IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @31 december zie in je handtekening dat je ook al het nodige achter de rug hebt hoop voor je dat je spoedig met alle zekerheid lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!!!

@Nikske beterschap meis, had net op een berichtje van gereageerd in een ander topic (of je man meegaat naar de FM meting) weet niet of je het gelezen hebt maar tik het gezellig nog een keer in. Na al die dagen hier heb ik niet eens in de gaten gehad dat je op dezelfde dag als ik de IUI behandeling hebt gehad. :) alleen heb ik niet de mogelijkheid gekregen om bloed te prikken dus zal denk gewoon thuis de test doen twee dagen na jou.

@spannendetijden goed om te lezen dat je man zo lief voor je is. In deze situatie is het belangrijk om onderling de verstandshouding zo goed mogelijk te hebben denk ik. Zo heb je ook de meeste steun aan elkaar. Helaas gaan er ook vele relaties stuk door dit soort dingen omdat de druk gewoon te hoog wordt. Hopelijk mag je man spoedig voor het hele gezin koken ;)

@ alle dames hoelang heeft het geduurd voordat je naar de huisarts bent gestapt, omdat het zo niet lukte? Achteraf denk ik hadden we veel eerder moeten doen (wij zijn na twee jaar de MMM in gegaan)
    dit is dus alles bijelkaar jaar 3 dat we proberen een kindje te krijgen...

x Genesis

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Precies 1 jaar.
    Omdat ik met mijn 20ste ben gestopt met de pil had ik eerlijk gezegd verwacht om snel zwanger te zijn.:)
    Wees eerlijk, als je zo jong ben denk je toch dat je hartstikke vruchtbaar ben???
    Dus toen we er 10 maanden mee bezig waren hebben we besloten om bij de 12de maand naar de ha te gaan.
    Nu inmiddels 2 jaar bezig in totaal, en 1 jaar in zh.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij nu 2,5 jaar, waarvan vanaf nov MMM. We mochten niet eerder omdat er nog mk-en tussendoor zaten.

Gek verhaal hier: van de week links een ei van 11mm. Nu rechts een ei van 11mm. Terwijl we links echt moesten zoeken ( en porren dus).
    Dat ei mag echt wel komen, anders komen we niet echt goed uit met de vakantie ;)

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij zijn na 10 maanden naar de HA geweest voor een zaadtest en na 14 maanden hebben we (na heel veel aandringen) een verwijsbrief voor het ziekenhuis gekregen.

Hoe stom het misschien ook klinkt maar ik dacht echt:
    We zijn jong, gezond, weinig stress, wat staat ons in de weg?!
    Dus na 10 maanden dacht ik echt wat is hier aan de hand?!

De huisarts wou ons eerst niet verwijzen ivm mijn leeftijd (ik 20 en vriendlief 26) hij vond dat we nog tijd genoeg hadden om het zelf te proberen.

Toen ben ik heel boos geworden. Ik heb zo mijn best gedaan om op deze leeftijd alles op orde te hebben (koophuis, baan, spaargeld, stabiele relatie) waarom had ik dan geen recht op een wondertje?! Na aandringen zijn we doorgestuurd en daar ben ik nu heel blij om :)

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ego:
    nog steeds geen ongi dus ass.gyn gebeld!!! t komt wel vaker voor dat de cyclus word ontregeld door de deca. dus...misschien word ik morgen of t weekend ofzo ongesteld! ik hoef me niet druk te maken dat ik mn cyclus mis loop voor ivf want dat kan niet door de deca!! als ik vrijdag niet ongesteld ben moet ik nog even bellen! maar t kan dus nog komen! en ik hoef me niet druk te maken!!!! :D dus nu maar afwachten!!!

genisis: wij zijn in mei 2008 gestopt met de pil en in oktober 2009 naar de ha gegaan en toen 3dagen later naar de gyn en in januari 2010 had ik eerste iui.
    ( we hebben met ha wat langer gewacht omdat we de eerste 3mnd niet "actief" bezig zijn geweest! en zowiezo t eerste half jaar niet echt bewust!)

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ow wat fijn dat je je niet druk hoeft te maken om de IVF poging. Al zou ik dat in jouw geval ook doen hoor.

Ik maakte me al druk over de IUI. Het was in eerste instantie niet duidelijk wanneer die plaats zou vinden, vorige week of deze week. En deze week ben ik de hele week alleen op mijn werk, dus ik was al bang dat het net in deze week zou vallen. Gelukkig was dat niet het geval.

Dus ik kan met goed voorstellen dat je je druk maakt!

7. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @ all the lady's
    Ik had ook helemaal niet gedacht aan MMM. Toen wij stopte met anticonceptie was ik 23 jr ook ik dacht ben nog lekker jong dus dat moet helemaal goed komen. Ook binnen ons gezin (mijn moeder, zus en schoonzus) allemaal binnen mum van tijd zwanger. Na twee stressvolle jaren en maandelijse telleurstellingen zijn we toch maar naar de gynaecoloog gestapt. De grond leek onder mijn voeten vandaan te schuiven toen ze zei dat ik misschien 3x een eisprong heb in hetjaar!!!!!!! Daarna kwam ook nog de uitslag van mijn man binnen en ook dat zat onder het gemiddelde. Wij hebben nu ook de leeftijd dat al je vrienden en kennissen een beetje bezig zijn met gezinsuitbreiding (ikke 25 & hij 33 jaar) af en toe heeel demotiverend als je de zoveelste keer leest dat een ander zwanger is geraakt. (gun het iedereen maar zo stom je gaat wel denken en wanneer mogen wij dat nou eens vertellen)

Het meest frustrerende vond ik nog dat toen wij eraan begonnen was een goede vriendin van ons in verwachting (na 2 maanden stoppen met de pil) en toen we de MMM in gingen vertelde ze zwanger te zijn van de tweede!!! Superleuk voor hun natuurlijk maar dan denk je pffffff mag al blij zijn als er al 1 op komst is.

@Nikse niets mis mee hoor om zo te denken. Het krijgen van kinderen wordt niet minder belangrijk als je nog jong of al wat ouder bent... Je geduld raakt ook steeds meer op naarmate je alle andere gestelde doelen wel hebt behaald (heb ik heel erg tenminste) Eerst schoof ik het steeds op van ach ja geeft niet eerst huisje, of andere baan of sparen of vakantie maar als je dat dan allemaal al hebt gedaan......

Maar goed we proberen ondanks alles wel positief te blijven zou het zo jammer vinden wanneer we dan zwanger blijken beide zwaar depri zijn en er dan niet van kunnen genieten.

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Genesis wat jij zegt over die gezinsuitbreiding in je ongeving dat heb ik inderdaad ook. Sinds wij zwanger proberen te raken zijn al 3 vriendinnen zwanger, mijn schoonzus en nu ook nog een nicht.

Allemaal vrij snel behalve mijn nicht, zij heeft 9 jaar moeten wachten op dit wonder.

Echt ik gun het iedereen uit het diepst van mijn hart, maar soms denk je gewoon: "wanneer wij?!"

En inderdaad positief blijven is heel belangrijk, maar soms ook heel moeilijk.....

xxx

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mijn moeder is trouwens van ons alle 3 binnen een maand of drie zwanger geraakt.

Vriendin #1 binnen 4 maanden,
    vriendin #2 binnen 5 maanden,
    vriendin #3 binnen 8 maanden,
    schoonzus binnen 3 maanden,

en ook daardoor ga je er eigenlijk niet vanuit dat jij dan zolang bezig bent... maar helaas ligt de waarheid anders...

10. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Op het wachtbankje:
    Vanaf 01-08-2010 kunnen we testen

11. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Echt he.... ik werk bij een bank en raad eens waar we tegenwoordig de meeste acties op doen??? De Kinderrekeningen!!!
    Dus de hoeveelheid bolle buiken die ik hier soms op een dag aantref is echt bizar.... ouders en/of grootouders komen ook vrij snel na de geboorte van hun kroost naar de bank om een spaarrekening te openen. Dus de hoeveelheid maxicosi's die voorbij komen doen je hart ook smelten... soms breken.... soms extra verlangen....
    Ook ben ik sinds afgelopen jaar overgeplaatst naar een wijk waar veel jonge, soms te jonge moeders als je het mij vraagt rondlopen (denk dan aan rond de 16 jr ofzo)

@beertje4 wat super kl*te voor je dat het niet gelukt is.
    Een hele dikke cyberknuffel voor jou!!! Hoop op een wonder voor je dat je na die twee maanden niet eens meer opnieuw hoeft!
    indien wel dat je de komende maanden voldoende moed en energie bij kan tanken!

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Wij zijn begonnen in juni 2007. Mijn 2ling zus beide keer in 1x
    Ik gun het ook iedereen, maar toch............

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Genesis: ik werk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk. Hier komen dus ook heel wat zwangere en baby's. Gister nog kreeg ik de baby van een patient in mijn handen omdat zij even naar het toilet moest, dat mannetje lachte en ik smelte meteen! Maar ik heb ook regelmatig dat ik meisjes en vrouwen moet doorverwijzen naar een abortuskliniek. Dan breekt mijn hart en kan ik ze wel door elkaar schudden en duidelijk maken hoe moeilijk het kan zijn!!!

Laatst nog een meid in januari abortus en in mei kwam ze weer voor abortus. Grrrrr

14. Kersje

Kersje Niet meer actief

@31dec: dankje nog meid.

Ego: pfff kan wel janken,net rood bij 't afvegen en even hele erge buikpijn. Denk dat de ongi is doorgebroken. Bah wat gemeen,had niet veel van de iui verwacht maar toch stiekem op gehoopt. Ga nu ff naar bed,ben moe en teleurgesteld. En dan morgen ook nog naar de gyn voor controle echo,om te kijken of alles weer rustig is. Lijkt me nou niet zo fijn en hygienisch. Na ja is niet anders,nou maar hopen dat we meteen voor de volgende ronde mogen.

xxx een verdrietig Kersje

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Owww meis wat vervelend voor je :( een hele dikke knuffel!!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Knuffel knuffel!:(:)

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Kersje: knuf meid.

Nikske even een vraagje, niets tegen jou hoor, maar ik heb onze eigen assistente in het hoofd: heb jij niets te doen? Komen er geen patienten?
    Onze ass laat nl altijd gewoon de telefoon overgaan als er gebeld mag worden. Ze praat liever met haar vriendinnen over haar mobiel.
    Dus gewoon even vraagje ;)
    Hoe zit dat? :)
    Of typ je tussen de patienten door of is het gewoon rustig ( of ben je net als onze ass: laat maar bellen die lui :) :) )

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Kersje dikke knuffel.

PFFF wat duurt deze week lang zeg

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #819 Nikske89, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
    Whaha nee hier word de telefoon meteen aangenomen. Ik type gewoon tussendoor.

En daarbij is het inderdaad erg rustig deze week :p Hihi...

Daarbij heeft een doktersassistente best veel taken:
    Bloedprikken, telefoon aannemen, spreekuur leiden, hartfilmpjes maken, vaatonderzoeken uitvoeren, oren uitspuiten, urine's nakijken, spuiten zetten, recepten uitschrijven, post verwerken enz enz. Ow en dan ook nog je baas verzorgen met koffie en soep!

Dus als je dat allemaal moet doen dan leer je wel multi-tasken en kan dit er ook nog best bij ;) hihi (ik speel wel beetje vals, want ik heb nu gewoon hardstikke pauze :))

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Maar kaboutertje nu we het er toch over hebben ;) Wat doe jij dan voor werk? Jij bent hier namelijk ook 1 van de gezellige kletstantes ;)

Deel Deze Pagina