IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zelf zou spuiten.

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    ben ook weer ongi geworden.. balen!!
    meiden in het zelfde schuitje; sterkte!

3. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Altijd balen als je weer ongi bent geworden
    Het doet elke maand weer verdriet
    De wachtweken zijn zo spannend altijd
    En de teleurstelling als het niet zo is zo groot

Wel spuiten mijn man zegt ook spuiten
    Kan ook geen kwaad lijkt mij toch

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Laraax: sterkte

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @laraxx: balen van je ongi.

@ilja; ik zou spuiten. Is dan een goede test, anders is hij echt lichter bij mij.

Hier dus wel na 3x een gesprek. Hoort bij protocol van ziekenhuis. Na3x standaard een evaluatiegesprek. Hoe het gaat. Verder zie je de gyn niet tijdens de behandelingen. Dus vandaar denk ik het gesprek.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou ook de Pregnyl zetten...

Bij ons in het ziekenhuis is dit juist een van de redenen waarom je geen ovutesten hoeft te doen. Je wordt consequent in de gaten gehouden door middel van inwendige echo's en de gynaecoloog bepaalt dan wanneer de Pregnyl gezet moet worden.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het protocol is in elk ziekenhuis weer anders.

Bij ons in het ziekenhuis heb je eerst 3x IUI zonder hormonen, daarna een HSG (baarmoederfoto) en daarna 3x IUI met hormonen. Resulteert dit niet in een zwangerschap, dan word je doorverwezen voor IVF.
    Eerder dan 6x IUI word je niet doorverwezen, of het zaad moet al heel erg slecht zijn. Het Universitair ziekenhuis waar je naar door wordt verwezen, accepteert je ook niet eerder dan na 6 mislukte IUI's. Een IUI-behandeling is namelijk veel goedkoper en veel minder ingrijpend dan een IVF-behandeling.

8. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    @ behappy: bij ons is dat precies zo! alleen de HSG doen ze wanneer het uitkomt! ik had m tussen iui 1en2! maar ook 3 zonder 3 met en dan doorverwijzing! en ook over de ovutesten gaat dat hier zo! goeie controle en dus zelf niet testen! arts bepaald!! ;)

ego: ik ben zoooo blij! 5dagen voor NOD en voel mn boobs nog niet!! heerlijk whahahah al bijna 2jr heb ik elke maand zulke zere borsten en vanaf de eerste iui al ruim voor NOD (tussen 7en10dagen) en nu nog niets! heerlijk!! ook niet in de verte en zelfs niet bij het klussen (als manlief eraan zit) whahahahaha
    en wat ik vroeg over bloeding,... ik weet dat niet iedereen innestelingsbloed heeft enzo maar ik verloor donderdag morgen bij het afvegen bloed! was gewoon rood en daarna in mn inleg kruisje nog wat bruin/rood bloed! en ik vroeg me gewoon af wat t zou kunnen zijn! dacht niet meteen aan innesteling maar meer aan misschien wondje ofzo (door mn nagels) ook omdat ik daarna met toiletpapier "binnenin"depte en dat was gewoon witter dan wit,...dus dat bracht vraagtekens! maar ik denk dus toch echt een wondje!! maar bedankt voor de reacties :D
    fijne week dames!!

9. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    So dames, even vanaf vrijdag "afwezig" geweest en dan nog maar proberen op iedereen te reageren.. Nou ga het wel proberen hoor, als ik iemand vergeet SORRYYYYYYY

NIeuwe dames (yasgot en Vriesje) welkom helaas!

Juulzon: Ik had ook zo'n vroegtest gedaan, eigeijk omdat ik de ongi al aan voelde komen en die was ook negatief. Toen ben ik echt eenhele nacht en dag overstuur geweest en toen 2 dagen later de ongi alsnog kwam, was ik gelukkig een beetje rustig.... Ik hoop dat het bij jou niet doorzet en dat het gewoon iets van innesteling of zo is....duimduimduim

Zonnethe: Wat doet je lichaam toch rare dingen he door je hormonen. Het maakt je echt vanalles wijs en je kan het ene moment happy zijn en het andere moment alleen maar janken! echt verschrikkelijk sterkte!!

Sammie: meid heel erg veel sterkte en idd de enige aan wie je moet denken is jezelf en doen waarbij je je "lekker"voelt!

Ivon en kabouterje: Hoop dat de IUI zijn/ haar werk heeft gedaan voor jullie en dat we jullie na de paasdagen mogen feliciteren ik duim heel hard voor jullie (pleisters tekort hier..) Kabouterje, ik geloofde de arts ook niet echt bij mijn iui maar ze hebben toch wel een soort verplichting om je de waarheid te vertellen, dus ik hoop dat ze dat bij jou ook heeft gedaan!!!

ONgeduldig: ben echt heel blij voor je! Dat geeftons (met ook heel slecht zaad) iig heel goede moed, geniet ervan en laat af en toe iig eens horen hoe het met je gaat, net als INeke! Dat is voor ons alleen maar hoop!!!

Angelica, wat je lichaam je ook vertelt ik hoop echt dat je zeer binnekort met een ronde dikke buik rondloopt!!

Be happy, k wil je alvast heel erg veel succes toewensen met IVF en dit gaat het medium worden voor jou! let maar op!!

Zeehondje, brabbel en oasis: he die stomme ongi ook!!! ik had nog zo gezegd dat ie bij jullie weg moest blijven!!! Heel veel sterte dames!!

Brabbel: lekker he zo ongegeneerd shoppen, heb ik vrijdag ook gedaan. Gewoon geld uitgeven als een soort therapie! tenminste zo werkt het bij mij wel! Ik ben echt HEEEEEEL erg benieuwd naar je jurk!!

Larax, sterkte!

Marnad, dikke knuffel!!

Iedereen die ik vrder vergeten ben, dikke knuffel!

ego:
    afgelopen weekend flink in de tuin gewerkt (zijn bezig met een nieuwe tuin!) gistern voetbal wezen kijken met mijn beste vriendin. Zij heeft een meisje van 6 mnd echt een dropje en we zijn samen naar het voetballen gewandeld, dan krijg je echt iedere 5 minuten zo'n leuk commentaar naar je toegeslingert, oh staat je leuk, doe maar goed oefenen, wordt het voor jullie niet ook eens tijd etc etc... JA GRGRGRGRG alsof je kunt knippen met je vingrs en het zo ver is.. Daar kan ik echt boos om worden!!! Maar ja, ze bedoelen het goed zullen we maar zeggen he.....

nog 3 nachtjes en dan gaan we lekker skieen!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    @ 31 dec je wordt idd moe van dat soort commentaar. Ik kreeg in het weekend te horen dat ik nu wel zwanger raak, omdat we een huis hebben gekocht. Dus dan zijn we er niet zo veel mee mee bezig

@Juulzon, Ik heb gisteren via internet ook die vroegtesten gekocht, mijn konijntje op de banner gaan eigenlijk niet snel genoeg. Mijn man werd helemaal moe van me. hoe zou dat nou komen:(

@ Ivon en kabouterje, ik hoop dat dit weekend 2 mooie paasstrepen zullen zien.

@ Be Happy, ik duim voor je en ik hoop dat je IVF meevalt en mooie resultaten boekt.

@ Brabbel, ik wil ook zo graag lekker gaan shoppen, maar mijn man heeft de knip erop gedaan omdat we 31 mei de sleutel krijgen.:p

Alle meiden die ongi zijn geworden, echt balen zeg

@ Larax,
    sterkte

@ Marnad, dikke knuffel

Iedereen die ik vergeten ben, dikke knuffel

Liefs Angel

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ongeduldig@ Ik reageer vanmiddag even op je pb, ga zo eerst naar het ziekenhuis voor de MRI scan.

iedereen dikke knuf reageer vanmiddag wel even.

12. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    marnat: succes!!!!!!!!!!! ;)

13. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    He hoi allemaal, was gisteren heel enthousiast aan het reageren en toen stopte internet er ineens mee, dus heb ik het maar opgeslagen en het hieronder geplakt..

Brabbel, goed om te horen dat het beter gaat, of in ieder geval, dat er hulp
    is ingeschakeld.. en dank je wel dat je mij hebt aangepast op de lijst.. tis
    allemaal nog zo onwerkelijk, heb vandaag de laatste test gedaan, vanaf 25ste
    elke dag haha.. maar ja, ik moest het gewoon zeker weten.. sjonge..
    Juulzon, het beste is om zulke mensen te negeren, hoe moeilijk ook hoor, maar
    ze geven je niks anders dan negatieve energie en dat is nou juist iets wat je
    niet moet hebben.
    Marnat, alsnog van harte met je verjaardag.. hoop ook voor jou dat die
    vrijpartij het mooiste cadeautje ooit mag worden!!
    Spannende tijden, je hoeft inderdaad geen bloeding te krijgen, ik heb dat
    vorige 2 keer ook niet gehad, maar deze keer dus wel, op dag 9, maar aangezien
    ik vorige maand de eerste druppel zag op dat 10, dacht ik dat ik gewoon
    ongesteld ging worden. heb gelezen hier een daar dat het, als je het hebt, heel
    verschillend is. sommige alleen maar een heeeeel klein beetje voor 3 dagen (bij
    mij dus) en sommige denken gewoon dat het hun reguliere menstruatie was.. zoveel
    hebben ze dan verloren. Er is helaas geen pijn op te trekken.. Ciao allemaal

14. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ongeduldig: thanks voor je reactie!!! t was 5dagen na iui dus zal idd gewoon van wondje ofzo zijn geweest whahaha dat vermoeden had ik al, maar dat bracht wel vragen omhoog over innesteling vandaar!!!
    en ik zou volgens mij ook elke dag testen hor! hihi zou ook zó onwerkelijk zijn als ik ineens wel positief zou testen! zou t nooit geloven !!!! :D ik heb ook besloten om bij geen ongi ma ochtend alleen te testen en dan bij positief manlief ook een test geven in verpakking bij zn ontbijt en deze samen doen!!! teminste,...dat denk ik! maar ik ken mezelf,...pakt waarschijnlijk heel anders uit! wahhahaha maar meid geniet er lekker van!! hij is ECHT positief! t is ECHT waar!! :D ;)

15. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Nou spannende tijden.. hoop voor je dat het net als bij mij, toch een innesteling is.. maar wachten is echt een kriem he.. En je iui heb je gehad op de mooiste dag van het jaar.. mijn verjaardag haha.. dus wie weet, komt het helemaal goed. Maar ja, je durft ook gewoon niet meer te hopen he.. Maar blijf positief. En suc6 met wachten!!
    Marnat, heel veel suc6 zo in het ziekenhuis..

16. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    thanks girl!!! ik hoop t ook maar wil en durf niet te hopen!! al was de uitslag wel goed en was het idd de perfecte dag!! jouw verjaardag maar ik was die dag de enigste voor iui ivm opendag in het ziekenhuis mocht alleen het stel dat om 8uur moest en dat waren wij,...dus dat was geluk hebben!! plus goede score en dan uitgerekend op mijn verjaardag, en 3x is scheepsrecht toch?! (oke bij jou niet ;) hihi ) dus kan niet beter moment zijn geweest ahahahaha nu maar wachten! is idd slopend maar heb er gelukkig niet zoveel moeite mee! eerste keer heeeeel erg veel moeite 2x totaal niet en nu iets meer als 2e maar veel minder als eerste x maar dat komt misschien wel omdat ik er zo'n goed gevoel bij had! hihi :D we zullen zien wat de paashaas ons brengt (ipv de ooievaar, want die zitten bij almere/flevoland toch?!)

17. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Ik hoop het echt van harte voor je. Ik had er ook een goed gevoel over, maar durfde dat zelfs niet uit te spreken.. gek he.. maar goed. IUI op mijn verjaardag, uitgerekend op jouw verjaardag en als enige geholpen.. dat is wel freaky allemaal he haha.. Je gaat maandag pas testen? Zou al kunnen op zaterdag toch? Nou, suc6 nog ff met wachten en ik hou je in de gaten haha..
    Ciao ciao

18. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ja klopt zaterdag zou kunnen maar,...manlief heeft liever dat ik een wk wacht! nou wij als vrouwen onderling weten dat dat gewoon NIET te doen is!!!!!! :s dus dacht ik,...als ik nou niet ongi ben,...verras ik hem bij het paasontbijt op maandag! en als het dan posit. is dan testen we daarna nog een keer samen!! en mn man kennende na wk weer ;) whahahah
    thanks voor je berichtje! ciao

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Onze arts is niet van de testen, maar bij ons bleek de echo dus nooit te kloppen en de testen wel.
    En gelukkig heeft ze de laatste keer er ook naar geluisterd.
    Hier IUI zonder hormonen, omdat ze niet voor hormonen zijn, mocht je uit jezelf al een eisprong hebben. ( en die heb ik)
    Je zou dan meerdere eitjes kunnen krijgen en dus een meerling zwangerschap met alle risico’s die erbij horen.

Vorige keer geen last van mijn borsten en nu alweer 1 dag na de pregnyl.

Meiden ik kan pas de 12e ofzo testen hoor niet het paasweekend.

310809 : leuk he zulke opmerkingen. Niet dus!
    En hopelijk hebben jullie mooi weer en een vruchtbare vakantie ;)

Marnat: sterkte vandaag

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij ons inderdaad ook geen ovutesten.
    Hier in het ziekenhuis (of in ieder geval bij ons) eerst 4x alleen hormonen en geen iui. Daarna 6x iui.
    Vanmiddag naar de gyn en straks bellen voor een afspraak voor intake-gesprek IVF in Voorburg. net al geprobeerd, maar waren steeds in gesprek! Vind het best wel een grote stap.

Share This Page