Hoi meiden, Ik probeer hier even van me af te schrijven. Vandaag had ik mijn 2e follikelmeting voor mijn 1e icsi. Ik had maar liefst 24 follikels die aan het rijpen waren terwijl ik er bij de 1e meting maar 11 had. De dokter was erg aan het twijfelen of ze door wilde gaan of de poging afbreken. Gelukkig heeft ze gekozen om door te gaan maar ik word wel onder strenge controle geplaatst. De punctie hebben ze meteen ingepland en heb alle medicatie meegekregen. Wel moet ik bloedprikken voor de punctie en terugplaatsing. Aan de hand van deze uitslagen word gekeken of we een verse terugplaatsing krijgen of niet. Ik vind het erg spannend allemaal en ook eng nu omdat er zoveel follikels zijn. Ze geven me ook dormicum voor de punctie omdat het bij zoveel follikels vaak meer pijn doet.
Jeetje wat veel.Mijn arts wil dat ik er maar 10 krijg,want overstimulatie is ook niet goed. Heb maandag mijn 1e meting,maar voel al wel wat aan de rechterkant. Wel fijn dat de arts het door laat gaan, het is al spannend genoeg. Dat dormicum, is dat een prik of tabletjes of infuus? Succes
Dat word met een infuus gedaan. Ik krijg 2 paracetamol, nog 1 andere pijnstiller in tabletvorm en een infuus dormicum. Ben benieuwd of het genoeg is om de punctie mee door te komen.
Goed dat ze het zo in de gaten houden! Bij mij waren er bij de laatste FM 18 follikels te zien. Moest die avond nog 1x prikken en pas de volgende dag 's avonds pregnyl zetten. Achteraf had ik beter meteen dezelfde avond pregnyl kunnen zetten, want de 18 follikels waren er 30 bij de punctie! Veeel te veel dus. Wel goed dat ze nu al serieus bloed gaan prikken enz rondom de punctie, beter voorkomen dan genezen. Heel veel drinken ook! Ik vond de punctie met 30 follikels wel te doen overigens. Had ook een infuusje (was niet standaard in t ziekenhuis, maar toch maar om gevraagd. Achteraf zei de arts ook dat ze het anders alsnog hadden gegeven toen ze de 30 follikels zagen).
Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden! Ik zat bij de 2e fm op ruim 20 follikels en stond ook onder strenge controle. Bloedprikken, minder Gonal-F spuiten en vooral heel veel rust nemen en veel water drinken. De punctie vond ik erg goed te doen. Ik kreeg een tabletje dormicum en een spuit pethidine. Uiteindelijk is bij mij geen sprake geweest van overstimulatie en hadden we direct een tp. Heel veel succes meis!! Super spannend allemaal!
Net mijn 1e follikelmeting gehad. Heb nu 8 eitjes, 4 van 14 mm en 4 tussen de 12-14 mm. Dosering blijft hetzelfde en de kans is dat ik vrijdagde punctie ga hebben. Woensdag nog eens terug. Het komt nu wel heel dichtbij.
Hoi. Ik lees even stiekem mee. Maar heb een vraag. Ikzelf ben nu bezig met IVF. M'n eerste. En nu lees ik hier iets over "verse terug plaatsing". Ik wist niet dat een ziekenhuis dat soms dus niet doet. Soms niet vers terug plaatsen. Waar hangt dat vanaf? En hoe groot is die kans dat dat kan gebeuren? Gr.
Sommige ziekenhuizen doen dit niet als er teveel folikels zijn die aangeprikt moeten worden. De mijne doet dat wel, bij de eerste punctie 33 folikels maar wel tp gehad. Bij tp zagen ze dat de eiblaasjes zich gevuld hadden met vocht. Ik moest veel drinken. Heb een week last van mijn buik gehad maar daarna was het over. De kans dat dit gebeurd kan je van te voren niet voorspellen zoals ik zei poging 1 33 folikels en bij poging 2 met de zelfde dosering waren het er 11. He lichaam reageert iedere x anders, geen peil op te trekken. Succes meiden!