Omdat de menopur heel slecht aanslaat bij mij en ik bijna op de max zat van de menopur (225 bij mij in het ziekenhuis) heb ik een gesprek aangevraagd vorige week. Uiteindelijk heeft menopur nog wel aangeslagen en zit in nu in de wachtweken maar een gesprek met mijn behandelend arts kon natuurlijk geen kwaad. Maar mocht ik niet zwanger blijken over 2 weken en weer een nieuwe ronde in moet, mag ik beginnen met gonal-f 150 IE. Daarna even snel uitleg gehad over de pen maar lijkt me nog wel moeilijk als ik sommige reacties hier op het forum lees (dat er nog iets overblijft enz) maar daar ga ik me nu nog maar niet druk om maken. Verder heeft ze ook voorgesteld om mijn eileiders door te spuiten zodat we ook daarvan weten of het goed zit. Maar ze liet me helemaal vrij hierin en moest er nog maar eens over nadenken. Dit ga ik wel doen hoor. Ik ben blij dat ik duidelijkheid heb gehad. Hopelijk test ik over 2 weken gewoon positief en hoef ik niet verder te gaan met gonal-f.
Je hebt waarschijnnlijk mijn verhaal gevolgd over de Gonal F. Ja de eerste keer dat ik het gebruikte, moest ik 150 mg spuiten, maar hij eindigde altijd met 25mg. Stom ding dacht ik zo! Maar de tweede keer ging het gelukkig wel goed!
Ja volgens mij wel Mompelientje. Ik zie er nu al tegen op want zoiets zou ik ook wel hebben hoor. Deed je gewoon iets verkeerds dan? Ze heeft het me heel vluchtig uitgelegd in het ziekenhuis. En Nepthys, wat ben jij toch een lieverd! Ik zie bij elk topic hier op het forum wel een berichtje van je staan.
Gonal spuiten is juist heel makkelijk. Ik heb voorheen fostimon gespoten, dat werkt hetzelfde als menopur. Gonal vind ik veel makkelijker.. Kwestie van dosis instellen en spuiten maar Hopelijk is het niet nodig en is het deze ronde gewoon raak
Hihi, dank je Shally. Ik weet hoe moeilijk dit traject is (even alle behandelingen bij elkaar genomen) dus ik probeer te doen wat ik kan en dat is steun en info geven uit mijn ervaringen
Hey Shally, Gonal F heeft me geholpen met zwanger worden!! Ik hoop dat het je helpt. Ik vind het een super spuit. Alleen ik had én slechte start, maar bij iedereen ging het makkelijker af! So no worries.
Shally; hou er rekening mee dat het even kan duren voor je lijf op een ander middel reageert; menopur is natuurlijk en bevat lh; dat helpt het bms. Er zijn andere middelen maar niet allemaal zijn ze natuurlijk dus soms duurt het even voor het bms ook meewerkt. Sommige vrouwen hebben het extra lh echter niet nodig. Succes iig en hou ons op de hoogte.