hoi dames, Ik had eens een vraagje . Ik loop sinds 2.5 jaar in het ziekenhuis, eerst werd ik naar mijn idee niet echt serieus genomen, maar sinds een jaar gaan we de goede kant op. En jaar geleden werd er endometerioses bij mij geconstateerd. Daar ben ik aan geopereerd in mei. Ook moest ik voor 5 maanden aan de hormonen Lucrin zodat ik niet ongesteld werd. Sinds sept is mijn cyclus op gang aan het komen en ben ik door de arts weer naar huis gestuurd om het weer maar eens zelf te gaan proberen. In feb wanneer het nog niet gelukt is word ik door gestuurd voor IVF Nu zat de endo op mijn blaas ,darmen, buikwand, eierstokken ,binen en buitenkant baarmoeder en aan mijn eileiders. Zoals de arts zei zijn nu alle opstakels weg gehaald. Maar ik heb er geen vertrouwen in (ik weet dat dat juist helemaal slecht is),maar ik hoor of lees nou nergens positieve verhalen na zo een operatie. De meeste krijgen als nog IVF, dus ik denk nu ineens ,moet ik dus tot feb proberen daarna doorverwezen dan intake dan ben ik dus op zijn vroegst volgend jaar juni aan de beurt. (mits de lijst niet te lang is en als alles goed gaat met mijn eitjes en weet ik het allemaal wel niet) Dt betekent dat ik dan 4.5 jaar bezig ben. En ik wordt er ook niet jonger op... Nou een heel verhaal terwijl ik eigenlijk alleen benieuwd was naar verhalen na zo een operatie Groetjes Lonneke
Hoi Lonneke, Ik ben ook geopereerd aan verklevingen. Niet door endo, maar door littekenweefsel. Het had bij ons best kunnen lukken na die operatie als hubby lief betere zwemmers had gehad. Dat is de reden dat we zijn doorgestuurd voor ICSI, niet mijn verklevingen. Ik weet dat het moeilijk is om positief te zijn nu. Sterkte meis. Liefs
Hoi, Ik ben begin dit jaar geopereerd aan endometriose. Het zat bij mij alleen aan de buitenkant van de baarmoeder en laag in de buikholte. Dit is allemaal weggehaald, maar meteen daarna gingen wij door met IUI. Deze heb ik inmiddels alweer 6x achter de rug, helaas allemaal zonder resultaat. Maar ik begrijp niet zo goed waarom ze jou nog laten wachten? Bij ons wat dat meteen de reden om juist snel door te gaan met de behandelingen omdat juist alles schoon is. Imiddels heb ik gister de punctie gehad voor onze 1e IVF. Heel spannend allemaal, en tot nu toe is er bij ons nog steeds geen reden gevonden waarom het niet gelukt is... Ik wens je heel veel succes en en sterkte toe! En zou toch proberen of je niet al eerder door mag met evt IUI of is dat geen optie voor jullie?? liefs Biekie
hoi Biekie, De reden waarom ze me laten wachten is eigenlijk ook wel een beetje me eigen schuld. Het heeft twee redenen 1.Ik wil zo graag zwanger worden maar het liefst op de romantische manier,dat heb ik ook tegen mijn arts gezegd, daarom zei hij probeer het eerst weer maar eens zo. 2.de rede waarom ik het op de romantische manier wil is omdat mijn vriendje en ik nog maar een jaar bij elkaar zijn. Dat is voor de arts ook een reden omdat zijn zaad veel beter is dan dat van mijn ex. Maar het belangrijkste voor mij is is dat ik vertrouwen moet blijven hebben en dat heb ik echt niet meer. Om mij heen zijn de meeste alweer voor een tweede bezig en ik heb er nog niet eens 1. In 3.5 jaar heb ik zoveel en zovaak telleurstellingen gehad dat ik nu wel en een positief iets wil horen vandaar ook dit topic ik hoopte dat er dames zijn met goed nieuws. gr lon