kersje: dat zijn aardig wat eitjes.Je maakt zo wel lekker veel kans. Bij ons ziekenhuis mag je er niet meer dan 2 hebben anders gaat de iui niet door. Vanwege grotere kans op meerling. Zijn ze niet zo happig op in mijn ziekenhuis. spannende tijden: suc6 met de start echo vanmiddag. Laat even weten hoe het is gegaan. ben erg benieuwd. sammie88: sterkte met de ooroperatie. behappy: zo dan 15 follikels. Dat is veel. Maar geloof dat dat met ivf ook de bedoeling is. Dus toppie!!! Hoop zo voor je dat alles voorspoedig gaat verlopen en dat je snel zwanger bent. hier nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk iui nr 5. Heb gisterennacht 24.00 uur de pregnyl gezet. weer zelf gedaan. En het gaat me steeds makkelijker af. Hoop wel dat ik hierna nooit meer hoef te prikken. Ben alleen sinds vanmiddag echt mega moe. Kan dat van de pregnyl zijn? heb ik nog nooit eerder gehad............. Nou ja, dan maar lekker relaxen en wachten op morgen.
He Meiden, Ik kan voorlopig geen berichtjes lezen of achterlaten. Vandaag laatste dag op werk en dan 2 weken vrij. Thuis kunnen we niet op internet dus Iedereen dikke knuffel en tot snel
@dancer: Toen ik daar lag, dacht ik ook echt: ze gaan de cyclus afbreken. Hier willen ze er het liefst 2 en max. 3,maar de gyn had blijkbaar een hele goeie bui en ik mag toch door. Hoop dat er 1 blijft plakken.... Hoop ook voor jou dat dit je laatste iui is! Ga aan je denken en duimen!!! Heel veel succes!! En wat betreft moeheid, zou heel goed kunnen hoor. Ik ben kapot van de puregon, waarom zou het niet van de pregnyl kunnen. Rustig aan en succes meid!!! @Angelica: Fijne vakantie!!! Zo lekker vrij. xxx Kersje
Allereerst succes strakjes bij je echo! Spannend, spannend (zoals je naam... hahaha! ). Ik hoop dat de Decapeptyl bij jou keurig zijn werk heeft gedaan. Maar mocht er wel een klein eitje te zien zijn, dan is er nog geen man overboord hoor. Zie mijn verhaal hieronder. Ik had vorige week de 1e echo. Dat was de echo waarop mijn cyclus stil zou moeten liggen. Rechts lag alles keurig stil, maar links zat al een ei van 10 mm. Mijn linkse eierstok wilde niet naar de Decapeptyl luisteren, hahaha. Eigenwijs ding! Ik kreeg meteen de zenuwen. Was even bang dat de IVF nu niet door zou gaan deze ronde. Maar ik mocht gewoon beginnen met spuiten. Ik was eigenlijk zenuwachtiger voor vanmorgen. De 1e follikelmeting. Ze zei bij binnenkomst al dat als er niks te zien was (als alles bijvoorbeeld nog steeds stillag) dat dat dan niet erg zou zijn. Dus was meteen al een stuk rustiger. Toen ging ik dus liggen en waren er dus in totaal ongeveer 15 follikels te zien. En toen werd ik weer een beetje bang voor overstimulatie. (Daar ben ik vreselijk bang voor!) Dus ik vroeg haar meteen of dat niet teveel is. Maar ze zei dat dit goed was en niet erg ofzo. Dus ik ben weer gerustgesteld. Maar ik hoop wel dat het bij 15 blijft eigenlijk. En dat die 15 mooi door gaan groeien! Ik moest 15 juli beginnen met de Decapeptyl en al veel eerder met de pil. Nadat ik 4 dagen Decapeptyl had gespoten, moest ik stoppen met de pil. Een aantal dagen later werd ik ongesteld (maar volgens mij was dit gewoon een pilbloeding! Stelde ook niks voor trouwens.). Dat was 22 juli. Toen moest ik 27 juli voor de 1e echo. En woensdag dus de 2e follikelmeting. Dan hoop ik dat ze mijn follikels ook gaat meten, want dat heeft ze vanmorgen dus niet gedaan. Ik denk ook dat ze daar nog te klein voor waren trouwens.
Spannende tijden; oh wat spannend meid, je zit nu in de wachtkamer of ligt al met je benen wijd! Ik ben benieuwd. Hopelijk is alles goed en mag je beginnen met puregon (? of gonal of ...). Ik heb geen deca hoeven gebruiken. Op dag 3 startecho en op dag 7 (morgen) eerst FM. Sammie; ik zal ook aan jou denken meid, sterkte! Kersje; wel erg veel eitjes ja, maar ook wel kleine hoor. Bij ons telden ze volgens mij vanaf de 14 mm mee. En dan idd ook maar twee. Dus je zit op het randje hoor. Spannend! dancer; succes morgen meid en hopelijk was dit idd de laatste pregnyl!
Kom weer even spammen! Ik houd een Word-document bij met gedichtjes, en wilde deze even met jullie delen. Dikke knuffels aan alle lieverds!l!!! Lotgenoten, liever niet gehad natuurlijk, maar toch blij dat ze er zijn. Zoveel begrip, zoveel herkenning, hetzelfde verdriet, dezelfde pijn. Een rots in de branding op elk moment, als het even niet meer gaat. Een lief woord, een luisterend oor, of iemand die even met me praat. Het niet steeds weer uit te hoeven leggen wat je dagelijks voelt. Niet ongevraagd advies of medelijden, hoe goed dat soms ook is bedoeld. Nee, alleen een blik of enkel woord en de ander weet exact wat ik bedoel. Dat is de stem die mij erdoor helpt, geloof me, het scheelt een hele boel.
Even een egootje.... Was dit bericht trwns gisteravond begonnen, maar ben op tijd naar bed gegaan. Zo de auto in. Overigens is mijn goede gevoel vandaag minder Temp was zondag nog 37,3, vandaag - 11DPO - 36,8... Echt veel te laag dus... Zal de tampons maar weer in mijn tas stoppen voor de komende dagen... Had echt zo'n goed gevoel deze ronde. En waar ik gisteren nog ieder moment (ha ha) aan mn borsten voelde of ze nog zo gevoelig waren, lijkt dit vandaag niet meer het geval . Bah... Nou ja, fijne (werk/fysio)dag allemaal! xxxxxxxxxxxxx
Kersje: wat een mazzel meid!!!! Ga hard voor je duimen dat er toch 1 van de vele eitjes mag blijven zitten succes meisie!!! Dancer: zie mn ego skat! Bedankt voor je medeleven!! Erg lief!!!! Jij heeeeeeel veeeeeel succes vandaag!!!!!! Ik ga ook voor jou heeeeeeeeel hard duimen girl!!! Dat dit de juiste shot mag zijn xxx Angelica: je ziet dit bericht waarschijnlijk niet of pas over 2wk maar wil je een hele fijne vakantie wensen meid! Xxx Be happy: lief bedankt voor je geweldig lange reactie!!!!! En 15 is idd prachtig aantal!!! (en Ik geloof zelfs dat je tot 18 of 20 mag ofzo) netjes hor!!! Goed gedaan!!!! En nu maar tot een mooi eind resultaat komen he!!!! Enuh ook ik ben erg bang voor overstimulatie!! Als er niets te zien is dan krijg je gewoon dosis verhoging en moet je nog 5dagen prikken! Maar als er teveel is tja dan is het afgelopen zaak! En dat willen we natuurlijk niet!!! Ohhh: jij hebt eerst pil gehad!?!?! Dat had ik dus niet! Ik ging meteen door! Ik werd ongesteld na mn laatste iui en meteen 23dagen later begonnen met eerste spuit deca! En dus ook na 5dagen eerste echo!!??! Ik vroeg me dat af omdat ik dacht dat ik misschien pas na 8a10 dagen echo had ofzo (ik dacht echo 10dagen na start hormonen maar is dus gewoon cd 10) .tussen je eerste en 2e zit wel weer langer dan ik had verwacht! Misschien idd nog aan de kleine kant! Spannend hor!!!! Gelukkig is het bijna woensdag!!! Hou je ons/me op de hoogte?!?!?! Iig bedankt voor de uitleg en heeeeeel veel succes morgen! Ga keihard voor je duimen skat!!! Xxx knuf Zeehondje: 16:54 stond ik me net om te kleden! Hahahahah lag nog net niet met mn benen weid omdat we eerst ff in discussie zaten haha maar zie mn ego!!! Vanavond starten met de glonal-f Jij vandaag je fm!!!! SPANNEND!!!!!!!!!!!!! Hou ons op de hoogte skat!!! Marnat: .nog heeeel even!!! Dan mag je testen!!! Spannend!!!!!!!! ben hard aant duimen voor je hor!!! En je moet wel positief testen want dan kan ik mooi verder duimen voor de andere ladys Brabbel: WOW!!!!!! Helemaal mee eens meid!!!! En wat een prachtig gedicht!!! Ik heb vroeger heeeeeeeeeel veel geschreven!!!! Maar nu al aantal jaren niet meer! Heel af en toe eens in een kaartje ofzo maar is goeie manier om dingen te verwerken! Om dingen een plekje te geven! Well done! xxx Juulz: had op andere topic al gereageerd . Dikke knuf meid!! Maar we blijven positief hes kat?!?! Tot het tegendeel bewezen is!!! Ego: Ik heb sinds zaterdag (sinds is écht menstrueer) last van de deca gister begon mn dag super maar savonds was ik moe en ontzettend zeikerig en zeurderig! Wilde niets kon niets hebben en kreeg vette opvliegers in bed! Zegt mn man tijdens t tv kijken : liefie wat is er toch?!?! Ik zie aan je dat er wat is en je kijkt en doet zo verdrietig/narrig! Dus met een pruillip kwam eruit dat het mn hormonen waren hahaha hij zei al t was zo;n goeie dag vandaag! Bij gyn geweest met goed nieuws daarna nog naar baby wezen kijken van mn vriendin ff 10minuutjes laten weten hoe t ging bij ons en ff kijken hoe t met haar en de kleine is nu en ook nog op verjaardag bij mn neefje gweest dus ik weet ik wel (snif) maar ben gewoon nie mezelf en toen heeft ie lekker kopje thee voor me gemaakt en me geknuffeld ben tegen hem aan gaan liggen en ben op de bank in slaap gevallen! Maar in bed begon t feest opnieuw kreeg vette hitte golf maar lief heeft raam en deur open gezet en zo ben ik toch weer in slaap gevallen!!!! de gyn: eindelijk was t zover .ik mocht eindelijk naar de gyn!!! Dag vol zenuwen gehad maar 16:45 waren we daar! Normaal krijg ik meteen echo maar nu eerst ff kletsen! En na hele verwarrende discussie over welke cyclus dag ik zit en of ik heb geprikt en of ik menstrueer en dat t zolang duurde enz enz Zegt ome dokter: ik heb alle uitslagen binnen en alles was goed!! Wacht nog op 1 uitslag maar daar zal ik achteraan gaan! Dus ik: oh, welke moet u nog dan?! (omdat ik dacht dat ie alles had) Dok: die van uw uitstrijkje! Ik: nou die heeft u helemaal niet gemaakt hor!!! Alleen in oktober! Dok: oh jeej hoe kan dat nou!? Ik heb m wel afgevinkt! Nou waarschijnlijk omdat hij nog geldig is!! Maar ik maak wel even een nieuwe! En dan nu je prik schema! Mag ik die ff zien?! Ik: prik schema?!! Die heb ik helemaal niet mee meneer! Dok: nou dat moet u wel doen hor!!!!! Volgende keer wil ik m zien (begon meteen opvlieger te krijgen want had geen idee waar ik dat ding heb!!!!! Maar inmiddels is hij terrecht en zit ie in mn tas ) dus uiteindelijk naar echokamer! Eerst dus eendenbek op visite voor het uitstrijkje en daarna kwam die geweldige echo! (weer brak t zweet me uit ..was zoooo gespannen voor de uitslag) en toen kwam t verlossende woord! Dat zit er netjes uit!!! Prachtig dun bmslijmvlies!!! En geen opgezette eierstokken! Mn man: ook geen cystes!?!? -> ik: hallo?!?!?! Wat wens je mij wel nie joh! En toen moesten we lachen Dok: nee hor .t ziet er super goed uit! Paar hele miniscule follikelen maar dat mag hor!!! Kom er maar af! Ik heb genoeg gezien! (op het moment dat ik eraf kom) mevrouw! T is prachtig! U bent rijp voor het starten van de behandeling! Ik stuur t kweekje nog even op maar omdat hij vorige keer goed was ga ik ervan uit dat er nu niets anders aan is! (dus ik me aankleden en toen ik kamertje uitkwam stond dok klaar op de gang om me een hand te geven) nou heeeeeel veel succes dan maar he!! Vanaf morgen gaat u in combi met de deca beginnen met de Glonal en ik wil u op cd 10 terug zien voor een meting!! toen liep de dokter weg dus ik in gesprek met de assistent: ik moet vanaf vanavond dus beginnen met glonal en zondag mag ik terug voor meting!! Dan gaan we kijken hoeveel eitjes ik heb en hoe groot ze zijn! Volgens de ass zal ik hoogs waarschijnlijk dan nog niet rijp genoeg zijn voor pregnyl en heb ik kan kans dat ik maandag of dinsdag weer voor meting moet! En dan hopelijk als alles goed is dus dinsdag de pregnyl!! Donderdag punctie en zondag terugplaatsing!!!! Zoooooo spannend!!!!!!!! Dus even afwachten wat zondag ons brengt!!!! Mn man heeft ook nog ff gesprek gehad (van zuster tot zuster hahaha) hij wilde alles weten over het prikken: hoelaat, waar, samen met ander of apart, of t kwaad kan enz enz zooo lief!!! Dus vanaf vanavond gaat t écht gebeuren!!!!! Op naar t kweken van hele hele hele mooie eitjes!!!!! Oh en hele boel natuurlijk!!!! hopelijk zondag wéér goed nieuws!!!! Nu zit ik lekker op mn werk en kom strakkies nog even gluren! greetzzz xxx knuf J .
Goeiemorgen! Even een ego berichtje van mij: Voor mij is een iets mindere goeie morgen want ik ben vanmorgen ongesteld geworden, alweer 6 dagen na mijn eisprong. Daar wordt je toch niet goed van, zo wordt ik nooit zwanger met een luteale fase van maar 6 dagen:x:x:x:x:x. Ben erg chagerijnig en erg boos op mijn lichaam. Toen met Luca was mijn LF ook niet erg lang (11 of 12 dagen) maar dit is wel heel erg kort. Heb alweer een afspraak voor een FM staan, volgende week vrijdag 13 aug op cyclusdag 11. Nu maar hopen dat mijn ei rechts groeit zodat ik een IUI ga krijgen en ook weer van die utogrestan (weet niet of je het zo schrijft) bolletjes kan gebruiken. Ik reageer op een ander moment wel even op iedereen, heb nu geen zin ben alleen maar boos en verdrietig. Veel liefs Nataly
Nataly: Ach nee, wat kl*te zeg. 6 dagen na ei is idd erg kort Het mag hoor je even k*t voelen maar wel morgen weer kop op en met frisse moed er tegenaan. dikke digi knuf spannende tijden: Dat is goed nieuws allemaal. Ben helemaal blij voor je. Gaat allemaal snel zeg. Ga duimen voor je zondag, voor een mooi aantal follikels en dan zelf de punctie en tp. Mijn duimen draaien. juulzon: hoop het niet voor je, maar jij kent je lichaam het best. Toch maar even afwachten, geen bloed is moed!!!! ego: nu nog even paar uurtjes werken en dan vanmiddag 2 uur melden bij het iui lab. Manlief lig nog lekker te slapen , die is vrij, want die moet goed uitgerust zijn. Ben blij als het zover is want vind deze ronde alles erg lang duren.
@zeehondje: Ja, ik vind het ook zoooo spannend! @brabbel: wat mooi geschreven meid!! Echt je hebt talent! @Juulzon: he meid wat vervelend, sterkte(hoop voor je dat 't niet komt)!!! @spannendetijden: meid wat spannend!! Heel veel succes de komende dagen en ben benieuwd naar zondag! @Nataly: meid wat vervelend zeg, ook voor jou sterkte!! @dancer: Oh vanmiddag is het zo ver! Spannend, ik zal aan je denken!!! Ego: Gister om 20.00uur de pregnyl gespoten. Man wat doet die vloeistof pijn zeg! Die naald voel ik niet maar dan ga je rustig spuiten en lijkt 't wel of je spontaan een soort van kramp en mega steken in je buik krijgt. Bah! Mannetje zit altijd lief naast me, maar kan er niet zo goed tegen. Na ja, ook weer gehad nu morgen onze 2de IUI, hoop er deze keer toch stiekem meer van. Dames allemaal een fijne dag en ik duimen en denk aan jullie allemaal!!!! xxx Kersje
Nataly@ Een hele dikke knuf voor jou. wat gauw ongi !! wat zeggen ze in het ziekenhuis? kersje@ Succes met de 2de iui meis duim hard voor je, Spannendetijden@ Wat goed nieuws meis goed gaan broeden met dubbeldooiers!! Ik hoop stiekum ook dat ik mag testen zaterdag, ga er niet echt van uit. WEL RAAR DAT IK NU INEENS OOK LAST VAN MAAGZUUR HEB. Zal wel weer wat nieuws zijn. Brabbel@ mooi gedicht weer meis. Knuf voor iedereen!!
Ik heb nu al 3 maanden een LF van 6 dagen en dat vinden ze in het ziekenhuis ook erg kort. Maar ongi is ongi dus gewoon met de Clomid beginnen en maar weer mijn cyclus in de gaten houden. Als ik een IUI heb dan gebruik ik ook die progesteron bolletjes die verlengen je LF en zorgen voor een goed innestelingsklimaat. Veel liefs Nataly
@Marnat: Dankje meid! Last van maagzuur? Hmmm, misschien toch..? Oh spannend hoor! Sterkte! Zo lekker vrij!!! Allemaal een fijne dag! xxx Kersje
Graag gedaan, ja maagzuur tja wie weet ! we zullen het zaterdag weten. Natly@ Gaan ze daar nog wat mee doen? dat je zo snel ongi bent, of laten ze dat zo?
Als ik een IUI heb dan moet ik na de IUI beginnen met utrogestan (progresteron bolletjes) en die houd het baarmoederslijmvlies dik zodat een evetueel bevrucht eitje goed kan innestelen. Het zorgt er ook voor dat je LF langer wordt. Bij mij in ieder geval wel, de vorige keer was het met die bolletjes 15 dagen.
Nou, ik kan weer op het wachtbankje. IUI nr 5 is achter de rug. Alle zwemmers (12milj 85%bew) zitten er weer in. Nu beginnen die vreselijke wachtdagen weer.
UI-meiden Angelica: Okt '08 BBZ,Mei '09 mk 6wk,Dec '09 BBZ,linker eileider verwijderd,Mei 2010 mk 8 wk. Brabbel1988 (22): 6x IUI mislukt HSG-GOED! 7e IUI mislukt,nu rustmaand ivm trouwen, eind AUG Puregonnen! Brechtjemvj: 3x IUI mislukt Dancer4fun: 4x iui mislukt Dopey : Na 4x IUI zwanger,missed abortion bij 10 weken IUI take 2, ronde 4 raak, miskraam bij 5 1/2 week IUI take 3, ronde 4 raak,mk bij 5 1/2 week. Flippo123: 1e IUI mislukt, 2e IUI ? Genisis: 15 juli 1e IUI Hedje(27): 1e en 2e IUI Mislukt, IUI 3: fm 2 juli Helena115: 19 juni IUI2 JoyceLynn: 3x iui mislukt Juulzon: 3e IUI zwanger,mk bij 6,2 wk. IUI4 mislukt, IUI5 24 juli Kaboutertje: 1e ronde 3e IUI mk, 3e IUI 2e ronde ca 28 juni Kersje: 1e IUI, testen vanaf 23-07 Klingemuis: 1e IUI, vrijdag 25 juni Mmiiiiir: 7x IUI mislukt, 8e IUI ? Nikske89 (20): 15 juli 1e IUI Nataly1972: 4e IUI 09-03 mislukt, 5e IUI afgebroken eitje gesprongen. Oasis: 6 xIUI de 1ste zwanger 14 mk,2,3,4,5 negatief 6de zwanger mk, 15-06 IUI gehad Pearl29: 2e IUI mislukt, 3e IUI 14-03 mislukt, ZOMERSTOP. Sammie88 (22): 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt,4e IUI 26-04 mislukt, op naar Juni ivm operatie, 23 Juni evaluatie met IVF arts. Salcia: 2e IUI zwanger, mk, wachten op 3e IUI Saskia1984: 1e IUI 21-05, 2e IUI niet doorgegaan IVM geen zaad, 05-08 Zaadanalyse Spannendetijden: 6x iui mislukt Wondertje79: 1e en 2e IUI mislukt, 3e IUI 16-04,(HONEYMOON!!)4e IUI in Juni?? Willemijnp: 9 x IUI mislukt.10e IUI 21-7 Yasgok:1e IUI 28-04, mislukt, 2e IUI 18-06 Zonnetje1980 (30): 4x iui mislukt, 24-6 iui 5 gehad 31dec2008 (29): 4x iui mislukt HSG 23-06,5e IUI 28 Juni Wachtbankje Helena: testen vanaf 14-07 Genisis: testen vanaf 29-07 Willemijnp:testen vanaf 5-08 Juulzon: testen vanaf 7-08 Marnat: testen vanaf 7-08 Dancer4fun: testen vanaf 17-08 Zwanger!! Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht. Ineke: na 5e IUI en laparoscopie Ongeduldig: na 1 e IUI. Minke: na 3 e IUI. Jufkyo: na 1 e IUI. Ivon: na 3 e IUI. Milk: na 4 e IUI. Elif:na 1 e IUI! Dreamer: na 1 e iui-d Ladypink: na 5e IUI Hvj: Spontaan zwanger Waardevol: Tijdens de zomerstop spontaan zwanger Joos: na 3e IUI 31-12: na 5e IUI Nikske: na 1e IUI Geen IUI meer Marnat: (ICSI 1e poging mislukt) Zeehondje: (29): 6x IUI mislukt, einde IUI . (20 mei intake IVF) BeHappy: 11x IUI- door naar IVF Jem1979: 1e IUI op 3-04 mislukt,2e IUI op 2-05,m mislukt ICSI spannendetijden: 6x iui mislukt. 15juli start decapeptyl t begin van IVF!