IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kersje

Kersje Niet meer actief

@genesis: Dankje meid! Wat lief van je! Ik blijf gewoon wachten :). Hoe is 't met jou?

xxx Kersje

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Kersje: wel erg knap hoor dat je jullie het 2 jaar zelf geprobeerd hebben. Hier is inderdaad ook al heel wat geld uitgegeven aan ovu-testen en zw-testen.

Ik heb nog geen kijkoperatie gehad, wel het HSG en die was goed. Zou ik na 3x IUI nog niet zwanger zijn dan krijg ik de kijkoperatie. Stiekem hoop ik dus dat het binnen die 3x gelukt is!!

xxx

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ongeduldig: lijkt me lekker!!!!! Ik ben er over 4uur hahahahahahhahahaha LOL
    Hier valt t nog mee! T is 22graden en zon zit achter de wolken!
    Hoest verder met jullie?! ;)

31dec: nog even volhouden skat!!!! Voor je het weet is het zover!!!! En ik ga hard duimen dat je WEL al wat moois kan zien! En t is voor jezelf denk wel lekker dat je (als je niets ziet) volgende wk voor je op vakantie gaat wel een bevestiging hebt! Succes meid!!!

Kersje: slopend he meid , dat wachten!!!! Ik zit met smart op mn ongi te wachten maar t is er nog niet!!! Hoop zó dat t er uiterlijk morgen is!!!!

Nikske: spannend meid!!!!! En welkom hier! En natuurlijk heel veel succes op het wachtbankje en kom maar op met je vragen!!! Ik ben eigenlijk geen iui’er meer maar voel me hier zo op mn gemak dat ik niet weg te krijgen ben! ;)

Joos: hoest gegaan!!!!!!?????

All: hier weinig te melden! Nog steeds geen ongi helaas en wil t er het liefst uitspringen hahahahah vervelende wachten!!! En ik denk dat t juist nog langer duurt voor het komt omdat ik er zo op wacht L heeeel irri dus! Miss testje doen…misschien als t negatief is geeft t rust en word ik direct erna ongi (dat gebeurde normaal bij overtijd ook )
    Gister weer zelf mn prik gezet! Deed natuurlijk wel zeer maar vanavond prikt manlief weer!! :D hij doet links en ik rechts hihi ik weet niet waarom maar op 1 of andere manier vind ik de linker kant pijnlijker en lastiger prikken dus die doet hij! En gister was hij heel lief me aan t troosten/geruststellen door over mn been te vrijven tijdens t prikken! De schat ;)
    Nou meisjes…ik gaat nog ff lekker aant werk!!! En vanmiddag lessen…in de hitte L

4. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    @ Nikske Helaas welkom hier en ik hoop dat je znel een positief reaultaat heb.

@ Allemeiden wat is er mooier dan op je 3jarig trouwdag het hartje van je kleintje te zien echt heb gewoon even een paar trantje weg gepinkt hoor :D over 4wk weer een echo om te zien hoe oud het precies is en of het goed blijft groeien. ivm. mijn rug en het gewicht blijf ik lekker onder controle bij de FA/gyno tot dat zij vind dat het evt. naar de verloskundige over kan.

Zo nu gaat ik maar weer even op de bank een tukkie doen en hopen dat de misselijkheid nou eens weg wil trekken :p

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    J00S: wat mooi zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    mag ik vragen wat je aan je rug hebt? Ik ben in 2008 aan mijn rug geopeerd, en het is echt een zwakke plek gebleven. Vraag me dus wel eens af hoe dat straks bij mij zal gaan met een dikke buik.... Mja eerst eens een dikke buik krijgen :p hihi

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Spannendetijden: vervelend he jezelf prikken. Ik vond het ook vervelend, maar vriendlief durfde het niet bij mij te doen. Hij was bang dat hij me pijn deed die schat. Hij heeft me wel de hele tijd vast gehouden toen ik daar mijn mijn spuit zat :p

7. Kersje

Kersje Niet meer actief

@nikske: Hoop ook voor je dat 't binnen de 3 x lukt! Misschien wel binnen 1 kerr :).
    Ik heb toen de HSG geweigerd, omdat ik had gehoord dat 't erg pijnlijk kan zijn. En daar had ik dus geen zin in, wij meiden moeten alles al ondergaan dus toen wou mn gyn wel een kijoperatie doen. Viel reuze mee, paar dagen wat buikpijn, maar daarna niets mee.

@spannendetijden: Ja erg he wachten, hoop voor je dat 't snel komt dan kun lekker verder!!! Ik duim voor je!!! Succes en ook met prikken.

@Joos: ohhh meid wat geweldig!!! Heb er helemaal kippenvel van en dat ook nog op jullie trouwdag!!! Lekker gevoel lijkt me dat.
    Rust nu maar lekker uit en geniet er van!!!

xxx Kersje

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik vond de HSG echt pijnloos. Ik heb 1x een soort ongi-kramp gevoeld en daarna ben ik fluitend naar buiten gelopen.
    Het zal voor iedereen heel verschillend zijn denk ik! Zo was bij mij de IUI vreselijk pijnlijk en voelen andere meiden daar weer niets van.

Ik ben al 2x geopereerd (rug & blaas) dus ik zag een derde narcose even niet zitten...

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    joos: WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!! lijkt me echt een geweldig moment !!!!

nikske: wat prik jij???!! ik ben blij dat mn man het wilt doen want ik sta elke keer bijna met tranen in mn ogen zie er steeds meer tegenop ..maar......het is voor een super goed doel en ik heb dr ALLES voor over!!!!!! wie mooi wilt zijn moet pijn lijden en ik wil mooi bol zijn en een mooi gezinnetje dus...ik moet pijnlijden hahaha nog ff en dan heb ik t gehad!! en hopelijk was t 1malig ;)

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    J00S: Meid helemaal geweldig!!! een beter kado kan je niet krijgen op je trouwdag. Geeft waarschijnlijk een hoop rust nu je gezien hebt dat het goed zit. Geniet en ik hoop dat je misselijkheid snel minder wordt.

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier nu alleen de Pregnyl, dus ik kom er nog goed vanaf. Als de IUI dan na 3x niet geslaagd is krijg ik eerst een kijkoperatie en vervolgens worden weer 3 IUI pogingen gedaan maar dan met meer hormonen.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    even een snelle melding van mij.

@joos: geweldig. Ga ervan genieten.

@spannende tijden; ik denk dat ik dichterbij voor je woon, heb ook nog een zwembad staan. Met heel veel water erin (kraan heb er 3uur over gedaan)

@genesis; welkom hier helaas. Doen ze in ziekenhuis dan bloedprikken. Mag ook evt naar ziekenhuis toe, maar doen ze ook gewoon een normale urinetest. Maar wil het thuis doen. Jammer genoeg red ik testdatum nooit.

@duivinnetje: rare vakantie voor je, maar geniet ervan. En wie weet kom je je prins op het witte paard wel tegen in je vakantie.

@marnat: hoe is het bij jouw ouders en met jou.

@zwangere dames: gaat het nog een beetje met jullie.

@yasgok; de een reageerd goed op het ene hormoon, de ander op het andere hormoon. Hier nog niet gelukt ondanks 2x iui met menopur. En 3x met gonal.

@kersje; succes met wachten.

@all: lekker koel drinken voor iedereen, met ijsje erbij. Ook nog een zwembad in de aanbeiding.
    Ik denk aan jullie allen, maar heb de laatste tijd niet zoveel fut om te lezen. En veel op pad. Vandaag ook weer een overleg op mijn werk. Normaal een vrije dag. En als ik vrij ben, ben ik dus het weekend al weken lang op pad. Maar dat is ook ontspanning.

13. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Joos meid fantastisch lijkt me dat, geniet ervan, van harte gefeliciteerd!!!!

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Joos, dubbel gefeliciteerd! Geniet ervan!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gefeliciteerd joos ga genieten meis.

16. Kersje

Kersje Niet meer actief

@nikske: Vervelend dat je iui zo pijnlijk was. Ik heb er niets van gevoeld gelukkig, alleen wat ongi krampen erna. Snap dat je een operatie ff helemaal niet zag zitten. Ga voor je duimen dat 't binnen 3 keer lukt!
    Ik mocht trouwens meteen met hormonen beginnen, omdat we al zo lang bezig zijn.
    Nu suc6 met wachten.

xxx Kersje

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook de ene keer een pijnlijkere iui dan de andere keer.
    Eerste keer zelfs tangetje nodig gehad. 2e keer zat slangetje er zo in. 3e keer weer moeizaam, maar ging wel. 4e keer bijna tangetje nodig, maar toen lukte het net.
    En de 5e keer was het weer zo gepiept.
    En meestal na de iui last van krampjes. Met de gonal meer dan met de menopur.
    En elke maand andere klachten en kwalen.

Dus je kan het niet met elkaar vergelijken de iui's.

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Alle nieuwe meiden, welkom helaas, veel succes met zwanger worden, en dat jullie hier veel steun kunnen vinden!
    Heb ik altijd gehad, en nog steeds!

Wilde jullie even laten weten dat ik aan jullie denk!

Pffff, zit er ff helemaal doorheen hoor!

Ik kan vrijdag testen, dit is dan de laatste IUI geweest voordat we trouwen.
    Ik kan gewoon niet meer positief denken.
    Na vrijdag hebben we een rustmaandje, want dan is het zomerstop, en trouwen we.
    Ik ben echt toe aan een maandje ertussen uit, ik voel me gewoon zooooo klote!
    Afgelopen week echt even een instortmoment gehad.
    Ik hoop dat ik na het trouwen mezelf een beetje kan instellen op de Puregon, want t word alleen maar moeilijker voor me.
    Allerlei kleine dingetjes.......
    Er groeien dikke zwarte stoppels op mijn borsten, bijna trouwen, bijna kraamfeest van mijn schoonzus,ik ben opvliegerig, op mijn werk zitten ze te klooien met contracten, schoonmoeder die nog niet helemaal de oude is(sommige kennen t verhaal nog wel)
    Het is een opstapeling van tegenslagen, tegenvallers, en dagen die ik liever over zou willen slaan.
    Ik word continu geconfronteerd met het feit dat we er nu al 2 jaar mee bezig zijn, 25 tegenslagen gehad, op en neer voor fm, medicijnen slikken, spuiten, 7 keer IUI gehad,en elke maand........ weer niks:(:(
    Het lijkt wel of er geen eind aan kom, wat moet voor ons gebeuren zodat ik wel zwanger kan worden?
    Ik heb nu inmiddels het gevoel dat ik niet meer van het leven geniet omdat dit alles beheerst.
    Ik leef de dagen, maar maak ze niet echt mee.
    Genieten is moeilijk omdat ik continu hier aan denk.
    Al sta ik bijvoorbeeld ergens ben dan denk ik: Hier had ik nu al met mijn ukkie kunnen staan.
    Ik weet dat het stom klinkt maar ik weet niet hoe lang ik dit nog ga volhouden.
    Misschien na het trouwen dat ik weer positief ben, maar na 3 maanden Puregon zal ik er wel weer doorheen zitten.

Wat doet t toch pijn, en wat kan een mens verdriet hebben.

Iedereen een dikke knuffel!

19. Kersje

Kersje Niet meer actief

@brabbel: Ah meid, koppie op. Het komt echt wel goed en je gaat bijna trouwen. Probeer je daar maar op te concentreren. Is moeilijk, dat snap ik helemaal. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jou!! Ik denk aan je!

xxx Kersje

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Brabbel: wat logisch dat je een instortmoment hebt gehad! Het is allemaal niet niets wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat jullie met z'n 3tjes in het huwelijksbootje mogen stappen! Mijn duimen draaien.

Mijn IUI verhaal:
    Om iets na 8 uur gaf ik het potje af op het fertiliteits lab.
    Om kwart voor 10 moest ik weer terug zijn daar. Het zaad was gewassen en bewerkt. Er bleek dat er nog ruim 8 miljoen zwemmers over waren.

Toen met mijn gevulde spuitje richting de poli gyn voor de IUI. Nou daar zit je dan in de wachtkamer, toen hoorde ik mijn naam. Met knikkende knietjes naar binnen, en toen begon het geworstel.

Het blijkt dus dat ik een bocht in mijn baarmoederhals heb, daardoor kon die dunne catheter niet mijn baarmoeder in. Na wat wrikken en wroeten wou het nog steeds niet lukken. Toen kwam er een tangetje aan te pas, met dat tangetje trokken ze mijn baarmoederhals recht en daarna kon de catheter na 2x proberen naar binnen. (ze hebben in totaal 8x geprobeerd)

De zwemmers werden in mijn baarmoeder gespoten en daarna een kwartier met de beentjes omhoog. En dat terwijl ik bloedde als een rund!!

Viel dus even tegen voor de eerste keer :) En ik was ook nog helemaal alleen gegaan...

Deel Deze Pagina