IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sammie@ Lieverd een hele dikke knuf voor je verjaardag !!
    GEFELICITEERD maak er een leuke dag van.

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden!

Lief dat jullie aan me denken :) ! Ik aan jullie...

Zeehondje, wat onwijs balen!!! Had zo'n goede hoop!
    Spannende Tijden, super opbrengst zeg!!! Duim voor je emmy meid!
    Kaboutertje: Dikke knuff!
    Zonnetje: Begrijp je helemaal! Ook een knuff!!!
    Marnat en Nataly, dan gaan wij redelijk gelijk op deze maand. Op hoop van zegen, ok!!!!
    Sammie: nog van harte meid!!! Dit jaar wordt 't hem hoor! xxx

Egootje:
    Had dus vandaag de IUI.
    Nou, alsof het zo moest zijn :(... Bij wijze van uitzondering moesten we in de punctiekamer de IUI doen. De arts zelf zou het weer doen, omdat mijn bm-mond altijd verstopt ligt. Dit weer weer een andere gyn. Dus ik zeg, nou, dit wordt onze laatste IUI en als die niet lukt weet ik in ieder geval alvast hoe de punctiekamer eruit ziet... Ze reageerde lief en zei dat ze echt hoopte voor ons dat dat niet het geval was. Mocht me uitkleden en ze ging de spuit met zaadjes van vriendlief pakken. Opbrengst was 15 miljoen. Vriendlief keek zeer beteuterd, omdat zijn opbrengst steeds lager lijkt te worden: hij heeft de vorige keren 80 milj, 100 milj, 60 milj, 50 milj en nu 40 milj. Gelukkig verzekerde de gyn dat dit echt nog prima was en dat we ons pas een beeeetje zorgen moeten maken als het onder de 5 miljoen zit. Maar goed, we hebben maar 2 zaadjes nodig ;) (2 eitjes, dus doe beiden maar, ha ha). Hij maakt zich nu zorgen en vraagt zich af hoe het komt. Tja, we zitten middenin de verhuizing (MORGEN KOMEN ZE INLADEN, DINSDAG UITLADEN!!!! SPANNEND!!!) en vriendlief is op dieet zonder koolhydraten. Kan allemaal.
    Toen ze de eendenbek had ingebracht verkrampte het van binnen wat en deed best zeer :(. Zaadjes ingebracht en mocht een kwartiertje blijven liggen. Had bij het naar de WC gaan een beetje roze en mijn buik voelt nog heel gespannen aan.

Ben gelukkig de kilootjes die eraf waren weer aangekomen, dus zit bijna op mijn streefgewicht!!! Waar sommige last hebben om af te vallen, wil ik gewoon op gewicht blijven, omdat bij een laag gewicht ook eerder miskramen voorkomen enzo. Het lijkt nu even te lukken (heb ook weinig gesport, ha ha!). Maar ben zowieso de 2e helft vd maand altijd wat zwaarder...

Anyway, ben best zenuwachtig voor morgen, want ga het huisje verlaten waar heel veel sweet memories liggen... Maar: klaar voor een Nieuwe, Frisse start!

Liefs voor allemaal en denk aan jullie!!
    Weet niet precies wanneer ik weer online ben, maar probeer zsm!

xxxxxxxx

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sammie: gefeliciteerd. Fijne verjaardag. Lekker jong nog 22 zeg.

@juulzon; zaad kan erg wisselen inderdaad. Stress en spanningen zijn een oorzaak van minder zaad. Vertelde de dame van het lab de laatste iui van mij. Heb toen tijdje daar staan babbelen over allerlei dingen. Ze had het toch rustig die dag.
    En op naar een goede afloop en een heerlijke frisse start in een nieuw huis. Succes met verhuizen. Geen al te best weer om in te pakken zeg. (regent hier flink).

Ego; mijn vakantie is weer over, dus vanavond weer aan het werk. Zal wel weer even tegenvallen, maar ach. Met dit natte weer vind ik het niet erg.

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: Ach nee toch meid. Dikke knuf voor je.

Sammie: Happy Birthday!!

juulzon: Nou meid, Hopelijk last is best! ik ga zo hard voor je duimen dat het raak is. 15 milj is toch harstikke goed. Er zitten er vast 2 tussen die de weg goed weten!!;)

nataly: suc6 vandaag!!

ego: weer een beetje opgeladen. Het weekendje weg was erg leuk en lekker relaxed. Nog 2 weken werken en dan heb ik eindelijk vakantie en dan gaan we 9 sept 2 weken naar de dominicaanse. Ben er zo aan toe.
    Maar eerst nog de laatste iui. As woendag voor eerste fm en dan afwachten hoe het deze keer gaat verlopen. Ben erg benieuwd nu ik iets meer puregon spuit. Wat het verschil is qua groeien van de eitjes.
    vanmiddag ook voor het eerst naar acupunctuur. ben erug benieuwd;)

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    oja, juulzon, sterkte met de verhuizing! hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat het afscheid van je oude huisje niet niet moeilijk is.;)

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zeehondje: he wat balen meid!!!! Sterkte! En kop op voor een nieuwe kans meid!!! Xxx dikke knuf

Nataly: succes vandaag!!!! Ga weer duimen meis ;)

Sammie: dikke knuffel terug en gefeliciteerd met je verjaardag !!!! :D 22 wat een leeftijd ;) heerlijk! Haha maak er een mooie dag van meid

Juulz: thanks!!!! Ben dr ook heeeel blij mee! En heeel benieuwd hoeveel er ingevroren zijn! Maar dat horen we nog! ….bij bloed uitstlag denk ik!
    En wat een ervaring weer meid!!!! Maar…..ze kunnen weer zwemmen! Op naar 2 bevruchtingen ;) en heeeeel veel succes met verhuizen de komende dagen! :D
    En ga uiteraard weer heeeel hard voor je duimen! Wegblijven uit de punctie kamer is mn motto voor jou hahaha

All: hier eigenlijk niet zo heeel veel te melden. Voel me net als altijd dus heb eigenlijk idee dat er niets innestelt/in is genestelt L maar we zullen t over 1,5wk meemaken!
    Gelukkig heb ik goeie afleiding want vertrek vanavond voor 8dagen naar Bulgarije!!!! Manlief heeft van t weekend vakantie voor ons geboekt (zat er wel naast hor!) en we zijn gister druk met inpakken en regelen geweest! Vandaag nog hoop regelen ..tickets printen, honden naar ouders en vrienden, ff laatste ronde de vaatwasser aan, nog ff laatste dingen inpakken, medisch paspoort ophalen voor mn pillen, nog ff dweilen en om half3 richting station!!! Hopelijk komen we optijd want er zijn werkzaamheden aan de tunnel waardoor er beperkt trein verkeer is richting schiphol!!! :s de 30ste komen we terug en dan hoef ik gelukkig nog maar ff tot de 3e!!!! we komen savonds terug dus die dag is snel om en dan nog 3nachtjes naar de bloedtest!!! Zoooo spannend!!!!!! Heb me wel goed gedragen : niet tillen , gezond eten, rustig aan doen (man word er gek van hahah) geen gemeenschap, geen alcohol enz. alles om het goed te laten verlopen maar mn liefie is wel beetje bang dat de vakantie daardoor saai word want ik drink niet en hij mag geen sex hebben met me! Ik geloof na 6dagen wel maar door de utro voel ik me nogal vies…maar we zullen zien!!!! Ik hoop dat we er lekker van kunnen genieten en dat we goed nieuws hebben bij terug komst!
    Ik zal deze wk weinig online zijn L miss kan ik daar nog ff online komen maar anders ben ik er weer zodra we terug zijn!!! Ga nu lekker ontbijt maken en onze laatste dingen afhandelen!!! :D
    Xxxxx knuf

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @nataly: hoe is de iui gegaan.

@dancer; succes bij de acupuncturist vandaag en hopelijk een mooi groei van eitjes. Je weet het nooit hoe eitjes groeien. Hier elke ronde anders, ook met meer hormonen soms minimaal verschil.

@spannendetijden: fijne vakantie. En wat een geregel he voordat je weg bent. Manlief moet het dan maar doen met een goede knuffelpartij. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt als je je niet fris voelt. Heb ik ook. En dan neem je zelf toch een alcoholvrije cocktail.;)
    Je moet er wat voor overhebben inderdaad als je het zo bedenkt.
    Geniet ervan en hopelijk ben je optijd op het vliegveld.

8. Marieke Vrede

Marieke Vrede Nieuw lid

1 jun 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil alle beginnende IUI meiden even een hart onder de riem steken. Bij ons is de 4de poging IUI succesvol geweest en vandaag precies 9 weken en 4 dagen zwanger. Eigenlijk hadden we de moed al een beetje verloren na 3 mislukte pogingen en waren we ons mentaal al een beetje op IVF an het voorbereiden. Zo zie je maar; When you least expect it....
    Last but not least nog even een aanrader, omdat ik las dat daar veel onzekerheid over heerst: mijn gynecoloog (een fantastisch no nonsense mens) raadde ons aan om vanaf de pregnyl injectie (36 uur voor de eisprong) te proberen 3 dagen lang zo vaak mogelijk gemeenschap te hebben. Er moet natuurlijk nog wel genoeg over zijn om mee naar het ziekenhuis te nemen, maar zowel vOOr als ook 12 uur na de inseminatie schijnt gemeenschap alleen maar positief uit te kunnen vallen.
    Succes allemaal. Geef de moed niet op!
    Groetjes
    Marieke

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als ik heel veel gemeenschap heb voor de iui blijft er bij ons niks over ben ik bang. Het hoogste aantal wat ingebracht is 3,8miljoen en dat was al heel erg hoog bij ons. Het laagste is 0,5 miljoen geweest.

Schijnt wel zo te zijn dat als mensen het opgeven en alvast op ivf te richten soms de iui juist wel lukt. Maar ja, is denk ook beetje geluk hebben.

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Marieke, mijn gyn heeft nochtans altijd gezegd dat je best 3 dagen voor de IUI geen gemeenschap hebt om de hoeveelheid en kwaliteit van het sperma te verhogen...
    En anders zo'n 3 keer per week... maar inderdaad, na de IUI is gemeenschap nooit een slecht idee! Als was dat bij mij door pijn en krampen nooit gelukt...

En proficiat trouwens met je zwangerschap :) :)

Juulzon, wat een mooie aantallen!!!

Aan iedereen een dikke knuffel en hopelijk gaan de wachtweken snel voorbij!!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juulzon lieverd, niet fijn om te horen dat de iui weer pijn deed:(
    En roze verlies, ik had het ook telkens bij de tp's en bij deze iui door de gevoelige baarmoederhals.
    Om je beetje moreel te geven, wij weten helemaal niet eens hoeveel erin zat ;) en ze halen bij jullie ook de beste eruit.
    Dus ik duim gewoon heel hard verder hoor!
    Dat jullie niet voor de ivf hoeven te gaan.

Spannende tijden, idd spannende tijden nu:D
    Ben erg benieuwd wat jullie straks nog in de vriezer hebben, hopelijk voor een volgend kindje dat het nu niet meer nodig is:D
    Geniet van de vakantie!
    xxx

12. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: Hele fijne vakantie. Lekker relaxen en uitrusten. En dan na de vakantie een positieve test natuurlijk!!

marieke: gefeliciteerd met je zwangerschap. Ja, ach zo zie je maar dat ze overal andere adviezen geven. Wij hebben eerlijk gezegd alles al geprobeerd. Wel en geen sex voor en na inseminatie. Helaas heeft het bij ons geen verschil gemaakt. Fijn dat het bij jullie wel is gelukt natuurlijk. Geniet van je zwangerschap!

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook weleens sex gehad na de iui, maar ook dat heeft toen niet geholpen. Moet wel zeggen dat ik die iui pijnstillers had genomen, dus ging dat toen wel.
    En hier een man die overbezorgd is na de iui, dus eigenlijk liever niks wel beschadigen/ negatief wil beïnvloeden.
    Dus moett rustig aan doen, weinig sex, niet zwaar tillen, niet uren lopen enz. Zodra ik dus last van buik krijg krijg ik bangarrest. En ik heb dat nogal snel na de iui. Hier ook van alles al geprobeerd. Veel sex, weinig sex enz. Maar maakt weinig verschil.

Is het trouwens bij jullie ook zo nat? Hier al hele ochtend regen. Kat weigert naar buiten te gaan, die wil al hele ochtend aandacht van me. En ligt graag op schoot.

14. Kersje

Kersje Niet meer actief

@Marnat: Hi meid, hier niet zo goed. Vorige week in bed gelegen en heb even een erge dip. Op vrijdag alleen maar gehuild, bah wat is dit verschrikkelijk! Dan ga je, je afvragen of het ooit nog gaat lukken. Vanmiddag eerste FM, dus ben benieuwd. Lief dat je vraagt trouwens!
    Hoe is het met jou?

@all: Sorry allemaal, half meegelezen. Maar ff erge dip. Dus ben wat minder online. Maar denk en duim voor jullie allemaal hoor.

xxx Kersje

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Succes kersje. Dipje hebben we allemaal hoor met regelmaat. Sterkte en denk eerst aan jezelf. Is al moeilijk genoeg allemaal
    En succes met je fm vanmiddag.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden@ Je mag gewoon klussen hoor!! er kan dan niks geks gebeuren, Laat ik het zo zeggen gewoon door gaan met de dingen die je normaal ook doet.
    Een fijne vakantie meis geniet er van.

Alleen geen kattenbak verschonen.
    geen file American.
    Geen rouw vlees
    Geen groene thee
    Geen rouwe kaas
    Geen verse melk van de koe .
    Goed op datums letten, na drie dagen niet meer aan komen
    Niet te veel koffie
    Geen haring.
    Denk ook om vis

Dit allemaal gelezen op internet.

Kersje@ Wat vervelend dat je je niet goed voeld.
    Huil alles er maar flink uit, en schrijf maar van je af wij lezen en en helpen je er wel door heen.
    knuf
    met mij gaat het goed hoor , heb een lekketr voetbal weekend gehad, en wat thuis aan geromeld.
    WE GENIETEN HEERLIJK VAN ELKAAR.

Juulzon@ Wat vervelend dat het pijn deed knuf .
    Duimen draaien ook weer voor jou.
    Lopen we alweer gelijk?
    Dan moet het nu eens goed gaan.

nataly@ Hoe is het gegaan meis?

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat: dat zijn inderdaad de dingen die je niet mag eten als je zwanger bent. Maar heb ook weleens ergens gelezen dat het de 1ste weken geen kwaad kan als je het wel eet. Alleen kattebak verschonen adviseren ze niet. Maar let dan ook op met tuinieren, doe dan goede handschoenen aan waar niks doorheen kan aan aarde.
    De 1ste 2 weken (dus tussen de eisprong en de test) is er nog geen bloedband tussen moeder en kind.

Ik houd er zelf wel rekening mee, eet dat soort dingen voor mij ei en tussen eisprong en nod dus niet.

Volgens mij is het wel zo dat je na ivf inderdaad een paar dagen geen sex mag hebben, ivm kans op infectie. (dag of 5/6 meen ik gelezen te hebben).

Blijf lekker van elkaar genieten marnat, dat is erg belangrijk heb ik al regelmatig gemerkt.
    En lekker he zo weekend, hier juist weinig gedaan zondag. Had een hangdagje thuis. Had ook nergens zin in om te doen. Dus heerlijk zitten lezen.

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey marnat meiss:):)

ik heb een hele lijst meegekregen van de gyn..

geen seks geen hoogtepunt ..
    geen citroen producten
    geen kaneel
    geen ijs
    geen koud drinken
    geen cafeine of theeine
    geen zware inspanningen
    beperk je sociale contacten dus zo min mogelijk bezoek en mensen om je heen
    geen scooter rijden of veel fietsen..
    oh ja en geen grapefruit..

kan je zien wat een verschil..
    die dingen die jij op schrijft ook wel maar je mag echt geen seks hebben hoor..
    je baarmoeder duwt dn het vruchtje naar buiten..
    en als je ijs eet of ijskoud drinken dan krinpt je bm in elkaar wat ervoor zorgt dat het eitje mischien kapot gedrukt wordt..
    citroen zorgt voor miskramen..
    vroeger kon men een abortus niet betalen en dan deden ze eerst met 6 geperste citroenen een mk opwekken lukte dat niet dan prikten ze de bm door met een breinaald..

alle moppies hier dikke knuffel meiden..

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @babyhope: dat vind ik toch wel een hele lange lijst. En sommige dingen ook lastig om vol te houden. Heb een hoop over voor een kindje. Maar je hele sociale leven beperken is toch heel wat.
    Mag je dan wel werken? Ik zie me al aankomen bij mijn collega's dat ik gewoon elke keer dus 2 weken helemaal niet kom. Doe nu al na de iui op halve kracht werken ivm snel last van buik.

En hoe moet ik het tijdens mijn werk uitleggen dat ik geen koffie, thee en koud drinken mag. Dan gaan mensen toch wel ineens raar opkijken ben ik bang. Colleg's weten het wel, maar geen clienten die ik help. En daar drink ik toch regelmatig een kopje koffie of thee.

En wat is er met kaneel?

Heb wel bij de acupuncturist gehoord dat ik beter geen rooibosthee en groene thee uit de supermarkt kan drinken na de iui. En geen vochtafdrijvende producten zoals selderie.

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Als ik het zo lees, kan je beter op water en droog brood leven ;).

Bedankt voor de felicitaties ;)

Deel Deze Pagina