IUI Deel 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brabbel1988, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @nataly: utrogiestan kan ook je ongi tegenhouden. Heb je advies gekregen wanneer je moet stoppen?
    Is fijn dat het werkt. En hopen dat het toch ooit mocht lukken.
    Ben je van Luca via de mmm zwanger geworden?

Succes

2. Kersje

Kersje Niet meer actief

@zonnetje: oh wat wist ik niet :)(van je mannetje bedoel ik dan), ga nog maar mooi even door met dagdromen, daar is helemaal niets mis mee. Ja wij wonen 1,5uur rijden van Dusseldorf en (als) we beginnen met hormonen en FM dan kan dat gewoon in ons ZH en vanaf de punctie moeten we dan naar Dusseldorf. Dus we hebben erg veel mazzel dat we zo dicht aan de grens wonen.
    Werkze alvast 't weekend en geniet nog van je 'hangdag':).

xxx Kersje

3. Kersje

Kersje Niet meer actief

@nataly: Wij lopen in het MST in E'de. Oef wat spannend zeg! Ohh hoop 't zo voor je!

xxx Kersje

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kersje: waarom doen jullie iui/ ivf. Wij hebben al een heel traject achter de rug hoor. In september 2007 gestopt met de pil, in november 2008 naar huisarts, dec 2008 naar uroloog en die zei dat het medicijnen op te lossen was en ik anders na 3 maanden naar de gyn moest. Medicijnen werden 6 maanden zonder resultaat, toen op wachtlijst van gyn. 8 weken wachten, daarna nog alle ondezoeken en dus vanaf dec 2009 iui. Met na elke maand iui een cyste bij mij. Heb nu pas 5x iui gehad.

Handig die samenwerking en dat je alleen voor de punctie naar dusseldorf moet. En 1,5uur gaat nog inderdaad.

Blijf inderdaad lekker dagdromen, doe ik elke maand tot de rode duivels er zijn. Dan val ik van die wolk af jammer genoeg. En dat al 3 jaar lang. Na een iui is de klap alleen altijd harder, weet dat de kans nu heel klein is. Maar diep in je hart blijf je altijd hopen op dat wondertje.

5. Kersje

Kersje Niet meer actief

@zonnetje: Oef jullie zijn dus al 3 jaar bezig. Tuurlijk blijf je in je hart hoop houden, maar als je er al zoveel voor moet doen en 't lang duurt is 't extra moeilijk. Ik dacht aan 't begin: Dit doen we even, nou mooi niet, vind 't heel zwaar. En ja elke ongi is dan als of je hele wereld instort.

Wij zijn in nov 2007 gestop met de pil. Na 6mnd ben ik begonnen met ovulatietesten en wij zijn begonnen met om de dag vrijen de week voor de eisprong(en ik drink niet, rook niet) en dat hebben we dus gedaan tot vorig jaar okt. en toen hebben we eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Die heeft ons zo verwezen naar de gyn. Konden we in dec. 2009 terecht en toen we alle onderzoeken hadden gehad(bloed, zaadonderzoek en kijkoperatie met eileideronderzoek) was de conclusie dat we kerngezond zijn en ze eigenlijk geen idee hebben waarom 't niet 'spontaan' lukt. Dus toen begonnen met iui en nu over op ivf. Hebben gewoon aangeven dat we onze twijfels hebben bij iui, omdat er zoveel mis kan gaan. En misschien is er wel iets mis met mn baarmoederslijmvlies of bevruchten ze elkaar niet ofzo. En hopelijk kunnen daar met ivf achterkomen. En gelukkig hebben we een meewerkende gyn.
    Weer een heel verhaal he, maar ik ben altijd al een stap verder in mn geachten. Moet eerst maar deze ronde afwachten en heel misschien hebben we de ivf dan niet nodig.....

xxx Kersje

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Maar jullie zijn ook al 3 jaar bezig. Hier ook al ovu-testen gedaan, om de dag sex enz enz. Ik wilde naar de huisarts toe na een jaar.
    Als je allebei gezond bent lijkt het me helemaal vervelend als het niet lukt. Kijk bij ons is er tenminste een rede voor.
    Jammer genoeg zijn de kansen met ivf ook maar max 50% om zwanger te worden.

Soms ben ik ook bang dat we nooit kinderen gaan krijgen. Mijn man heeft zich hier al bij neergelegd, maar ik moet toch niet aan die gedachte denken om eerlijk te zijn.

Ze weten ook niet waarom de een zo zwanger is, soms door de pil heen, en dat het bij de ander niet lukt.
    Mijn nicht was van de 1ste meteen zwanger en bij de 2e wil het maar niet lukken. Is ook al meer dan een jaar bezig.

Maar is wel frustrerend ja, zeker als iedereen om je heen kinderen krijgt. En jij maar niet.

En dan hoor je nog op het nieuws dat iemand zoveel baby's heeft vermoord. Of dat ze hoogzwanger in het cafe zitten elk weekend. En lekker gaan stappen tot diep in de nacht en zitten te drinken. Dan denk ik weleens waarom is het zo oneerlijk.

7. Kersje

Kersje Niet meer actief

@zonnetje: wij zijn ons ook heel bewust dat de ivf misschien niet lukt en ik moet er nog even niet aan denken dat we kinderloos blijven.
    Ik vind 't ook frustrerend dat er veel zwangeren om me heen zijn. En dan inderdaad van die debiele verhalen van babymoord en ze vervolgens in koffers op zolder verstoppen. Nou daar kan ik zo kwaad van worden,debiel wel zwanger en liefhebben stel wat 't zo graag zou willen daar lukt 't niet. Ja echt oneerlijk!
    Mag over 40min pregnyl zetten,vind ik zo pijnlijk alleen :-s...
    Fijne avond meid!

xxx Kersje

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De pregnyl is ook pijnlijk. Wil weleens helpen om het langzaam in te spuiten. Ik stop soms ook even halverweg zodat de vloeistof de tijd heeft om weg te lopen in het weefsel. En heb ook weleens de tip gehoord om te koelen met ijs.

Ben bang dat je dit niet meer leest, gezien het al bijna 40 minuten later is.

Fijne avond en succes met de iui zondag in het verlaten ziekenhuis. Ik heb 1 keer iui op zaterdag gehad en na het liggen zag ik niemand meer dus zijn we maar gewoon naar huis gegaan in de hoop dat alles netjes opgeruimd en afgesloten zou worden.

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Updeetje hoe het hier gaat...
    En heb net een eigen topic geopend...
    Maar blijf wel meekletsen hoor!

xxxxxxxxxxxxxxx

Omo-wit

Dag 13 DPO*
    Om in vaktaal te spreken
    Twee dagen voor je NOD**
    De laatste twee wachtweken

Op zoek naar bevestiging
    Van dat wat er niet is
    Zoveel hoop weer en de angst
    Het is toch weer mis

Hoopvol blijf ik kijken
    Is de Pregnyl al uit mijn lijf?
    14 dagen ’s avonds na de spuit
    Ik zie weer een streepje! Blijf!

Maar vandaag –
    dag 13 DPO - 15 dagen na de spuit
    de test is toch weer omo-wit
    Geen kleurtje springt er uit

Ook niet na 10 minuten
    Ook niet na een kwartier
    Ook niets als ik heel hard denk
    Streepje , streepje , verschijn hier!

Niets zit er
    Witter dan witter
    Al kijk ik nog een keer
    Er verschijnt echt geen streepje meer

De kwelling
    Van de teleurstelling
    Een traan, de pijn
    IVF zal het dan moeten zijn…

Dat bange gevoel van onzekerheid
    Verdriet wat ik niet weet te uiten
    De eeuwige Waarom-vraag blijft malen
    En ik ben stiekem wel bang voor al die spuiten

De angst dat IVF niet gaat lukken
    En hoe ik op al die hordemonen reageer
    En dan morfine en de punctie
    Alleen al de gedachte doet me zeer

Maar alles heb ik er voor over
    Alles, voor een kindje van ons twee
    Met de droom dat het lukt op ‘n dag
    Daar win ik krachten mee

Psychisch bereid ik me vast voor
    Ondertussen kijk ik nog een keer
    Omo-Wit, nog steeds geen colour
    Er verschijnt geen streepje meer

En toch doe ik morgen
    gewoon weer een test
    Geen bloed is immers goed
    En hoop is al dat rest….

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    nou meiden, dat is lekker. Zijn we gewoon bijna een hele maand berichten kwijt. Weet ook niet meer zo goed waar we waren gebleven.

Dus..........
    Hoe ist nu met iedereen. Juulzon is je ongi al door gebroken?

Hier deze maand nog rustig. Alle voorbereidingen voor ivf zijn gedaan. Waarschijnlijk volgende maand mogen we beginnen. Wordt wel heel spannend allemaal.

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, Vanmorgen mijn fm gehad en mijn eitje aan de rechterkant is 18 mm. Bloedgeprikt en ik hoor vanmiddag tussen 3-5 wanneer de iui is. Ik heb mijn eitje nog nooit aan de rechterkant gehad.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Niet leuk inderdaad dat we die kwijt zijn.

Ik heb afgelopen week niet zoveel gelezen, moest dat nog doen.

Hier nog wisselend, zie erg op tegen dinsdag voor het de ivf-intake.

Verder nog erg moe, emotioneel en onrustig.
    Begrafenis van mijn oma was dinsdag.
    Had zo gehoopt dat iui zou lukken bij ons, nu stap 3 in de mmm. En meteen de laatste kansen op een wondertje. Ben soms zo bang dat het niet gaat lukken bij ons.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @angelica; dat is mooi, wie weet brengt dat eitje meer geluk.
    Succes

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He zonnetje hoe gaat het verder met jou.
    Ik hoop het, rechts heb ik mijn eileider ook nog;)

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Weet ook niet meer zo goed waar we gebleven waren. Wij zijn terug van een lang weekend Berlijn, dat was heerlijk. Lekker uitslapen, van alles bezichtigen, lekker ontspannen, heerlijk uit eten, kortom het was geweldig. Mijn ouders hebben op Luca gepast en toen we maandag terug kwamen van Berlijn was hij heel erg ziek, alleen maar overgeven. Ben dus de rest van de week thuis geweest met een ziek mannetje. Sinds gisterenmiddag gaat het wat beter met hem en nu heeft hij voor het eerst weer wat gegeten (een boterham met een beetje boter)

Ik zit nu op 11 DPO van mijn 6e IUI en moet t/m maandag utrogestran gebruiken en dan wordt het spannend. De vorige keer werd ik 2 dagen later ongi. Ik weet niet wat het nu gaat worden want ik voel niks, ik voel me niet zwanger maar ik heb ook geen ongi klachten. Dat heb ik eigenlijk nooit, mijn ongi komt meestal erg plotseling.

Heb gisteren een vragenlijst gekregen die mijn nieuwe gyn moet invullen en mijn oude gyn (in mijn oude ziekenhuis doen ze geen IVF's) moet een officiele verwijsbrief voor IVF voor de verzekering maken omdat ik een combinatie ga doen tussen Enschede en Dusseldorf.

Eerst maar even afwachten of ik ongi wordt.

Veel liefs aan iedereen,
    Nataly

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nataly spannend zeg. ik hoop dat je ongi uitblijft. Wanneer ga je testen

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben niet zo'n tester dus ik ga pas testen als ik echt overtijd ben, ik denk als ik een paar dagen overtijd ben en dan ga ik uit van het 2 dagen na stoppen met utrogestan. Dus als ik volgende week zaterdag nog niet ongi ben dan ga ik testen.Maar ik ga nergens vanuit uit zelfbescherming denk ik.
    Heb bij Luca ook pas na 4 dagen overijd zijn getest en dat bevalt me wel eigenlijk.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @angelica: gaat hier wisselend.
    Zie stukje terug.
    Zie erg op tegen intake ivf en de ivf zelf.
    Bang dat ik het allemaal voor niks doe. Dat we nooit kinderen krijgen.

@nataly: erg spannend voor jou dus. Succes.

Heb net even gebeld of de papieren binnen zijn bij het mck voor intake van vorige ziekenhuis. Dat zijn ze.
    Hoef verder helemaal nog niks in te vullen.

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zonnnetje, het is idd een slopend traject waar we in zitten. MCk is echt geweldig en ze zijn zo menselijk. Weet je al welke arts je krijgt?

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    jeetje toch aardig wat meiden die van iui naar ivf gaan. Misschien moeten we maar een nieuw topic openen.

angelica: spannend hoor. en een eitje van 18mm wat goed. Hopelijk snel voor de iui. Suc6!!

zonnetje: ik begrijp je helemaal. Heb ik ook. Wij hebben het gesprek afgelopen dinsdag gehad. Was helemaal oplucht. Nu is alles in zijn werking gezet en gaan we volgende maand hopelijk beginnen. Heb ik nog even om me er mentaal op voor te bereiden. Zal zwaar zijn maar ik heb er een goed gevoel bij. Meer als bij iui.

Deel Deze Pagina