Hoi meiden, Heb deze week van de gyn te horen gekregen dat ik over een half jaar mag beginnen met mijn eerste IUI poging. Ze heeft me aangeraden om bij me verzekeraar na te gaan of die dit vergoed. Ben verzekerd bij Avero Achmea en die gaven mij aan dat er 3 pogingen vergoed worden maar dat er voor het terugplaatsen van het zaad een eigen bijdrage van 360 euro geldt! Dit vind ik toch wel behoorlijk veel. Verder ben ik vergeten te vragen of de eventuele hoormoonspuiten vergoed worden (weet nog niet of ik die ga krijgen). Maar wil nu wel gaan overstappen naar een verzekeraar waar je niet zoveel zelf hoeft te betalen hebben jullie ervaringen hiermee? Tevens ben ik ook benieuwd naar IVF ervaringen met verzekeraars omdat dat mocht IUI niet lukken de volgende stap zal zijn. LIefs morgaantje
Ik zou sowieso contact opnemen met je verz. maatschappij. Bij IVF is het overal gelijk. Iedereen krijgt 3 pogingen. Deze zitten in je basispakket. Succes, Elmo
Ik dacht dat 6 x IUI ook door iedereen standaard vergoed werd. wat vreemd dat er toch weer verzekeringen zijn die daar vanaf wijken.
Ik dacht dat ook Natas, maar durf daar geen uitspraken over te doen... Wel kan de medicatie verschillen in vergoedingen dacht ik (zoals bij jou toen). Nou ja, de kortste klap blijft contact opnemen met je verzekering. Vaak kan je het online ook wel opzoeken in een polis. Elmo
Ik heb net even in mijn polis gekeken. IUI valt volgens mij onder Overige fertiliteitsbevorderende behandelingen. Die staat bij mij bij de basisverzekering 100 % Medicatie is inderdaad niet vanuit de basisverzekering.
Op de site van Freya staat het volgende over 2008: Volgens mij ligt het er voor wat betreft de medicatie vooral aan welke medicatie dat het betreft. Als de medicijnen, net als Clomid op de lijst GVS (Geneesmiddelen Vergoedings Systeem) staan worden ze volgens mij vanuit de basisverzekeringen vergoed. Puregon volgens mij daarentegen weer niet. Het ligt er dus ook een beetje aan welke medicatie men voorschrijft.
@natasja en elmo waar zijn jullie verzekerd dan? Ik wil zoiezo gaan overstappen want bij avero kost het met dus per IUI behandeling al 360 euro. Voor mij is dit nu even het belangrijkst (alhoewel ik natuurlijk ook wel kijk naar IVF, maar hoop dat dat niet nodig is). Heeft zoiezo iemand gehoord van een eigen bijdrag voor plaatsen van zaad? Ze had het over donorzaad dus ik vroeg haar of dat van mijn eigen partner dan ook als donor wordt gezien hier gaf ze bevestigend antwoord op, dit lijkt me alleen wel wat vreemd. @jozien bedankt voor je berichte moet dus nu gaan uitzoeken welke medicijnen ik ga krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik bij Groene Land en heb alles zonder morren vergoed gekregen....(zoals je in mijn geval overal zou krijgen omdat het zo is vastgelegd in je basispakket).
Morgaantje ik zit bij menzis. Nee ik heb daar nog nooit van gehoord. en 360 euro per keer eigen bijdrage? voor dat 1ne minuutje en die eendebek? geloof daar geen snars van. Dat zou betekenen dat het nog duurder is? Medicatie: hoeft niet maar kan wel. ik heb eerst 4 keer clomid geslikt en 1 keer puregon gespoten. (1 x is de IUI niet door gegaan door pasen) Clomid kost geen drol 8 euro en de puregon 280 euro. dus wel zaak om je bij te verzekeren. groetjes
ik heb een hospitalisatieverzekering in belgie begint met een E en eindigd met een S. Ze vergoeden niets. Ben ik ook nog maar net achtergekomen.
Hoi Morgaantje Ik ben ook verzekerd bij Avero Achmea,en heb in totaal 8 IUI behandelingen gehad,voor de inseminatie heb ik nooit hoeven te betalen.De behandeling in het ziekenhuis wordt dan ook helemaal vergoed.Wat wel voor eigen rekening komt is de medicatie deze betalen ze dus niet.Voor IVF betalen ze de medicatie weer wel.Wat ik zelf persoonlijk een beetje raar vindt daar het om dezelfde medicatie gaat,alleen natuurlijk wat meer.Zou je IVF gaan doen kan je bij Avero Achmea blijven.Maar ga je IUI doen zou ik overstappen,want voor de medicatie ben je ook een kleine 300 euro kwijt per behandeling. Groetjes Gemma
Hi, ik ben verzekerd bij CZ (basis aanvullend) en zowel de behandeling als de hormoonpreperaten worden vergoed. Ook in nieuwe 2008 polis. 360 euro lijkt mij ook veel. Mijn gyn gaf aan dat de IUI zelf het goedkoopste van allemaal was, maar dat kosten vooral in de medicatie zitten.