Iui kans op vroeggeboorte??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by soraya24, Jun 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halloa allemaal ..

Wij zijn ronde drie in gegaan vN iui
    Alleen kaast hoorde ik dat door de behandelingen kans op vroeggeboorte eerder is .. Maar kon niet geloven wat zijn jullie bedenken er hier over ??
    Het maakt me namelijk best een beetje bang .
    Hoop dat onze iui raak is

Kus

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Nooit gehoord. Weet je ook de reden?

Volgens mij zijn de kansen gelijk aan een 'gewone' zwangerschap.

3. Dit stukje gaat alleen over IVF en de enige duidelijke oorzaak die (in mijn ogen) genoemd wordt, is de hogere kans op een meerling, maar goed, een zwangerschap van een meerling die op natuurlijke wijze is ontstaan, brengt ook meer risico op een vroeggeboorte met zich mee. Wat de reden is voor een hogere kans bij eenlingen weet ik niet, dat staat in dit stukje ook niet omschreven. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor. Misschien dat het zo is dat vrouwen die IUI nódig hebben, bijvoorbeeld doordat ze geen eisprong hebben door overgewicht, meer kans hebben op een vroeggeboorte. Dat lijkt me dan alleen niet door de behandeling komen, maar door de complicaties van / aan het lichaam.. Ook Freya heeft het alleen over een hogere kans op vroeggeboortes bij meerlingen na IUI.

Er staan overigens ook statistieken op deze site, maar bij de kans na vruchtbaarheidsbehandelingen, staat geen percentage aangegeven. Denk dat dat wel aangeeft dat het niet heel dramatisch is.

Welke factoren beïnvloeden de kans op vroeggeboorte? - Nationaal Kompas Volksgezondheid

4. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das ook wel zo heb je ook wel gelijk in .

De reden weet ik niet "ken" iemand die geeft ivf gedaan kindje 4 weke. Te vroeg geboren nu achterstand lengte en gewicht en toen k het daar met iemand over had zei die gene ja komt door die ivf behandelingen ( zei weet niet dat wij bezig zin. Met iui ) dus was heel moeilijk om er op in te gaan :(

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm....nu doet ze net of elke vrouw die IVF/ICSI ondergaat, te vroeg zal bevallen. Terwijl dat gelukkig niet zo is!

Hier is onze oudste zoon middels een keizersnee wegens stuitligging met ruim 38 weken geboren en onze jongste zoon heeft keurig tot de uitgerekende datum gewacht met aanstalten maken :p.

En IUI en vroeggeboorte? Het enige verschil met gewoon sex is dat bij IUI het zaad voorbij de baarmoedermond naar binnen gespoten wordt. Dat zorgt echt niet voor een hogere kans op een vroeggeboorte in mijn ogen.....

6. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Zoiets heb ik nooit gehoord toen ik nog bezig was met IUI.
    Mijn dochter, verwekt met IUI, is niet te vroeg geboren.

7. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Be happy: idd zo dacht ik dus ook !

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,549
    2,018
    113
    zwanger geraakt met de 2e iui.
    Uiteindelijk bevallen bij 40+3 dmv ks

9. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door jullie ben k al gauw me angst kwijt en zou het allemaal wel gelul zijn geweest 😊😊

Share This Page