IUI Deel 3

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by brabbel1988, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Lieve meiden...ik kom weer terug in dit topic..mijn echo was niet goed..kindje was maar 3 mm ipv 10 wat het had moeten zijn. Moet nu wachten op miskraam. Volgende week vrijdag terugkomen. Als het dan nog niet spontaan weg is, gaan ze curriteren of met pillen. Voel me klote...voel me nog steeds heel zwanger..alleen het kindje is er niet meer...

2. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Agh meis toch! Hele dikke knuffel! Had het graag anders gelezen.. :(
    Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en hubbie.

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kaboutertje; hier ook normale eisprong hoor, meestal maar 1 ei met vrij hoge dosis hormonen. En een enkele keer 2. Heb 2x gehad dat er 3 zaten, maar dat er maar 2 doorgroeide.
    Dus maak je geen zorgen hierom. Ze beginnen met een lage dosis. Dit in tegenstelling tot ivf. Daar liggen de eh hormonen hoger om juist meer eitjes te krijgen.
    Hoe is het verder met je? Hier ook een man die zo nuchter is hoor.

@dancer: ben ook beniewd naar je eitjes, kan nog niks zijn of juist al hele mooie. We horen het wel.

@spannendetijden: jouw lijf moet het inderdaad nu gaan doen.
    Wat betreft tijd is het inderdaad lekker om in de winter met een dikke buik te lopen ja.

Ego; vanmorgen weer naar de acupuncturist geweest, dus weer lekker ontspannen. Was nu om te ontspannen.

Verder hier binnen gezeten ivm de warmte.

4. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @salcia: een hele dikke knuffel voor je met dit verdriet en verlies.
    Jammer genoeg waren je voorgevoelens juist. Je was er al bang voor.

Vind het heel erg voor je. Huil maar even lekker uit.
    En je gaat een zwaar weekend tegemoet.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Salcia, schrik me rot!
    Het lijkt wel of er hier procentueel meer mk-en voorkomen dan ergens anders.
    Heel veel sterkte meid.

Zonnetje: heeft puregon meer kans of cystes? Jij hebt daar toch vaak last van?

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden@ Graag gedaan hoor , je roept maar en ik doe mijn best je te helpen.

Salcia@ Kijk ik even hier, onder het zweten door pff!
    Schrik me een hoedje meis toch grr hele dikke knuf.
    Huil het er maar uit meis, en schrijf van je af werkt heel goed.

7. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    @salcia: oh meid wat ontzettend erg, ik schrok me een duvveltje toen ik het las.

Meid heeeeeeeeeeel erg veel sterkte, gooi je verdriet er maar goed uit, laat je maar knuffelen en ja wat moet ik nog meer zeggen. Heel veel sterkte en dikke knuffel

8. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kaboutertje; ik had cystes op de gonal-f.
    Gebruik nu menopur en na de vorige iui dus geen cystes.
    Maar bij iui 1 had ik ook een kleine cyste, dus denk dat ik van mezelf er al gevoelig voor ben. Die was toen op dag 3 16mm en dat viel binnen de grenzen om toch te beginnen. Bij groter dan 18m mag je niet starten bij ons. En ze controleren standaard rond dag 3 op cystes, maar dat doet niet elk ziekenhuis.

Succes

puregon heb ik nooit gebruikt. De een krijgt wel cystes en de ander niet schijnt. Dus daar kan je weinig over zeggen.
    Is volgens mij wel al ergens een topic over puregon, misschien daar even kijken.

9. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    voel me echt klote...weet ook niet wat ik nu moet doen..straks is voetbal, heb morgen hier een verjaardag van mijn man met 40 mensen..waarvan de meeste weten dat ik zwanger ben/was..omdat iedereen van mmm afwist..Krijg ook weer hoop door dat stomme internet waar mensen zeggen dat ze bij 7 weken ook te klein vruchtje hadden en bij 8 weken het ineens toch goed zat...gek wordt je ervan...Wat moet ik nou met die verjaardag etc..Moet ook positief denken en op naar de volgende cyclus weer etc..pfff weet het ff niet meer

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zelf uitgaande van de 1e mk, zou ik de verjaardag afzeggen. Bij de 4e al niet meer. ( het went lijkt wel)
    Dus ik kan je niet helpen daarin.

Anders ga je maandag toch weer voor een echo? Gewoon voor je eigen gevoel?

11. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @salcia; lijkt me inderdaad lastig wat je moet doen.
    Vooral omdat zoveel mensen weten dat je zwanger was.
    Wat wil je man? Ik denk dat ik de verjaardag zou inkrimpen tot de mensen die erg dicht naast je staan.

En om eerlijk te zijn denk ik dat het toch een mk is hoor. Kan natuurlijk wel, maar was wel erg klein nog.
    En je vertelde van de week zelf al dat bepaalde kwalen ook minder waren geworden.
    Ik gun het je van harte mocht het niet zo zijn, maar als ik jou was zou ik daar niet teveel aan vasthouden.

Succes.

12. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb dus ook weleens zitten nadenken wat ik zou doen als ik zwanger ben.
    Ga ik het meteen iedereen vertellen of houd ik het even voor me tot ik zeker weet dat het goed is.
    En je een echo hebt gehad.
    Vooral omdat ik toch regelmatig hier lees dat mensen een mk hebben gekregen.
    En het lijkt inderdaad wel of wij boven het gemiddelde zitten inderdaad.

Hoe ik er nu over denk is dat ik het probeer voor me te houden. Zeker als het deze ronde raak is. Dan moet ik het 3 weken voor mezelf houden, dan ben ik 3 weken op vakantie.
    En na de vakantie mag iedereen het weten.
    Maar ja, aan de andere kant weet ook iedereen wanneer je ongeveer ongi moet worden.

En ik heb een moeder die tegen die tijd gaat vragen of ik al ongi ben geworden. En een buurvrouw die ook heel lief meeleeft.
    Maar soms is het best lastig dan.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij hebben het pas na de 13 weken echo verteld.
    Niet tegen de ouders natuurlijk.
    Niemand weet ook dat we nu bezig zijn. Nou ja niemand: ouders en broers wel. En 2 tantes en 2 vriendinnen.
    Maar voor de rest niemand.

Dus degene die het weten zouden het dan ook horen als het raak is, behalve de 2 tantes niet.

14. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zit er dus ook aan te denken om het ouders niet meteen te vertellen. Meer om even zelf aan het idee te wennen. En dus even samen te kunnen genieten. En ook bang dat mensen hun mond voorbij praten.
    heb ook niet meteen zin in de vragen van en hoe voel je je nu en dat ze meteen weet ik veel wat gaan vragen.

15. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    salcia ja dat is een hele moeilijke keuze. Je moet dat helemaal zelf met je man besluiten. ALs je je niet goed voelt en geen behoefte hebt aan "gezellige"mensen om je heen zou ik het afzeggen, als je juist behoefte hebt om veel te praten en het eruit te kunnen gooien is het misschien wel goed, maar ik weet natuurlijk niet of het allemaal hechte vrienden en zo zijn die komen!

Ik zou in dit geval vooral afgaan op de berichten van de doktoren, als die zeggen dat het echt niet goed is dan zou ik daar maar op vertrouwen (al houden we natuurlijk altijd wel een beetje hoop!)

Heel erg veel sterkte meid

16. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Ik zou het dus wel gewoon vertellen, en als het dan fout afloopt heb je ook mensen die je kunnen steunen hierin. Ik maak van mijn iui's geen geheim dus er zijn dan ook wel wat mensen (natuurlijk alleen maar mensen die heel dicht bij me staan zoals familie en vriendinnen) die ervan weten.

Dat is voor iedereen anders denk ik, hoe je met je gevoel om gaat!

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Joos gefeliciteerd!!!!!!!! hoop dat de rest snel volgt

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He salcia,

Kabouterjte heeft gelijk, eis dat je langs mag komen en laat ze opnieuw kijken.
    Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.

19. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zeg nu het een, maar zie ook wel gebeuren dat als het zover is ik het juist wil gaan vertellen hoor.

Maak er ook geen geheim van dat ik met iui bezig ben. Zijn inderdaad wel allemaal vrienden en familie. En mijn collega's ook. Maar dat is meer om makkelijk weg te kunnen. (heb er niet zo heel veel en het valt al snel op als ik voor de fm of iui moet tijdens werktijd). Moet dit echt regelen/ inplannen namelijk.

Dus ik denk dat het uiteindelijk wel wordt dat ik het meteen vertel. Maar heb niet zoveel zin meer in alle vragen tegenwoordig. In het begin van de mmm wel, maar nu niet meer zo.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden,

Ik meld me hier ook weer aan.
    Ik vertelde het altijd tegen iedereen, maar nu heb ik er spijt van.
    Elke maand krijg ik dezelfde vraag, en ben je al ongesteld geworden? Oh je bent zwanger nou ik durf je niet te feleiciteren.
    Ik was op een verjaardag en mijn 2ling zus ook (die is nu zwanger van de 2de). Toen zegt er 1, kijk zij kon ook moeilijk zwanger raken en nu is het toch gelukt. Toen zei mijn zus nou ik ben de ander hoor en ik voelde zo iedereen naar me kijken verschrikkelijk en dan zie je praten over je bah.

Wij vertellen nu niets meer en tegen niemand, mijn ouder praten ook graag namelijk

Share This Page