Hoi meiden, Ik ben ongeveer een half jaar geleden gestopt met anticonceptie om zwanger te worden. Erg spannend! Ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus en volgens de app (fertility friend) kan ik elk moment ongesteld worden. Ik meet elke ochtend mijn temperatuur en vanaf dag 15 had ik een duidelijke stijging. Mijn temperatuur is nu nog steeds hoog. Op dag 14 had ik een positieve ovulatietest. Nu had ik nog een ovulatietestje liggen en deze was gisteren positief! Minstens zo positief als de test van dag 14. Omdat ik heb gelezen dat zo'n test ook op HCG kan reageren heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief. Heeft iemand van jullie ook eens gehad dat je aan het eind van de cyclus wel een positieve ovulatietest had, maar niet zwanger bleek? Wie zet mij met beide benen op de grond?
Het kan zijn dat een knaltest veel minder hormoon nodig heeft (LH) dan de hoeveelheid HCG in een zwangerschapstest. Ik zou het even afwachten en morgen of overmorgen opnieuw proberen een test te doen. Je zou namelijk niet opeens weer een positieve test moeten hebben Alternatief 2. Het komt wel eens voor dat bij een piek, je eisprong niet plaats vind en dat nu dus wel een eisprong is (wel errug laat op dag 28). Maar aangezien je temperatuur is gestegen en hoog is gebleven lijkt me dit niet zo aannemelijk. Ik denk dus dat je zwanger bent.
Ik zou gewoon de zwangerschapstest als uitgangspunt nemen... En morgen of overmorgen og eens testen als je nog niet ongesteld bent geworden. Ik heb wel vaker gelezen van positieve ovulatietesten op NOD maar toch niet zwanger.
ik had ook dat me ovulatie test lang positief was.. maar de zwangerschaps test was 10 dpo nog negatief toen 13 dpo wel opeens.. dus houd nog even vol.. geen bloed houd dan de moed!
Bedankt voor jullie reacties! Het kan dus nog alle kanten opgaan. Het lijkt me niet dat mijn ovulatie er nu pas aan zit te komen, gezien mijn temperatuur. Zolang ik niet ongesteld ben houd ik hoop, ook al voel ik niks geks. Over een paar dagen maar weer testen!
Het kan helaas ook zijn dat je LF langer is, normaal is die 14 dagen, maar het kan ook zijn dat die 17 dagen is, en dan zegt de temp helaas nog niets! Helaas nog even afwachten! ik hoop voor je dat je zwanger bent! Ik heb trouwens dag voor nod ook wel eens ovutest gedaan, zo die knalde eraf! super donker! maar betekende niets, dag erna gewoon ongi geworden
Ik wil niet heel vervelend doen, maar als een test knalpositief uitslaat, dan doet een test dat niet 'even voor de grap'. Die hormonen zijn dus aanwezig in je lijf. Het kan erna natuurlijk altijd nog fout gaan helaas, maar betekend niet dat een test helemaal niets zegt.
Ik hou ook rekening met een langere LF inderdaad, ik heb een keer een uitschieter gehad van 16 dagen. Overigens heb ik verkeerd gekeken: de positieve ovulatietest en eisprong waren niet op dag 14 en 15, maar op 14 en 15 oktober. Dat was dag 16 en 17 van de cyclus. Ik zit nu dus 'pas' op LF dag 11. Vrees dat ik nog even geduld moet hebben Maar kan een ovulatietest wel zo lang van te voren positief zijn?