Hallo allemaal, wij gaan beginnen met IUI. Nu vroegen we ons af hoe het zit met de onthouding. zo ver ik het begrijp is 2 dagen onthouding voor de IUI ideaal. Je weet maar 1 dag van te voren wanneer de IUI is. Ik kan aan mijn ovulatietesten niet zien dat mijn eisprong nadert, ik heb allemaal negatieve...dan een knaltest. Hoe doen jullie dat ? ik las ergens vanaf dag 10 onthouding. De laatste keer had ik een positieve test op dag 14...dan heb je 4 dagen onthouding en dat is weer te lang. Hoe doen jullie het of is er een advies gegeven vanuit het ziekenhuis?
Bij ons was het altijd een gok, we probeerde 3 dagen, maar dat kwam niet altijd uit. Misschien op dag 12 de laatste keer vrijen?
Het probleem is dat mijn cyclus vrij onregelmatig is (zie onderschrift). Nu heb ik het idee dat met de Clomid mijn cyclus 28 blijkt te zijn...dat zou heel mooi zijn want dan is het allemaal wat makkelijker te plannen.
Wat lastig wachtende... ik begrijp dat je dus geen echo's krijgt, maar puur op je ovulatietesten af moet gaan? En is ie positief dan de volgende dag iui? Ik krijg echo's en pregnyl en weet dus altijd 2 dagen van te voren wanneer de iui is. Wij klussen dan dus na de echo nog even, dan zit je op precies 2 dagen. Maar ja, daar heb jij niets aan. Ik weet wel dat mijn arts zegt dat ze liever minder dan 2 dagen hebben dan te oud. Van onze laatste zaad test weet ik ook dat het voor ons niet heel veel lijkt uit te maken of we het de dag ervoor nog gedaan hadden (moet wel meer dan 24 uur tussen zitten denk ik). Dat wil zeggen, we hadden de dag voor het inleveren geklust en de uitslag was precies rond dezelfde waarde als de overige testen, toen we 4 dagen onthouding hadden gedaan. Kun je niet in de aanloop gewoon om de dag klussen? als je test dan positief is, heb je het in elk geval of gister (dus perfect 2 dagen) of eergisteren (3 dagen) gedaan. 3 of 4 dagen ertussen is ook heel mooi hoor. Maar dus liever niet 5 of langer, dan liever 1 of anderhalve dag, zei mijn arts. Lijkt me ook wel veilig mocht je toch een keer te laat zijn met de iui, want dan heb je in elk geval nog een natuurlijke kans. het gaat namelijk vooral om de tijd tussen de iui en de laatste keer klussen. Hoe vaak je het daarvoor deed, maakt niet uit. Al zei mijn arts ook dat het wel het beste is als de man ongeveer elke 3/4 dagen klaar komt. Beetje conditie erin houden denk ik . er is ook een onderzoek geweest dat zegt dat een week lang elke dag klaar komen de kwaliteit zou verbeteren. Dus je kunt het daarvoor niet te vaak doen en als jullie dat zouden kunnen opbrengen... (hi hi, wij absoluut niet!). Maar dat mag hij dus ook allemaal zelf doen he!) succes! Ps: wij klussen trouwens de avond van de iui ook altijd zelf nog even, mocht het ei om wat voor reden toch vertraagd zijn... Dan zit er weinig tijd tussen, maar alle beetje helpen
Onze arts laat ons ook met alleen ovutesten de eisprong bepalen. Wijhebben nu 2e iui (hopelijk morgen, zal er zo eens een testje tegenaan gooien). Niet alle testen zijn even duidelijk inderdaad. Wij hebben dinsdag gegokt om alles nog een keer te "verversen". Twee tot drie dagen onthouding was volgens de arts het meest geschikt. Man heeft geen superzaad dus hopen we er maar het beste van. ook wij hebben de dag na de iui zelf nog een keer gemeenschap, wie weet lukt het dan alsnog. Wel raar dat je dan nooit zult weten of de iui gelukt is of alsnog op eigen kracht. maarja, zwanger is zwanger toch?
Hier gokken we ook een beetje, hebben vandaag IUI en zaterdagavond laatste keer gemeenschap, dus nu 4 onthoudings dagen tel ik (zo-ma-di-wo). Voor zaadtest gaven ze hiet 2-5 dgn aan, dus zoiets ongeveer, tja blijft een gok, maar een dagje meer dan 2 geeft ech niet hoor, dat is volgens mij beter dan 1 dag!
Bedankt voor de reacties ! Hier kunnen we wat mee. Ons plan was inderdaad ook gewoon om de dag tot een positieve ovulatietest. Wat je allemaal in de gaten moet houden he !