IUI Deel 3

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by brabbel1988, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kersje

Kersje Niet meer actief

@marnat en spannendetijden: Dankje meiden!! Heb ook wel zin in iets leuks!

xxx Kersje

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

@brabbel, mooie foto's hoor en jullie zijn een prachtig stel.

Nou, ik kan mij ook gaan aansluiten bij het IVF topic helaas. Vanmorgen een FM gehad en daar groeien 2 eitjes weer aan de linkerkant, wordt er helemaal moedeloos van. Voor de 5e keer achter elkaar dat ze links groeien. Mijn cyste was wel veel kleiner geworden gelukkig. Aanstaande vrijdag toch nog maar een FM om te kijken of de cyste nog kleiner is geworden en of er toch heeeeeeeeel misschien iets rechts gaat groeien. Vind het toch wel moeilijk en ben best wel verdrietig dat het IVF gaat worden.

Dat kan er ook nog wel bij. Op dit moment zijn we ook mijn schoonouders aan het verhuizen naar een verzorgingshuis. Mijn schoonvader heeft de ziekte van Parkinson en de ziekte van Alzheimer. Ze krijgen nu 3 keer per dag thuiszorg, elke dag huishoudelijke hulp en wij gaan elke dag kijken en nog lukt het niet meer thuis. Het is voor hen de beste beslissing. Mijn schoonvader vind dit ook maar mijn schoonmoeder kan het zo moeilijk accepteren. Ze hebben ook 40 jaar in dit huis gewoond en mijn schoonmoeder kan slecht met veranderingen omgaan. Heel heftig dus.

Dan moeten wij beslissen of wij het huis van mijn schoonouders willen overnemen. Het is een vrijstaand huis in een hele leuke straat maar er moet heel veel aan het huis gebeuren. Dat zou dus een flinke verbouwing betekenen en ik weet niet of ik er dat wel bij wil/kan hebben als we in het IVF traject zitten.

Dan zit ik met nog iets. Zouden jullie de IUI door laten gaan als er eitjes groeien in de eileider die verkleeft is? Ik heb namelijk iemand gsproken die in hetzelfde ziekenhuis loopt als ik en die is wel zwanger geworden. Zij heeft geen rechtereileder meer en de gyn heeft toch een IUI door laten gaan terwijl zij alleen een eitje had wat in de rechtereierstok groeide. Ze geloofde er niet in maar bleek toch zwanger te zijn en heeft nu een gezonde zoon.

Ben bang dat ik een IUI weg gooi als ik toch besluit om deze maand de IUI door te laten gaan ook al groeien de eitjes in mijn vekleefde eileider. Aan de anders kunt kun je zo wel zwanger worden, zie mijn verhaal hierboven.

We gaan in ieder geval vanaf 7 september voor de IVF of ik nu 6 IUI's heb gehad of niet. Ik heb nog 2 IUI's en mochten alle IVF's niet lukken dan kan ik nog terugvallen op 2 IUI's.

Het is een heel lang verhaal geworden en ik weet het allemaal niet meer:(:(:(:(. Mijn hoofd tolt van alle beslissingen die we moeten nemen. Wel of geen IUI en wel of niet het huis van mijn schoonouders inclusief een vertte verbouwing overnemen.

Veel liefs
    Nataly

3. Kersje

Kersje Niet meer actief

@nataly: He meid wat een verhaal. Shit dat ze aan de verkeerde kan groeien. Heb geen idee of je de iui moet laten doorgaan. Ga gewoon voor je duimen dat er toch re. een eitje gaat groeien. En meer dat heel veel sterkte en succes kan ik je jammer genoeg nu niet wensen. Heel veel sterkte meid!!!!

xxx Kersje

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nataly@ IK kan niet voor je beslissen wat je moet doen betreft de iui , ik denk maar zo iedere poging is er 1.
    Wat het huis betref kan ik alleen maar zeggen als ik het geld had was ik er in gegaan.
    Wij willen naar beneden voor ons geen moeilijke keus.

Maar idd het vele verbouwen en je behandelingen.
    als je het financieel kunt doen zou ik het doen denk , zoon kans krijg je niet weer natuurlijk.
    En je kunt je gedachten verzetten he..

IK weet niet of dit helpt, maar verder weet ik het ook niet helaas.

Knuf en succes met je keuze!!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gelukkig is bij ons het geld, tot op zekere hoogte natuurlijk, geen probleem. Het is meer of ze het huis zo kunnen maken dat het helemaal naar ons zin wordt en of de kosten dan niet de pan uit rijzen.

Ik woon in het oosten van het land en daar koop je al een vrijstaand huis met 4 slaapkamers rond €250.000. We wonen nu in een 2 onder 1 kap woning en die bevalt ons ook wel. We hebben 3 slaapkamers met een vlizotrap naar zolder met een kleine badkamer zonder wc en bad. Dat heeft het huis van mijn schoonouders ook dus dat is geen vooruitgang.

Als we gaan verbouwen dan willen we een er woonkeuken bij aan, een vaste trap naar zolder, op de zolder een hobby/werkkamer, een grote badkamer met bad, wastafel, wc en aparte douchecabine en op de keuken een extra slaapkamer laten bouwen. Dat kan wel €90.000 gaan kosten. Het huis van mijn schoonouders heeft een WOZ waarde van €205.000 dus bij elkaar wordt het bijna €300.000 en daar koop je een heel mooi huis voor wat helemaal af is.

Moet je dan wel een hele verbouwing gaan doen? Het is natuurlijk wel het ouderlijk huis van mijn vriend en dat geeft ook nog emotionele waarde. pffffffffffffffffffffffff wat een gedoe.

Veel liefs
    Nataly

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    nataly: niiet geschoten is altijd mis. Dus waarom niet. Je hebt niets te verliezen, toch?

spannende tijden: sterkte meid. hoop dat je snel opknapt

Marnat: hoe ist met jou? wanner ga je beginnen met de volgende icsi?

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dancer@ Ik heb vandaag net een nieuw topic geopend en toevallig ook het schema gekregen.isci marnat lees daar meer , anders moet ik alles hier weer plaatsen .

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Even ego...
    We zijn vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van de zaadanalyse. Het zaad wordt er wonderbaarlijk genoeg alleen maar slechter op elke keer. Stress?? Geen idee...
    Sasman had 500.000 goed beweeglijke zaadcellen. Na bewerking bleven er 100.000 over met een beweeglijkheid van 100%.
    Met dat laatste waren we onwijs blij, want 100% is natuurlijk gewoon echt perfect! Dat betekent dus dat er 100.000 hele goede zaadjes gevonden waren. Het is niet veel, maar ze kunnen het wel!!!
    Anyway... we gaan voor ICSI. Dat is het advies wat we gekregen hebben. We zijn nu uitbehandeld in ons eigen ziekenhuis en doorgestuurd naar Eindhoven. We hebben donderdag al de intake.

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Saskia@ Wat goed nieuws meis, en je intake voor icsi al gauw , succes meis.
    Als je vragen hebt over icsi stel ze gerust hoor.

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ok marnat doe ik ;)

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Marnat zwaait naar ongeduldig en haar wondertje.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Be happy; rottig hè, die volle blaas. De gyn zei ook gelijk tegen mij dat ik na de tp gelijk naar de wc mocht, haha.

Spannende tijden; jeetje wat super zeg, 16 rijpe eicellen! En je hebt volgens mij aardig wat verdoving gehad als je nog 1,5 uur hebt liggen slapen, haha. Fijn dat het niet heel pijnlijk was. Nu wachten hè...

Brabbel; super gefeliciteerd met zo'n mooie trouwdag! En tja, het is vakantietijd hè, al die mensen zitten waarschijnlijk ergens lekker in de zon en hadden blijkbaar niet de moeite genomen om af te melden, niet te lang om treuren!

Voor de rest van de meiden een hele dikke knuffel!

13. J00S

J00S Actief lid

Apr 22, 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    Hoi meiden,

ik wil het toch even delen ons purkje groeit zo goed dat ik vandaag bij de termijn echo spontaan 2 dg eerder ben uitgerekend en dat kan helemaal niet want toen had ik nog een fm gehad met mijn super ei :D zo zie je maar dat ze het echt nooit goed zeker weten waneer je nou bent uitgerekend.

14. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Nataly, wat een verhaal meid en wat een keuzes, ja lijkt me ook moeilijk. Een verbouwing is heel veel tijd maar wel heel erg leuk (maar aan de andere kant ook weer veel stress...) daar staan voor en nadelen tegenover natuurlijk, je kan het nu wel in 1 keer zo maken zoals jij het helemaal zelf wil, dat kan in een kant en klaar nieuw huis toch nooit helemaal, maar ja, moeilijke keuze meid, sterkte! en natuurlijk heel erg veel succes met je IUI (als het mag zou ik em doen, je weet maar nooit) en met het traject darana dat hopelijk niet nodig is...

Saskia: meid wat fijn dat je al zo snel terecht kunt zeg!! jeetje OP NAAR ICSI !!

Marnad, jou ga ik volgen op je eigen topic, het is zo gegund meid!!!

spannende tijden: hoe is het met jou spannende tijd???

be happy wat is het spannend bij jou zeg, hoe voel je je'??

Joos: jeetje wat gaat dat snel, jij bent al 11 weken, meid nog mar 1 week dan ben jij de kritieke 12 al voorbij! super dat je spruitje zo goed groeit!!! ik hoop zo dat die van ons dat ook doet!!

ego: gisteren om 14;00 uur lekker naar bed gegaan en de hele middag geslapen. dju dat had ik wel ff nodig, ukkie maakt het me af en toe zwaar zeg. maar dat hebben we er naturlijk allemaal voor over!!!

rest hele dikke digi knuffel, sterkte met jullie volgende IUI's/ onderzoeken/ wachten etc etc

15. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

Dec 10, 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Haha marnat, ik zwaai naar je terug haha... en je krijgt ook nog een dikke digi knuffel van me..
    Brabbel, leuk om een gezicht te zien bij je naam haha en wat eenmooie foto's zeg.. Goed dat jullie zo genoten hebben.. Bedankt voor het delen van je geluk dmv een paar foto's!!
    All: Ik denk aan jullie... hou vol allemaal!! Ik kan dit topic nog steeds niet loslaten meiden!! Jullie staan me na aan mijn hart op de een of andere manier!!
    Dikke kus en tot horens!!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Echt iedereen bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties!
    ( :) Word er haast verlegen van! :) )

Marnat, ik kan mijn boeket wel 10 jaar bewaren, omdat het van zijde is.;):D
    Wel grappig dat je dacht dat het een verse was,bedankt voor het meedenken!

Moet zeggen dat ik het best eng vond om fotos te plaatsen, want ik ben hier altijd annoniem geweest.:)

Maar nu is mijn vraag: Hadden jullie mij ook zo verwacht?
    Of hadden jullie een hele andere voorstelling van me gemaakt?

Zoals ,ik dacht Dancer,al zei, ik schrijf hier al een tijdje mee, en ik heb nog nooit een foto geplaatst.....
    Dan heb je toch snel een beeld gevormd van iemand.........
    Ben benieuwd......

Voor iedereen een dikke knuffel, en kussies!

17. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey brabbel, nee heb niet echt een beeld van degene hier op het forum. Dus daarom vond ik het leuk eens een gezicht te zien bij een naam. En ja, dat anoniem blijven. Vind het niet zo belangrijk hoor. Iedereen mag weten hoe ik eruit zie.....................................

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    @brabbel, jij hebt mij op een foto gezien en jij had mij jonger geschat!!!! Ik had wel verwacht dat je niet zo oud zou zijn (1988 is toch je geboortejaar of heb ik dat mis?). Ik ben slechts 16 jaar ouder dan jij :D:D. Dacht wel dat je lang haar zou hebben maar ik dacht dat je blond zou zijn, weet eigenlijk niet waarom. Heb bij veel mensen die ik niet ken dat ik vaak denk dat ze blond zijn.

Veel liefs
    Nataly

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ach ja wij moeten een paar dingen op een rij zetten:
    - willen de stress van een verbouwing samen met alles wat bij het IVF traject komt kijken
    - kunnen ze het huis zo verbouwen hoe wij het graag willen hebben
    (we hebben wel wat op papier gezet maar of dit technisch haalbaar is horen we nog van een aannemer)
    - vinden we de kosten van de verbouwing opwegen tegen de waarde van de woning,ook dat horen we nog van een aannemer.

Eerst maar eens mijn schoonouders verhuizen, zij moeten volgende week donderdag over zijn.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe iedereen er uit ziet, ik trap na Brabbel af wie volgt? Dit is mijn gezinnetje!

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Nog een reactie van mij,

dus jullie zouden de IUI door laten gaan ook al groeien de eitjes in mijn linkereileider die dicht zit door verklevingen??????

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Share This Page