Hier ook iemand die met de iui mag gaan beginnen. Ik heb in Januari eerst nog een hsg gehad. In Maart nog telefonisch overleg hoe en wanneer we gaan starten in april. In principe ga ik alleen de eerste 3 behandelingen doen met een hormoon om de eisprong te bevorderen. Ben ik dan nog niet zwanger, dan krijg ik nog 3 behandelingen in combinatie dat mijn eitjes gaan groeien. Mijn gyn vind de laatste hormoon nog niet nodig omdat ik een nette cyclus heb. Hoe gaat het inbrengen eigenlijk in het werk? Word er dan een ballonetje geplaatst in je baarmoedermond en vervolgens een slangetje ingebracht met de zaad?
El1983: we krijgen ook 3 zonder en daarna 3 met hormonen. In je banner zie ik dat je een Mk hebt gehad..Het is wel balen en ook zwaar Hopelijk lukt het dan meteen bij de 1x en dan blijft ook plakken..IUI: je levert in de ochtend het sperma in, het wordt vervolgens opgewerkt en de goede zwemmers wordt daarna dmv een slangetje in je baarmoeder gespoten. Bij mij was het even zoeken naar de baarmoedermond en het was heel even pijnlijk wat gelijk weg was. Van de arts moest ik mijn onderbuik even drukken totdat ze klaar was met het spuiten. Toen bleef ik 20 min liggen en daarna mocht ik weer gaan. Dus geen pijn, alleen 1 1/2 dag na de iui wat bruinverlies vanwege dat 'zoektochtje' ..succes
Ik ben toen mijn dochtertje 10 maanden was helaas gaan scheiden....het was op helaas en ben nu gelukkig met mijn vriend. Ik was toen der tijd gestopt op me 18e met de pil in 2006 (had al een voorgevoel heel stom dat het lang zou duren) in 2008 aan de bel getrokken bij de huisarts en doorverwijzing van gyn die kon niets verdachts vinden bij mij alleen mijn ex man had heel weinig goed zaad. Toch nog maar een half jaar proberen waarop in 2009 een kijkoperatie in mijn baarmoeder volgde. Toch verklevingen gevonden aldus endometriose. En dus weggehaal tijdens de kijkoperatie waarop nog 3 maanden zelf proberen. Aangezien ik wel een goede (ook al was het onregelmatig) eisprong had besloten op iui te gaan doen het resultaat huppelt hier rond. Met mijn nieuwe partner zijn we nu ruim ander half jaar alweer bezig en gezien ik heel erg verschillende cyclussen had en heel veel tussenbloedingen heeft de gyn verder onderzoek gedaan....pcos en kans om vervroegd in de overgang te gaan toen heeft de gyn besloten omdat we toch samen nog een kindje wilde dat ik met clomid zou starten vorig jaar maart en daarop dan iui behandeling. Bleek het dat mijn partner zeer slecht zaad had (eigenlijk wisselend) 5 maanden clomid gebruikt waarvan maar 2 x iui kon doorgaan.....laatste keer clomid een grote cyste en poliep ontdekt waarop dus een hysteroscopie op gedaan is omdat de kijkoperatie ook al 5 jaar geleden was en ze toch wat zekerheid wilden. Daarop dan begonnen met gonal F en kon ik netjes 2 maanden achter elkaar iui doen. Maar de gyn heeft toch besloten dat we overgingen naar ivf/icsi omdat ik al in totaal 8 jaar bezig ben. Nu doen ze dus 50% ivf en 50% icsi op de eicellen die we verkrijgen met punctie. Een heel verhaal
lilmomo: ja, inderdaad wat een verhaal..maar wel leuk dat je nu gelukkig bent met je dochter en je vriend Hopelijk komt er een tweede bij die jullie nog gelukkiger maakt..de moed er in houden en geloven dat het wel gaat lukken
Hier eerste iui helaaaaas mislukt: iui 10-02 rode 👿👿👿👿22-02...12e dag dus😔😔😔😔op naar de volgende
hoi, Ik begin deze maand ook met iui zonder hormonen. Maandag de eerste echo, en ik verwacht dat de iui zelf rond de 19de plaats gaat vinden. Durf eigenlijk weinig hoop te hebben dus het is mooi om succes verhalen te lezen...
Hoi meiden, hier nog eentje met een apart verhaal. November 20122 een bbz gehad. Toen waren we alweer 16 rondes bezig voor een tweede kindje. (Zoontje deden we 17 maanden over). Toen hebben ze ons nogal laten hobbelen om uiteindelijk aan hormoon gestimuleerde IUI te beginnen. 3 x gedaan zonder enige vorm van succes. We hebben toen besloten pauze te nemen en nu in de tweede maand rust zonder toeters en bellen (alweer in ronde 16) weer spontaan zwanger geworden. Hou vertrouwen in je lichaam lieve meiden, wonderen bestaan nog steeds. Ik duim mijn duimen er af voor jullie allemaal!
vandaag eerste echo, moet overmorgen al terug en waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de inseminatie zelf. Vind die prik wel heel spannend. Flower wanneer mag jij weer? Ik duim voor je Annemoon!
Hier was IUI in eigen cylcus nooit het plan. Begonnen met Menopur, maar omdat we vanwege de begrafenis van mijn kleine nichtje naar Oostenrijk moesten, hebben we de behandelingen stop gezet. M'n hoofd stond er totaal niet meer naar, we zouden in april of mei wel weer bellen voor een afspraak.. En toen had ik op 16 februari ineens een positieve ovulatietest in handen. De volgende dag de kliniek gebeld, of er misschien een IUI ingepland kon worden. En tja.. Zie banner.. Echt, ik vind het nog steeds bizar hoe dit gelopen is..
Vrijdag 07-03 heb ik mijn tweede IUI gehad en deze keer met Pregnyl...mag 23-03 testen. Deze keer was het sperma heel goed: na opwerken 5,7miln...wie weet!!! Cactusgirl: dank je wel en jij ook veel succes met de behandelingen😉
Cactusgirl Dank je wel. Deze tweede keer viel me heel erg mee en het spuiten voelde al veel natuurlijker. De eerste keer is onwennig en ik ben absoluut geen held met naalden maar als je weet waarvoor het is en niet te veel nadenkt dan ben je volgende maand ook echt relaxed (mocht het dan nog nodig zijn ) Het idee is enger dan het gevoel zelf.
Miss32, wat jammer!!!😔😔😔inderdaad gewoon op naar de volgende ronde..nieuwe ronde nieuwe kansen😉
Hoi meiden, Hier ook IUI in eigen cyclus zonder Pregnyl. Zondagochtend mijn eerste IUI gehad, maar ik voelde zaterdagavond rond half 12 mijn ei springen. Dus denk niet dat we nog op tijd waren zondag. Maar goed, over 2 weken weten we meer.
Chichi: als je eisprong zaterdagavond is geweest dan zijn jullie nog zeker op tijd met IUI op zo.ocht. Na je eisprong heeft je ei nog 24 à 36 nog tijd om zich te laten doordringen door een zaad😄dus qua timing moet het geen problemen zijn geweest...dus wie weet😉👍succes
Weet je wat het is? De ene zegt 12 uur en de ander weer 24 uur. Ik weet het echt niet en wil er niet te veel bij stilstaan. Ik zie het wel over 2 weken. Hopenlijk hebben wij dan allemaal een positieve test in handen. Jij ook succes!
@Chichi: tja, het is natuurlijk ook persoonsafhankelijk... Lastig. Maar bij mij is het ook altijd een dag na de eisprong dat de IUI plaatsvindt. Dat is wel de standaard timing geloof ik. Ze maken dan nog even een echo voor de IUI en dan willen ze vocht zien dat het ei net gesprongen is, en dat schijnt een goed teken te zijn. Ik krijg nu eerst een afspraak om te kijken of mijn eileiders open zijn.
Bij mij in het ziekenhuis maken ze geen echo voordat de IUI plaats vindt. Dat vinden ze namelijk niet nodig, zo zie je maar weer dat er veel verschil is tussen de ziekenhuizen. Zijn jullie ook van plan om wat eerder te testen?
Hai, Nee wij testen niet meer, haha! Werden zo verdrietig van die witte vlakjes. Dus nu wachten we 16 dagen, en tot nu toe werd ik telkens voor die tijd al ongesteld . Ja er zit echt heel veel verschil in ziekenhuizen.