IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Juulzon.. jaaa... heel graag dat bankje buiten. Wat ben ik toe aan wat vitamines in de vorm van zon op mijn gezicht zeg haha.. Hier helaas wel weer bewolkt, maar ik kijk uit nabar morgen en overmorgen.. dan begint het er echt op te lijken. Weekend wij naar Ameland en dan is het alweer maandag.. dan nog maar een klein weekje.. ga proberen om wat dingetjes (leuke) te plannen, zodat ook dat weekje snel mag gaan. Moet zeggen dat ik vaak al na 11 dagen na ei, eerste bruin bloed heb (sorry voor de gory details haha)... dus we zien het wel..

2. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Hey Meiden,

Ik heb iets gemaakt en even in een jpg bestand gezet. Misschien willen jullie in mijn fotoalbum kijken en aangeven wat jullie ervan vinden en/of er nog iets aan aangepast moet worden.

Als je het wilt hebben mail me dan even zodat ik het bestand in powerpoint gemaakt kan toemailen. Wel heb ik office 2007 dus ik hoop dat jullie dat ook hebben. Anders heb ik hem ook in pdf bestand maar ik weet niet of je het dan nog kan veranderen.

Het heet Mijn herinnering. Voor de vlindertjes die er niet meer zijn.

Veel liefs Pearl29

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Juulzon@ Wat heb je dat lief gezegt doet me goed we gaan er voor.
    Hou je het nog uit op de bank?
    Het leven is wel vaker on eerlijk.

4. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Weet iemand wat Progesteron inhoudt?
    Na een IUI behandeling?
    En hoe hoog moet het zijn voor een zwangerschap?

Alvast bedankt

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Progesteron is een teken van een goede eisprong, meestal moet het daarvoor boven de 20 liggen, maar sommigen zeggen dat 32 wel minimaal is. Volgens mij is een 'begin zwangerschap' progesteronwaarde rond de 60-80, maar je kan daar geen conclusies (wel/niet zwanger) aan verbinden.

Zonnetje: ben je echt niet zwanger? stress doet meestal wel veel met de folliculaire fase (voor je eisprong), maar heeft meestal niet veel effect op de luteale fase. Je LF is eigenlijk altijd vrij constant en verandert meestal alleen door hormonen als progesteron en hCG enzo. Je wist toch wanneer je eisprong was? Ik vind het wel spannend worden bij je, al geloof je er zelf misschien niet in ;)

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Pearl heel erg mooi.

Trouwen kan je heel snel regelen, maar je moet natuurlijk geluk hebben met de fotograaf, stadhuis dat nog leeg is , je jurk of hij uit Timboektoe moet komen ed. dat zal per plaats ook wel schelen.
    In de meeste gevallen is dat niet zo. Je kan altijd gratis trouwen en dat is altijd wel leeg volgens mij.
    Maar wil je op vrijdag dan heb je toch ( hier althans) wel een wachtlijst.

En hier is iedereen wel "oud" of niet? De meesten zijn wel 30+
    Ik ben ook oud ;) ( bejaard in gynaecologische termen, hoewel mijn gyn weer zei van niet)

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mijn prog-waarde was zonder zwangerschap 60, dus zegt ook niet veel.
    De gyn zei dat je daar niet gelijk aan kon concluderen dat je zwanger bent ( wat de assistente die hier heel veel fouten maakt, wel zei)
    Deze waarde komt zowel bij zwangeren als niet zwangeren voor.
    Een laag gehalte komt alleen bij niet zwangeren voor.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje, kan je nu niet testen? Want volgens mij moet jij gewoon zwanger zijn nu, dat kan gewoon niet anders, dit duurt veel te lang ( of kan dat ook door een cyste komen of zeg ik nu iets stoms?)

9. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Kaboutertje.. wij zijn zelfs op zaterdag getrouwd, toevallig was er plek en ook nog een mooie datum, 08-08-09... en we zouden al naar Thailand gaan waar mijn vader woont op 10-08, dus tja, dat is gelijk de huwelijksreis geworden. Jurk, ik had een galajurk, dus die had geen levertijden enzo.. en fotograaf, we hebben er 2 in de familie en vriendenkring.. dus ook nog gratis haha... maar goed, je moet het wel treffen.. En je kan het net zo gek maken als je zelf wilt..
    Zonnetje.. jeetje.. spannend zeg.. ben je er bijna niet mee bezig met de mogelijkheid dat je toch zwanger bent.. is het misschien ineens toch zo.. denk dat we allemaal willen dat je snel een test doet en het ons zo snel mogelijk laat weten haha.. suc6 meid.. uiteraard hoop ik voor je dat je zwanger bent.. is het niet zo, laat het dan maar zo snel mogelijk doorzetten he.. nou, hoe dan ook.. suc6!!

10. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    He Marnad, Jeetje ik voel zo ontzettend met je mee, Ik hoop echt heel erg voor je dat ICSI de uitkomst is voor jullie en dat 1 keer die ene keer is!! Geloof erin (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik me nu ook heel goed) en vertroetel jezelf de komende tijd maar!!! Dat de MMM heel erg moeilijk is voor je relatie dat is zeker. Een colega van mijn vriend heeft ook alles geprobeerd en helaas is daar niets gelukt, die zijn er nog steeds heel emotioneel onder nu dat dit ook bij ons gebeurd. maar zei zijn wel het voorbeeld, ze zijn echt een heel sterk stel en proberen hun verlies in andere mooie dingen te zoeken, al lijkt me dat idd heel erg moeilijk!HEEL erg veel sterkte!!!

de rest: Ja trouwen, mijn zusje ook, wij zijn nu 10 jaar samen (ik ben 29) en ik zou ok graag willen trouwen maar mijn hubbie niet zo, hij ziet er niet echt de meerwaarde van in... Lijkt mij echt heerlijk, een dag alleen maar om jou, verwennerij etc etc@@ Maar we gaan het nu eerst bij mijn zusje meemaken, misschien dat dat aansteekt hahaha

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ongeduldig, jij had dus gewoon geluk ;)
    Hier lukt dat echt niet ivm stadhuis, dat is altijd zo overboekt.
    En ja toch wil een ieder graag in zijn iegen stad/dorp/gemeente trouwen.
    Maar ik heb ook weleens gehoord dat je een fotograaf 1 jaar van tevoren moet regelen.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb zondagavond getest en die was negatief.

Ik heb rond ei paar dagen getempt. Vorig jaar maanden gedaan en opgeschreven, dus wel enig inzicht in temp. Paar dagen laag en die zaterdag was hij 36,4 en zondag 37,0. De volgende 2 dagen ook nog hoog (36,9 en 36,8). Dus ja ik ga uit dat ei toen was. Daarna niet meer getempt tot van de week. Blijft hangen op 36,8

Maar ik durf bijna niet te hopen dat het zo kan zijn. Mede door test die negatief was op zondag. Ben wel vaker dagje later dus had zondag als nod.

Geen idee dus of het door cyste kan komen. Dacht dat het weinig invloed had op de lf van de cyclus. Maar weet het dus niet zeker. Maar wordt wel gek van onzekerheid. Wil eigenlijk nog paar dagen wachten met testen. Omdat hij zondag negatief was. Doordat ik weet wanneer ei was weet ik ook dat ik echt overtijd ben. Want heb wel vaker lange cyclus. Maar heb ook maanden ovutesten gebruikt.
    En altijd netjes na 14 of 15 dagen de ongi.

Wel wat stess inderdaad, maar dat heb ik langere tijd. Maar ik durf dus niet te hopen, want onze kans op een natuurlijke zwangerschap is echt heel klein, zo niet aanwezig.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Las nu pas je berichtje, maar het kan echt nog...

14. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    als ik al ga testen wacht ik minimaal tot manlief thuis is.
    want dan wil ik het samen doen.
    en ik ga nog even braaf afwachten denk ik hoor

is moeilijk, maar wil ook niet weer teleurgesteld worden zoals zondag.

15. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    weet inderdaad dat je eerst negatief kan testen inderdaad, maar durf het haast niet te hopen.
    zeker niet gezien ik al dagen last van krampen enz heb.

16. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Nou zonnetje, hou je taai.. snap dat je wil wachten.. tuurlijk moet je doen wat je gevoel je ingeeft.. maare... hou ons op de hoogte.. ik duim heel hard de goeie kant op voor je...

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja ik kan zeggen, kramp hoort erbij, maar ja...
    Dat is ook vast niet wat je wilt horen. Het enige wat je kan doen is weer.... WACHTEN ( grrr ik haat wachten :) )

18. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Wachten is slopend
    De wacht weken zijn zo wie zo altijd slopend
    Dagen lijken weken en weken lijken maanden
    Duim voor iedereen in de wachtweken

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Mijn progesteron ligt zonder zwangerschap tussen de 80 en 100.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Sammie heb je morgen al FM, terwijl je vandaag pas ongesteld bent geworden?

Share This Page