Help! Vraagje over PCOS en IUI voortgang

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MandyJ, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Hoi Dames,

Graag wil ik even iets kwijt waar ik niet uitkom en jullie hulp goed kan gebruiken.

Ik heb PCOS en mijn partner niet vruchtbaar dus we gaan verder met IUI-D.
    Nu ben ik in behandeling bij de kliniek in Friesland, maar de echo's worden gemaakt in het ziekenhuis hier in de buurt omdat ik anders 2 uur heen en 2 uur terug onderweg ben.
    De eerste maand sloeg de Clomid 50 mg netjes aan, 2 mooie follikels maar nog geen behandeling omdat het een cyclusanalyse was.

De tweede maand (afgelopen maand) heb ik weer 50 mg gehad maar hebben ze in het ziekenhuis verkeerd gemeten.
    Op dag 17 dacht (een meisje die ingewerkt moest worden) dat er een follikel van 14 mm en 1 van 12 mm te zien was.
    Op dat 19 bleek dat niet zo te zijn en er maar 1 follikel van 12 mm.

Na doorbellen heeft de kliniek besloten niet door te gaan met echo's omdat er dan waarschijnlijk geen eisprong meer komt.
    Nu ben ik op dag 42 ongesteld geworden en ik heb dus daadwerkelijk wel een eisprong gehad.
    Het ziekenhuis gaf dus aan het zonde te vinden omdat ik misschien wel gewoon een behandeling had kunnen krijgen.

De kliniek wil mij zien omdat ze het verwarrend vinden worden met de echo's (maar ik ben er al eerder achter gekomen dat de uitslagen die ik doorbel niet goed opgeschreven worden)
    Maar alleen voor een echo vind ik het nogal wat om 4 uur te rijden.

Ze hebben me al een recept voor 100 mg Clomid gegeven maar het ziekenhuis geeft aan, ja maar je hebt wel een eisprong gehad.
    Nu heb ik de kliniek gebeld en die zeggen nee doe maar geen 100 mg maar 50 mg want we weten het niet zo goed.

Wat moet ik nu doen???
    Ik weet het gewoon echt niet meer.
    Pff alsof het al niet genoeg stress is wat erbij komt kijken.

Ik heb het gevoel alsof ik het zelf constant uit moet leggen en zelf moet bedenken.

Ik twijfel er zelfs over om het donorzaad over te laten brengen naar MCK in Leiderdorp, en hier verder te gaan met de behandelingen.
    Dit is maar een half uur rijden en dit is misschien beter te doen.
    Iemand een idee of dat kan?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat het allemaal zo moeilijk moet, alsof alles al niet pijnlijk genoeg is:(

Waarom heb je gekozen voor een kliniek in Friesland? Waarom niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis?

Ik heb geen ervaring met donorzaad, wellicht heeft het daarmee te maken.

Ik vrees alleen dat als je overstapt je weer door een intake en wachttijd etc heen moet!

3. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Ja inderdaad, het is mij ook even teveel.

Wij hebben gekozen voor de kliniek in Friesland omdat deze met donoren werken uit Dusseldorf en de kliniek erg goed aangeschreven staat en zonder wachtlijst.

Maar niet wetende dat ik soms om de dag naar Friesland moet, een week lang en soms langer, om echo's te maken.
    Het is echt niet te doen omdat ik iedere keer rond de 5 uur kwijt ben dus vrij moet vragen.
    Mijn baas is hier niet blij mee natuurlijk!!

4. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik denk dat je dit even moet overleggen met je zkh.

Verder snap ik dat je geen 2 uur heen en 2 uur terug wilt reizen. Erg slecht van de kliniek dat ze nu je echo's in je eigen zkh krijgt zo moeilijk gaan doen. Waarom wil je trouwen donorzaad uit dusseldorf als ik vragen mag?

5. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Wij hebben gekozen voor zaad uit Dussendorf omdat de screening en kwaliteit erg goed zijn en ze een grote bank hebben.
    En het online bestellen op foto of nummer vind ik zo bizar.
    En hier heb je geen wachtlijst.
    Als je bij het ziekenhuis loopt is er wel een flinke wachtlijst.

Inmiddels is het al opgelost.
    Ik mag de echo's in het ziekenhuis blijven doen en de afgelopen maand vergeten we gewoon dat het zo slordig is gegaan.

6. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Fijn om te lezen dat het zo opgelost word.
    Oké dat zou ik indd dan ook doen.

Deel Deze Pagina