Goedemorgen Meiden, Afgelopen maand hebben wij onze 1e ICSI behandeling gehad, ook met verse TP.. Helaas is dit geen plakkertje geweest. Nu zit ik in mijn rustmaand en hopen we volgende maand een TP te kunnen krijgen. Wij zijn in behandeling in Voorburg, nu ben ik erg nieuwsgierig hoe jullie ervaringen zijn en hoe ze deze maand te werk gaan. Groetjes Lisjeee
Goedemorgen Lisjeee, Zelf ben ik gisteren ongesteld geworden. Mijn eerste stap is contact opnemen met mijn behandelend ziekenhuis. Rond dag 10 krijg ik een echo, dan kijken ze daar de dikte van mijn baarmoederslijm en naar de grote van het eitje. Is het eitje groot genoeg, dan word er gezegd dat je mag starten met ovulatietesten. Zodra je een positieve ovulatietest hebt, moet ik mijn ziekenhuis bellen en bellen zij naar Voorburg om te overleggen wanneer de terugplaatsing gaat plaats vinden. De dag voor de terugplaatsing gaan ze de cryo ontdooien en afhankelijk van de afspraak moet je zelf bellen naar Voorburg op de dag van de terugplaatsing of de ontdooiing goed gegaan is en er dus s middags een tp gaat plaats vinden. Hopelijk kan je wat met mijn procedure. Groetjes Anna.
Hi Lisjeee, ik loop in Voorburg! Procedure gaat idd ongeveer zoals Annaf zegt. Alleen heb ik ook de echo's in Voorburg. Belangrijkste is dat je met ovulatietestjes zelf je eisprong moet vinden (ze raden die van Sensitest aan, online te koop en ik heb daar ook goede ervaringen mee) en dat je geen hormonen spuit om de eisprong te triggeren. Alles dus puur natuur en onder volledige toezicht van het team. Ik vertrouwde mezelf (en mijn testjes) bij de 2e cryo-tp niet, toen mocht ik langskomen voor een extra controle. Ik bleek toch goed getest te hebben en de tp kon doorgaan. Helaas beide keren niet raak, maar ik werd wel heel precies ongesteld op de dag die ik zelf had uitgerekend (is niet moeilijk als je je persoonlijke lf weet), dus de eisprong klopte en de tp was dus ook goed getimed. Ik vertrouw het team dus volledig, goede ervaringen mee. Heb je geen informatiebrochure/-blad gekregen over cryo-tp? Ik heb die van ze meegekregen toen we met de 1e cryoronde begonnen. Staat alles precies op! Wanneer verwacht je je ongi ongeveer? Hoeveel cryo's hebben jullie (nog)?
He meiden, bedankt voor het delen van jullie ervaringen!! ik vindt het altijd lastig om me eisprong echt vast te stellen, ik heb altijd veel testen gebruikt hiervoor, maar ik heb vaak 3 dagen een positieve test in handen... Als ik deze 3 testen bewaar en deze naast elkaar leg dan zie ik uiteindelijk wel wanneer me ei geweest is maar de dag zelf is heel lastig.. Morgen ochtend mag ik weer naar het ziekenhuis en gaan we de afgelopen maand bespreken en krijg ik ook denk ik de uitleg van een cryo tp. Ook ga ik morgen vragen of we evt kunnen kiezen om 2 cryo's terug te laten plaatsen mochten ze goed ontdooien.. Wij hebben nog 4 cryo's in de vriezer, hoe goed deze zijn hoop ik morgen ook meer over te horen. Acchh balen zeg dat het nog niet gelukt is bij je Mlady, ik lees bij je onderschrift dat je nu op het wachtbankje zit.. Spannend zeg! Ik verwacht mijn menstruatie 26 november, dus hopen we in December evt nog een tp te kunnen krijgen. Wat je zegt ik heb ook de volste vertrouwen in het team, onwijs fijn dat het een klein team is en dat iedereen altijd erg lief en aardig is! dat maakt het toch weer wat makkelijker Hoe gaat het met jou Anna? heb je nog een tp kunnen krijgen? Groetjes
Hoihoi, Gisteren ben ik voor echo geweest. Baarmoederslijmvlies is mooi. Aan de rechter kant zit 1 dominante follikel van 16 mm. Dus ik mocht starten met ovulatietesten. I wacht nu op een positieve ovulatietest en dan kan ik weer bellen. (Ik had trouwens het tegenovergestelde. Bij mij slaat clear blue heel kort positief aan. Dus ik meet 2 x daags) We wachten allemaal wat af. Jij op de menstruatie... ik op de eisprong! Ons geduld wordt goed op de proef gesteld. Xxx
@Anna follikels groeien zo'n 2mm per dag, toch? Dus je positieve test zou ik zondag of maandag verwachten. Wat denk jij? En hebben ze daar iets over gezegd? Altijd leuk om te kijken of eisprongvoorspellingen kloppen @Anna in 2014 was je na ICSI 2 zwanger?! Wauw!! Weet je nog hoe groot het embryo was dat je toen terugkreeg? En ik zie dat je nu doortelt, maar is het niet zo dat dit nu eigenlijk weer ICSI 1 is (verzekeringstechnisch)? Gos ik hoop echt dat ik net zoveel geluk mag hebben als jij 💗 @Anna en Lisjeee hebben jullie ooit Sensitest gebruikt?
Lisjee deze foto maakte ik in de tp-kamer. Volgens mij zit je met je verwachte ongidatum dus safe voor een cryo-tp! 👍👍 (heel verhaal op de foto, maar het gaat om de 2e alinea)
Hoi Mlady, Zelf verwacht ik zaterdag of zondag een positieve test. Ik gebruik die van clear blue. Daar heb ik de meeste vertrouwen in. Bij ICSI 2 was ik inderdaad zwanger van een verse 8 cellige cryo. En nu huppelt er hier een vrolijk meisje rond van bijna 1,5. Als je verzekerings technisch kijkt zit ik nu in ICSI 1 weer. Dus daar heb je gelijk in. Ik ga duimen dat jij net zoveel geluk hebt als wat ik 2 jaar terug had! Xxx
Ik was op werk en een collega kwam mij vertellen dat ze weer zwanger was (2de keer binnen de tijd dat ik bezig was om zwanger te raken ). Toen kon ik het emotioneel niet aan. Ik heb toen de poli opgebeld en toen mocht ik direct langs komen. (Ik direct 3 etages lager naar de poli). Ik mocht toen bloed laten prikken en even later belde ik met de poli en toen was ik heel pril zwanger. Dus zo kwam ik er achter..
Eindelijk kreeg je gerechtigheid! Wat fijn! Maar poeh wat een heftig en emotioneel moment moet dat geweest zijn... Ik ken ook zulke stellen... Ja het doet verdriet, omdat het je zo confronteert met je eigen onvervulde kinderwens... Ik gun het ze natuurlijk prima! Bij 1 stel stak het dat ik van haar totaal geen begrip heb gekregen. Ze walst over onze situatie heen alsof het niet bestaat, of alsof het IVF-traject de keus is van een verwend kind. Ze kan geen begrip opbrengen denk ik, in erg geval toont ze het totaal niet. Heel kil. En maar lullen over haar eigen kinderen... In sommige mensen steek ik dus geen energie meer. Sommige vriendschappen gaan wel verloren zo, maar ik ga liever om met mensen die me wél steunen en helpen! Hoe lang voor dd geboorte van jullie kleintje waren jullie gestopt met anticonceptie?
Zeker.... mensen snappen soms echt niet wat dit traject betekend. Deze ronde had ik me ziek gemeld ivm de punctie. Op werk wist alleen mijn teamleider waarom ik er niet was. Maar vanaf dat moment gaan collega s direct gissen en zeker omdat ik me nooit ziek meld. Heel irritant. Ik vraag toch ook niet aan hun wanneer ze gaan oefenen. Maar goed! Wij waren in augustus 2012 gestopt met de pil. December 2014 eerste bezoek gynaecoloog. September 2014 zwanger. 40 weken en 1 dag erna een super lieve baby in onze armen. Hoe voel je je?
December 2013 eerste bezoek gynaecoloog moet het zijn ipv 2014. Bij mij ging wel alles heel vlot omdat ik in het zelfde ziekenhuis werk en daardoor een hoop voor elkaar kreeg.
De buikpijn (eierstok/darmen) lijkt regelmatiger terug te keren ipv af te nemen. Zonet moest ik bijna spugen van de pijn, wist niet hoe ik het had en had al steeds veel kwijl in mijn mond, nog net geen galsmaak... Overgeven van de pijn is zo rot, ik had het in februari nadat ik in de wachtweken een orgasme had (echt geen orgasmes voor mij deze ronde!!!) Morgen laatste pregnylshot... En dan gaan we de laatste week in. Ik durf niet te hopen dat de buikpijn nu ineens toeneemt door innesteling... Dat kán ik gewoon nog niet geloven.
Wat naar dat je zo'n pijn hebt. Weet het ziekenhuis hiervan? Lijkt mij namelijk niet normaal dat je bijna moet spugen van de pijn. Heb je normaal ook zo'n last als je menstrueert? Hopelijk gaat de pijn snel over en anders zou ik toch ff overleggen met de gynaecoloog. Sterkte de laatste wachtweek. Gisteravond had ik een positieve ovulatietest. Ik ga dus maandag bellen.
Positieve test, mooi! Hebben jullie zelf ook nog gevreeën? Ik was in mijn vorige post vergeten te zeggen dat mijn pijnklachten door de pregnyl komen. Pregnyl heeft als mogelijke bijwerking vergrote eierstokken. Bingo. Die hebben nu ruzie met mijn darmen. Ik heb dus al sinds de pregnyl 10.000 last van obstipatie danwel diarree, bij vlagen buikpijn (eierstokpijn) en buikkrampen als mijn darmen actief zijn. Dat is vooral snachrs, dus ik slaap slecht, word 2x per nacht wakker door buikpijn. En op het toilet gebeurt er dan niks. Idd als ik vannacht weer zo beroerd slaap wil ik contact oppnemen met het zkh. Ik vermoed dat ze gaan zeggen dat het vanzelf over moet gaan als dit laatste shot uitgewerkt is. Dus over een paar dagen. Er was bepaald geen overstimulatie, dus ik denk niet dat het gevaarlijk is. Het is wel 'gewoon' verrot 😏
Nee, wij hebben nog niks gedaan! Ik zet er geen druk meer achter aangezien het ons nog geen ene keer gelukt is om zelf raak te schieten in ruim vier jaar tijd. Het zaad zwemt niet, dus komt ook niet bij mijn eitje terecht. Wat een nare bijwerkingen zeg! Hoop inderdaad dat je er over een paar dagen vanaf bent. Nou, hopelijk voor het goede doel! Ik duim voor je. Hebben ze bij jullie de oorzaak gevonden waarom het niet lukt bij jullie?
O is dat bij jullie de reden voor ICSI? Ze hebben bij ons de 1e x 50/50 gedaan, dus 4 eitjes voor ivf en 4 eitjes voor ICSI. Omdat ze geen idee hebben waar het bij ons aan kan liggen, wilden ze voorkomen dat een hele punctie verloren zou gaan als IVF niet zou werken. Heel erg fijn. Maar alles werd toen bevrucht. Ik kreeg een ivf-embryo vers terug en later een IVF- en een ICSI-embryo. (Het laatste ICSI-embryo ging stuk.) Daarom voor ons dus ivf. Ik heb sinds de blindedarmoperatie op mijn 11e een volledig verkleedde en ondoorgankelijke eileider (ontdekten ze vorig jaar na laparoscopie), de andere is nog mooi en goed. Maar na al die jaren goed timen en zelfs IUI's met hormonen zou dat geen probleem meer moeten zijn. Alles is bij ons beiden verder goed. Nu bevruchten dus ook goed gaat, blijven er eigenlijk 3 gedachten bij me over. Of het nestelen gaat nooit goed, ik stoot af ofzo? Of ik heb van nature veel lege follikels (IVF 2 maar 4 eitjes in 8 follikels ), dus jaren voor niks ons best gedaan en IUI's zinloos en die laatste paar IVF-kansen waren onze 1e echte kansen die toevallig mislukten. Of er is nog een reden waar ze over een paar jaar achter gaan komen als ik al in de overgang zit... Het is allemaal zo raar want onze vier ouders komen uit übervruchtbare gezinnen... (Gezinnen van 4, 4, 4 en 6 kinderen) Over vrijen: wij hebben niet zo'n best seksleven sinds IVF, dus vrijen rond eisprong (omdat het moet), moet toevallig wel héél goed uitkomen Tijdens onze break ging het wel beter, maar nu tijdens deze poging moeten we er even niet aan denken...
Dankje!!! Ik ben donderdag naar het Ziekenhuis geweest, volgend weekend wordt ik ongesteld en kunnen we weer "beginnen"!! Gisteren moest ik langs komen bij me broer en schoonzusje, ik voelde het al aan komen en ben met lood in mijn schoenen langs gegaan... ik wordt tante!! Heb ze gefeliciteerd en toen even een jank moment gehad met ze 3e, ik ben de enige die het weet.. Super lief dat ze het me als eerst hebben verteld, toen ik thuis was heb ik ze allebei nog een berichtje gestuurd dat ik onwijs gaaf vindt en het ze ook zo gegund is! Ze hebben ook in de molen van het ziekenhuis gezeten.. Beetje dubbel gevoel... Hoe is het met jullie meiden?
Ik heb recent precies hetzelfde meegemaakt Lies! Mijn broertje belde me ineens, out of the blue (hij woont op 2 u rijden hier vandaan), dus ik had ook meteen zo'n zelfde voorgevoel... Ze waren zwanger van hun 3e IUI! Natuurlijk moest ik mijn tranen echt even wegslikken, want ik gun het hen ook zo enorm (en vooral dat IVF hen bespaard blijft!!), maar hij brak vrijwel direct. Emotioneel zei hij dat hij toch zo gehoopt had dat wij eerder zouden zijn dan zij omdat wij al veel langer bezig zijn en ik 5 jaar ouder ben dan hij... Nou toen moest ik natuurlijk ook janken. Hij is nooit NOOIT emo! Maar ik heb hem echt op het hart gedrukt dat zijn geluk niet betekent dat wij dat nu niet meer zullen hebben. En dat ik echt heel heel heel blij voor ze ben! Was een heel erg fijn en goed gesprek. Het is zo'n schat en hij wordt een fenomenale vader. Ze hebben het vorige week wereldkundig gemaakt want ze is nu de 3 maanden voorbij. Heel bijzonder om te weten dat wij de eersten waren die zij het hebben verteld, net als bij jou! Eerst wilden ze het nog 3 maanden verder stil houden, maar dat hielden ze niet vol haha, kort na ons hebben ze het ook aan de rest van de naasten verteld. Ik hoop maar dat ik nog mee mag maken dat we tegelijk in verwachting zijn. Dat hoopte ik bij m'n zusje d'r 3e kindje ook (geboren 2015), dus ik reken voor de zekerheid maar nergens op... Was er bij je broertje/schoonzus iets 'mis' en heeft mmm-hulp ze geholpen zwanger te worden?