IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jammer genoeg komen moeders voor moeders niet hier in België :( wilde er graag aan meewerken!!!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jammer , kunnen ze daar zeker niet??

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Geen idee waarom eigenlijk... heb het eens opgezocht, maar kwam telkens op niets uit...

Hopelijk mogen er nog snel veel Nl'se dames meedoen he ;)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ineke,
    een MEISJE ! !

Gefeliciteerd!!!

Al ideen voor namen?

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen iedereen,

ineke: wordt het een meisje, wat geweldig!!!

marnat: kan me goed voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten en dat je de hoop opgeeft. (heb ik nu al af en toe last van). Moet er ook niet aan denken dat het helemaal niet lukt, zal heel zwaar zijn dat te accepteren. Hoop met al mijn hart dat het niet zo is meid. en dat er gewoon een klein wondertje komt voor jullie.

hier gisterenavond beetje paniek. voor ik naar bed ging nog even plassen en had toen dus bij afvegen bruine afscheiding. Vanmorgen alleen beetje licht bruine creme achtige afscheiding. weet niet zo goed wat ik moet denken. Normaal heb ik altijd 1 week voor nod last van roze/rode afscheiding. soms zelfs klein beetje bloed. zit nu op dag 8 na iui en heb dat nog niet gehad, maar wel dat bruine. Ik ben zo bang dat mijn ongi zich toch aankondigt en dat ik voor niets goede hoop had. Al dat dagdromen over zwanger zijn enzo kan ik nu wel weer vergeten. Heb verder ook helemaal geen symptomen. alleen soms krampjes/steekjes in mijn buik. Voel me echt klote.......... wat moet ik nu, dat wachten breekt me echt op

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België

Dank je :)
    We twijfelen tussen Mila en Lily! En we geraken er precies maar niet uit omdat we ze allebei mooi vinden!!!

Dancer, is misschien van je innestelling??? Zou best kunnen op dag 8 na je IUI, ik had bij mijn positieve test ook geen symptomen, die kwamen erna pas terug! succes!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    he ineke dat is ook toevallig. voor als we ooit zwanger worden en het een meisje wordt gaat ze ook lilly heten.

ik hoop met al mijn hart dat het de innesteling is. Maar blijft erg sceptisch. Alleen is het nu alleen bruin en niet roze/rood wat ik normaal altijd heb. ik hoop dat je gelijk heb.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: ik ben benieuwd, hoe ist gegaan vandaag???

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Egootje....een beetje een tegenvallend resultaat bij de punctie vanochtend....:(

Vanmorgen dus naar het UMCG geweest voor de follikelpunctie.

Ik was gelukkig niet zo zenuwachtig en heb afgelopen nacht ook goed geslapen. Dus dat scheelde alweer.

Ik kwam in zo'n kamertje op zo'n gynaecologische stoel te liggen. Er waren 2 artsen en 1 verpleegkundige. Een van die artsen is een arts in opleiding en dat was toevallig mijn vaste gynaecologe. Zij moest nog leren puncties uit te voeren. Het team legde alles keurig uit. Ze zeiden steeds wat ze gingen doen. De verpleegkundige (die moest ook de buisjes vullen met de follikels) zat naast mij en hield mij in de gaten. Ze vroeg steeds hoe het met mij ging. Heel aardig team.

Eerst kreeg ik een infuusnaald ingebracht in mijn elleboog. Daarna gingen ze mijn onderkant en vagina goed schoonspoelen. Raar gevoel, alsof je in je broek plast, hahaha. Toen kreeg ik verdoving ingespoten. Ik had gevraagd of ze me niet gelijk de volle mep wilden geven, omdat ik anders bang was meteen knock-out te gaan. Daar hielden ze rekening mee, temeer omdat ik niet zo groot ben.
    Die verdoving, soort morfine, vond ik wel lekker. Het is net alsof je aangeschoten bent. Een raar soort duizeligheid.

Daarna gingen ze met die naald naar binnen en gingen ze door mijn vaginawand de follikels opzuigen. Dat is net alsof je telkens een soort stomp in je buik krijgt. Verder voelde ik wat menstruatiekrampen.

Toen ze alles hadden opgezogen (een flink aantal buisjes vol) werd het naar het laboratorium gebracht.

Ik vond het heel erg meevallen. Was ook erg vrolijk tijdens de punctie (vast door die morfine!).

Toen werd ik naar de uitslaapkamer gebracht waar we thee en koffie en een plak ontbijtkoek kregen. Daar kregen we ook de uitslag te horen.

Die viel erg tegen. Er waren slechts 5 eicellen gevonden. Nu is het afwachten of die van goede kwaliteit zijn. En moeten we hopen dat er een aantal van bevrucht worden. Eentje is op zich wel genoeg, maar we willen het liefst natuurlijk ook een paar in de vriezer hebben. Dat scheelt eerst weer een volledige IVF-behandeling.
    Dus duimen, hopen en bidden dat er eitjes bevrucht worden en embryo's van goede kwaliteit ontstaan!

Vrijdagochtend tussen 9 en 10 uur word ik gebeld of er bevruchtingen zijn. De terugplaatsing vind dan ook diezelfde morgen nog plaats.

Ik heb nu nog last van mijn onderbuik, maar het valt op zich wel mee. Als het te erg wordt, mag ik een paracetamol innemen.
    Vanmiddag word ik nog weer gebeld door de verpleegkundige of alles goed gaat. Voor de rest mag ik niks doen en moet ik rustig aan doen.
    Als ik koorts krijg of ernstige buikpijn, dan moeten we meteen het ziekenhuis bellen.

Zo, een heel verhaal. Ik ga nu even wat eten en dan op de bank hangen met wat tijdschriften!

10. dancer4fun spannend meid.. ik heb ook bruin verlies gehad tijdens de 2e zwangerschap en toen toch echt een kloppend hartje gezien later.. dus kan maar zo een innesteling zijn.. houd moed meid...

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel; oeh wat spannend, nog twee dagen! Wij hebben elkaar leren kennen op een vrijdag de dertiende. We zijn ook op diezelfde datum getrouwd, helaas was dat een donderdag ipv vrijdag. Maar ja, dat maakt natuurlijk helemaal niks uit!
    Heel veel plezier alvast gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ineke; allebei leuke namen, nou ja je hebt nog even om te beslissen toch?!

Marnat; gewoon even een knuffel.

Dancer; ach wat een twijfel. Maar misschien is het idd wel een goed teken dat het nu dus niet zoals normaal helder bloed is, maar oud bloed. Ik duim voor een innesteling! 1 op de 3 vrouwen kan/heeft een klein beetje bloedverlies in die periode. Best veel toch.

Be happy; kreeg jij ook dormicum? Eerst werd ik heel even een beetje duidelig en daarna was het wel een lekker gevoel. Bij het 'uitslapen' viel ik ook soms over m'n woorden, haha.
    De rest van je verhaal komt mij bekend voor, ook niet zo pijnlijk dus gelukkig bij jou.
    Maar wat een domper zeg meid, 5 rijpe eicellen gevonden. Ach, ze worden gewoon allemaal mooi bevrucht!!! Weet je hoeveel eiblaasjes ze hebben aangeprikt?
    En zeker rustig aan doen nu. Op de dag zelf voelde ik nog niet zoveel buikpijn, maar de twee dagen daarna heb ik er toch wel last van gehad. Nu is het gelukkig weg. Sterkte meid!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dancer@ Bedankt voor je lieve woorden. Niet te veel mee bezig zijn meis dart het niet gaat lukken!! niet op geven komt goed voor juli.

Behappy@ Is dronken lol. Zo ging het ook bij ons allemaal , alleen ik bleef daar , ik hoefde niet naar de uit slaapkamer.
    We kregen wel koffie.
    Ik liep alleen de verkeerde kant op toen we weer weg gingen lol.
    Je hebt ook utragestan bollen mee gekregen he.. ook een buisje waar je ze mee in kunt doen?
    Die heb ik maar even gebruikt , vond het niet fijn!!

Mijn duimen draaien voor een goed resultaat met de 5 eitjes.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Dankje lieverd, gewoon even 2 knuffels terug , 1 voor jou en 1 voor je emy hihi.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hee meiden,

Deel 3 alweer!!!! Wooowww!

Geen idee of jullie mij nog kennen, ik heb een tijdje meegeschreven maar kon het niet helemaal bijhouden.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Zeehondje een tp gehad zie ik, spannend! Ik duim me rot :)

15. jeetje behappy wel heftig.. en jammer van het wat teleurstellende resultaat. hopelijk zijn ze allemaal goed en word t gewoon een mega mooi kindje!

saskia ken je niet, maar zie dat je ook al een tijdje meeloopt..
    hopelijk vinden ze snel een passend plan voor jullie~!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks Marieke.
    Ik ken jou wel van meelezen. Ik heb je mk's toen half/half gelezen. Zo verdrietig allemaal :(
    Respect dat jullie er nu weer voor gaan, veel succes!

17. thx meid..
    tja we blijven doorgaan.. soms even wat pauze tussendoor.. maar door gaan we hihi

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Een pauze tussendoor is vaak ook wel even goed en fijn. Je voelt het vanzelf wanneer je daar behoefte aan hebt. En je voelt het ook vanzelf wanneer je er weer klaar voor bent om door te gaan.

Is er bij jullie eigenlijk een oorzaak gevonden waarom je niet makkelijk zwanger raakt en waarom het 2x misgegaan is?

19. Kersje

Kersje Niet meer actief

@dancer: meid gaat 't een beetje? Hoop zo dat je niet ongi gaat worden!!! Meid ik duim super hard voor je!
    Ik heb sinds vanochtend zelf elke keer beetje bruin/rood bij 't afvegen. Ben er helemaal ziek van en boos op mn lichaam. 'T is nog niet doorgezet,maar echte hoop heb ik ook niet meer. Wat je schreef heb ik ook,al dat fijne gedagdroom over evt. zwanger zijn is zo weer in duigen gevallen vannochtend.
    Meid sterkte,duim voor je!!!!

Hoe is het met de rest? Meiden,allemaal sterkte en succes en ik duim voor jullie.

xxx Kersje

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dit stuurde ik van de week, en nu is het sinds vanmorgen gestopt.
    Kan het een innesteling zijn :(
    Maar daar is t toch te vroeg voor :(
    Zou ik te veel goede hoop hebben als ik aan een zwangerschap denk?
    Eigenlijk maar een halve dag echt zwarte draadjes, en de rest beetje cola kleur slijm-afscheiding gehad.
    En nu niks meer.
    Hahahaha, ik blijf er over nadenken!

Nog bedankt voor alle lieve reacties op onze bruiloft.
    Ik kom morgenavond nog even spieken, en mijn zenuwen hierheen sturen!!!
    Hahahaha, grapje, ik ben nog steeds relaxt, maar een klein beetje kriebels in de buik op sommige momenten.

Lieve vriendinnetjes, dikke dikke knuffel en kussies van Brabbel!!

Deel Deze Pagina