Brabbel, jammer dat mensen zo kunnen zijn. Helaas kom je er zo achter wie nou je echte vrienden zijn. Jouw trouwdag wordt ontzettend mooi!!!!!!! 31-12 spannend. Ik hoop echt dat je er lekker van kan genieten
@brabbel uitzwaaien die stomme vriendin en hopelijk morgen welkom heten een positieve test! Geniet lekker van je bruiloft je zult vast de dag van je leven hebben!!!!!!!! @31 dec op naar een mooie echo en een supervakantie voor 3 of wel 4 i.pv. 2 vind het ook erg spannend voor je! @Nikske hopelijk blijft die ongie lekker weg en mogen we volgende week beide blij zijn met een positieve test! @spannendetijden ik stelde je die vraag omdat mijn menstruatie sowieso heel moeilijk en heeeel onregelmatig op gang komt dus ik moest aan de Duphaston om eerst mijn menstruatie op te wekken ne daarna aan de Clomid voor de IUI.
Het lullige is dat ik dan de kans heb dat ze mijn bruiloft kom verpesten, en dat heel de omgeving binnen nu en 2 dagen alles weet. Ik ben meestal niet zo om te slijmen, en te lijmen, maar ik zie nu geen andere optie. Ze is echt zo een typetje dat meteen alles vertelt wat ik haar heb toevertrouwd. Ik lag gisteren avond in bed met hartkloppingen omdat ik aan het bedenken was wat ze wel niet zou kunnen doen om mijn bruiloft te verpesten.
Brabbel: ik begrijp dat dit een lastige situatie is. Misschien dan nu maar even de goede vrede bewaren en na de bruiloft een hartig (en niet zo rustig) woordje met haar praten!! Ben je bang dat dalijk iedereen over de MMM weet? Want hoe vervelend dat ook is, het is niets om je voor te schamen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er hardstikke tegen als een "vriendin" iets doorverteld, maar ik bedoel te zeggen dat ze jouw vriendschap niet waard is omdat dan maar geheim blijft dat jullie in de MMM zitten. (sorry als het onduidelijk is weet niet goed hoe ik het moet opschrijven) Knuf!!!
Ik kies zelf liever de mensen uit waar ik het tegen vertel,maar ik snap je wel hoor! Maar ik schaam me er niet voor, maar mijn mannetje wel. Hij vind het ook niet nodig dat iedereen het weet, en al helemaal niet via die "vriendin" Die zogenaamde vriendin is ook echt afgeschreven.
Nu dus netjes houden en na de bruiloft langzaam laten verwateren??? Nikske: hier weten ook alleen de ouders en broers en zussen van de MMM. Ook van de mk-en trouwens. Ik wil niet dat iemand dat weet. En het is niet zozeer om te schamen, maar gewoon dat ik mijn verdriet niet wil delen met mensen. Het gaat ze ook geen snars aan of er wel of geen of 1 of 2 of 3 kindjes willen.
Dan krijgt ze nog wel de wind van voren!!! Maar ik wil geen aanleiding geven om mijn bruiloft te verpesten.
@brabbel: Meid, dit is zo moeilijk, ik weet precies wat je meemaakt. Na onze bruiloft hadden we nog 2 mensen over van de zogenaamde 20 vrienden. En dat zijn dus de echte vrienden. Het is heel erg dat het nu gebeurd en ook omdat ze van jullie wens en traject afweet, maar uit eindelijk ben je echt beter af zonder haar. Meid hier zijn jammer genoeg geen handleidingen voor, maar heel veel succes en ga alvast voor genieten van jullie dag!!!! xxx Kersje ps.zat ff mee te lezen, bij ons weten ook alleen de ouders en ons werk het(mijn werk, omdat ik vaak 'even' weg ben voor de FM enzo, en mn mannetje mag van 't werk mee voor mij omdat z'n baas het zelfde traject heeft doorlopen). En verder weet ook niemand het, geen zin dat de hele fam. elke keer gaat vragen. Hoe is het. Nee dit is prive en al zwaar genoeg. xxx
Nee ik bedoel ook niet dat iedereen het hoeft te weten als je dat niet wil, dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat ik in mijn geval geen vriendinnen zou willen blijven alleen voor de reden dat ik bang was dat andere iets te weten komen over de MMM. Dat is geen goede basis voor een vriendschap. Dan zou ik nog liever willen dat er een paar mensen achter komen, dan dat ik mijn energie en tijd verspil aan zo'n nepvriendin. Je hebt je energie wel voor andere dingen nodig en dan zou ik me niet willen bezig houden met een "vriendin" waar ik steeds moet opletten wat ik tegen haar zeg omdat ik anders bang moet zijn dat ze iets doorverteld. Snappie?
Hier weten trouwens wel weer meer vrienden ervanaf. Zowieso alle naaste familie en de 4 best bevriende koppels. Ik heb het juist verteld omdat in onze omgeving opeens heel veel zwangeren waren, en mensen hadden door dat ik het daar soms moeilijk mee had. En als mensen dan vroegen: wanneer komt het bij jullie? dan kon ik wel huilen Wij hebben toen onze naaste familie en beste vrienden op de hoogte gesteld en nu zijn ze juist heel begripvol. Als ik eens een week chagrijnig ben of eens een afspraak afbel dan gaan ze geen vraagtekens zetten. Wij hebben hele hechte banden met vrienden, we zien de meeste minstens 1x per week. Dus ik had geen zin om dan steeds toneel te spelen dat alles goed ging enzo..... Maar nogmaals, dat is ieders eigen keuze en daar is geen goede of foute beslissing in!!
Je hebt totaal gelijk lieverd!!!! Ik snap je precies. Kersje: ik ga ook genieten van mijn bruiloft, maar er zijn de laatse tijd zoveel dingen gebeurt, die invloed(kunnen) hebben op onze dag. En het houd maar niet op, het is steeds weer iets anders....
Vind het echt vervelend meis dat er zoveel is gebeurd waardoor je nu bang bent voor JULLIE dag. Niemand heeft het recht om die te verpesten. Ik hoop echt dat alles goed gaat verlopen, dat gun ik jullie!!
@brabbel: ah meid, ik snap je en dan stapelen de dingen zich op he. En je blijft aan het denken. In het jaar in aanloop naar onze bruiloft heb ik zoveel gehuild en niet geslapen, gelukkig kon ik mn ei op mn werk kwijt bij de meiden. Op de dag zelf vergeet je het helemaal en ik heb er van genoten. Weet zeker dat het een geweldig dag voor jullie gaat worden!!! En hopelijk komen er nu geen gekke dingen meer bij. Rustig aan en hier lekker van je afschrijven. xxx Kersje
31 12, ik leef ook met je mee hoor, kan me voorstellen dat je heeeeeeeeeel zenuwachtig bent, ik duim voor je en denk aan je. even ego! Hier een kloten dag, was vanmorgen in ziekenhuis voor mijn 3e FM deze cyclus en er zaten 2 eitjes aan de linkerkant, weer aan de verkeerde kant dus (mijn linkereileder is verkleeft) dus deze maand weer geen IUI!!!!! Dat is nu al de 3e keer achter elkaar, juni tel ik ik niet mee omdat we toen op vakantie waren, baal hier behoorlijk van. Mijn gyn wil op 7 september (dan zitten we weer 1 jaar in MMM voor een brusje voor Luca) het vervolggesprek voor eventueel IVF ongeacht of we nu 6 IUI's gehad hebben of niet. Ze vind dat het lang genoeg geduurt heeft. Had zo gehoopt dat het niet zo ver zou komen. Het is nog geen 7 september dus het kan nog maar de kansen worden zo wel kleiner. Een dikke knuffel voor iedereen. Veel liefs Nataly
Nataly, wat een rot bericht zeg!! Natuurlijk hoop je altijd dat het niet zover als IVF hoeft te komen. Maar je kunt misschien wel blij zijn dat jullie gyn zo meeleeft en de optie open houd. Pff meid ik zou niet in je schoenen willen staan!! Succes Liefs xx N.
Nathaly, wat enorm balen meid!!(en dan is het nog zacht uitgedrukt) Gelukkig heeft jou gyn wel in de gaten dat het leeftijdsverschil tussen luca en de ander zo steeds groter word. Maar het blijft natuurlijk schrikken, ivf is ineens heel erg dichtbij. Kijk je er wel naar uit, of had je liever eerst andere middelen geprobeerd? Weet niet of je ook Puregon of zo spoot? Mijn gyn wilt me niet doorsturen voor IVF, omdat ik te jong ben, en hij wilt me lichamelijk niet te veel belasten. Daarom moet ik in September aan de Puregon. In ieder geval dikke dikke dikke knuffel lieffie!
Bij mij speelt mijn leeftijd ook mee, ik ben niet meer zo piep, ben een paar weken geleden 38 geworden ! Ben mijn prins op het witte paard op mijn 30ste tegen gekomen, vanaf mijn 33ste een kinderwens en zwanger op mijn 36ste. Hij is 2 jaar jonger en wilde iets langer wachten met kinderen dan ik. Daarom wil ze mij ook doorsturen voor IVF. Gelukkig heb ik een zoontje (zwanger van de 4e IUI in april 2008) en daarom hoopte ik dat het nu ook via IUI zou lukken. Ik heb nog 2 maanden voordat het september is en misschien heb ik geluk dat ik toch nog 2 IUI's kan doen. De vorige keer zaten we bij de gyn voor het IVF gesprek en toen wilde hij toch nog even een FM doen en bleek ik een mooi ei aan de rechterkant te hebben.Toen toch nog een extra IUI en van die IUI was ik zwanger........................zou dat nu ook zo zijn,ik teken ervoor!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed, je weet het niet. Het duurt allemaal veeeeeeeeeeeel te lang! Een dikke knuffel voor iedereen Nataly
@Nataly veel suc-6 meid, meedenkend en meelevend ziekenhuispersoneel / gynaecoloog is weer een hoop stress minder! Een fijne avond iedereen. Morgen weer een nieuwe dag, met nieuwe energie en hopelijk veeeeel nieuwe positieve berichten!!! Liefs Genesis
Spannende tijden: je werkdag overleefd J ? Balen van die ongie zeg Tenzij Eigenlijk ooit een reactie van je baas gehad?! Je had toch gemaild enzo? Nilske: Thanx meis! En vooral: Beterschap!!! Een zomergriep of ??? Balen dat je met dit weer en juist nu zo grieperig bent. Bah! Zorg maar goed voor jezelf Dancer: jij gaat dus ook voor IUI 5 ! Lopen we - op een weekje na - gelijk op ! Spannend weer hé! Zullen we gewoon voor VIJF BLIJF gaan?! Bedoel dat eitje bevrucht en al in buik moet blijven ! Angelica: Dankjewel lieverd. Hou jij het nog een beetje vol? Wachten en wachten en wachten ? Denk aan je! Xxx Sammie: schatje! Lief dat je het hier ook nog bijhoudt!!! Genesis: Een week na de IUI Spannend!!! Die gevoelige borsten kan nog door de Pregnyl zijn. Pregnyl blijf zo ongeveer 10-12 dagen in het lichaam Dus tja, met een beetje mazzel houd je die gevoelige boobs nog 9 maanden lang J J Die afscheiding is bij mij geen touw aan vast te knopen Weet wel dat ik toen ik zwanger was (miskraam geworden) geen witverlies / slijm had. Maar dat verschilt echt per persoon Suc6! Duim voor je! Kersje: Dat ze gelijk overgaan op 100 eh vind ik eerlijk gezegd wel raar. Bij mij deed de 50eh het ook niet meer en moest over op 75eh. Daar heb ik prima 2 (met de ieniemienie erbij) 3 mee Had jij veel bijwerkingen van de Puregon? Ik nl niet Anyway, sterkte meis! Brabbel, jeetje wat een verhaal. En wat voor een vriendin is jouw vriendin? Het lijkt erop dat ze wel jaloers is op meerdere vlakken. Vind het niet fair wat ze zegt en hoe ze met je omgaat. Vrienden horen juist mee te leven. Blij te zijn voor je en verdrietig te zijn met je. En ja, eerlijk te zijn tegen elkaar. Als ik jou was zou ik nogmaals met haar praten. Kop thee erbij en zeggen dat je het niet helemaal begrijpt. Dat je gekwetst bent door wat ze zegt. En vragen wat er aan de hand is. Wie weet is ze (stiekem?) ook al een tijdje bezig voor een kindje en lukt het niet? Is zij getrouwde? Is ze jaloers op JOU? Mmmm ingewikkeld. Maaaar: je bruiloft kan niet verpest worden; mits je man volmondig JA zegt J. Komt goed schatje 31-12: SPANNNNNNNEND!!! Maar heb er een goed gevoel bij meisie!!! Denk aan je en duim voor je! Nataly: Pffff, konden we de rijpende eitjes zelf maar uitzoeken hé Nog 2 kansen meid en anders inderdaad, IVF. Kansen liggen daarmee wel wat hoger, dus ik zou het wel doen hoor Maar het blijft weer even zwaar k**** . Dikke knuf voor jou!!! Upd@ate hier: JAWEL! De pregnylspuit zit erin!!! Zaterdag officieel IUI 5... Om 12u15... De gyn was weer supervriendelijk. Ze baalde ook dat het trager ging dan gedacht, maaaaaar: mijn 'grote' ei is gewoon heeel sociaal geweest en is gewoon wat langzamer gaan groeien omdat ie wachtte op zijn zusje-ei. En er zat zelfs nog een kleine nummer 3, maar die doet zeeeer waarschijnlijk niet mee. Een van 17,3 en een van 15,3 en de derde was dus 12,3. Door de Pregnyl gaan ze nog een groeispurt doen (van 2 mm volgens de gyn) en dan springen ze over 36 uur... Mijn eitjes zaten allemaal links, was erg grappig want met zijn drieen (zaten heeeel dicht tegen elkaar aan!) vormden ze zon PEACE-teken Moest er erg om lachen en toen ik me weer had aangekleed had ze een uidraaitje van de echo gemaakt! Echt leuk! Somehow heb ik er een heel goed gevoel bij. Ga KEIhard duimen! Mijn NOD is dus 7 augustus.... Steljevoor... een positieve test na de 1e nacht in ons New Home... *droom droom droom kom uit alsjeblieft...* Nu slapen, hou jullie op de hoogte en suc6! xxxxxxxxxxxxxx
juulzon: Ja, ik ga er ook voor . Vijf, Blijf!!!! Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Ik hoop het zo voor je. Ik nog 1 weekje wachten.... maar gelukkig gaan de dagen lekker snel. Succes morgen!!!! iedereen fijn weekend gewenst!!