Ik ga in het nieuwe jr beginnen met onze 4e icsi poging. Misschien leuk om je ervaringen hierover te delen. Hoe ver ga jij? En hoe doe je het finaniceel? Waar haal jij je med vandaan?
He Mari, Volgens mij hebben wij het hier al eens over gehad, maar als je nog vragen hebt, wil ik ze graag beantwoorden. Nine komt uit onze vierde icsi en ik ben zooooo blij dat ik doorgezet heb. Volgend jaar, juni, mag ik gaan beginnen aan icsi 1 voor kindje twee, maar ik denk niet dat ik zover zou gaan als voor Nine.... (maar ik weet dondersgoed dat je de grenzen in de mmm elke keer verlegt, dus eigenlijk kan ik dit nog niet eens zeggen....) Groetjes Sjak
Hoi Mari, Als ik het me goed herinner, ken ik je nog van "vroeger" haha! Ik zie dat jullie ondertussen ook trotse ouders zijn geworden en nu de molen weer in gaan voor een 2e kindje. Ik heb afgelopen maand de 1e ICSI gehad voor een 2e kindje...positieve test maar helaas na 3 dagen bloed verloren en een MK was een feit Nu zijn er eerst wat dingen wat ik wil laten onderzoeken, dus wij gaan volgend jaar weer verder met poging 2. Wij hebben gezegd dat we alleen de 3 vergoedde pogingen gaan doen, al kan het natuurlijk altijd gebeuren dat je van gedachten veranderd, om wat voor reden dan ook. Ik hoop in elk geval voor jullie dat deze 4e poging gaat lukken! Succes!
Hi sjak, heel veel suc-6 voor jullie volgende poging volgend jaar. Missgin, weet je nog van welk topic we elkaar kennen? Ik weet het niet meeer Vreselijk van je miskraam! Sterkte. Ik hoop dat de volgednde poging raak is. Ik vraag me af hoe het financieel gaat met de zelf betalende poginh. Je haalt eerst de med. Sommige via via en soms uit het buitenland. Maar hoe doe je het bv met de kosten van de behandeling zelf, stuury het ziekenhuis eerst de rekening naar je zorgverzekering zodat jij dan de rekening krijgt van de zorgverzekering? En mocht je dat in delen betalen of in 1 x ?
Hallo meiden, toevallig zag ik dit topic en ik stel hier dan maar de vraag die ik me al tijden afvraag. wij zitten in de mmm en er is een realistische kans dat wij in de toekomst ook aan IVF/ICSI moeten beginnen... nu weet ik dat er 3 pogingen vergoed worden, maar als het dan nog niet gelukt is wil ik graag verder, maar hóe? soms lees ik wel dat er meiden zijn de aan poging 4 of 5 of zelfs 6 beginnen... echt waar, respect! maar ik vraag me dan altijd af: Hoe kun je dat ooit betalen? hoe doe je dat dan?
Wij kunnen maar 1 zelfbetalende poging doen. Omdat we moeten sparen zit er dus zeker een half jr tussen de 3e en 4e poging. Ik leg zoveel mogelijk opzij, belastinggeld, elke mnd wat van het salaris, kooppunten sparen etc. dan maar niet op vakantie en ff niet dat leuke truitje kopen, dat heb ik er wel voor over.
Hallo dames, Wij beginnen nu aan icsi nr. 7 die we zelf gaan betalen. Ik heb begrepen dat een poging gemiddeld tussen 3.500 en 5.000 EUR kost. Het gaat hard met het uitgeven van geld, als je eenmaal begint, maar wat ik jullie wel zou adviseren, vergelijk goed tussen de landen. ik weet niet hoeveel mogelijkheden jullie hebben, maar wij wonen binnen bereik van zowel duitsland, nederland en Belgie, dus kunnen wij veel kanten op. In duitsland staan ze erom bekend dat hormonen duurder zijn, omdat daar een veel hoger btw percentage erop zit. In NL en BE wilt het nog wel eens wisselen. Sommige zijn in nl goedkoper, maar andere dan weer in BE. Pregnyl was in NL en BE ongeveer gelijk wat prijs betreft. Maar bijv. menopur, die wij nu moeten nemen. In NL betaal je per 5 flesjes, EUR 135.00, terwijl ik in BE, EUR 194.00 betaal voor 10 flesjes, nou, dit is dus een groot verschil, waarvoor ik graag effe rondbel en rondreis. Jolanda
Wij hadden voor de aanvang van de behandelingen besloten dat wij tot poging zes zouden gaan. We hebben maar een zelfbetaalde poging achter de rug en omdat ik al het een en ander aan medicijnen gekregen had, de rest van de medicijnen in Belgie gehaald hebt (ook menopur) kostte het ons 'maar' zo'n 2300 euro. Hoe je dat kunt betalen verschilt natuurlijk enorm per huishouden, maar wij hadden dit op onze spaarrekening staan en hoefden hier verder eigenlijk niets voor te laten.
Wij hebben 5 icsi pogingen achter de rug voor een tweede kindje. Hierdoor dus twee behandelingen zelf moeten betalen. De medicatie heb ik veelal gekregen of via belgische forums goedkoop kunnen ovekopen. De vierde poging was in dusseldorf en toen kregen wij de rekening thuis gestuurd. Het bedrag hebben wij in 1 keer moeten betalen. De vijfde poging was in gent. Daar moet je voorafgaand aan de punctie het bedrag betalen. Wij hebben het kunenn bekostigen door te sparen, vakantiegeld en belastingteruggave apart te houden. Ik had het er graag voor over. Nu zwanger van een cryo uit de vijfde poging!
Tauret, gefeliciteerd! Even offtopic een vrasg waar ik mee rond loop, als dat mag. Waren jullie voor jullie begonnen aan de icsi voor de tweede van plan om weer zo ver te gaan? Wij hebben het hier daarover en ik denk dat ik daar de kracht niet meer voor heb?! Is het zo dat als je bezig bent, je je grenzen steeds weer gast verleggen? Groetjes Sjak
Wauw, ik heb enorm respect voor jullie! In België krijg je 6 verse pogingen dus da's een héél verschil.
Dag dames, Ik ben ***gelukkig*** in de derde poging zwanger geraakt van mijn tweede kindje, wel helaas drie vmks aan vooraf gegaan. Had de kans om wat gonal f en decapeptyl op te sparen, dat had een halve poging meds gescheeld. Bewaar het maar wel voor goed doel, je weet nooit. Ik wil iedereen in elk geval heel veel succes wensen! Hoor toch vaak dat 4e of 5e poging lukt.
Jolanda, heel veel suc-6! Ik hoop dat deze poging slaagt. Tauret gefeliciteerd! Bereke, maar dat zijn 6 pogingen in totaal toch? In nederland is het 3 pogingen per zwangerschap. Sjak, ik hoop dat je niet zoveel pogingen nodig hebt. Wij moeten als icsi 4 niet lukt echt stoppen want dan is het geld op En wij kunnen de behandeling zelf niet in het buitenland doen. Want mijn man moet een acute tese ondergaan. ( zaad uit de bijbal halen op de zelfde dag als mijn punctie is.)
Wij hebben inderdaad steeds onze grenzen verlegd. Juist doordat wij al een kindje haddn via icsi, gaf mij de kracht om door te gaan. Toen wij na drie pogingen nog niet zwanger waren, kon ik mij e nog niet bij neerleggen. Ik had nog niet het gevoel er echt alles aan gedaan te hebben. Tja, dan ga je steeds mee je grenzen verleggen. Het verlangen was zo groot. Een kennis van mij uit de medische molen schreef ooit: de wens is groter als de ellende. Daarmee is alles gezegd. Hierdoor uiteindelijk doorgegaan. Nu dus gelukkig zwanger, maar als het nog niet was gelukt, had ik nog wel iets van 1 of 2 pogingen gedaan. Daarna waarschijnlijk wel gestopt. De grns begon gevoelsmatig wel langzaam in zicht te komen. De teleurstellingen, het herstel van je lichaam, de financien. Op een gegeven moment moet je ook eerlijk zijn tegen jezelf. Van te voren hebben wij nooit geroepen dat ik na x pogingen zou gaan stoppen. Dat had mij onnodige druk gegeven. Ik heb altijd geroepen dat ik net zo lang door zou gaan zolag het maar niet ten koste zou gaan van minn relatie, mijn gezondheid of mijn gezin.
Wij dachten ook na icsi 3 stoppen we, maar toen we het gesprek hadden in het zh gingen we toch nog door voor icsi 4.
Ik heb gelukkig al wat meds in huis! Nu alleen de menopur en nog utrogestan, dan zijn we compleet. 10 dec heb ik een afspraak in het zh