IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Brabbel, je maakt het wel heel spannend :) Je kunt alleen niks anders doen dan afwachten, zo irritant! Ik hoop het voor je meid.
    Ik zie dat je morgen gaat trouwen!!! Een hele fijne dag!

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    brabbel: Zou je niet kunnen zeggen wat dat is. Misschien is het een goed teken. Afwachten is het enige wat je kan doen.
    Morgen is jullie grote dag. Ik hoop dat je heerlijk weer hebt en geniet van de mooiste dag van jullie leven. Veel geluk samen.

Kersje: ach meid, dat is niet leuk. Hoop toch dat je ongi weg blijft. geen bloed is moed.

spannende tijden: nog niets van je gehoord meid. Is alles wel goed gegaan gisteren?

ego: hier vanmorgen weer alleen oud bloed bij afvegen. Weet niet goed wat ik er van moet denken. Vandaag dag 9 na iui. Vorige ronde werd ik deze dag ongi. Voelt niet echt dat dat vandaag gaat gebeuren. Maar dat had ik vorige keer ook niet. Elke dag is er een. Ik blijf toch een beetje goede hoop houden. Maar wel heel voorzichtig...... ben zo bang voor weer een teleurstelling...............

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Brabbeltje, je maakt het extra spannend meis!!! Wie weet dubbel geluk deze maand! Oh wat zou dat mooi zijn!
    Dancer, nog altijd spannend he ;) succes!

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Marnat: liefie t gaat helemaal goed komen!!!!! Dikke knuf

Brabbel: morgen big day!!!!!!! :D whoa!!!
    Ps, mooie tekst heb je neergezet voor marnat!!! Vind m prachtig!!!!

Ineke: ook mooie tekst idd!!!! Heb ik ook eerder zien staan! Volgens mij ook bij ivf topic??!?!?! Maar erg krachtige tekst idd! ;)
    En wat leuk je ouders getrouwd op vrijdag de 13e ;) en gelijk met brabbel hihi, ( ik heb ook zelfde trouwdag als mn ouders :D )
    Hoest met jou?!?!?! En de kleine wurm?!!? Een meisje!!!!!!!!!! Wow!!!!!! Geweldig!!!!!!
    En wat heb jij een verschrikkelijk kennis!!!!! Bah!!! Idd…leeghoofd! Gewoon schouwers op en omdraaien ;) x

* I like Lilly to :D die staat ook op mijn lijstje!!!!

Dancer: wat balen lieverd!!!!! Hopelijk blijft het toch weg ;) dikke knuf voor jou meid!!!!
    Ps, zie mn ego hoe t hier gaat!

Be happy: ik heb nog niet je hele tekst gelezen (doe ik meteen verder) maar wel fijn dat de punctie zelf erg is meegevallen meid!!!! Is weer hele opluchting!!!! ;) en wat fijn dat het team zo meelevend en ontspannen en aardig was!!! En je vaste gyn is ook wel prettig!!!
    En 5 eitjes is nog best goed hor liefie!!!! Uiteraard wil je er meer ! (weet er alles van!!!) maar gister zei mijn man: schat,…wees niet teleur gesteld! Liever....aantal….die goed worden bevrucht dan ….meer….die niets doen of helemaal niets!!!! Wees tevreden met wat we hebben!! Helaas moest ik hem daar gelijk in geven,…gaf me meteen goed gevoel en kon er weer tegenaan!!! …5 is wat dat betreft best mooi meid!!!! ;)
    (ps….ik bedoel t opbeurend hor!!!! )
    En morgen al telefoontje!!! SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ga super super hard voor je duimen!

Zeehondje: hoe hoest bij jou meid?!?! Hoe voel je je ?!?!?! zo aantal dagen na tp?!

Saskia: ik kan me je nog wel herinneren!! Hoest met je?!?!?! Welkom terug ;)

Brabbel: ik zou het niet weten meid….maar vind t wel spannend hor!!! Zou toch leuk zijn!!!!!! Morgen trouwen en zwanger ;) helaas kan ik je niet helpen met een geschikt antwoord!

All/ego: hier niet veel online geweest afgelopen dagen…di avond heerlijk met mn man tv gekeken ed. lekker ontspannen! Want had behoorlijk krampen enzo
    Gister weer voor meting naar gyn! En hij was weer ZEEEEER tevreden! (andere gyn als zondag) helaas was ik in eerste instantie erg teleurgesteld van ik hoopte zó op een punctie morgen of zaterdag!!! Dat zit er helaas nog niet in maar,……
    Ten eerste was mn bms nu van 6,5 naar 8 gegaan!!! Erg netjes dus :D alleen waar ik ontzettend van baalde is dat mn 8a10follikels niet veel zijn gegroeid L MAAR,…de gyn was WEL zeeeer tevreden want ze groeide in mooie groepjes heeeel rustig en geleidelijk!! (goed voor rijping) En ik heb nu geen 8a10 maar 16follikels!!! (meer kans) Ook onze kleintjes zijn gaan groeien! En dat verklaard die krampen en buikpijn :D ik heb nu
    Rechts : 3x14mm, 2x12, 1x9 1x8
    Links: 1x16, 1x14, 2x13, 5x10 volgens mij is het trouwens andersom maar zo staat t op mn lijst :s
    Die van 8en9mm doet de gyn niets en 10mm is afwachten hoe ze zijn bij punctie, maar dan blijven er nog 9 over!!!! En hopelijk zijn die morgen bij de 3e meting groot genoeg!!!! Hij wil er minimaal 3 van 18mm of groter!!! Dus morgen weer te meten! Ben zeeeeeeeeer benieuwd!!!!! Krampjes zijn minder dus hopelijk gaan ze nu de grootte in :D
    Gister ook op verjaardag geweest van mn schoonzus en heb er t fotoboek van haar babyshower gegeven en dat vond ze super leuk!!! En ik heb lekker met de kleine meid gezeten! :D erg leuk en mn beste vriendin was dr ook met de kleine jonge!! (logisch want we reden met elkaar mee haha) heb de kleine man lekker ff vast gehouden en verschoont!!!
    En wat een verschil zeg een baby van 18wk en 1,5wk!!! Én jonge en meisje! Echt heeeel verschillend ook qua geluid bij het huilen! Geweldig!!!! Was erg gezellig dus!! En maandag heb ik mn nichtje de hele dag :D en ga ik ff naar mn vriendin wandelen ;) heb dr nu al zin in!!! Vandaag weer aant werk en mn man ook dus ben alleen vandaag! L maar…morgen vroeg is ie thuis en gaan we naar de dokter! Dus voor ik het weet is het morgen :D ;)
    Nou liefies….tot straks ;) xxx knuf
    Ps: was gister boos op mn man want hij deed me heeeel zeer met prikken! Heb zelfs gegild en moest gewoon huilen! Hij vond dat erg moeilijk en ik ben rest van de avond in de watten gelegd ;) hihi hopelijk nog maar 3dagen te gaan :D begin namelijk behoorlijk beurs te worden en blauw en huid word stug (ben 38prikken verder)

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Spannendetijden :)
    Met mij gaat het goed. IUI gaat het voor ons waarschijnlijk niet worde. De tweede IUI ging niet door omdat er niks bij zat wat goed genoeg was voor IUI. Nu een nieuwe zaadanalyse waarvan we volgende week dinsdag de uitslag krijgen en een advies. Of doorgaan met IUI of overstappen naar IVF/ICSI.

Jij bezig met je eerste poging IVF dus?
    Spannend hoor. Het klinkt niet verkeerd meid :D

6. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    sas: spannend hor!!!!! iui ivf of icsi! ben benieuwd wat eruit komt!! bij ons luke iui niet (6x waarvan 3met clomid) en toen hebben we ook SOT onderzoek gehad of het ivf of icsi zou worden en .....goed genoeg voor ivf!!! hadden voor ons doen ook echt wel een top score hor! maar nu idd in het ivf traject dus en vind het DOOD eng!!! haha
    leuk dat je terug bent meid ;)

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Spannende tijden: spannend hoor dat jullie nu voor IVF gaan!
    Hoe was jullie zaadscore?

8. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    bij SOT onderzoek was het 75% bewegelijk aantal weet ik eerlijk gezegt niet :(

normaal zaten we tussen de 3en19miljoen en 30tot60% bewegelijkheid (t varieerde heeeeel erg!!!!)

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij haalde bij IUI1 net de 1 miljoen en bij IUI2 was het dus jammer maar helaas :(
    Ik denk dat het ICSI gaat worden voor ons... Of misschien IVF met de mogelijkheid tot een escape naar ICSI.
    Nog even afwachten, spannend! Ik heb bijna "zin" om weer te starten :)

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    kan me je "zin" heeeel goed voorstellen hor meid!!!!! ;)
    zeker spannend!!!!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel en dancer; allebei alleen maar bruine afscheiding, wat spannend! Hoop dat dit een goed teken is maar helaas kan ik dat niet voor jullie regelen.

Spannende tijden; yes, goede vooruitgang, super. Hopelijk morgen weer een mooie groei te zien en toch snel de punctie! En laat je idd maar lekker verwennen door je mannetje, heb je wel verdiend na 38 prikken (jeetje wat veel!).

Ego; voel me goed. Heb soms een beetje last helemaal onder in m'n buik. Lijkt het net of er een inwendige echo wordt gedaan ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Maar dat gevoel gaat ook weer weg en is niet echt pijnlijk.
    Ga morgen lekker een weekendje weg dus spreek jullie daarna weer!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Marnat, Be Happy, Zeehondje en SpannendeTijden: lees jullie verhalen met veel interesse... Zie egootje! Ik duim mee voor goede, mooie bevruchte eitjes voor jullie!!! Be Happy, thnx voor het delen van je uitgebreide verhaal. Merk dat ik al erg veel steun heb door hier mee te kunnen lezen wat jullie ervaringen zijn op het gebied van IVF. Maar je hebt een goed verslag gemaakt :) Complimenten!!!

Brabbel en Dancer: hoop op innestelingen meiden!!! Duim lekker door!!!

@t @ll: zwaai, zwaai, zwaai! En duim ook voor jullie meiden!!!

Even een lang egootje. Ben een paar daagjes niet online geweest. Heb voedselvergiftiging (gehad). Enorme maagkrampen, overgeven tot het gal aan toe, bah. En pijnlijk. Maar waar het van gekomen is?! Geen idee...

Verder hebben we het (weer) er samen over gehad, over Wat Als de 6e IUI niet lukt...? We willen gewoon alles proberen. Het lukt niet is pas het lukt nooit, als je alles op alles hebt gezet.

Had dinsdag telefonisch consult met de arts en haar advies gevraagd wat te doen na de 6e IUI. Zij gaf aan dat als IUI niet gelukt is na 6x, de kans erg klein is. Bij IUI is de kans groter dat het niet lukt dan wel. Bij IVF daarentegen liggen de percentages anders: het lukt vaker WEL dan niet...

Om een lang verhaal kort te maken: we konden gisteren al op het 'verplichte' startgesprek waarin uitleg wordt gegeven over de behandeling en risico's enzo.

Diezelfde middag de prikinstructie en de bloedafname... Dus als komende ronde niet lukt, dan gaan we voor IVF! Ze gaan bij ons trwns in eerste instantie 1 embryootje terugplaatsten, omdat ik nog geen 42 ben! Nou, ik vind 34 ook al 'oud', helemaal met alle zwangeren en new born baby's om ons heen....

Maar wat ik al zei, ik duim, bid en hoop voor een wondertje wat toch deze laatste IUI ronde lukt... het kaarsje brandt!

En zo niet, kunnen we direct met de IVF-behandeling door. Dus op dag 1 (ROOD) met decepeptyl beginnen...

Lieve schatten, ik lees mee en zwaai naar iedereen en denk aan jullie!

Tot gauw weer als ik weer wat minder ego ben ;) ! En niet meer zo vaak op le toilet vertoef... Die krampen zijn zo niet fijn... :(

Veel liefs!!!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Juulzon; dat is een voortvarende gyn zeg. Super dat jullie gelijk al voor het intakegesprek konden komen. Natuurlijk hoop en duim ik met je mee dat het niet nodig is om met ivf te beginnen, maar ik denk dat je hier wel goed aan hebt gedaan. Je kan nu eventueel gewoon gelijk door, super!

14. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hallo dames vandaag hebben we alweer onze 4e IUI gehad. Mijn mannetje en ik waren zo blij toen we de zaaduitslag kregen. Nou 9,2 miljoen zaadjes ingebracht. SUPERRRRRRRRRR.Nog nooit hebben we zoveel goede zaadjes gehad. Maximaal 4 miljoen. Bij de vorige IUI was het zelfs 1,8 miljoen en nu na 4 dagen onthouding 9,2 miljoen. Ik hoop dat dit onze laatste ronde wordt en ook natuurlijk voor jullie die nog niet zwanger zijn.groetjes...

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    yasgok: well done!!!!!!!!!! en ik ga heel hard voor je duimen!!!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden@ Dankje lieverd.

Zeehondje@ Hoe gaat het met je emy aan boord?

Behappy@ Hoe gaat het met jou? nog pijn gehad van de punctie?

Juulzon@ Meis ik ga heeel hard duimen dat je zeehondje , behappy spannendetijden ,en mij, niet hoeft te volgen wat de ivf en isci betreft.
    Yasgok@ Mijn duimen draaien ook voor jou meis.

Hier gister heel gezellig gehad bij mijn zusje , lekker gegeten.
    Vandaag zijn we hier samen begonnen aan het halletje , behang is er al haast af! nu even rust. Zo weer verder.
    Zaterdag gaan we met mijn schoonouders een dag naar leer ter afsluiting van de vakantie. verder gaat het hier goed.

Behang is er al af.
    Morgen witten.

17. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    saskia: welkom terug!

zeehondje: tis vast aant rommelen in je buikje. Dat het maar goed mag blijven plakken.

spannende tijden: morgen weer echo. Hoop zo dat je te horen krijgt wanneer de punctie is. Dat je eitjes maar goed groeien...........

yasgok: goede score. Toch goed geweest dus die 4 dagen onthouding. Welkom op het wachtbankje.

Juulzon: Dus eerst nog de laatste iui poging. Wie weet is heel de ivf niet nodig. Zal mooi zijn toch. Wel goed dat het ivf balletje al aant rollen is , dan hoef je evt geen ronde over te slaan.

hier: alles vrij rustig. maar moet wel zeggen dat ik het erg slecht hebt deze ronde wachten. Lijkt wel of het langer duurt als voorheen. De dagen duren zo lang, ook al ben ik druk bezig. Ben blij als het dinsdag is. dat is mijn nod (als ik dat red natuurlijk, ik hoop het zo)

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even snel... Moet heel veel drinken (volle blaas), anders red ik het niet! :D

Van de 5 eicellen is er slechts eentje bevrucht. Dus er zijn sowieso geen cryo's. Maar mijn vriend en ik zijn al lang opgelucht dat er tenminste eentje bevrucht is.

Straks om 10.45 uur de terugplaatsing.

Ik reageer vanmiddag (dan ben ik vrij) even uitgebreid!

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannend hoor be happy, hoop dat alles goed gaat vanmiddag. En dat klein eitje goed blijft plakken. ik duim voor je

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ dancer, dank je meid :)

@ yasgok, mooie score! Toch helpt dat wel volgens mij, 4 tot 5 dagen onthouding. Dat hadden wij bij IUI 1 ook en toen hielden we nog een miljoen over (wat natuurlijk heel weinig is) maar bij IUI 2 hadden we anderhalve dag daarvoor nog seks gehad en toen had ik vrij onverwachts de IUI en was er niks goed bewegends meer te vinden :(
    Nu bij deze zaadanalyse hebben we 4 dagen onthouding gehad. Eens zien of het geholpen heeft!

Deel Deze Pagina