Als het mag kom ik dit topic ook nieuw leven in blazen! Ik ben 38, alleenstaand en ik probeer door middel van donorzaad en IUI zwanger te raken. Drie zijn mislukt en ik zit op het wachtbankje voor de vierde poging.. Tweede Kerstdag 5000 Pregnyl moeten spuiten omdat mijn LF erg kort was. De vorige keer begon in na 7 dagen na mn IUI al te vloeien. Nou je voelt je een dag "lekker" zwanger. De eisprong verloopt tot nu toe goed en daar hoef ik geen hormonen voor te spuiten. Ook deze keer heb ik er geen goed gevoel over maar ik mag 4 januari testen. Wat ik heb gelezen is 5000 Pregnyl na 6-7 dagen uit je lichaam (elke dag wordt de helft afgebroken) en 10000 Pregnyl na 10-14 dagen. Maar ik ben natuurlijk geen expert..
Als er genoeg dames zich hier aanmelden kan het topic inderdaad gewoon weer verder gaan. Wens jullie heel veel succes. Weet alleen dat pregnyl 10000 na 11 dagen uit je lichaam is en dat het inderdaad per dag de helft wordt afgebroken. Na 7 dagen is wel heel snel. Weet dat er hier dames waren die het ook hadden en dan utro kregen om de lf-fase langer te maken.
[FONT="]He meiden welkom. Ik hou altijd deze schema aan. Jan is mijn laatste IUI maand en dan over op IVF. Ik krijg volgende week een hysteroscopy en 27 jan bespreken we IVF. Ik loop nu in Belgie, omdat ze in Nederland mijn mk niet willen onderzoeken en daar wel. Als het goed is hebben ze dan alles onderzocht. IVF doen ze in Belgie als je al 1 eileider mist en dat is bij mij het geval. Hieronder mijn pregnyl schema bij 10.000 eenheden 1. maandag 10000[/FONT] [FONT="]2. dinsdag 5000[/FONT] [FONT="]3. woensdag 2500 IUI / eisprong DPO 1[/FONT] [FONT="]4. Donderdag 1125 DPO 2[/FONT] [FONT="]5.vrijdag 562.5 DPO 3[/FONT] [FONT="]6. zaterdag 281.25 DPO 4[/FONT] [FONT="]7. zondag 140.625 DPO 5[/FONT] [FONT="]8. Maandag 70.313 DPO 6[/FONT] [FONT="]9. dinsdag 35.16 DPO 7[/FONT] [FONT="]10. Woensdag 17.578 DPO 8[/FONT] [FONT="]11. donderdag 8.789 DPO 9[/FONT] [FONT="]12. Vrijdag 4.394,5 DPO 10[/FONT] [FONT="]13. zaterdag 2.197 DPO 11[/FONT] [FONT="]14. zondag 1.099 DPO 12[/FONT] [FONT="]15. Maandag, zo goed als weg DPO 13[/FONT] [FONT="]16. Dinsdag DPO 14[/FONT] [FONT="]17. Woensdag OFFICIELE TESTDAG! [/FONT]
ja daarom je hebt gelijk maar anderzijds ik verwacht mijn ms wel op de 3de, ten laatste de 4de dus als ze ni doorkomen dan ga ik echt willen testen, mezelf kennende en dann wss vals positief en tja.. ik zie de stress al aankomen maar weet nu al dat ik ni sterk genoeg zal zijn gewoon af te wachten
@angelica; heb alles al in huis. Medicijnen en schema. Had als ik echt had gewild al in dec kunnen beginnen. Maar zat op laatste dag om te starten in die maand ivm sluiting. En dan moest ik wel volgens het boekje gaan. En als er wat mis wat deze week was er niemand bereikbaar. En dan ook last van hormonen met feestdagen enz. Dus beginnen in januari. Verwacht rond 3 jan mijn ongi. Begin dan met decapeptyl. Dan bellen wanneer ik met puregon moet beginnen. Dat kan tussen dag 3 en 6 zijn. Vast afhankelijk van hoe veel aanmeldingen er zijn. Dus volgende week verwacht ik te beginnen. Hoewel ik natuurlijk op een wonder blijf hopen ondanks ik weet dat die kans nihil is bij ons.
Hoi meiden, heb 17 december gesprek gehad met arts en ga in januari beginnen met spuiten van puregon vanaf dag 3. Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de bijwerkingen?
@ zonnetje1980: Heel veel succes met de IVF!! Hopelijk mag dit je kleine wondertje brengen! @ Salcia: Helaas kan ik je niet helpen, ik heb geen ervaring met Puregon. Wel met Pregnyl maar dat is toch anders.. Ik zie wel dat je snel kunt testen? Spannend! Ik duim voor een positieve test!
Heb ook nog geen ervaring met puregon. Ga hier ook mee beginnen. Bij iui heb ik gonal-f en menopur gebruikt. Bijwerkingen kunnen per persoon erg verschillen. Meest voorkomende bijwerking is moeheid, hoofdpijn en wisselende stemmingen. Maar hoeft niet. Succes
Hoi meiden, Ben even niet op het forum geweest, drukte met werk en feestdagen en onze relatie had wat aandacht nodig... Salcia, heb zelf Puregon gebruikt na de Clomid (werkte niet) en was bij de 3e IUI zwanger (helaas mk*). Had helemaal geen last van bijwerkingen en vond de prik echt enorm meevallen!!! Had met Clomid meer bijwerkingen ! Zonnetje, denk dat we gelijk op gaan lopen met de IVF... 3 januari is ook mijn NOD, maar denk dat het ook al zondag zou kunnen komen!! Nieuwe meiden: welkom en OP NAAR EEN ZWANGER 2011!!! Liefs en knuff! xxxxxxxxxx
@juulzon: jouw cyclus is vaak korter dan de mijne inderdaad. Ik zit aan de 31 dagen. En verwacht het niet eerder. Maar we kunnen hoe dan ook pas 3 jan bellen. En dan is het de vraag welke dag je verder kan beginnen, maar gaan redelijk gelijk op in ieder geval. En je relatie is erg belangrijk hoor. Belangrijker dan het forum. Hopelijk is het weer een beetje goed bij jullie. Ik merk zelf dat we op dit moment dichter bij elkaar zijn dan ooit hiervoor. En dat na alle ruzies en problemen van afgelopen 2 jaar.
Lieve Salcia, ik had alleen last van pukkels/rode vlekken in mijn gezicht, maar voor de rest niets. Ik gebruik nu gonal f en pregnyl. Jullzon, je relatie is idd veel belangrijker. Ik hoop ook dat het nu wat beter gaat. Ik zat van de week ook in een vreselijke bui, ik werd 's nachts wakker en ik maakte ruzie om de stomste dingen. Mijn man was aan het schoonmaken, maar hij moest naar bed van mij. Vreselijk was ik. Ik ben zo bang wat 2011 ons gaat brengen. Bang dat ze iets zullen zien op 6 jan en ik hoop dat ik voor de ivf zwanger raak met IUI. Ik loop natuurlijk nu in Belgie, maar ik moet wel toestemming van mijn verzekering krijgen. gewoon stress en angst
Ik schijn ook heel erg te zijn als ik hormonen gebruik. Arme mannen toch soms. Niks is dan goed. Ik heb helaas wel last van de hormonen. Maar heb ook al van mijn eigen hormonen flink last. Dus ben denk gewoon heel gevoelig wat dat betreft. Hopelijk werkt de verzekering mee voor belgie.
Hallo dames, Ik kom even meelezen hier, als jullie niet teveel pagina's vol typen per dag Ik begin volgende week met IUI na 2,5 jaar onbegrepen niet zwanger te zijn. Wij hebben alle testjes gehad en februari 2010 nog een HSG alles was goed. Nu is mijn NOD volgende week en mag ik beginnen met Gonal-f te spuiten vanaf cyclusdag 3. En daarna de pregnyl maar dat is standaard volgens mij. Bij de proefopwekking hadden we 58 miljoen goede zaadjes over. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen. Succes allemaal en fijne jaarwisseling alvast! Liefs esther
Heeejjjj Dames.. 2 jaar geleden was ik hier ook in het topic.. Ik kom jullie iuiers de beste wensen wensen voor 2011 en dat er maar veel baby's geboren mogen worden en er bijna geen iuiers meer op dit forum zitten... wens jullie een vruchtbaar 2011 en laat de moed niet zakken
nou meiden, heb vandaag echo gehad en begin vanavond met de puregon. Had 1 eitje van 5 mm, dus hoop op meer bij controleecho volgende week. Ik vind het best wel moeilijk, is weer een stapje verder...nog 3 pogingen met puregon en dan is het ivf voor ons ook...de laatste kansen, zo zie ik het een beetje...wie heeft dat ook? Pimmetje..mijn banner klopt niet, ben ongesteld namelijk, ga het even aanpassen.
Oké, ik ga duimen voor mooie grote eitjes!! Drie pogingen is natuurlijk nog best veel, daar kunnen hele mooie dingen ontstaan.. Geef de moed nog niet op! Ik kan mn banner helaas ook weer aanpassen. Ik ben ongi geworden dus IUI nummer 4 is mislukt. Half januari ga ik vol goede moed voor poging 5...
balen pimmetje dat je ongi bent geworden..is toch elke keer een mega teleurstelling vind ik, ook al weet je dat de kans maar 10% is en als je ouder bent nog minder, weet niet hoe oud jij bent hoor.
Ik dacht, laat ik eens kijken hoe het met de IUIers staat. Ik hoopte eigenlijk dat het hier stil zou zijn om de goede redenen. Tot mijn spijt lees ik dat er een hoop verplaatst zijn naar IVF en ICSI. Ik had gehoopt dat jullie vertrokken waren door leuker nieuws. Meiden ik wens jullie zoooooveel geluk toe. Ik heb zelf 3 IUI pogingen achter de rug en daaruit is op 7 dec een prachtig wonder geboren. Misschien biedt dit wat hoop voor jullie, dat niet iedereen het forum verlaat voor IVF of ICSI. Ik zal af en toe nog wel eens meelezen en over een tijdje ben ik hier misschien wel weer te vinden voor een broertje of zusje voor Thijs. Voor nu, heel veel geluk en eitjes en zaadjes toegewenst, voor jullie allemaal. Een heel vruchtbaar en babyrijk jaar voor iedereen. Veel liefs
Wat hier hier weinig geschreven nog, jammer... Pimmetje...zie dat jij ongeveer gelijk met mij loopt, ook 5e iui en 1 dag later dan ik, die van mij was vandaag...spannend~