Mthfr gen wie ook ?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lisa1976, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wie hier allemaal de mthfr mutatie heeft, hetero of homozygoot. Er is hier al vaker een topic over geopend maar helaas gesloten. Ik ben benieuwd hoe jullie over deze mutatie denken, in nederland kennen volgens mij maar weinig tot geen artsen deze mutatie. Ook in Amerika wordt er verschillend over gedacht merk ik van verschillende forums.
    Zelf vind ik het daarom lastig om te bepalen wat wel/niet goed voor me is wat betreft vitamines en medicatie.

Ik ben heel benieuwd naar jouw mening/visie hier over ! Ook van de dames die voorheen op het andere topic reageerden, Brix, Jodenter, Elpie, Lindra en uitraard mamavanh en anderen die ik nu even niet meer weet !

Alvast bedankt !

2. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha MireilleE,

Inderdaad, alle topics hierover zijn al gesloten. Ik heb ook geprobeerd een nieuw topic hierover aan de gang te krijgen, maar helaas geen respons. Hopelijk gaat het met dit topic wel lukken, want ik heb net als jij nog zoveel vragen en onduidelijkheden. En wellicht dat we met wat meerdere meiden alle stukjes aan elkaar kunnen passen en meer duidelijkheid krijgen over het probleem en eventuele oplossingen.

Mij is verteld dat ik 'beide' mutaties heb, maar ik weet niet zeker wat hij daarmee bedoelde, want er blijken vele mutaties te zijn? :( Dus misschien ben ik hetero en homo (maakt me dat dan bi? ;) :D).
    Hij noemde ze 822v en A429A. Morgen moet ik terug naar de FS en dan ga ik om meer duidelijkheid vragen. Helaas is bij mij ook nog eens naar voren gekomen dat ik lage eicel reserve heb, en daar heb ik ook nog heel veel vragen over, dus elke afspraak 'werk ik er een paar af' zeg maar :)

Wat ik hier op ZP heb gelezen is dat actieve B2, B6 en B12 goed kan zijn, maar mijn FS zei dat dat onzin is en niet nodig om te slikken :(
    Hij zegt alleen actieve foliumzuur (folionic asid) te nemen. Maar geen idee hoeveel dat je kansen verbetert. Ik weet trouwens niet eens hoeveel meer kans je op een miskraam hebt met dit gen vergeleken met dames die dit gen niet hebben?

Ook Ascal 80 heb ik hier over gelezen, maar vond hij niet nodig.

Tja, ik word er wel een beetje nerveus van dat hij alles afwijst wat ik hier gelezen heb. Ergens heb ik het gevoel dat ik er graag alles aan zou doen wat ik kan doen. Aan de andere kant wil je ook niet overbodig veel gaan slikken. Ik moet al zoveel extra's innemen vanwege die lage eicelreserve :(

Verder neem ik elke dag een half aspirientje, dat deed ik al voor ik wist dat ik dit gen had. Ik had namelijk zware zwangerschapsvergiftiging bij mijn enige goede zwangerschap, en dit schijnt daartegen te kunnen helpen. Maar het schijnt ook goed te zijn als je dit gen hebt.... Ook neem ik COQ10 en krijg ik Utrogestan als ik nog een positieve test zou mogen krijgen.

Ook volg ik het 'vruchtbaarheids' dieet zo goed als ik kan. Maar het moet wel leuk blijven. Dus ik wijk er ook wel eens vanaf hoor. meer onder het mom van 'alle beetjes helpen'.

Ik woon zelf in Australie, en hier kennen ze het gen dus wel. Ik wist helemaal niet dat in Nederland anders is. Kun jij me daar wat meer over vertellen? En wat neem/doe jij zoal?

Zijn er ook mensen die een mening hebben over (bed)rust houden in de eerste weken? En weten jullie of dit gen een rol speelt tot aan die eerste 12 weken, of de hele zwangerschap door?

Ik hoop op veel meer reacties en een levendig topic hier!

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm, niemand?

Gek hoor, zijn er dan maar zo weinig mensen met dit gen hier?

MireilleE, zullen we gewoon iedere dag even kort wat neerzetten hier, zodat dit topic hoog in de lijst blijft staan en wat vaker gezien wordt?

Misschien dat er later opeens toch wat mensen zijn die net hebben ontdekt dat ze dat gen hebben, en dan dit topic zien....

Ik ga vandaag terug naar mijn FS. Mocht ik nog iets te weten komen, laat ik het je even weten!

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik heterozygoot ben voor beide genen die ik heb :( Ik denk dat ik twee mutaties van het MTHFR gen heb ofzo, en dat ik voor die allebei dus hetero ben ;) :)

Weet iemand wat dat precies betekent, heterozygoot of homozygoot? :(

Hij zei in ieder geval dat ik niet een grotere kans heb op een ongezond kindje, alleen op miskramen en dat je door dat actieve foliumzuur (folionic asid) te slikken dat al goed helpt.

Meer ben ik helaas niet te weten gekomen. Ik hoop dat er hier toch nog eens reacties gaan komen! :)

5. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo? niemand? :(

Deel Deze Pagina