Hoi hoi, ik heb donderdagochtend de punctie gehad. En nog heb ik last. Is dat normaal?? Echt pijn is het niet.. Heb zo nu en dan wat steken van en naar mn eierstokken, mijn buik staat heel strak, ik durf niet te hoesten want dat doet pijn. Als ik een blokje om loop dan word ik niet goed, misselijk, licht in mijn hoofd en moet dan echt even bijkomen. Daarbij zijn mijn darmen ook echt van slag. Ik heb geen terugplaatsing gehad, die zou ik morgen hebben, maar helaas gaat die niet door
ik heb ruim 5 dagen buikpijn gehad na de punctie. De rommelige darmen herken ik ook..dit heeft bij mij ook zeker een paar dagen geduurd. Heb je toevallig na de punctie een antibiotica meegekregen?
ik heb ook zo`n 10 dagen echt last gehad na de punctie.. ze hadden 17 follikels aangeprikt en hoe meer ze prikken hoe meer je last houdt.. ook als ik hoestte en niesde deed het zo`n pijn en op dat moment was ik echt strondvrkouden.. veel water drinken meiss en tegen de pijn een paracetamolletje pakken...
Nee geen antibiotica. Ik had ook niet onwijs veel follikels. Het enige wat ze zei was ''mvr heeft pijnstilling gekregen omdat er nogal veel geflost is'' Ik loop in belgie en heb dus geen idee wat ze met flossen bedoelde.. En daarbij was ik te suf om te denken goh ik ga het eens vragen haha Stelt me gerust dat meerdere het hebben, wat hebben jullie daarna gedaan? Wel gewoon gewerkt? Ik werk in de kinderopvang en nam net 4 liter drinken mee naar huis, maar dat deed wel weer erg zeer! Dus heb een beetje schrik voor morgen..
Ik herken het wel, want ik had ook heel veel follies. Ben echt NIET gaan werken. Het enige dat je kan doen is heel veel rusten (gewoon echt liggen, dan komen je eierstokken tot rust) en veel drinken. En als het erger wordt het zh bellen! Heb je geen tp omdat er geen bevruchtingen zijn of vanwege je klachten? xxx Hypo
Keltje@ Ik herken de pijn ook heel goed. Ik mocht 6 paracetamol s per dag en dat hielp me dagen door. Voor de nacht nam ik zo ie zo twee. Waarom geen tp meis? als ik mag vragen?
@Marnat en hypo er zijn wat fouten gemaakt in het zk in nederland, met name de grote van de follikels. Die waren anders dan toen ik voor de punctie ging. Ik had rond de 13 follikels, maar doordat de meeste te klein waren had ik maar 4 eicellen. 1 daarvan is een goeie embryo geworden, alleen doen wij naast de ICSI ook nog eens PGD (embryoselectie). Doordat wij dat in Belgie grotendeels zelf moeten betalen vond de gyn daar het zonde om dan bijna 2000 euro te betalen voor maar 1 embryo. Dus de embryo is nu ingevroren en gaat mee naar de volgende poging... Vind het doodeng om morgen te gaan werken, maar vind het lullig om morgen al af te bellen. Alleen ken ik mezelf en ben ik ook wel het type van ''ach ik ben er nu toch dus dan kan ik net zo goed blijven'' Het is ook niet zozeer dat ik echt pijn heb, ja met sommige dingen, maar vind het het engst dat ik zo snel moe ben en licht in mijn hoofd, duizelig en misselijk. Ik zie wel hoe het morgen gaat, hoop dat ik niet teveel last heb...
Keltje@ Dat is idd duur en zonder van het geld, maar nu ze hem wel invriezen kost het je dan geen geld? Hier namelijk wel !! hoe veel weet ik zo niet. Hoe is het gegaan met werken meis? Denk om je zelf he !! werk blijft langer dan wij hoor!!
Invriezen is niet zo duur.. onze emmy's liggen in t VU en daar betalen we +- 45 euro per jaar voor.. Maar Keltje, Jeetje 2000 euro! Dat zou idd zonde zijn voor 1 embryo, hopelijk de volgende keer wat meer emmy's! ik ga duimen voor je! Wbt de pijn na de punctie kan ik je helaas niet mee helpen.. was de volgende dag hier al weg..
Bedankt voor jullie steun! Ik heb gewoon gewerkt en het ging gelukkig goed! Merk nu wel, nu ik me rust even pak, dat ik er nog wel last van heb. Dat zal wel goed komen. Heb wel 2 paracetemol ingenomen, maar als dat alles is..! Invriezen weet ik niet precies, volgens mij 125 euro per jaar. Maar nu is het maar een 1,5 maand dus het is stukken goedkoper dan die 2000 euro!
Hmm heb nu ineens een hele opgezette buik. Hoort dat er ook bij? Of is dat een teken dat ik rustiger aan moet doen?
Kan vergeet niet hoe veel hormonen er in je lijf zijn gekomen door het spuiten. Na mijn 2 de poging heeft het ook een tijd geduurt voor het weg zakte. Mijn buik is nu ook op gezet waarvan weet ik niet. Mis door de pijnen die ik een poosje terug had. En idd mis even een stapje terug,
Hoop dat de 3de poging geluk brengt voor jullie!! Wat een gedoe zeg, in het begin was ik heel erg bezig met het emotionele gedeelte ervan. nu heb ik dat zo goed als verwerkt en alles laten bezinken, dan komt het lichamelijke... Wist dat het heftig zou zijn, maar zo heftig..
keltje@ Ja wat zal ik zeggen welkom in de hel van mmm. We gaan er voor in april mei en dan hopen dat het idd lukt. Mijn eerste was minder pijnlijk dan de tweede kan ik je nog melden. Ben benieuwt wat de derde poging aan pijn geeft.
Keltje, ik zou het toch in de gaten houden hoor.. aan een punctie zitten ook risico's vast, bijv een infectie.. wil niet zeggen dat jij dat hebt hoor, maar wel even goed in de gaten houden!
Dat doe ik zeker hoor! Schrok heel erg toen ik mijn buik zag... Ik kijk morgenochtend of het nog zo erg is en anders ga ik toch maar even voor de zekerheid donderdag bellen.. @Marnat hoop het zo voor je, jullie heb t verdiend na al die jaren!