@ Spannendetijden: het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk follikels zijn van minimaal 18 mm. Dus eentje of twee zijn helaas niet genoeg. Dan moet je dus nog even verder gaan met stimuleren en dan heb je kans (net als ik) dat je er ook van die joekels bij hebt zitten. En ook ik voelde ze groeien. Heb al langer dan een week van die ei-groei-pijn. En ik voel ze nu helemaal. Het is niet pijnlijk ofzo, maar meer een irritant gevoel. @ Kersje en Elif: dankjulliewel! Jullie zijn lief (evenals de rest hier trouwens). Dit is zo'n fijn topic. Het gaat officieel over IUI, maar ik vind het hier toch nog het leukst! Ben al gebeld door het ziekenhuis. Vanavond om 21.30 uur de Pregnyl zetten en woensdag om 09.30 uur de punctie. Vriendlief moet zijn zaad om uiterlijk 09.20 uur inleveren. Dit mag hij gewoon thuis doen. Dat hebben ze liever in het ziekenhuis. Nieuw beleid. Er schijnt een wachtlijst te zijn (serieus!) voor de rukbunkers in het ziekenhuis. Daarom hebben ze liever dat als je binnen een uur in het ziekenhuis kunt zijn, je thuis gaat produceren.
be happy: suc6 woensdag met de punctie. Spannend hoor. Vind het wel leuk dat je hier blijft komen. Blijven we toch op de hoogte ook al heb je geen iui meer. En wij weten gelijk hoe dat ivf in z'n werk gaat. Je weet maar nooit. Zit nu op iui5, dus heb er hierna nog maar 1 anders voor mij ook ivf
Be happy: thanks voor de uitleg meid!!!! Is weer hoop duidelijker!! En ben weer stuk zekerder las idd ook op internet dat ze tussen de 18en23 moeten zijn op gepuncteerd te worden! Hopelijk groeit alles gelijk op ! nu iig nog wel alles was even groot! Wel grappig en ook het aantal was gelijk! En mooie tijd!!!! Lekker vroeg scheelt hoop spanning en zenuwen! En je moet "nuchter" dus dan is zo vroeg mogelijk ook wel prettig vind ik! (Ik kan niet zo goed tegen niet eten en drinken dus hoe vroeg hoe beter maar daar komen ze wel achter hihi ben heeeel vervelend zonder mn bakkie smorgens hahaha) En helaas kunnen wij niet thuis produceren .woon ruim 1.5uur van zh! Dus kom dan niet optijd :s dus dan maar in de bunker! kan man ook erg goed!!! Hahaha En ook ik vind het hier te gezellig om weg te gaan Dancer: ALS jij voor ivf moet .dan kan je be happy (en mij) alles vragen!!! We sluren jou (en alle andere) er helemaal doorheen maar we gaan er niet vanuit dat het zover moet komen hor!!!!!!
Hallo ik denk dat de meeste van jullie mij niet (meer) kennen maar vorig jaar had ik mij aangesloten bij dit topic. Onze eerste iui was na 3 jaar zelf geprobeerd te hebben raak. Helaas heb ik het met 9,5e week moeten opwekken omdat het gestopt was met leven. Als een wonder was ik direct na de miskraam spontaan zwanger, maar ook dit was van korte duur, met 10,5 week heb ik een miskraam gehad. Dit was in januari van dit jaar. Nu na een tijdje rust gaan we volgende week maandag weer terug naar het ziekenhuis en zullen we waarschijnlijk over zon 2,3 a 3 weken weer gaan spuiten voor onze 2e iui poging.. we weten inmiddels na bijna 4 jaar hoe we zwanger kunnen raken, nu nog weten hoe we zwanger kunnen blijven... iedereen heel veel sterkte hier en suc6! liefs Marieke
Ik ken je nog hoor lieverd, knuf, ik hoop dat het id nu een keer gaat lukken voor je en blijft plakken. Succes maandag meis. Ik begin in week 34 weer 11 oktober ongeveer .
marieke: ken je niet (voor mijn tijd) Maar welkom terug. Wat vervelend dat tot 2x toe niet goed gegaan is. Maar nu met goede moed weer een poging wagen. Ik wens je heel veel suc6 toe en hoop voor je dat je snel zwanger wordt en blijft natuurlijk. ik hoop natuurlijk ook dat dat niet nodig is , spannende tijden, maar mocht het zo zijn is het fijn te weten dat ik bij jullie terecht kan.
@mariek1610, Vraag om die plakpillen, utrogestan (hoop dat ik het zo goed schrijf) bolletjes, die zorgen ervoor dat je baarmoederslijmvlies dik blijft, een bevrucht eitje kan zo beter innestelen. Ik heb hier gelezen dat meerdere dames met meerdere miskramen wel een goede zwangerschap hebben gehad door die plakpillen. Veel succes! nataly
marnat spannend meid! duimpjes blijven voor je draaien. ooit zal t ons lukken dancer4fun thx meid nataly.. huh?? nog nooit van gehoord.. is dat echt zo? dan zal ik dat idd eens vragen maandag bij de gyn. thx knufff
Marieke@ Wij zijn door zetters he we geven niet zo maar op. Nataly@ Ik heb ook de utragestan gebruikt maar geen reseltaat hoor. ja HET MAAKT WEER SLIJM AAN EN EEN NESTJE .
marieke: welkom (terug) en heeeel veel succes!!! hopelijk blijft er nu gauw een kleintje heerijk bij zijn/haar mama plakken! ik ga heeel hard voor je duimen!!! en de bolletjes utro werken niet bij iederen evengoed...maar niet geschoten is altijd mis! toch?!?!? je kan t wellicht proberen
Ik gebruik die plakpillen ook maar bij mij ook nog geen resultaat hoor! Mocht er een bevruchting zijn geweest dan kunnen ze de innesteling bevorderen. Moet er wel een bevruchting zijn geweest natuurlijk. Je kunt er altijd naar vragen en alle hulp(middeltjes) zijn welkom zolang je er maar sneller zwanger van kunt worden, of niet!!!!!
Dankjullie wel meiden voor de lieve antwoorden. Na de IUI behandeling klussen jullie dan nog????of zeggen jullie het heeft toch geen zin meer.
Spannende tijden; mijn grootste eitje was volgens mij rond de 16/17 mm. Maar weet het niet meer precies. Merkte ook dat de latere metingen opeens minder baarmoederslijmvlies aangaf. Denk dus dat dat meten heel moeilijk is om precies te doen. En bij mij waren ze ook rond de 18 mm hoor toen ik de pregnyl moest zetten. En niet eens allemaal, ook een paar rond de 15 mm. Geen zorgen dus. Is gewoon bij iedereen anders denk. Be happy; ja, wat super zeg, mooi aantal eiblaasjes zeg en al groot! spannend hoor. Moeten jullie trouwens echt helemaal nuchter komen? Ik mocht een licht ontbijt gebruiken en volgens mij gewoon drinken, heb ik in ieder geval wel gedaan, haha.
Zeehondje@ Ik hoefde niet nuchter te komen , mocht gewoon eten en drinken. Hoeveel emeys heb je nu in je buikje meis, ik duim keihard dat het goed gaat, knuf.
zat es te denken over die pillen.. maar t innestelen is opzich geen probleem bij mij.. bedoel de 1e keer heb ik het zelf moeten opwekken omdat he tniet los wilde komen, de 2e keer heeft t ook 2 weken geduurd voor het een keer los kwam.. dus dan zit het opzich wel goed ingenesteld toch?
Hey lieve meiden, Wat is er het afgelopen weekend en vanddag weer veel gekletst. Spannend hoor, meiden die een punctie krijgen. Mijn duimen draaien!!En zet hem op!Allemaal voor het mooie doel!! Hier...wat een dag! Vandaag is er bij mij de diagnose van hypothyriodie gesteld..Kan er ook nog wel bij. Betekend dat ik mijn leven lang aan de medicatie moet. Het is ook wel een opluchting voelde me de laatste tijd niet helemaal fit, daar is dus toch een reden voor. Ook op fertiliteitsgebied bied het weer meer perspectief, door een ontregelde schildklier heb je namelijk aanzienlijk minder kans op bevruchting laat staan innesteling.Dus na onze vakantie dan gaan we weer met goede moed... Meiden, ik hoop dat ik na de vakantie sowieso van de IVF dames roze zie, meiden het is jullie zo gegund en daarnaast....mei is zo'n leuke maand om te bevallen,hihi!! Zet hem op, voor iedereen!!
marieke: ik denk dat je gelijk hebt meid!!! t is natuurlijk bij jouw al ingenesteld en dat het uiteindelijk mis is gelopen lag daar dus nie aan! ben benieuwd wat ze eraan kunnen doen ! succes!!!! zeehondje: ik ben weer helemaal ontspannen!!!! thanks!!!! en ik moest volgens mn papieren nuchter zijn!!! mag alleen glas slappe thee of water! tip was voor het slapen gaan nog wat eten! (goed voor de kilos hahaha) maar zo zie je maar weer...per zh anders! en ik vraag het voor de zekerheid nog wel even na van te voren!! willemijn: wat fijn dat je nu duidelijkheidhebt meid!!!! en nu idd na de vakantie met frisse start weer aan de slag en op naar hoop roze!!!!! dames...ik ga lekker slapen!!! mijn duimen draaien super hard!!!!! (en mn eierstokken rammellen hahahahahah) tot morgen!!!! xxx
Brabbel@ Hoe gaat het eigenlijk met je zenuwen deze laatste dagen voor je trouwdag? Ik ga duimen dat je een droge dag hebt. En niet net als ik veel regen.