Wie ook rond aug./sept. de volgende IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Confidence, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hallo allemaal
    Ik ga zelf binnenkort beginnen met mijn 3e IVF.
    Augustus is de start met spuiten en in september zal de punctie zijn, ik zou het fijn vinden als er wat meiden gelijk opliepen en ervaringen met me willen uitwisselen
    Ik vind het zelf wel weer spannend worden, binnenkort het recept inleveren bij de apotheek en dan in minder dan 4 weken weer van start
    Wel is het ook eng, zit je over pakweg 10 weken op de rose wolk of zit je in de put, dat beangstigs me wel
    ik zou het fijn vinden al er wat meiden in dit topic willen meekletsen
    groetjes

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hoi Confidence,
    Ik begin waarschijnlijk begin september (na onze vakantie) met onze 4e ICSI behandeling, waarschijnlijk lopen we niet helemaal gelijk op, maar elkaar steunen kan altijd!!!

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Confidence. Wij hebben donderdag het intake gesprek voor onze 1e IVF. Ik heb geen idee wanneer wij starten, in ieder geval niet in augustus want dan gaan we met vakantie. We hopen in september te starten maar dat zou ook zo later kunnen worden, weet neit precies wat de wachttijden momenteel zijn.

Maar ik ga jou sowieso volgen en steunen hoor! Heel veel succes met deze poging.

Liefs Zora

4. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Wat leuk meiden, al lopen we niet gelijk op, we kunnen elkaar inderdaad steunen in dit topic
    Zora wat spannend voor jou de 1e IVF
    Ik zal er ook voor jou zijn, als je vragen hebt enz.
    En Lindinha ik hoop dat jou poging je meer geluk brengt dan alle "pech" van de afgelopen keren, vreselijk hoor

Ben benieuwd wie er nog bijkomt...

5. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Meiden, heel veel succes de komende periode. Zelf krijg ik vandaag te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden en evt. kan ik vanmiddag al terug voor de terugplaatsing, spannennnnd! Dus ik loop niet helemaal gelijk op met jullie maar toch heel veel succes, speciaal ook voor Lindinha na alle nare ervaringen van de laatste tijd!

Groetjes, Annerie

6. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Oh, ik kreeg zojuist een telefoontje dat er van de 8 eitjes 2 bevrucht zijn; 1 top en 1 goed. Eerlijkgezegd had ik er meer van verwacht, ik had gehoopt dat er nog wat cryo's zouden ontstaan, het is toch onze laatste keer, dus als deze niet lukt...... duim voor me meiden, vanmiddag krijg ik de emmies teruggeplaatst!

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Annerie: Heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes vanmiddag en dat die 2 ukkies maar een maandje of 8 blijven zitten nu!!!

8. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Veel geluk Annerie met je emmy`s, spannend weer hoor
    Zo`n laatste poging legt toch extra veel druk he?

9. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Annerie, heel veel succes vanmiddag! Ik ga voor je duimen dat ze lekker warm bij je blijven zitten :).

Ik (en natuurlijk ook mijn vriend) begin ook deze maand met de dedecapeptyl spuiten en de punctie zal ook in september plaatsvinden.
    Het is onze 7e icsi al, we hebben 6 keer icsi in eigen cyclus gedaan waarvan we 3 terugplaatsingen hebben gehad maar, helaas niet een keer zwanger geraakt:(

Maar we hebben goede hoop dat het ons gaat lukken dit keer!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Confidence; ik start komende maandag met Decapeptyl voor onze 1e IVF poging. Ik ga dus niet gelijk met je oplopen, maar ga je wel volgen.

Annerie; meid veel succes vandaag. Ik ga heel hard duimen dat ze samen lekker blijven zitten.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Annerie, ik ben ook heel hard voor je aan het duimen!

12. LindaLimb

LindaLimb Nieuw lid

24 jul 2009
    1
    0
    0
    Dag dames,

Ook wij beginnen met ICSI, spuiten in september en punctie begin october. Dus niet helemaal gelijk maar vind het fijn om te horen dat we elkaar kunnen steunen. Het is onze eerste behandeling dus weet nog niet wat me te wachten staat...

Ik wens iedereen succes.

Groetjes uit Limburg

13. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Fijn dat we elkaar hebben om ervaringen en emoties mee te delen... Ik spreek uit ervaring dat dit erg fijn kan zijn omdat, jullie nou eenmaal precies weten wat we doormaken!

@Lindalimb, als je vragen hebt, stel ze gerust.....

Groetjes Alice

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Lieselot: Icsi in eigen cyclus??? Daar had ik nog nooit van gehoord.... maar dan wordt dus 1 eitje via punctie verwijderd en geinsemineerd en evt teruggeplaatst? Moest je dat allemaal zelf betalen, of kostte het niet zoveel? Nu toch maar een gestimuleerde poging doen? Hoop voor je dat het deze keer goed gaat.

15. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Hoi Lindinha,

Klopt helemaal wat je zegt, wij hebben dit gedaan bij het UMCG (Groningen) en die doen dit standaard als je leeftijd en cyclus meewerken.
    Deze 6 pogingen tellen samen als 1 poging en word volledig vergoed door de verzekering.
    We hebben nu dus nog recht op 2 "normale" pogingen...
    De icsi in eigen cyclus word 6 keer gedaan...
    Van deze 6 keer heeft komt gemiddeld 50% tot een terugplaatsing en dit is ook precies hoe het bij ons is gegaan...
    Ja, ik hoop ook dat dit wel lukt!

Jij ook veel sterkte, is niet niks wat jullie moeten doormaken!

Groetjes Alice

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In januari zijn we met ICSI begonnen voor een tweede kindje. Dat is meteen gelukt, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Na een cryo-terugplaatsing begin juni, beginnen we in augustus opnieuw met een ICSI-behandeling. Eind volgende week moet ik met de pil beginnen, op 23 augustus gaat de eerste Lucrin erin en op 4 september komt de Puregon erbij. De punctie zal ergens half september zijn, verwacht ik.

Veel succes allemaal!

17. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Wat leuk, er komen er steeds meer bij
    Welkom Lieselot, Ieoor, Lindalimb en Jippie
    Misschien is het wel fijn dat we niet allemaal precies op het zelfde moment de stimulatie fase en punctie hebben, want dan is er altijd wel iemand die nog niet vol hormonen zit en dus alles wat nuchterder kan benaderen voor de ander
    En tegen de tijd dat die persoon weer aan de beurt is, is er wel weer een ander die de boel kan relativeren ( hoop ik ;))

Lieselot, ik vroeg me ook al af hoe dat zat met die IVF in eigen cyclus, maar je hebt het al uitgelegd

De meiden die aan hun laatste poging bezig zijn of beginnen, hebben die al nagedacht over: wat als......
    Ik vind het doodeng om over na te denken, maar je moet wel reeel blijven
    We zouden eventueel nog wel 1 poging kunnen bekostigen maar onbeperkt...? dat zeker niet
    Hoe zien jullie dat?
    Eigenlijk moet ik me daar nog niet mee bezig houden, want we moeten immers nog aan onze poging beginnen;)

18. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wij hebben gelukkig nog aardig wat behandelingen voor de boeg, maar mocht dat allemaal niet lukken dan gaan wij voor adoptie. Wij staan ook al ingeschreven sinds december 2008 en hebben laatst een brief gekregen dat we tussen november en januari een oproep krijgen voor de informatiebijeenkomsten.

Hopelijk is het niet nodig, maar ja.... dat is afwachten.

Zijn er ook meiden die IVF/ICSI i.c.m. acupunctuur doen? Ik ben hiermee begonnen sinds vorige week. Baadt het niet....

19. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik heb eens een sessie geprobeerd, maar voor mij is het niks Lindinha
    Vreselijk vond ik het :D
    Maar ieder zoekt denk ik voor zichzelf iets waar ze zich prettig bij voelt, dus ik hoop dat het jou rust geeft

Zo ik ga eens slapen, ben doodop, trusten allemaal

20. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    @Lindalimb, spannend, voor de eerste keer ICSI in september. Wat zou het geweldig zijn als het in 1x raak zou zijn. Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren allemaal.

@Lieselot, ISCI in eigen cyclus spreekt me wel aan, zo dicht mogelijk bij je natuurlijke cyclus. VOlgens mij doen ze dit alleen in het UMCG he? Succes met de volgende poging!

@Jippie, jij hebt ook al het een en ander meegemaakt zeg:(. Echt rot dat je een MA hebt gehad met 11 weken, ik weet helaas hoe het is... voor jou ook veel succes over een aantal weken!

@Ieoor, succes met je eerste spuit morgen!! Ik heb nooit Deptycyl gebruikt dus ik ken het niet, maar good luck in elk geval.

@Confidence, ik vind het heel spannend deze laatste keer, het is de laatste keer die vergoed wordt. En daarna? tja, ik heb nog geen idee. Probeer me op deze twee embryootjes in mijn buik te focussen. Wie over een paar weken leeft, die dan zorgt.... Wij hebben ons inmiddels ook ingeschreven voor adoptie. Eigenlijk alleen vast omdat het al zolang duurt voor je uitgenodigd wordt voor de infobijeenkomsten. Mochten we zwanger worden van deze poging, kunnen we ons altijd nog afmelden.

@LIndinha, ik hoop natuuuuurlijk dat jij ook een kindje van jezelf mag hebben, na al die rotberichten van de laatste tijd. Ongelofelijk spannend he, zo'n laatste keer. ZOuden jullie eventueel nog een poging zelf willen vergoeden? Hoe gaat een acupunctuur sessie eigenlijk?

Mijn emmies zitten lekker warm in mijn buik sinds vrijdagmiddag. 9 augustus mogen we testen. Ik hooooooop zo op 3-maal scheepsrecht. Het wordt echt een keertje tijd voor geluk in huize Annerie (en huize medeforummers of course..)

Deel Deze Pagina