IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Gister heb ik al een paar druppels helder rood bloed verloren, dus dat is dan dag 1, en ik moet op dag 3 een echo om te kijken of ik weer kan starten met Puregon.

Heb het nog duidelijk gezegd aan de telefoon gister dat ik nog niet veel verloor, en ze zei, al is het maar 1 druppel, rood is rood. :(

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke zo. Ik gebruik alleen pregnyl. Ik hoef pas dag 9 voor de 1e FM.

Kregen jullie ook een rekening van de zorgverzekeraar? Omdat je een eigen bijdrage hebt van ... moest ik nu de pregnyl zelf betalen.

3. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(huh d8 dat pregnyl vergoed werd:(

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja dacht ik dus ook.
    Maar je hebt tot een bepaald bedrag eigen risico. Dat heeft iedereen.
    Dus zelfs de spuiten en naalden stonden op de rekening.
    maar ook andere medicijnen die ik normaal wel vergoed kreeg stonden erop.
    Maar als ik deze nu in december 2010 bestel, dan zit ik natuurlijk allang over het eigen risico heen en dan krijg je het dus wel.
    Net als afgelopen dec heb ik de pregnyl niet hoeven te betalen.

Maar wil toch eens weten hoe dat bij jullie zit. Anders trek ik nog eens aan de bel bij onze zorgverzekeraar. ( en ik heb een heel uitgebreid pakket dus daar kan het niet aan liggen)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ineke; wow, te gek, zwanger - GEFELICITEERD.
    (alleen je banner klopt niet helemaal denk ik, je moet je eerst dag van je laatste menstruatie als eerste dag invullen)

Pearl; fijn dat je weer lekker in je vel zit en de iui weer is geweest. Nu die spannende weken...

Kaboutertje; die prog.capsules bevatten progesteron en bevorderen de eventuele innesteling. Omdat je baarmoederslijmvlies onder de beste omstandigheden wordt gebracht door die hormonen.
    Dus ik denk dat het idd wel kan helpen tegen een miskraam.

Sammie; ik had vorige cyclus (oké, wel zonder iui toen) opeens echt 5 dagen bruinverlies voordat de ongi pas kwam. Je lichaam kan je zelfs na bijna 3 jaar nog steeds verbazen!

marnat; heel veel sterkte meid, dikke digi-knuffel van een heerlijk zacht zeehondje.

All; het nieuwe jaar is weer begonnen voor de zorgverzekering, dus je moet nu inderdaad eerst ALLES zelf betalen totdat je eigen risico 'verbruikt' is (€ 155,- volgens mij). Da's inderdaad wel weer balen.

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook eigen bijdrage inderdaad. De 1ste keer pregnyl ook zelf betalen en deel van de gonal. En dan is eigen bijdrage wel op. Maar is wettelijke geregeld inderdaad. Dit jaar ergens rond de €170,- eigen risico per jaar.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Eigen risico geldt niet voor huisartsenzorg en verloskundige zorg, wel voor o.a. medicijnen, als ik het goed onthouden heb. Dus de eerste 16 euro van alles zul je zelf moeten betalen.

En ik hou het verder kort. Helaas ben ik vandaag al ongesteld geworden :( dus we gaan door voor IUI 4.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    @brabbel: als je wil mag je mij toevoegen aan de lijst. Krijg donderdag mijn eerste FM dus weet nog niet wanneer de eerste IUI is.

Ik probeer zo vaak mogelijk hier te kijken.Had vanmorgen voor het laatst gekeken en nu net weer. En dan zoveel gepost..Kan het bijna niet bijbenen maar doe mn best.................

@marnat: ik blijf voor je hopen dat het de aankomende ICSI wel gaat lukken en jullie wens in vervulling gaat. Hoop doet leven.....

Voor degene op het wachtbankje. STERKTE!!!!

9. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Na een lange tijd hier niet meer te hebben gereageerd, meld ik me weer. Ik moet vanavond de Pregnyl zetten om 23:45 uur (5.000IE) en ik krijg donderdag om 16:00 uur de IUI. Mijn man moet om 14:45 uur zijn zaad inleveren. Ik zou graag willen weten na hoeveel dagen de Pregnyl uit mijn lichaam is?

10. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Als het goed is na 10 dagen, heb 'm 2 uur geleden gezet, ben benieuwd of ik weer zwangerschapsklachten krijg, 1 keer wel namelijk en 2e keer niet.

11. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dus volgende week vrijdag moet het uit onze lichamen zijn? Spannend zeg, dit is mijn eerste IUI dus vandaar, maar wanneer krijg jij de IUI?

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je wel iedereen! Het is nog altijd moeilijk te geloven..; Vanavond bij onze ouders langs geweest, die wisten het na de operatie vorige maand ook dus konden we het niet verzwijgen!

Banner => Op die site telt hij dus vanaf de eisprong... maar zodra ik kan maak ik er eentje op een correct site :)

Dikke knuffel aan iedereen en superveel succes dames, er is nog plaats genoeg op het lijstje van zwangeren! VOLG ME!

13. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    van harte gefeli meid!!

Hopenlijk volgen ermeer.....
    xx

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dancher@ Dankje meis hoop doet zeker leven.We blijven hoop houden.

zeehondje @ Dankje voor je zeehonden knuf lief van je.
    Hoe gaat het met jou meis?

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ineke: ik denk zomaar stiekem dat je laparoscopie ook een handje heeft geholpen ;) wel gaaf hoor, hopelijk blijft het nog de volle 8 maanden goed gaan!

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dopey: balen zeg, dat je ongie bent geworden :(. Vergis ik me nu of heb jij dan ook een redelijk korte LF? Wanneer was je IUI? Hoop op gauw een positieve ronde voor je!

Marnat: je kaarsje brandt nog hoor!!!
    Milkhd: kan jij over 5 dagen al testen??? Spannend!
    Ineke: geniet van je zwangerschap :) And keep us updated!
    Chichi: ik had bij mijn vorige (en dat was voor mij de 1e) allerlei zwangerachtige (nou ja, dat denk ik dan) klachtjes... Zere boobs, rondere en grotere boobs, veel witverlies.... Nu afgelopen zaterdag de 2e IUI gehad (en afgelopen donderdag de pregnyl gezet) en helemaal geen klachtjes!!! Suc6 meid

@all: zonnige voorjaarsknuffel en slaap lekker!

xxxx

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi dames!

Even over m'n symptomen... Bij mijn vorige 4 IUI's had ik elke keer al vanaf de inseminatie klachten: zere boobs, buikpijn, misselijk,...
    Dit kwam door de gynvoornamelijk door de Clomid en in zekere mate ook door de Pregnyl!
    Deze ronde kreeg in Menopurspuiten en ik moet toegeven dat ik eigenlijk slechts 3à4 dagen pijnlijke borsten heb gehad en toen niets meer... Alleen veel slijm door de Utrogestan...
    Ik heb nu enkel tintelingen in de baarmoeder, licht gevoelige boobs (bijna altijd stijf) en reuzehonger!
    De echte zwsymptomen zullen wel komen in de weken die volgen...

Volgende week donderdag mag ik al naar de gyn!!! Hij zei dat hij mij wat nauwer in het oog wou houden omdat we het toch moeilijk hadden! Dat vind ik echt superlief van hem :)
    En Utrogest wordt opgevoerd naar 400/dag.

Over trouwen: wij waren in februari verloofd en zijn in augustus getrouwd, dus het is echt perfect doenbaar! Ik wilde ook geen superlange verloving!!! Het had toen de hele week geregend (was zelfs nog een voile gaan kopen) en de dag van onze trouw was het gewoon stralend weer!!!

Heel veel geluk aan alle anderen, ik hou jullie in het oog :)

18. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja klopt, op zaterdag IUI, op dinsdag een week later ongesteld, dus een LF van 9 a 10 dagen (tel je de eisprongdag nou wel of niet mee in de LF?). Ik ga het wel weer bij de arts aankaarten hoor, het voelt toch niet lekker zo snel al. MEestal is mijn LF 1 of 2 dagen langer met Pregnyl, zonder is het gewoon 14 dagen.

19. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Dopey, balen joh.. ik heb het ook, 10 a 11 dagen na ei, mij ongi. Volgens mij is dat nog net acceptabel. Moet zeggen dat ik er wel blij mee ben, omdat je dat weer een paar dagen wachten scheelt.. maar ja, moet wel goed zijn natuurlijk.
    En ook mijn ongi start soms al met 5 dagen aanloop.. dat is frustrerend, want ik wil dan gewoon dat het ook maar doorzet, anders denk je toch weer... tegen beter weten in.. misschien wel innestelingsbloeding!! Maar ja.. wat ik zeg, tegen beter weten in...
    Hier een gevoelige linker boob!! vreemd gevoel, komt vanuit mijn oksel ongeveer en voelt aan alsof die zwaar is en trekt aan mijn oksel ofzo.. ook dit, mijn lijf heeft me al zo vaak in de maling genomen.. maar ja, je moet blijven hopen he...

20. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames net terug van de fm en het eitje was pas 12.8mm dus nog klein vrijdag weer voor 2e fm waarschijnlijk zei de arts is de iui maandag spannend!!!

liefs trotse moeder

Deel Deze Pagina