IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel; jeetje zeg, wat een verhaal over het overgeven in het ziekenhuis. En dat van de pregnyl?! Ik heb daar gelukkig nooit last van gehad.
    En bij mij zit er gewoon één ampul vloeistof bij. Ik spuit 5000 IE.
    Misschien zitten er twee ampullen vloeistof bij soms, voor het geval je 10.000 IE spuit???

Zelf voel ik me goed. Nergens last van. Maar ja, zit ook pas op dag 3 na de iui hè. Wel een beetje last van obstipatie, maar dat heb ik elke keer, door het gebruik van Utrogestan.

KNUFFEL

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier 2 ampullen pregnyl met 1 ampul water. Volgens het ziekenhuis kan dat prima. Want werkzame stof is net zoveel. (weer wat geleerd voor alle injecties). En dan moet je minder inspuiten. Hier altijd wel beetje last van pregnyl.
    Arme brabbel.

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik doe altijd netjes 2x2... wist niet dat het ook anders kon! wel niet echt last ervan daarna, op de pijnlijke boobs na... :S
    Hopelijk hoeft het niet meer he Brabbel ;)

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Brabbel dat klinkt positief dat je ei toen juist sprong.
    En leuk verteld
    Ik vraag volgende keer ook om souvenir ;)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even iets huishoudelijks....;)

Was het niet zo dat je maximaal 1.000 berichtjes per topic mocht plaatsen? Wij zitten inmiddels namelijk op iets meer dan 1.300 berichten ....

Moeten we nu niet een nieuw deeltje openen?

:(

6. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Is 5.000 geworden.

Brabbel, ik heb elke maand zo'n buikpijn dat ik amper nog op mijn benen kan staan van de Eisprong.
    Hopelijk voel je je nu een stuk beter!

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    1000 was ook erg weinig. Dus kunnen we nog even vooruit tot we bij de 5000 zijn.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat had ik even gemist....

Gelukkig maar, anders blijf je bezig!

:D

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Echt waar, onze behandelingsdag is net een uitstapje voor ons.
    Samen lekker op pad, en aan het einde een souvenir mee naar huis!:D:D
    Bedankt voor de leuke reacties op mijn verhaaltje.

Iedereen bedankt voor de reacties, ben inmiddels weer terug op de wereld, heeft mijn schoonheidsslaapje me toch goed gedaan!

Dikke kus en knuffels van Brabbel.

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey meiden,

ik wil me graag aansluiten bij dit topic want wij gaan ook beginnen met IUI. Mijn vriend heeft slecht zaad, met mij is gelukkig alles goed.
    Afgelopen dinsdag is mijn ongi doorgebroken, was inmiddels 8 dagen overtijd en hoopte dat IUI niet nodig zou zijn. Maar helaas, toch niet dus....:(

Dus het ziekenhuis gebeld en volgende week donderdag krijg ik de eerste echo om te kijken hoe mijn eitjes groeien geloof ik. Heb vanmiddag ook de pregnyl op gehaald bij de apotheek. Hoe dat precies in zijn werk gaat, moet ik nog even goed vragen volgende week. Maar neem aan dat ze me dat nog wel uit gaan leggen.

Het is allemaal wel veel wat op je af komt. Mijn vriend moet natuurlijk regelen op zijn werk dat hij weg kan. Ik ben hondentrimster met eigen salon en moet dus op heel kort termijn klanten gaan verzetten. Jeetje dat wordt echt een gedoe. Maar ik heb het er wel voor over.................... Heb niet zo veel keus.

Gelukkig heb ik het forum waar ik met mijn frustraties en vragen terecht kan.

11. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,
    @dancer4fun, dat had ik ooit ( lees lang lang geleden) ook, maar door de meiden van hier heb ik me er wel door heen geslagen.
    Je leest hier veel verschillende verhalen dat houdt je op de been.. ( iig toen ik voor de 1ste ging)
    En ik vond het na 5x bij 'routine'. Eigenlijk best raar want het het is toch veel, gem. 3 x naar het ziekenhuis voor Follikel meting nog een keer terug komen voor de inseminatie.

Nu ik gestart ben voor de 2de, kijk ik er zelfs naar uit! dus het gevoel dat het veel is, klopt. Maar alles went! (iig bij mij)

heel veel s6!

gr mandy

12. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    weetje wat ik lastig vind??

DAT VERD*MDE WACHTBANKJE!!!!!

sorry, moest het even kwijt!
    gr mandy

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zonnetje: Nog gefeliciteerd! Op wat voor een gebakje heb je jezelf getrakteerd ;) ?
    Angelica: ik heb eigenlijk iedere keer een andere arts gehad, bij de intake Deen en bij de vorige FM's echt iedere keer een andere!! Allemaal vriendelijk hoor!!! Wat jij schrijft, grrrr... ja, echt heeeeel erg dat je geen jongetje krijgt...?! Hoe verzin je het... Als het maar gezond is idd... Nou ja...
    Brabbel: spannend weer!!!Fijn dat het er weer op zit!!! Mijn mannetje was de vorige keer ook heel 'trots' toen hij had 'geproduceerd' zoals ze dat id kliniek zo mooi noemen :) EN voor jou nu weer.... Duim duim....
    Laraxx: hopelijk een mooi eitje morgen!!!
    Milk: jij had toch ook je IUI de 11e? Hoest gegaan???
    Marni: vervelend van je schoonzusje en je broer... wel 'fijn' dat je er met elkaar vanuit een herkenbare situatie over kunt praten... Maar je gunt het niemand....
    Marnat: mmmm nog steeds niet ongie... Duim gewoon lekker door voor je!
    Dancer4fun: helaas welkom! Nu maar gauw zwanger worden!!!
    Mandy: Wachtbankje is idd NIET FIJN! Hoe lang moet je nog...?

Updeetje hier:
    Vanmorgen dus FM. Was best benieuwd... Vriendlief kon niet mee, spoedgeval op zijn werk... Was net op tijd, want was veel file op de weg. Moest onwijs nodig plassen toen ik aankwam, dus dat gauw gedaan. Werd redelijk snel naar binnen geroepen. Had deze arts een keer eerder gehad en ze was erg vriendelijk. Nam de tijd en vroeg hoe ik het de vorige keer had ervaren en vond het jammer dat 't niet gelukt was. Ik ga aan dat het de vorige keer een beetje rommelig was gegaan: eerst wel groei bij 50eenh, daarna niet etc. etc. Ik gaf aan dat ik toen ook het idee had dat 't eitje al eerder gesprongen was. Maar goed, toen dus kijken. BMslijm was 8mm, vond ze keurig en aan de ene kant een eitje van... 16,8!!! en ad andere kant eentje van 20!!!Dus: twee eitjes!!!! Moest een LH test doen (ter plaatse, dus ik veel thee en water drinken!!!) en als die negatief was, vanavond Pregnyl!
    Inmiddels dus de Pregnyl gezet, om 22u15! Heb zaterdag om 12u15 mijn 2e IUI!!! Heb er een goed gevoel bij. Pregnylspuit deed ook minder pijn (moeder heeft m weer gezet!!!).
    Maar, een 'snelle' ronde dus!!! Enne, als dit een decemberbeebje wordt, hoor je mij niet klagen hoor!!!

Nu mijn bed (weer) in!

Knufknuf!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #1374 Marnat, 12 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
    vleesboomloos jaar nu nog een wodertje ‎ hier staat update van mij voor de geen die het wil weten.

anders kan ik het overal wel plaatsen pff.
    ben nog steeds niet ongi meiden pff.

meiden die het nodig zijn dikke knuf.

15. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Zo dames, ben je er een dagje niet , ben ik wel een dik half uur bezig met bijlezen, echt ongelooflijk!!

Nou mijn iui woensdag: Het slijm zag er fantastisch uit. aldus de arts en na een paar keer duwen met die fijne eendebek, mijn baarmoedermond zat blijkbaar erg laag weggedoken kon ze dan eindelijk het spuitje zetten. het voelde ook echt als een spuitje! Ze zei al dat ze het idee had dat er iets in de weg zat.... Maar verder ging het allemaal wel. Ik ben ook 10 minuten blijven liggen met manlief aan mijn zij en daarna weer naar huis. Ik ben niet gaan sporten, had een beetje last van mijn buik!!

De kwaliteit van de zwemmers weten we nog niet, ze zeggen dat ze dat bij ons in het zh pas een paar dagen later weten. Ik geloofde dat niet helemaal. Ik heb een beetje het idee dat ze me een beetje voor de gek hield (al is het echt een super aardige dokter en je kon het absoluut niet aan haar merken) maar ze zei gelijk zoiets van: zo laten we hopen dat dit goed gegaan is en als het niet is gelukt dan verwijzen we jullie door (voor ICSI). Dat kwam een beetje koud op mijn dak omdat de vorige arts (die is met zwangerschapsverlof.....) zei dat ze het 3 keer eerst zouden proberen, ongeacht de kwaliteit van het zaad...

Ik zit dus een beetje in de put......:(
    Ik mag volgende week vrijdag bellen voor de uitslag. Ik moet ook dinsdag nog bloedlaten prikken voor progustreon of zoiets, dan zien ze of je genoeg stoffen aanmaakt van jezelf voor een eventuele zwangerschap in stand te houden, die uitslag is dan ook vrijdag bekend!

Ik was best zenuwachtig voor de iui maar het echt erge begint nu pas, die wachtweken....

Vanavond ga i maar eens lekker sporten en daarna uiteten met een vriendinnetje dat ik al heel lang niet meer gezien heb, dus even wat afwisseling!

Nu even reageren op jullie:
    Zonnetje: Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!!
    Ineke: jeetje wat een toppic zeg, ik kan daar zo boos over worden over zo'n reacties! Dat ze blij zijn dat ze uberhaupt zwanger worden en gezonde beebjes krijgen!!!!!:x
    Gisteren op de begrafenis van mijn oma zei een tante de hele tijd: het wordt voor jullie ook wel eens tijd he, zou je leuk staan...grgrgrgrggr dan sta ik echt op het punt om te flippen (maar kan dan nog net 100 x tot 10 tellen!!!)

MilkhIk weert dus de kwaliteit van de zwemmers nog niet zoals hje hierboven leest! Jeetje die van jou m,annetje waren super zeg!! Voor ons iets om super jalours op te zijn!!

Brabbel: mijn oma was 82, het was echt een moie begrafenis!

Mandy: Ik vind het wachtbankje idd ook zeer frustrerend...Mijn mannetje maar de heletijd vragen schat wat ben je toch stil, wat zit je toch te zuchten... IK kan daar echt niets aan doen moet er gewoon de hele tijd aan denken!!

Nou voor de rest:
    heel veel succes Marnat, ik hoop dat je ongi uitblijft en je snel een test met 2 streepjes in handen hebt
    en voor jullie allemaal dikke knuf!!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    31 dec@ mijn duimen draaien meis. dikke knuf
    ik ga er niet van uit dat het wat word bij mij.

17. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    He marnat, ik heb je bericht op het andere toppic net gelezen, jeetje wat een gedoe meid. Ik hoop dat ze snel vinden hoe en wat en dat het allemaal niet ernstig is en je je weer vollop kan concentreren op mamma worden (en hopelijk ook heel snel!!!)

Dikke knuf

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

wat lief
    we zullen het zien hoe het verder uitpakt.
    zie er niet tegen op. schrok wel maar het gaat al weer.

ik heb het maar zo gedaan , er zijn wel een meiden die me vragen hoe en wat. en heb dan geen zien om mijn verhaal weer te typen doet te veel pijn soms.
    vandaar zo.

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Jeetje Meiden,

Zo te aan jullie verhalen te lezen, staat er me nog genoeg te wachten. Respect voor jullie allemaal. Maar geloof, en dat heb ik zelf al ondervonden, dat het wachtbankje het ergst is van alles.
    Daar kijk ik niet naar uit.
    Wens iedereen een heel vruchtbaar jaar toe en hopelijk kunnen we binnenkort een nieuw topic openen. "van IUI naar moeder"

20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Brabbel, leuk verteld, goed hoop voor jou!!
    leuk dat je zo kunt lachen met je vriend, scheelt een hoop:D

Deel Deze Pagina