Hallo iedereen. Vanaf november 2012 zijn wij bezig voor ons eerste kindje. Ik ben 23 en mijn vriend over enkele weken 29. In september 2013 de eerste stap naar de huisarts gezet en daar bleek dat mijn vriend weinig tot helemaal geen levende zaadcellen had dus verwijzing gekregen voor het umcg. Daar hadden we ons intake gesprek op 17 januari 2014, ik heb allerlei bloedonderzoeken gehad en een cyclusanalyse. Mijn vriend een zaadonderzoek, hierbij zijn enkele levende zaadcellen gevonden (5000) ik weet niet hoeveel hiervan goed bewegend of misvormd waren. Mijn vriend zijn hormoonwaardes waren iets verhoogd en hij heeft een echo gehad. Hier kwam uit dat hij kalkspatten in beide zaadballen heeft en daarvoor wordt hij nu verwezen naar de uroloog maar dit heeft verder geen invloed op het traject, we kunnen gewoon starten. Wij krijgen dus icsi in eigen cyclus in het umcg. 11 april hebben we dan eindelijk onze eerste afspraak bij de ivf arts na alle onderzoeken op voortplantingsgeneeskunde. Nou vroeg ik mij af, zijn er hier nog meer die binnenkort starten met dit traject? Of misschien net gestart zijn? En wat ik mij ook afvraag, is de informatiebijeenkomst verplicht? Wij hebben hier namelijk helemaal geen behoefte aan, aangezien ik heb gewerkt op de kraam en verlosafdeling en toen erg veel kennis over vruchtvaarheidsbehandelingen heb opgedaan. Wij beginnen liever met de behandeling dan dat we nog weer een maand moeten wachten op die bijeenkomst. 11 april hebben we dus de eerste afspraak en 12 of 13 april verwacht ik mijn menstruatie dus het zou geweldig zijn als we dan ook van start kunnen gaan. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!
Ook wij starten als alles goed is met ivf eigen cyclus. Cycusanalyse etc allemaal al gehad. Hebben nog geen infobijeenkomst gehad. Weet ook niet of het verplicht is.
Hoi turngirl, Spannend hoor. Weet je ook al wanneer je mag beginnen? En wat is bij jullie de reden dat het nog niet gelukt is?
Hoi Meliszy, nee weten nog niet wanneer we mogen starten. Er loopt nog genetisch onderzoek en wij willen ondanks dat nu wel doorzetten. Dit was voor de fa geen reden om het van hun kant niet door te laten gaan. Mijn man heeft slechte kwaliteit. Dus vandaar dat het nog niet is gelukt.