IUI Deel 3

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by brabbel1988, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Dankje voor het gerust stellen, id ik vermoed de stank van de bollen komt. Eerder nooit gehad.

Het is nu weer weg.

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    be happy: jij en ik lopen gelijk strakkies!! ik moet 14/7 beginnen met decapeptyl! maar jij zit nu maandje aan de pil toch!?! dat heb ik niet dus wanneer mijn ongi komt is raadsel! ergens tussen de 19en22 juli ga ik vanuit!!! zou leuk zijn als we gelijk op gaan!!! en samen tot een positief resultaat komen!!! jij loopt in groningen toch!??!

3. oasis

oasis Lid

Mar 7, 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve meiden,
    ik kom afscheid nemen, ik ga even afstand doen van alles en iedereen , ik moet even tot mezelf komen en even weer wat energie opdoen, en na de zomer vol goede moed verder gaan met iui 8 , het is behoorlijk heftig geweest de laatste tijd en mijn lichaam en geest zegt stop , even genieten van elkaar, zonder medicatie, echo's , stress, teleurstellingen, enz, ik wil iedereen heel veel succes wensen en heel veel moed, en hoop toch een fijne vakantie voor iedereen, heel veel liefs en dikke knuffel oasis

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Neem je rust meis, en ga van me kaar genieten.
    We zien je wel weer. Denk om je zelf doet een ander niet.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Duivinnetje, hopelijk is het toch allemaal goed in het ziekenhuis, sterkte, ik denk aan je!

@marnat, ik duim voor je dat je zwanger bent, je hebt al te lang gewacht!

@Oasis, kan me heel goed voorstellen dat je even afstand wilt nemen, geniet van elkaar en hopelijk is een 8ste IUI niet nodig.

@iedereen, succes voor diegene die nu moeten spuite, wachten op een IUI of in de wachtweken zitten.

@ego, ik weet even niet meer waar ik aan toe ben. Afgelopen maandag een FM gehad en toen zaten er 2 eitjes van 13mm aan de linkerkant. Donderdag, zaterdag en gisteren geklust omdat mijn eitjes niet zo hard groeien (gemiddeld 1mm per dag). Ik had tot gisteren ook vruchtbaar slijm. Nu kreeg ik opeens gisterenavond rond 22.00 uur rood bloedverlies, zo veel dat ik toch een maandverbandje moet gebruiken. Vandaag is het wat bruin maar wat dit is, ik weet het niet. Heb dit nog nooit gehad. Ik hou het in de gaten en als het echt doorbreekt dan bel ik mijn gyn voor een afspraak want een paar dagen na je eisprong al ongi worden dat kan toch helemaal niet?

Waarom kan het nu nooit een normaal gaan.

Veel liefs
    Nataly

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Oasis, heel veel sterkte. Begrijp het wel. Zal je wel missen. PB-en mag altijd hoor! Laat de zomer je maar energie geven. Zal aan je denken! Knuff!

Duivinnetje, veel beterschap... Nu heerst er wel een zomerbuikgriep....? Maar niet fijn...

Marnat: mmmm bruinroze afscheiding door de utrobolletjes heb ik nog niet eerder gehoord hoor... En meestal stelt het de ongie uit.... dus wat overblijft is wat ik voor je hoop; innestelling....!!! Maar goed, niets zo vreemd als een vrouwenlichaam, dus zeker weten doe ik het niet... Nog 5 daagjes wachten... SPANNEND!!!
    *duimt nog even door!*

Zonnetje: hoe was je weekend?

Kaboutertje; mmmm je temp niet hoger? Maar hoe betrouwbaar is tempen met de warmte vraag ik me dan af? Hoop dat het niets zegt...

Hoewel...

Vanmorgen had ik dus ook getempt en ik had 37,2. Hoop dat-ie zo hoog blijft... Nu gauw aan het werk... (baaaah!)

@all: ik deel voor iedereen een raket uit vandaag!!!! Die zijn nl altijd lekker :)

Liefs en tot laters,

xxxxxxxxxxxxx

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden, er zijn veel die zeggen in nesteling!!! ik hoop daar maar op.

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden, even een hele korte update, voor de dames die zich afvragen hoe het met me is...

Vandaag ben ik weer voor een follikelmeting geweest. Ik heb het goed uitgekiend met af en toe net effe wat meer (ssst) Gonal-F, waardoor ik nu zowel links als rechts een follikel heb zitten van 1,5 en 1,6 cm. Mooi. Donderdag IUI.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt!

Wel een beetje apart dat het ene ziekenhuis je verplicht tijdelijk de pil te slikken en het andere ziekenhuis juist weer niet. Ik moet inderdaad vanaf 15 juli Decapeptyl spuiten. 27 juli heb ik de eerste inwendige echo en dan krijg ik ook te horen hoeveel Puregon ik moet spuiten.
    Ik zit inderdaad bij het ziekenhuis in Groningen en schrijf/lees af en toe mee bij "IVF en ICSI in het UMCG"-topic. Soms lees ik ook het algemene IVF/ICSI-topic. Ben jij ook in 1 van deze topics aanwezig?

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: dank je voor de extra energie. Ik blijf nog even heel hard hopen hier en afwachten. En hoe is het bij jou op het wb?
    Vond je man het niet erg dat je een tijdje naar het buitenland moest? Lijkt me best vervelend om dan zolang ergens ver weg te zitten.

Wanneer denk je te verhuizen? Lekker warm zeg met dit weer.

@marnat: lang leve het openbaar vervoer in Nederland inderdaad. Gezellig zo dagje in Amsterdam. Lekker toerist gespeeld?
    Ik hoop voor je dat het een innesteling is geweest of niks bijzonders en dat er gewoon een wondertje in je buik groeit.
    Ik heb geen ervaring met de bolletjes, dus geen idee verder. Kan wel zijn dat je een iets andere cyclus krijgt door de mmm. Hier altijd een dag eerder ongi na iui dan in eigen cyclus. Geen idee hoe dat zit met icsi.
    Succes en nog even geduld op het wb.

@dancer: mooie eitjes al voor je.

@joos: familie schijnbaar ook superblij. Ook wel logisch hoor, want ze leven toch vaak wel mee. Succes en wanneer voor een echo?

@kaboutertje: iedereen reageert anders op de hormonen. Dus er is weinig over te zeggen. Enige wat je kan doen is vragen of je al eerder voor een fm mag komen.
    En de een heeft eerder last van cystes dan de ander. Ik ben volgens mij ook een uitzonderlijk geval hoor na elke ronde cystes. (met gonal dan)

@hedje: ik loop in een ander ziekenhuis, maar kan best zijn dat de persoon die het onderzocht heeft stage loopt in meerdere ziekenhuizen.
    Arnhem is inderdaad niet echt in de buurt. Maar vind het hoe dan ook een goed onderzoek geweest wat ook nog eens nuttig is geweest.
    Succes met de iui.

@spannedetijden; geen dank voor het antwoord. Was mij toen ook opgevallen. Maar het gaat om het aantal eh wat je spuit. En dat kan je gewoon zelf instellen.
    Nog even geduld en dan gaat het weer van start voor je.
    Positief denken helpt inderdaad wel zeggen ze. Dus ik probeer het ook, maar je mag dan ook geen tegenstrijdige dingen denken. Maar ach, we moeten gewoon positief blijven toch.

@joos: wel lief inderdaad dat ze het vragen.
    Hoe is het met alle klachten en kwalen van je?

@pientje: welkom hier helaas. Dit gaat inderdaad heel veel over iui. Zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Sommige al zwanger door iui en sommige door naar ivf na de iui.
    Wat is de rede dat jullie iui doen als ik het vragen mag.

@elif: gelukkig dat die weken bijna om zijn.

@oasis: wel apart dat je toch niet ongi wordt. Succes nog even.
    Neem de tijd en rust die je nodig hebt?

@salcia: gelukkig is de verjaardag meegevallen. Hopelijk komt de ongi nu snel op gang voor je. Dan kan je inderdaad gaan verwerken. Succes

@dancer: wel apart dat ze niet nog een fm doen. Hier altijd fm tot aan de pregnyl. En wat een tijdstip om te prikken zeg. Hier altijd vast tijdstip voor pregnyl en de iui. Maar kan best dat ze ineens langzaam groeien. Heb ik ook weleens gehad dat het tegenviel.

@duivinnetje: dikke knuffel voor jou. Wat zit het je toch weer tegen. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Misschien voedselvergiftiging?
    Dikke knuffel voor jou.

@nataly: had je niet de vorige keer op vakantie ook al dat het niet klopte. Zou ik toch anders even navragen bij gyn. Kan van alles zijn bloedverlies. Succes.

Ego: wachtbankje begint al op te schieten voor mij. Zenuwen beginnen al toe te slaan.
    Verder heb ik een heerlijk maar te druk weekend gehad. Ben een dag in Duitsland geweest om jeugdherinneringen op te halen met familie. Verder nog een dagje op het water gedobberd en gekleurd.
    Dus alleen maar lekker weggeweest, maar eigenlijk net teveel voor het mooie.
    Maar dan schiet het wel lekker op.
    Verder allerlei vage klachten, net als alle maanden.
    Moeder doet weer normaal tegen mij en mijn man, dus ook opgelost.
    Dus nu op voor de roze test eind van de week.
    Deze week verder gelukkig niet zo heel druk, dus kan ik ook even weer beetje tot rust komen.

Ik zet nog een lekkere bak aardbeien erbij. Flessen koud drinken ernaast.
    Hoewel het nu niet zo heet is.

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
    De zwangere: laat die buikjes maar groeien.
    En als ik iemand vergeten ben sorry

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @behappy: is inderdaad wel raar dat de een inderdaad heel anders werkt dan de ander. Maar ook met de iui is dat zo valt me op.

@miirrr; succes en hopelijk gaat het ook voor jou een keer lukken. En iets meer gonal geeft geen garantie hoor dat ze netjes groeien. Want hier gaan ze soms ook ineens in staking ofzo.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Klopt, ik had vorige maand tijdens mijn vakantie op dag 20 van mijn cyclus bloedverlies en toen brak mijn ongi echt door op dag 22.

Gisteren zat ik op dag 20 van mijn cyclus en opnieuw bloedverlies, afwachten of het nu snel echt doorbreekt. In mijn vorige cyclus had ik geen idee hoe groot mijn eitjes waren en wanneer mijn eisprong was omdat ik geen FM gehad heb ivm vakantie. Nu had ik op dag 14 een FM met eitjes van 13 mm en dan 6 dagen later bloedverlies, toch nog maar even afwachten.:(:(:(:(

13. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Oasis: als je dit nog leest,…pas goed op jezelf skat !! en we zien je na de zomer terug ;)

Nataly: jeetje zeg! Das vreemd! Ben benieuwd wat t is!! Succes meid!
    En t lichaam kan idd vreemde dingen doen!!! Zo zie je maar weer!

Marnat: ik hoop t zó voor je!!!!!!!!!!!!!

Be happy: heb jij je afspraak voor echo al staan?!?!?!?! Je weet toch nog niet wanneer je ongi word?!?! Of juist wel door de pil natuurlijk :s ) ik moet bellen zodra ik ongi ben!en dan op dag 5 krijg ik de echo en als die goed is mag ik zelfde dag beginnen met glonal-f 150eh En t is idd vreemd dat de ene t wel doet ander niet maar ik denk dat het afhankelijk is van de situatie! Of je lange of korte cyclus hebt misschien of onregelmatig ofzo?!?! Ik heb GEEN idee!!!
    En ik ben nog niet actief op andere topic! Tot nu toe alleen hier en bij clomid deel, ben nog niet zover dat ik daar ook zit ;) maar je zal me er vast gauw zien scheet!

Zonnetje: natuurlijk blijven we positief!!!!!!!!!!!! :D
    En lekker die aarbeitjes!!! Ik heb banaan en ananas !!!! en bak koffie hahahaha
    Ps fijn dat t weer goed/beter gaat !! en dat je zo;n lekker weekend hebt gehad!! En idd op naar roze!!!

Ego: ik ben boos op mezelf!!!!!!!!!!!!! Loopt hier net een collega van ander gebouw voorbij,…zie ik gewoon dat ze zwanger is!!!!!!!!! L en ik betrapte mezelf erop dat ik er in gedachte uitschold en ik t ff niet kon hebben! L ZÓ SLECHT!!!!!!! L ik wil niet zo denken!!!!!!!! Gelukkig ben ik eigenlijk ook wel blij voor haar! Tis zoiets moois! En gun het haar van harte! Denk dan bij mezelf …wat zal ze blij zijn en genieten! En hoop dat ik gauw naast dr mag lopen! Nog andere collega hier (op andere kamer/afdeling) heeft beetje buikje gekregen de afgelopen weken en mn collega en ik (zij zit aan mijn bureau met die van haar dus bij mij op kantoor) en ik vragen ons af of zij ook zwanger is maar durven t niet te vragen hahahah als t zo zou zijn is t wel super voor dr!!!! Is toffe meid en ze heeft geweldige vriend tis echt leuk stel! En zou leuk zijn als ik haar ook mag volgen maarja…we weten t niet zeker…hahahaha

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden@ Dankje meis, ik heb mijn vraag over het bloed verlies even aan een verloskundige gevraagt , hoop op andwoord

Waarom durf je je collega niet te vragen dan?

15. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes

ben benieuwd wat ze zeggen!!!!

en ik durf t niet te vragen want als het niet zo is ,...dan is het zo'n belediging voor haar! we zullen dus nog ff geduld moeten hebben of ze nog boller word of dat we wat opvangen! ;):)

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben altijd zo regelmatig als wat qua menstruatie, dus daar heeft het niks mee te maken :D.

Het ene ziekenhuis werkt met lange schema's en het andere met korte schema's. Een maand geleden hebben wij een informatiebijeenkomst bijgewoond over IVF. Toen heeft iedereen ook een prikschema gekregen. Daar staat op wanneer je moet starten met de pil, wanneer je moet beginnen met de Decapeptyl, wanneer je moet stoppen met de pil en wanneer je langs moet komen voor de 1e echo.
    Op de 3e dag van mijn ongesteldheid moest ik nog bloed laten prikken. Dit om mijn hormoonwaarden te bepalen in verband met het spuiten van de Puregon. Daarnaast moest ik op de 3e dag starten met de pil. (Ik snap dit eigenlijk niet helemaal. Want dan is de pil toch eigenlijk niet betrouwbaar meer? Ik moet deze zonder stopweek doorslikken tot ik er mee mag stoppen.)

Bij ons ziekenhuis (UMCG) hanteren ze dit (lange) schema om het laboratorium te ontlasten. Zo weten ze ongeveer wanneer er iemand komt voor de punctie en de terugplaatsing. Anders zijn ze bang dat iedereen tegelijk komt en dat kan tot overbelasting van het lab leiden.

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Dat is id , je weet nooit hoe ze het op pakt he.

Heb nog geen antwoord , ben ook benieuwt .

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Marnat,

Ik heb gister wat roze verloren en ook net weer.. zit vandaag op dag 9 dus ongi zou het niet kunnen zijn.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Wij lopen gelijk , ik zit ook dag 9 testen op 10 juli net als jij!!
    LIcht niet aan mij, laten we hopen op goede dingen.

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hoi lieve meiden..
    heb even geen energie nog op iedereen te reageren.. ben thuis gebleven vandaag..voel me k... Heel erg buikkramp, maar geen bloedverlies, alleen met afvegen heel vaag...ik wil zo graag dat het eruit komt op natuurlijke manier..vrijdag weer echo om te kijken hoe ver het schoon is, maar volgens mij is er nog niets uit.

Share This Page