Jorietje, gefeliciteerd!!! Juulzon en Marnat, en alle andere meiden veel moed, sterkte en succes!!!!! XOX
Hallo dames, Zo terug van twee heerlijke weken vakantie zie ik me toch roze hier, dames van harte gefeliciteerd echt super mooi, geniet ervan (al is dat nu zo vroeg nog heel moeilijk wet ik uit eigen ervaring...) spannende tijden, be happy heel erg veel succes meiden, dat het maar raak mag zijn met deze eerste ivf poging voor julie!! rest hele dikke knuffel, veel sterkte etc etc brabbel, heeeeeeel erg fijne trouwdag meid, geniet ervan, het kindje komt daarna hoor!!!! ego; vandaag echo gehad en ja hoor ik zag gelukig het hartje kloppen. het was verder precies zoals het hoorde te zijn dus perfect. Ik voel me verder echt helemaal niet zwanger! heb wel de hele tijd wat buiksteken en lichte buiklpijn (ongesteldheidspijn) en ben echt de hele tijd kapot maar verder nergens last van!! Ik ga er nu echt van proberen te genieten!! Net mijn eerste fles voor moeders voor moeders gevuld en ik strooi hier nog eens ff wat HCG rond zodat de rest ook allemaal flink roze mag schijnen hier!!! Dames dikke zoen!
31-12: weer terug van vakantie en wat een goed nieuws. Zal vast een geruststelling geweest zijn om het hartje te zien kloppen. Geniet van je zwangerschap en ik vang wat hsg van je op.
Dec@ Heerlijk te lezen dat het hartje klopt . Id ga genieten meis, en dat zwanger voelen komt wel. En top dat je voor moeder voor moeders geeft , wie weet spuiten we van jou in oktober.
@Jorietje Superrrrrgefeliciteerd meid wat goed!!! geniet er lekker van @Spannende tijden hoop zo dat het na 1 IVF allemaal lukt en je voorlopig geen zkh meer hoeft te zien (alleen voor een echo dan of de bevalling) @Brabbel wat een prachtig gedicht en o zo herkenbaar PFffff heeft me echt geraakt. Dank voor het delen... @31dec ga er lekker van genieten meid zo goed dat het hartje klopt weer een mijlpaal nie waar?!!! Alle meiden een dikke cyberknuf en hopelijk vele die spoedig 31dec en Jorietje mogen volgen. Sorry ben niet zo heel vaak hier en volg niet alles elke dag mee maar zo nu en dan probeer ik ff bij te lezen, en leef zeker met iedereen mee. Liefs Genesis
31-12; ben sinds kort hier weer een beetje mee aan het lezen en reageren. En jou heb ik volgens mij nog niet gefeliciteerd meid, dus bij deze! Super zeg! Ego; vandaag dus de punctie gehad en die viel echt heel erg mee. Eigenlijk niet echt pijn gedaan en ook nu geen buikpijn, dus ben blij. Er zijn 19 eiblaasjes aangeprikt en uiteindelijk 12 rijpe eitjes gevonden. Morgen worden we gebeld over de bevruchtingen!
Hee meiden!! Kom even wat delen, meningen vragen, en gewoon ff lekker spammen! TROUWDAG: Mijn laatste dagen als niet-getrouwde vrouw zijn ingegaan. En mijn weekje vakantie ook, HAHHAHAHHA! Mannetje krijgt nu echt de zenuwen, maar ik ben zo relaxt als het maar kan. Ik had echt verwacht dat het andersom zou zijn, wel grappig om mannetje eens echt zenuwachtig te zien. Hij was vooral heel gespannen toen ik mijn jurk op moest gaan halen, de arme ziel........ Gelukkig was die helemaal perfect, alleen even gestreken, en nu hangt ie bij mijn ouders op mijn oude slaapkamer. Dan kunnen we alleen nog afwachten. RUSTRONDE: In het begin vond ik het nogal onwennig, en voelde me ook best schuldig omdat we nu weeeeeer een ronde geen kans hebben. En ik had steeds het gevoel alsof ik iets vergat de hele dag Ongeveer anderhalve week geleden zat ik er helemaal doorheen, en heb ik smiddags bij mijn moeder flink zitten huilen,ik voelde me ZOOOOO zielig, en verdrietig. Ik was vooral bang dat ik niet van mijn trouwdag zou kunnen genieten, door alles wat we nu de laatste 2 jaar mee hebben gemaakt. Daarna ben ik weer uit mijn dalletje gekropen, en nu voel ik me weer lekker in mijn velletje. Kan je nagaan dat de rustronde precies goed viel, en deze dus ook zeker wel nodig was. Dus volgende week vrijdag is de grote dag, en daarna kunnen we er weer met frisse moed tegenaan! Of niet??? Klein probleempje: de Puregon...... PUREGON: Ik heb voor de Puregon nog geen prikinstructies gehad, en deze kan ik ook pas krijgen naar de zomerstop van het ziekenhuis. Maar aangezien mijn volgende menstruatie op 20 Aug begint, loop ik weer een ronde mis, want zh begint pas 23 Aug weer met afspraken maken, fm, enz enz. Ik weet niet op welke dag ik moet beginnen, of vanaf welke dag ik langs moet komen. Dus nu heb ik een aantal ideen, en wil graag van jullie weten wat jullie zouden doen: 1. Nog een maand rust, lekker even de tijd nemen om de Puregon vol goede moed te starten. 2. Clomid innemen, en dan vanaf dag 10 gewoon een fm regelen, en dan een zoals-de-vorige-7-IUI, weer met Clomid en Pregnyl. 3. Proberen bij de huisarts een afspraak te zetten voor de instructies(weet niet of dit een raar idee is, maar hij kan zoiets toch ook uitleggen) Dus wat zouden jullie doen? Afgelopen week heb ik 1 keer het idee gehad, dat ik misschien gewoon zwanger zou kunnen zijn deze maand. Mijn eten was flink verkeerd gevallen, en de ochtend erop kreeg ik flinke KOTS!-neigingen. Misschien hoop ik te hard op een zwangerschap, en is t alleen maar verkeerd eten geweest, maar je weet maar nooit!?! Dus ik geniet nog met volle teugen van mijn rustronde, en daarom ga ik vanavond lekker een pistoletje file-american eten, en vanavond een verjaardag, misschien met een lekker borreltje. Dat heb ik wel verdiend.... Iedereen dikke knuffel..... Ps Juulzon, ik vond je vorige avatar leuker, ik was je net kwijt. Ik kijk nl alleen naar plaatjes. Maar ik moest bij de ambtenaar even aan jou denken. Ze is afgelopen week langsgeweest om informatie te verzamelen voor de ceremonie. Toen heeft ze onze geboortedatums omgezet naar enkele getallen, en deze hadden weer een betekenis. Mannetje en ik pasten volgens de nummerologie perfect bij elkaar, en houden we elkaar goed in balans. Ik dacht meteen aan jou toen ze die nummertjes begon uit te leggen.
Even snel.... ben met het avondeten bezig Je kunt helaas niet zomaar beginnen met Puregon. De hoeveelheid die je moet spuiten wordt namelijk bepaald aan de hand van follikelmetingen! Bovendien moet ook nauwgezet in de gaten worden gehouden wat de hoeveelheid Puregon met je eierstokken en follikels doen. Dit gebeurt ook weer aan de hand van follikelmetingen.
Wow brabbel.. countdown dus.. spannend hoor. Wij zijn morgen een jaar getrouwd en toevallig gaan mijn kids naar mijn moeder een aantal dagen en kunnen we die dag toch ff met zijn 2en stilstaan bij ons jubileum haha... met hond weliswaar. We hebben een hotelletje in Maastricht voor 2 nachtjes.. ff de huwelijksnacht zachies overdoen haha.. Maare.. geniet ervan, laat alles lekker over je heenkomen.. de dag gaat al zo snel.. het nagenieten met foto's enzo is ook erg leuk moet ik zeggen.. maar die dag, probeer em per minuut te beleven.. Dit is jullie dag!! En als het goed is, doe je het maar 1 keer!! Meiden... fijn weekend en volg Jorientje maar snel!!
Vanmorgen zijn we gebeld door het lab en van de 12 eicellen zijn er 6 bevrucht! Ik had ergens gelezen dat gemiddeld 50% van de verkregen eicellen zich laat bevruchten, klopt precies dus. Morgen om half drie de tp.
Zeehondje: mooie score zeg! Super! Maar is het nu nog afwachten of er ook nog embryo's ingevroren kunnen worden? Succes morgen bij de TP! Ik moet morgen weer voor een follikelmeting. Ben benieuwd. Hopelijk woensdag de punctie. Ik hoop dat het bij mij ook meevalt en dat ik ook een goede score heb wat betreft eiblaasjes! Ik vind het erg spannend allemaal. (Wahaha, ik zag dat je een berichtje gepost had. Ik was zelf erg nieuwsgierig hoe jouw punctie verlopen was. Toen ik je naam zag staan, was de eerste gedachte bij mij "hey, Zeehondje is ook weer boven water..." Hahaha....wel toepasselijk! ) @ Spannendetijden: hoe is het vanmorgen bij jou gegaan bij de follikelmeting? Ben reuzebenieuwd!
@juulzon en marnat: meiden heel veel sterkte!!!! @jorientje: van harte meid! Geniet er lekker van. @brabbel: 't is bijna zover,geniet er maar lekker van! @zeehondje: wat goed! Alvast heel veel succes morgen met de tp! @all: heb half meegelezen,alle dames op de wachtbank succes en voor de rest draaien mijn duimen ook. Ego: zit niet op de wachtweken maar in de baalweken. 2weken op bed gelegen van pijn en vermoeidheid. Sinds gister iets beter en nu vanochtend opeens van die ongesteldheidsbuikpijn en mn ()() doen zo'n pijn, kan er bijna niet aankomen. Ben nu zo bang dat mn ongi gaat komen,terwijl ik pas op dag 5na mn iui zit. Pfff stom lichaam. Heeft een van jullie wel eens last gehad van zulke pijnlijke ()()? Dames ik ga echt proberen 't beter bij te houden en te reageren. Maar zit gewoon ff niet lekker in mn vel. Denk aan jullie allemaal! xxx Kesje
meiden een vraagje. Wanneer mijn man zijn zaad gaat inleveren op de dag van de IUI behandeling hebben we meestal een onthouding van 3 dagen dan heeft hij beter zaadkwaliteit.Deze maand gaan we voor de 4e IUI dan willen we 4 dagen onthouding mischien is dan de zaadkwaliteit nog beter.. WAT denken jullie????????????
Voor IVF geven ze 2-3 dagen onthouding aan. En zeker niet langer dan 5 dagen. Dus je kan het proberen.
Wij hebben altijd 1,5dag,op advies van de gyn vrijen we namelijk altijd nog op de avond van de pregnylspuit. En we hadden tot nu toe elke keer genoeg goeie zwemmers. Succes . xxx Kersje
mooie aantallen zeehondje! heeeeeeeeel erg veel succes met de tp morgen!!1 be happy succes met de fm!! onthouding: aangezien ons zadkwaliteit slecht was deden wij altijd 4 dagen, dat was bij ons het beste, je kunt het allicht eens proberen toch? dames allemaal dike knuffel en HCG!! brabbel nog 5 nachtjes slapen!!!!
Brabbel: Deze banner beter ? Fijn dat jij je zo lekker ontspannen voelt voor de trouwdag! Spannend! Wel een fotootje spammen hoor!!! Ben heel benieuwd. Zou trouwens niet zomaar Puregon gaan spuiten. Doe dan nog maar een ronde Clomid en daarna klaar voor Puregon!!! En dan wordt het echt een huwelijksbeebje ! Succes met de laatste ongetrouwde dagen J! Enne, leuk dat je aan me moest denken met de cijfertjes Helaas is mijn theorie niet uitgekomen L. xxxx 31-12: blijf me altijd verbazen als ik de banners zie van meiden die voorheen in hetzelfde schuitje zaten.. Hoe snel het gaat als je eenmaal zwanger bent! Fijn dat alles goed gaat meid! Geniet ervan! Hoe voel je je verder???? Yasgok: denk eerlijk gezegd niet dat het veel uitmaakt. Zorg maar liever dat ie gezond eet enzo J ! Genoeg vitamines, eiwitten. Suc6 meis! Kersje: heb je Pregnyl gespoten? Dan kan het daardoor komen? Ik had nu rond dag 11 ineens gevoelige borsten, dus had hele goede hoop, omdat de Pregnyl dan uit je lichaam hoort te zijn. Maar helaas Het kan natuurlijk ook zijn dat *think positive* ! Suc6 met wachten meid! Be Happy: hopelijk heb je veel mooie eitjes morgen!!! Moet zeggen dat ik jullie IVF-behandelingen met veel interesse lees en ben heel begaan. Het lijkt me zo spannend allemaal. Gemengde gevoelens. Wij zitten nu ook tegen IVF aan en ik ben er eerlijk gezegd best bang voor. Maarja, je verlegt je grenzen toch wel, het verlangen is te groot. Soms vind ik het ook een enge gedachte dat IVF gewoon het laatste stadium is (mijn vriend zou niet willen adopteren L) Heb jij dat nooit? Anyway, ik duim voor een mooie FM meid!!! Zeehondje: WOW! Goede opbrengst en wat ontzettend fijn dat je geen pijn hebt gevoeld bij de punctie! Wanneer worden ze teruggeplaatst? En gebruik je al utrogestan? Duim keihard voor je!!! Oh, lees net dat morgen de TP is! Keispannend!!!! Die duimen doen hun best hier! Het is je zo gegund, jullie zijn ook al zo lang bezig! Hoop dat het lukt meid! Volg je op de voet, helemaal nu wij ook tegen IVF aan zitten.. Nog 1 ronde IUI L . Duimduimduim! Dancer: duim ook voor jouw! Hoe voel je je??? Genesis: snap het heel goed hoor..! Denk maar even aan jezelf en lees maar lekker mee. Neekletsen kan ook altijd! Liefs! Egootje: 1. Ben vandaag niet meegegaan naar de verjaardag van het nichtje van mijn vriend. Loopt een hoogzwangere die iedere keer verkondigt dat het in 1x raak was enzo.. Pffff Dat vermijd ik liever... 2. Heel vreemd dus: vrijdag rommelde mijn buik de hele dag, ongiekrampjes... roze bij het afvegen. Tampon in gedaan en die was niet echt vol bij het verwijderen (sorry voor de dirty details hoor..) vooral bruinig. Zaterdag ietsje meer bruin- vleugje rood - dus ik had de brief die je dan aan MCK moet opsturen met wat je CD1 is op de post gedaan, alszijnde zaterdag CD1. Alleen het zet dus helemaal niet door. Vandaag weer getest - ik had weer ijle hoop natuurlijk - maar nog steeds Robijnwitter dan omowit.. Dus zwanger ben ik echt niet... Ook geen gevoelige borsten meer enzo! Maar, heb ook geen echte ongiekrampjes. Snap er helemaal niks van... Anders ben ik echt allang zwaar ongie nu... Op CD3 normaalgesproken 1e Puregon zetten. Maar geldt zaterdag nog als dag 1?! Kun je zó kort ongesteld zijn? Wil het liefst zsm weer de nieuwe ronde in, maar het voelt niet echt alsof ik ongesteld ben geweest, ondanks die '2 dagen' met voornamelijk bruin verlies. Vanmorgen nog met vriendlief gevreeen, meestal zet het daarna dan echt wel door, maar nee... En ben ook al sinds donderdag gestopt met de utro, dus daar kan het ook niet meer aan liggen... Herkend iemand dit? Wat zouden jullie doen? Dikke knuf en fijne zondag nog! Kanjers!!!!
Juulzon; de laatste 3-4 rondes had ik ook opeens drie of vier dagen alleen maar een beetje bruine afscheiding. Daarná begon pas de echte ongi. Dus misschien komt ie bij jou ook nog, maar dan kan je idd niet beginnen met de hormonen. Heb je nooit een startecho/uitgangsecho? Dat had ik altijd, dan kunnen ze ook zien of je baarmoederslijmvlies al bijna weg is, dat betekent namelijk dat je ongi bent (geweest). Daarna mocht ik pas beginnen met spuiten, ook om te zien of er geen cystes zaten bijvoorbeeld. Misschien morgen even bellen naar het z'huis?!
zeehondje: mooie 6 bevrucht, super!! hoeveel gaan ze er terugplaatsten? kersje: ik zit ook vandaag op dag 5 na iui. Vanmorgen en vanmiddag echt soort van eipijn gehad. en vanmorgen lichtbruin cremeachtige afscheiding na de grote boodschap (sorry voor de details). Weet ook niet zo goed wat ik moet denken. We kunnen niets anders dan afwachten yasgok: tis te proberen, maar denk dat het niet veel uitmaakt hoor, 3 of 4 dagen. juulzon: Afwachten meid. Maar dat beetje bloed wat je heb gehad kan nooit je ongi zijn geweest. Nog maar paar dagen afwachten en dan nog een testje doen...........Meid dikke knuf. Ik weet hoe moeilijk het is dat wachten, en hoe je lijf je in de maling kan nemen. ego: zoals ik al zei , vanmiddag soort van eipijn gehad. tenminste het voelt zo. zit op dag 5 na iui, dus vandaag zo dan de innesteling zijn. Wie zal het zeggen, moet nog 1,5 week wachten voor ik echt wat weet. Pfff, valt me zwaar deze keer dat wachten................ bij elk steekje of krampje wordt je gek van je zelf.................
@juulzon:dankje,lief van je! Ja heb pregnyl gespoten afgelopen maandag,zat toen op dag 13 van mn cyclus. Vandaag dag 19dus,hou hoop dat ik niet ongi ga worden. Na ja we zien wel. Afgelopen keer ben ik ook maar 2dgn ongi geweest,was veel minder en ook haast geen pijn dan dat ik normaal gewend ben. Ik had wel een echo om te zien of alles rustig was en of we weer konden beginnen. Als ik jou was zou ik morgen vragen of je een echo kunt krijgen zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met de nieuwe ronde. Hou ons op de hoogte,ben benieuwd en hoop dat je snel kunt beginnen. 'T is allemaal al zwaar genoeg. Sterkte meid! @dancer: ja gek van mn lijf word ik ook zo langzaam hoor,ik voel van alles en hoop ook dat 't de innesteling was vandaag(voor jou ook natuurlijk ). Nu geen buikpijn meer,maar zulke zware en pijnlijke boobs,kan haast niet zonder bh. Pfff. We kunnen inderdaad niets anders dan wachten,was er maar een glazen bol dan wist ik tenminste of ik me weer op een teleurstelling moet voorbereiden. Succes met wachten! xxx Kersje