IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    pfff, denk dat mijn ongi er aankomt. Nog steeds smorgens beetje bruinverlies en vanmorgen ook klein sliertje rood erin. Dan weet ik eigenlijk al genoeg. Hoewel diep in je achterhoofd je toch hoop blijft houden dat het niets betekend, weet ik beter. Dus moet mezelf er maar op voorbereiden op een laatste ronde iui vlak voor onze vakantie.

2. Kersje

Kersje Niet meer actief

@dancer: *hit meid, hopelijk heeft 't niets te betekenen. Maar inderdaad ken je,je lichaam als de beste. Ik heb ook nog steeds klein beetje bruin en ik weet ook dat 't bij mij betekend dat 't eraan zit te komen(ook al wil ik 't niet geloven).
    Meid heel veel sterkte!!

xxx Kersje

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Heb ik 1 dag niet gelezen en is er meteen een heleboel gebeurt. Ik hoop dat ik het allemaal nig weet.

@brabbel1988, gefliciteerd met je huwelijk,hopelijk was het een mooie dag. Vandaag wakker worden als echtpaar!!!!!!!

@spannendetijden, maandag de punctie, ik hoop dat ze veel eitjes kunnen scoren en duim voor goede bevruchtingen

@behappy, 1 bevruchting en terugplaatsing dat is toch genoeg voor een mooi kindje, blijf maar lekker plakken en broed maar goed behappy.

@willemijnp, een hele fijne vakantie! Een collega van mij werd ook maar niet zwanger en bleek ook een probleem te hebben met haar schildklier (wat precies weet ik niet). Ze moest toen aan de medicijnen en mocht even niet zwanger worden, toen dat wel weer mocht was ze in de 1ste ronde zwanger en heeft inmiddels 2 gezonde kindjes.

@dancer, ik duim nog wel voor je hoor en ik hoop dat dit niks betekend, anders alvast een hele dikke knuf van mij.

effe ego, ik heb gisteren weer een FM gehad op dag 11 en er was qua eigroei nog niet zoveel te zien. Dat kan wel kloppen want meestal heb ik mijn eisprong pas rond dag 20. Moet dus dinsdag weer terug komen voor een nieuwe FM.

Er was helaas wel iets anders te zien, een cyste van 3,5 cm bij 3,5 cm in mijn linkereierstok (die verkleeft is). Waarschijnlijk is die de oorzaak van mijn heftige bloedverlies 1 week al na mijn eisprong. Uiteindelijk heeft mijn bloedverlies 10 dagen geduurt en het was 8 dagen heel heftig.

Ik vroeg aan de gyn of die cyste groot was en hij schrok niet van die grootte, kwam vaak voor mij vrouwen die hormonen gebruiken volgens hem. Deze cyste zou de groei van eitjes niet tegen moeten houden maar dat is dus even afwachten.

Heb ook helemaal geen klachten afgezien van het heftige bloedverlies dan.

Op naar dinsdag dan maar weer voor een nieuwe FM.

Veel liefs
    Nataly

4. Kersje

Kersje Niet meer actief

#1364 Kersje, 14 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2010
    Hij is fijn... Ongesteld geworden!!!! Bah,stom lichaam!!!
    Na ja maandag beginnen met spuiten voor de 3de ronde. En dan over 4wkn vakantie,heb ik nu ook echt zin in.

Dames nog een fijn weekend toegewenst!

xxx Kersje

5. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    @ spannendetijden en Marnat Hier gaat het gelukkig allemaal zoals je zou willen als zwangere. Nog steeds misselijk maar niet meer iedere dag braken(god zij dank) ik ben ook niet meer een ongelovelijke bosmarmot in winterslaap en ja buikje gaat nu al komen. Volgens de echograviste had ik een grote eierzak en kon het zijn dat ik snel groeide nou dat zie ik :) Dinsdag 2e echo termijn bepaling dus weer even spannend.

Ik kom nog geregeld even langs hoor maar reageer wat minder alleen bij heftige dingen of juist de top tijden.

spanned succes morgen ik duim voor veel eitjes
    Kersje balen meid

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden, ik ben weer boven water!!;) :D

Alles is goed gegaan, het was echt precies zoals we alles hadden verwacht.
    Ik had goed geslapen, en was sochtends ook echt lekker uitgeslapen, en was meteen helemaal happy!
    Ik begon in de ochtend een half uurtje voor mijn mannetje mij op kwam halen echt zenuwachtig te worden.
    Ik kon bijna geen adem meer halen, en ik was echt kotsmisselijk!
    En mijn moeder kon zelfs mijn jurk niet strikken, want haar handen trilde enorm!!
    Gelukkig hadden we nog een hele lieve kapster, die het ook kon!;)
    Ik moest de trap afkomen, en halverwege moest ik echt een diepe zucht nemen, want ik had het niet meer hoor,daaronder stonden alle gasten, en mannetje en papa met tranen in hun ogen.
    Thuis een aantal fotos gemaakt, broodje op,bakje koffie, en naar het gemeentehuis.
    De Ferrari was echt mooi :$, en ik was blij dat mannetje er goed mee kon rijden.
    Ik was echt helemaal onder de indruk, hij was nog mooier dan ik had verwacht!
    Ik zou met mijn vader de zaal van het gemeentehuis inlopen,maar paps kon mij niet aankijken, anders had ie zo staan te janken!
    Toen we moesten wachten voor de zaal, had ie een mooie afleiding:de schilderijtjes bekijken in de hal.:D
    De zaal inlopen was erg zwaar voor m.
    Mooie ceremonie gehad, lieve ambtenaar, helemaal top!
    We hebben de hele ceremonie mee gekregen op papier.

In de middag fotos gemaakt, en toen naar de locatie geweest voor de taart aan te snijden.
    Toen kregen we dus file, maar ik moet zeggen dat het met zo een auto niet echt vervelend is.
    Alle mensen toeteren, zwaaien, duimen omhoog, en feliciteren!!:D:D
    Toen op locatie aan kwamen begonnen er net een paar druppels te vallen.
    Dus we hadden echt geluk gehad, want in de ochtend en middag scheen de zon nog.
    Lekker rustig taartje op, even rustig gezeten, en aansluitend het diner.......
    Helemaal super, alles was helemaal goed verzorgd!
    Onze ouders hebben nog een boeket van ons gehad, om te bedanken.
    Dit was net als mijn boeket van zijde, maar dan rode rozen, en gipskruid.

Rond 7! uur kwamen de eerste gasten al aan, dus zijn we al naar de zaal gegaan.
    De decoratie was heel erg mooi, en het was ook meteen feest!

Alleen een beetje jammer dat er heel veel gasten gewoon niet zijn komen opdagen.
    Van de 200 gasten die we over hadden, zijn er totaal nog maar 120 geweest.:(
    In het begin van de avond was ik er best wel verdrietig over, maar ik heb me er bij neergelegd, en gewoon lekker genoten met de mensen die er wel waren.
    De mensen die wel zijn gekomen respecteer je dan dubbel.
    Maar we hebbeneen hele mooie dag gehad, en alles helemaal meebeleefd.....
    Leuke cadeaus gehad, mooie bloemen, en zelfs kaarten inde bus van mensen waar je het niet van had verwacht.

De fotos volgen nog, dan kunnen jullie ook een beetje meegenieten!!
    Dikke knuffel van een getrouwde Brabbel!!!!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    brabbel: Fijn dat je zo'n geweldige dag hebt gehad!!! lekker nog nagenieten.

Kersje: Ach nee meid, wat k*t. Hier nog niets, ik wacht rustig af. Kan nog alle kanten op. Maar verwacht dat ik gewoon ongi ga worden tis gewoon een kwestie van tijd.

J00S: Leuk wat van je te horen. Top dat alles goed gaat. Geniet er maar lekker van.

straatfeest was geslaagd. ook mede door het weer. Nu bijkomen, ben echt helemaal gesloopt.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dancer@ Ik blijf duimen meis!!

Joos@ Wat heerlijk dat het goed gaat met jou en de kleine blijf genieten. Horen wel weer van je.

kersje@ KNUF rot duivels ook.

Nataly @ Ik hoop en duim voor je dat de cyste niet in de weg gaat zitten.
    Hoe gaat het eigenlijk met de vleesboom? groeit ie nog ,of gaat dat nu goed?

Mevrouw Brabbel nu he hihi.
    Wat heerlijk dat alles goed gegaan is.
    Ach en de mindere gasten mag de pret niet drukken toch?
    Hadden wij ook hoor!!
    Geniet van mekaar en de bruids wekken, nogmaals GEFELICITEERD !!!!!!!!

Hier even een dag ter af sluiting van de vakantie naar leer en oldenburg geweest. Met manlief en zijn ouders, was super gezellig.

Morgen gaan we weer de gang witten , het denkt niet in 1 keer helaas.

9. brabbel gefeliciteerd :D klinkt als een superdag!
    mijn mannetje wil met de tijd ook trouwen met als auto een ferrari hihi

kersje knuff voor de ongesteldheid!
    hopelijk is t het nu voor je vakantie nog raak :D

10. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Brabbel, van harte gefeliciteerd meid, fijn dat het een mooie dag is geweest! Nu ben je echt mevrouw brabbel he en mogen jullie het legaal doen....hahahahahhahahahahhaha

ik ben erg benieuwd naar je jurk dus fototototototototo

spannende tijden en be happy, meiden ik duim me echt helemaal te pletter voor jullie, ik hoop zo dat de embrio mooi innesteld en jullie lekker zwanger zijn, hier nog wat hcg van mij!!! (als er nog wat over is want ik plas me te pletter voor mvm....)

marnad, meid hou je het nog allemaal vol, lang he dat wachten weer tot oktober, ik vind mijn 12 weken al ernstig lang duren maar tot oktober is helemaal een kriem.....

Joos: oh jij bent al bijna echt bij de 12 weken, spannend meid!! succes met je 2e echo!!

Juulzon: meid, ik hoop zo dat het voor jou raak is!!! echt ik duim heel hard want het zou zo mooi zijn als je het ivf traject niet inhoeft en het gewoon zo lukt!!!

rest van de lieverts: ik heb door mijn vakantie een tijdje niet mee kunen lezen (geen internet)dus ik kan nu niet op iedereen reageren (moet voetballen van mannetje gaan kijken) maar ik denk echt aan julie allemaal en hoop zo dat jullie ook snel zwanger zijn ik duim echt voor jullie allemaal, heel erg veel sterkte met alles en natuurlijk succes!!

ego: hier echt kei kei moe, nog steeds af en toe buiksteken en ongi gevoel en grotere boobs (was bijmij ook wel welkom;)). verder nergens last van, oh ja iedere nacht moet ik minstens 1 keer op om te plassen maar ja, dat hoort erbij, je hoort mij echt niet klagen hoor!!!! Donderdag voor de 1e keer naar de verloskundige, ben benieuwd!!

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dec@ Verplicht voetbal kijken , geen last van kijk zelf ook graag.
    fijn dat het goed met je gaat meis , spannend naar de vk ben ook wel benieuwt.

Ja we houden het nog wel vol hoor.
    We zijn in huis heerlijk aan het klooien, komt helemaal goed hier.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nog even een reactie op deze opmerking van jou van een paar dagen geleden...

Hier is het exact hetzelfde hoor. Wij zijn ook wel bang dat wij met lege handen achterblijven en hebben het er ook wel eens over. De kans dat wij ouders worden is aanwezig, maar de kans dat wij geen kindje zullen krijgen is ook aanwezig. Misschien is die laatste kans nog wel groter, omdat het bij ons op de natuurlijke manier niet wil lukken....

Wij hebben 11 mislukte IUI's achter de rug.
    En tijdens de punctie voor IVF zijn er 16 follikels weggehaald waarvan er maar 5 eicellen bleken te hebben. En van die 5 eicellen is er maar 1 bevrucht. Dus geen cryo's. Als deze IVF dus niet lukt, dan moeten wij dus een volledig nieuwe IVF-behandeling starten.
    Door dit soort tegenslagen ga je toch af en toe denken dat het voor jou wellicht niet is weggelegd...:(

Maar goed, vooralsnog richten wij ons op Emmytje die ik aan boord heb. Ik probeer positief te denken: 28 augustus test ik gewoon positief en ben ik zwanger!

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    31-12: leuk dat weer even langs komt. en wat fijn dat alles zo goed gaat. suc6 donderdag en laat even weten hoe het is gegaan.

be happy: kan me voorstellen dat je na 11 iui's het niet meer ziet zitten. Vind het zelfs knap dat je het 11 keer hebt volgehouden. Wij zitten nu op iui 5 en kan ieder moment ongi worden (tenminste zo voelt het en de voorteken zijn er al, dus kan bijna niet missen). Wordt elke keer zwaarder, zeker emotioneel. Wij hebben er maar 6, lukt het niet dan voor ons ook ivf. Maar tis nu nog afwachten......ik hoop op een wonder , maar geloof er niet echt in.

ik hoop voor jullie dat de 1ste keer ivf gewoon gelijk raak is. Mijn duimen draaien overuren voor jou en de rest van de meiden

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Dan zitten we aardig op 1 lijn wat dat betreft.
    Ik hoop heel hard dat je zwanger bent van deze poging!! Maar ken je gevoel heel goed , zoals je al weet.
    wij hebben ook al plannen voor volgend jaar AL drie jaar niet op vakantie te zijn geweest willen we dat gaan doen mochten we met lege handen staan. En sparen voor eventueel een auto, tja soms moet je je wel daar op richten, om het nog leuk te maken.

Dancer @ knuf meis ik hoop dat ongi toch nog weg blijft.

15. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Brabbel.. klinkt goed meid.. kom maar snel met die fotos... ben erg benieuwd!!! In italie heb je een uitdrukking, una sposa bagnata e una sposa fortunata... ofwel... een natte bruid is een fortuinlijke bruid!! die paar druppels die jullie dus hebben gehad is maar goed ook hahaha. geniet van elkaar en dat er mensen niet zijn geweest is jammer,maar dan weet je inderdaad welke mensen echt om je geven... ik ben er 1 vriendin mee kwijtgeraakt.. zonder af te melden niet geweest en was voor de hele dag uitgenodigd.. tja.. vrienden komen en ze gaan!!

16. Kersje

Kersje Niet meer actief

@dancer,marnat en marieke: Dankje meiden! Voel me zo rot,veel buikpijn,bah! Morgen weer beginnen met puregon 100eenheden spuiten,benieuwd hoe snel ze gaan groeien.

@dancer: hoe is 't bij jou? Nu word 't helemaal spannend he,ik duim duim duim voor je.

Dames slaap lekker allemaal!

xxx Kersje

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve schatten!!

*zwaai naar iedereen en knuffel iedereen*
    Heb alleen even de laatste pagina bijgelezen...

Ben weer beter, maar echt flink ziek geweest. Baal ervan, want ben weer een paar kilootjes kwijtgeraakt en dat mag ik niet!!!
    (heb vroeger op hoog niveau gesport en moet juist op gewicht blijven :( !) Maaar, had vandaag dus weer mijn 1e FM voor de laatste IUI-ronde en er waren zowaar 3 eitjes te zien!!! 2 van 11,2 / 11,3 mm en 1 van 13mm!!! BMslijm was 8mm. We hopen echt dat ze gewoon alledrie lekker doorgroeien, Triple Chance! Ik zeg: doen! Wat ze me ook vertelden, toen we het nog even over het IVF gesprek hadden en waarom je meer kans hebt bij IVF, is dat je ook lege follikes kunt hebben, dus dat ze springen maar er geen eitje in zit! Dat wist ik helemaal niet. Dus nu heb ik zoiets, van die drie moet er toch in 1 een eitje zitten? Kom maar op!!!
    Moeten dinsdag weer terug voor de 2e FM.
    Een pendel zegt zwanger in sept van een 2ling jongens, ik zeg wederom: IK HOOP HET ZO!!!

Tot zover alweer die ego-juul hier...

Be Happy: Jij bent gewoon zwanger en 28 augustus (of een dagje eerder) lezen we hier ROZE nieuws!! Dat ga ik gewoon afdwingen daarboven met de kaarsjes en geduim.... Wat jij en Marnat schreven, dat herken ik heel erg. Had vandaag een Freya magazine meegenomen van de kliniek en moet zeggen dat ik daar wek heel veel herkenbare dingen in lees. Nu we in de laatste IUI zitten en tegen het IVF traject aan, dan ga je ineens ook nadenken over een toekomst zonder kindjes. Heel raar, maar wat Marnat zegt, een soort 'jezelf indekken'. Wel stond er ook in dat Freya magazine een artikel waarin de IVF in Gent genoemd wordt, waar ze wel iets verder zijn... Zoiets zou ik uiteindelijk ook nog wel willen proberen... Maar goed, het frustrende blijft gewoon de grote Waarom Lukt het Nu Niet vraag? Wij ook, 11x clomid, nu 6e IUI... Bij mij is het ovulatie-inductie, die in principe door stimulatie is opgelost. Zaadjes, BM slijm is goed... Ingredienten lijken aanwezig... Maarja...

Maar lieve Be Happy: IVF lukt vaker wel dan niet en bij IUI was het andersom! Dus ik duim KEIhard voor je! En voor de andere meiden op het wachtbankje ook!!!

Dancer: al getest????? SPANNEND!!! Heb er een heeeeeel goed gevoel bij!!!! toitoitoi!

Kersje: *knuffff* baal met je mee meid... Misschien moet je lichaam even flink wennen aan het spuiten. En deze maand een gloednieuwe kans!!! Duim weer met je mee hoor!!!

Brabbel: wat ongeduldig zegt over de Italiaanse visie, zo is het! Nog meer geluk voor iedere druppel regen!!! Heel benieuwd naar de foto's en ben blij met je toestemming op Kikker (weet niet hoe lang ik Kikker hou hoor)...

Ongeduldig en 31-12: superlief en leuk dat jullie ons nog zo volgen! Toppertjes!

Iedereen die ik vergeten ben: sorry...! Wel een dikke knuf hoor!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    PS

Nataly, lees net je berichtje, vervelend meid... :( Hopelijk gaat het toch de goede kant op...

Marieke: had ik al welkom gezegd??? Bij deze, gezellig dat je meekletst. Zie dat je al twee vlindertjes hebt :(... Hoop dat de komende IUI-ronde(s) je gauw heel veel geluk mag brengen!!!

Brabbel: Fotooooooosss!!! Het klinkt wel als een warme, fijne intieme dag / avond! Gefeliciteerd en nog heeeel veel geluk en liefde de komende jaren als Man en Vrouw! ;) !

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen meiden.

juulzon: klinkt goed meid. 3 follikels, hoop dat ze goed doorgroeien. In mijn ziekenhuis gaat de iui niet door met 3. goed dat ze dat bij jouw wel doen. Gaat voor je duimen
    lief dat je zo positief voor mij bent. Maar ik heb er n iet echt een goed gevoel bij. Ik verwacht vandaag mijn ongi wel. Tis vandaag dag 13 na iui. Heb 2x eerder 13 dagen gered. Dus we wachten het wel af wat er vandaag gaat gebeuren.

heb in ieder geval half12 tel. gesprek met de fert. arts. Om te bespreken evt volgende ronde meer puregon of helemaal geen puregon.
    Ik laat het nog wel even weten wat daar uit is gekomen

20. Kersje

Kersje Niet meer actief

@Juulzon: Dankje meid!!!
    Gelukkig voel je je weer beter. En wat mooi 3 eitjes, nou ik duim volop voor je! Hopen dat je pendel 't goed heeft .

Ego: Net even een afspraak gemaakt voor een FM op dag 10(volgende week ma.), dus vanavond beginnen met spuiten. Hopelijk ben ik er deze maand minder ziek van. Maar weer afwachten.
    En wist ook niet dat follikels leeg kunnen zijn, hmm dat zet toch aan tot denken. Iui is dan eigenlijk een beetje 'natte vinger werk' he, want ten eerste moet je dus maar een eitje hebben en dan nog maar hopen dat die bevrucht word en dan moet 't zich nog maar innestelen. Pffff dan kan er echt nog veel misgaan.....(sorry klinkt niet zo positief :-S....)

Meiden allemaal een fijne dag!!!!

xxx Kersje

Deel Deze Pagina