pregnyl of je ei komen. Heeft bij mij tot 2 dagen na de IUI geduurd. Ik sport ook supergraag maar heb de dag van de IUI niet meer gesport (onze IUI was ook pas laat in de middag en toen ik thuiskwam regende het en was het ook geen lekker weer!!!) maar de dag erna gewoon lekker gelopen hoor. Maar doen wat jij zelf fijn vindt en wat goed voelt! Hier niet zo heel veel bijzonders te melden. Morgen weer FM, de 1e van deze ronde.... Fijne dag allemaal!
ik ga zo ie zo niet eerder testen als manlief thuis is. ik denk dat we nog even wachten. pas in weekend denk ik. als we het vol houden.
hai meiden, ben ik weer... beetje ingewikkeld verhaal...misschien snappen jullie het? heb vanmorgen dus mn 2e fm gehad.. Ze kon géén groot eiblaasje vinden... de grootste was 13.4 (heel iets groter dus dan maandag) dit betekend dus toch dat of die van maandag al gesprongen is (ik dacht dat ze dat konden zien??) of die van maandag is dus nix gegroeit.. (wat dus niet goed is, toch??) Na de echo werd er een samenlevingstest gedaan en dit slijm was dus zo dat het leek alsof mijn eisprong al geweest is.. want ik zag (mocht ook kijken door de microscoop) zaadjes zwemmen! En er werd verteld dat het slijm taai is als de eisprong nog even duurt.. Ze gaf aan dat ik vanavond en morgenvroeg een ovulatietest moet doen.. Ik heb er dus net alvast 1 gedaan en deze is negatief... Dat dat betekend dat mijn eisprong nog moet komen of al n paar dagen geleden is geweest? (dat lijkt me sterk toch, zo vroeg?) Vrijdag moet ik terug komen en gaan ze weer kijken of dat eitje van 13.4 weg is of toch nog gegroeit is.. Weet niet wat ik nu moet denken, ik hoop niet dat mijn eitjes slecht groeien Liefs Lara
He hoi, nieuw hier.. wij zijn gisteren voor het eerst naar het Geertgen gegaan en wij mogen vrijdag as al terug en zaterdag waarschijnlijk al IUI, als er inderdaad een eisprong is (waarschijnlijk wel, ze hebben em zien zitten op de echo gisteren) 1 tip voor iedereen die ermee rond loopt te shouwen en maar moet wachten en wachten.. www.geertgen.nl!!! Wat een feest om daar te zijn. Na een rot ervaring in het ziekenhuis (kom maar terug in mei, want dan ben je pas 1 jaar bezig) terwijl we 2 onderzoeken van manlief hebben gehad en bar slecht is... Ik heb al 2 kids uit eerder huwelijk en was van beide binnen een maand zwanger.. dus deze dokter zei ook, dan is het toch simpel.. we gaan er gewoon tegenaan. Vroeg ons gisteren ongeveer 3 keer of het niet te snel gaat haha.. we hadden ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan.. maar.... vrijdag of zaterdag onze eerste IUI poging. Heel spannend.. we realiseren ons heel goed dat we geluk hebben dat we het Geertgen zo vroeg hebben opgezocht, want we zijn pas 10 maanden bezig. Maar ik ben zo blij dat we ze hebben gevonden. Ik lees graag mee met jullie voor tips en delen enzo.. Ik zal ff gaan inlezen haha.. veel geschreven al op dit topic.. Meiden.. ik hoop dat dit ons jaar gaat worden.
ongeduldig ik loop ook bij het geertgen en heb gister mijn 2de iui daar gehad?? hoe laat waren jullie er,bij wissman of mendels? sorry voor de nieuwsgierigheid hoor hahaha en ik kom uit helmond
haha.. das toevallig.. wij hadden de afspraak om 16.00 en uiteindelijk om 16.50 naar binnen bij Dr. Wissman.. Wij komen uit Eindhoven!! Wat een warm bad zeg, zelfs het wachten was niet erg en zeker niet met dit resultaat na 1 bezoekje.. Sjonge.. lekker vlot allemaal.. ik zei tegen Wissman, daar wordt ik blij van, zei hij, ik ben pas blij als je zwanger bent.. leuke vent hoor.. Hoe laat was jij er? En spannend nu die 2 weken wachten..
@ Juulzon, ik zit bij mck, maar ook bij het LUMC. De reden bij het LUMC is omdat ik 2x EUG heb gehad. ALs ik zwanger ben blijf ik daar onder controle. LUMC wil alleen nog IVF doen in Mei 2011. Ze hebben een wachtlijst van een jaar. Gelukkig wil mck ons sneller helpen
ik was er om 12.15 al tot ong. 14.15 het liep een beetje uit haha.. ja is zo een symphatieke vent,hij en dr ruis zijn de beste bij dr kuuijpers zou ik niet gaan als ik jou was meiss haha dus als ik jou was zou ik altijd een afspraak maken bij dr ruis of wissman want je mag zelf zeggen bij wie he... ja spannend allemaal he...
Nou, dat komtmooi uit, vrijdag moeten we bij Dr. Ruis zijn.. 13.10 potje afgeven, 13.40 afspraak en gelijk de slide test en echo en als alles dan goed is, denk dan zaterdag of misschien zelfs wel die zelfde dag de 1ste IUI... sjonge.. kon gisteren niet stoppen met lachen, zo blij en verrast was ik haha.. maar wat is er met Dr. Kuijpers?? fijn die inside info.. hoe lang zijn jullie al bezig??
Dames, ben ik de enige of vallen jullie ook achterover bij het zien van zulk een topic? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/195973-maandje-pauze-ivm-december-maand.html
Zo ook hallo. Ik kreeg gen berichten meer, maar jullie hebben je vermaakt. Ik heb alles doorgelezen, maar geen reactie, maar ik denk wel aan jullie Doei
Jeetje wat wordt hier veel gekletst zeg! Brechtje; als het volgende keer nog nodig is kan ik dat idd wel eens vragen aan de gyn! Bedankt voor de tip. Helena; de antwoorden op je vragen zijn lastig te geven. Hangt heel erg van jullie ziekenhuis af en van hoe je op de hormonen reageert. Ik spuit vanaf dag 4 t/m ongeveer dag 10. Laraxx; wat een onzekerheid. Ze kunnen bloed bij je laten prikken en dit controleren op progesteron. Daaraan kunnen ze zien of je een goede eisprong hebt gehad. Ongeduldig; welkom hier en wat fijn dat jullie er gewoon zo vroeg bij zijn. Dan zit je niet steeds te wachten voor niks eigenlijk. Hoop dat iui voor jullie hét gaat doen. Je schrijft over vrijdag potje inleveren (met zaad neem ik aan?) en dan misschien zaterdag de iui. Maar waarom moet je dan vrijdag het zaad al inleveren? En wat is een slide test????? Ineke; wat een belachelijk topic zeg. Word er een beetje boos van. Dat je zó kan denken, gggrrr... Gelukkig is er één iemand die wijs reageert en schrijft over dat je blij moet zijn als een kindje je gegunt is. Het woord gunnen vind ik dan een beetje verkeerd gekozen, maar ze bedoeld het goed denk ik. All; hier niks boeiends te melden. Moet nog twee weken WACHTEN.
Inderdaad, belachelijk Topic ja... Alsof je 'omdat het bijvoorbeeld in december druk is op de zaak' die maand geen kindje 'kunt némen' (want dat doen er tegenwoordig velen: een kindje némen ipv krijgen, ook zo'n grrrrrrrrrr-woord....). En later, als je kindje groter is? Dan mag het de hele maand december als het druk is zeker bij opa en oma logeren ofzo? En dan mag hij of zij met de kerst wel thuiskomen? En met Sinterklaas? Nee, mijns inziens 'plan' je het niet hoor... Straks ga je ook nog specifiek het sterrenbeeld 'plannen' of het Chinese jaar etc. etc. Ik sta wel iedere maand stil in de trant van: "Als het deze maand raak is, dan wordt het een... decemberbeebje... en die maand, een januari-beebje", maar het maakt me helemaal niets uit! Ja, het liefst was ik zwanger, maar ons geduld wordt aardig op de proef gesteld... Morgen FM ! Spannend! Angelica, wij lopen ook bij MCK! Laraxx, wat een verhaal... sterkte en suc6! Hopelijk blijkt er toch een mooi eitje te zitten dat precies op tijd springt!!! De zwemmers doen het in ieder geval goed!!! Zeehondje, suc6 met wachten! Marnat, ik duim nog steeds voor je!!! Truste!!! xxxx
@31decgestopt; hier ook wel last van buik gehad voor de iui hoor. Is ook bijwerking van de pregnyl. Sterkte in de wachtweken. Je mag alles gewoon na de iui. Maar wat je zelf wilt en kan. Heb zelf jammer genoeg veel last van baarmoeder na de iui. Dus ik doe weinig. Maar dat ligt aan mij hoor. @ineke: balen voor je. Maar de pijnstiller mag je toch gebruiken. Zal die nemen. Verder kan je nog stomen evt met kamille erin. Dampo opsmeren voor beetje lucht, ui naast je bed (stinkt wel, maar gaat je neus ook open van). Jammer genoeg zit het bij jou wat verder. Geduld hebben, kan weken duren zo namelijk. En veel buiten lopen is ook goed. En ventileer je huis regelmatig. Zodat niet alle bacterien blijven hangen. Sterkte @jinne; sterkte en succes. Balen dat je ongi bent geworden. @angelica; waarom hebben jullie chromosomenonderzoek? Die doen ze toch alleen bij icsi. Sterkte. Gelukkig ben ik niet enige met moeite met dikke buiken. Hele kleine baby's vind ik ook moeilijk. Als ze wat ouder worden gaat het beter gelukkig. Hier maar 1 wachtkamer voor iedereen. @klaasje: gefeliciteerd @milk: succes vandaag. Nu weer wachten. @brechtje; sterkte met de 1ste iui. Jammer he dat mensen niet nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. @marnat: weet je wel wanneer je eisprong was? Hopelijk mag het zo voor jullie wezen. Nog even sterkte. Is het zaad van je man trouwens goed? Weet ik even niet van jullie. @helana; alles is per ziekenhuis verschillend. Hier spuit ik vanaf dag 3 hormonen (na uitgangsecho). Vanaf dag 9 fm. Zolang ei onder de 15mm is om de dag fm. Daarboven elke dag. En bij 19mm de pregnyl. Afhankelijk van hoe snel je ei groeit hoevaak je fm hebt. Zijn hier dames die maar 2 keer moeten, maar kan ook 5 keer zijn. Bij mij in het ziekenhuis is de fm tussen 8-9.30uur. En ze plannen je in als er plek is. Dus heb weinig te zeggen hierin. Maar kan in ander ziekenhuis dus anders zijn. Zijn hier ook dames die smiddags fm hebben bv. Wat is de oorzaak dat jullie iui gaan doen? Gemiddeld is per behandeling 12% zwanger. En na de iui inderdaad max 35% volgens mij. Geen idee of de kansen net zo groot zijn eigenlijk. Jammer dat ze op je werk moeilijk doen. Moet je even in cao nakijken hoe en wat. In mijn cao staat dat ze je vrij moeten geven als het niet anders kan. En gelukkig collega's die niet moeilijk doen. Sterkte en als je alles zeker wilt weten moet je even ziekenhuis bellen hoe het bij jullie geregeld is. Want dit is zo verschillend. @laraxx: kan zijn hoor dat ei minimaal groeit. Hier ook wel soms last van gehad. Of dat ei kromp en verdwenen was (rond de 10mm), maar wel ander ei ineens. In mijn geval aan andere kant. Sterkte. @ongeduldig; gaat wel heel snel daar zeg. Is beetje ver weg voor mij. Dus niet haalbaar. Ben dan 4uur onderweg voor fm of iui. Maar hoor veel goede verhalen erover inderdaad. @over topic dec; ik snap het wel hoor. Om heel eerlijk te zijn heb ik het eerste jaar toen ook niet teveel rekening gehouden met eisprong in maart. Nu maakt het niet meer uit, omdat we zo lang bezig zijn. Maar als je pas net bezig bent is het heel anders. Dus ja, snap wel dat je liever toch niet een kind met kerst wil hebben bv. Maar kinderen laten zich niet plannen. Want de uitgerekende datum is ook maar een begrip. Kan 3 weken eerder tot 2 weken later komen. Oude vriendin was tussen kerst en oud en nieuw uitgerekend. Is pas in januari bevallen. En schoonzus bv ook pas 1,5 weken later (heeft zelfs 3,5 dag erover gedaan met inleiding). En ik ben bv 3 weken te vroeg geboren. Dus ja je kan het toch nooit plannen. En het moet ook maar lukken. Tegen de tijd dat het niet zomaar lukt kom je er wel van terug. Ga me niet eens druk maken om dit soort topics. Laat ze lekker. Weten niet beter hoe het is als het niet lukt. Gebruik mijn energie liever voor andere dingen. @kaboutertje; hier soms ineens ook geen berichten meer hoor. Geen idee waarom. @zeehondje; succes op het bankje @juulzon: jij ook succes Zie hier de laatste tijd toch regelmatig dezelfde ziekenhuizen voorbij komen. Grote kans dus dat je mensen tegen kan komen van het forum. Ik kom heel soms milk weleens tegen. Nu denk ik haast niet meer, gezien ze stuk kortere cyclus heeft dan mij. Hier al soms beetje last van ongikrampen jammer genoeg. En verwacht pas zaterdag of zondag ongi. Dus nog even geduld. Vandaag ben ik echt jarig, dus maar gebakje voor mezelf kopen. Gezien er verder weinig visite komt. Manlief had nog aangeboden vrij te nemen, maar gezien het koude weer gaan we toch weinig doen. En hij is nog hastikke verkouden. Neemt nu goede vrijdag vrij. En dan gaan we lekker weekendje weg. Voor alle dames op het wachtbankje: neem een kopje thee en succes met het wachten nog. Ga voor jullie duimen.