Protocolverschillen streekziekenhuis vs. academisch?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ariadne, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Zoals de titel al zegt. Is er een verschil in mentaliteit tussen kleinere streekziekenhuizen en academische ziekenhuizen als het aankomt op fertiliteitstrajecten? Hoe uit zich dat? Ik heb zelf het idee dat de grotere ziekenhuizen sneller ingrijpen en proactiever handelen. Benieuwd naar meningen en ervaringen.

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb ervaring met 2 ziekenhuizen, en ik heb niet het idee dat er heel anders wordt gehandeld. Maar mss is het wel zo als je iets bijzonders hebt od.
    Ik denk dat het veel verschil is tussen ziekenhuizen, in mentaliteit en soms protocol (vind ik ook heel vreemd) maar of er een verschil is tussen alle kleinere ziekenhuizen aan de ene kant en alle academische ziekenhuizen aan de andere kant.. Denk het eigenlijk niet.
    Behalve dat bij hele vreemde dingen od mensen van een klein ziekenhuis worden doorgestuurd naar de grote.

Ik vind wel dat in het geval van mijn ziekenhuizen, ik in de kleine veel persoonlijker behandeld werd, ben nu gewoon een nummer.

3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik heb maar met 1 ziekenhuis er aring (streekziekenhuis)
    Maar heb soms wel het gevoel dat het zelfs tussen gynaecologen kan verschillen.

4. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik heb ervaringen in verschillende ziekenhuizen, streek en academisch en kliniek, ze handelen allemaal anders, ze hebben allemaal een andere mentaliteit en hanteren allemaal andere protocollen .

Ik zie niet zo zeer een verschil tussen streek en academisch , ze verschillen allemaal van elkaar, en zelfs binnen een ziekenhuis verschillen de gyneacologen van mentaliteit en zelfs protocol!

5. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Bedankt meiden. Het zal misschien een beetje van beiden zijn. Arts, ziekenhuisprotocol, en alles er tussenin. Vijftig tintjes.....grijs?

Onze second opinion in een academisch ziekenhuis heeft in ieder geval z’n nut bewezen. We zijn gehoord en starten vanaf volgende maand met IUI... Spannend.

Deel Deze Pagina