Hoi dames, Ik zit net in poging 4 iui via het mumc, nu mogen wij bij uitblijven zwangerschap door naar IVF/ICSI. Alleen daar is een wachtlijst van 6 maand intussentijd mogen wij door gaan met kansjes van de IUI. Zijn er hier mensen die ook zo lang moesten wachten op IVF/ICSI? En intussen door mochten met de IUI. Eigenlijk heeft dit voor ons een wonder nodig om te slagen. Maar beter een kleine kans dan geen kans. Hoor het graag
Ik heb geen ervaring met iui. Wij wouden ook graag naar mumc maar door de lange wachttijd zijn wij weer naar Nijmegen gegaan
@Vlindertje0102 Ja tis echt een lange wachttijd maar woon in Limburg en denk dat Nijmegen net etentjes te ver is. Heerlen heeft ook IVF zag ik op internet en zo te zien geen wachtlijsten. Dus ga me eens laten informeren.
Geen ervaring hier! Maar wel heel fijn dat jullie tijdens deze wachttijd door kunnen met IUI! Dat is in veel ziekenhuizen wel anders. Ik hoop dat de IVF niet nodig blijkt❤️
@Lisa280887 nee dat hopen wij ook niet. Maar kwaliteit zaadjes nemen elke ronde drastisch af. Begonnen met 2.1 miljoen. En vandaag 240.000 dus loopt erg af. Dus deze ronde echt n Gods wonder nodig om te slagen. Dus psychisch bereidt ik me al voor op IVF. Hopelijk niet nodig maar toch.
Ligt er aan waar je woont natuurijk Voor ons is het een uur rijden. Ik heb vorige maand gebeld en ons traject gaat weer beginnen binnen nu en een maand. Intake en zo net achter de rug
Vanaf ons is het ander half uur. Wij wonen in Kerkrade. Ik heb zh Heerlen ook nog in de buurt. Kunnen miss daarheen. Maar aan de andere kant als wachtijd opgevuld kan worden met IUI dan is me dat ook goed. Na deze ronde (zonder zwangerschap dan) word ik al ingeschreven. Dan hebben we nog 2 x iui te gaan. Dan nog 4 maand overbruggen en mocht ook met iui. Super dat jullie al mogen beginnen ! Dan hoop ik voor jullie heel snel een posi test en een plakker.
Oh ja dat is idd nog een stukje verder dan wij. Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen en dat het nog raak mag zijn met de iui en ook een positieve test in handen mogen hebben. Heel veel succes en voor je het weet is de tijd zo aangebroken
Wij zijn vorige week na 7 IUI's doorverwezen naar het Radboud, ik wacht nog op een oproep voor het intakegesprek. Voor zover ik weet en mij verteld is, is er bij het Radboud geen wachtlijst. In de tussentijd mogen wij ook nog doorgaan met IUI, daar ben ik wel blij mee. Anders zou ik het gevoel hebben stil te staan, maar nu is er elke maand tot die tijd toch een klein kansje. Helaas is de zaadkwaliteit van mijn vriend ook meer en meer verslechterd waardoor IUI voor ons geen meerwaarde meer heeft. Al een aantal keer ver beneden de 1 miljoen uitgekomen.
Ik snap je meis. Hoop doet leven maar het doet ook vreselijk pijn! Wij zijn ook altijd heel realistisch over onze kansen hoor! Is er een oorzaak voor het aflopen van de zaadjes? Of is het ‘toeval’? Ze zeggen dat het per keer weer anders kan zijn. Ik bedoel dit niet lullig... maar zolang er zaad is, is er hoop meis! Ik duim voor jullie!
Nee is gewoonweg toeval, kon zijn dat we nu in een "slecht vijvertje" zaten en kan zometeen weer draaien. Dus ja maar goed tuurlijk ben ik blij zolang er zaad is is er hoop. Heb je helemaal gelijk in! Vond alleen vreemd dat het zo snel kan dalen/afnemen. Als t schommelde was t nog wat anders kwa gevoel denk ik. Maar heeft griep gehad en verkouden dus wellicht dat dat ook meespeeld. Hoe staat het er bij jullie nu voor als ik vragen mag? Al iets in zicht? Ze vonden hier het zaad nog altijd zeer kansrijk voor IUI dus ja daar vertrouw ik dan maar voorzichtig op denk ik. Anders kom je de 2 weken niet door. Het is super als je tussendoor kansjes mag pakken hoe klein ook. Uiteindelijk is 1 zaadje genoeg. Als ik stil kom te staan heb ik niets meer geen cycli niets dus is geen optie. Zelfs geen ongi. Moet wel aan de hormonen blijven. Welliswaar levenslang maar zal dan niet dit zijn maar de pil denk ik.
Dat was bij ons helaas ook zo. Onder behandeling in het MCL in Leeuwarden, daar hebben we ovulatie-inductie en IUI gedaan. De IVF en ICSI's gingen in samenwerking met het UMCG in Groningen. We hadden alle metingen en de puncties in ons eigen ziekenhuis. Het labwerk en de terugplaatsingen waren in Groningen. De wachttijd tussen elke IVF/ICSI was ongeveer zes maanden (tussen 2007 en eind 2009, misschien is het inmiddels anders). Wij mochten, voordat we met IVF/ICSI begonnen, doorgaan met de IUI-behandelingen. Onder het mom van: Niet geschoten is altijd mis.Uiteindelijk zijn we daardoor op tien IUI-behandelingen uitgekomen. Helaas zonder blijvend resultaat. Tijdens de eerste IVF bleken we geen bevruchting te hebben, dus alles voor niks gedaan. Overgestapt op ICSI. Gelukkig mochten we door de teleurstelling van de IVF al na drie maanden verder. En die ICSI is gelukt, inmiddels een dochter van bijna 11 jaar oud. Heel veel succes, houd moed!
@Jippie ja werd hier ook geopperd. Dat er tenminste een kansje is. Geeft me wel beetje te denken dat de iui nu ook weinig nut heeft maar meer iets is van we doen tenminste iets... das beetje raar. Elke kans is er ene dat snap ik ook. Maar goed we gaan gewoon lekker door en hopen met hart en ziel dat het met de iui nog lukt. Wel fijn dat voor jullie het al eens geslaagd is! Dat geeft moed om niet doom te denken. Gaan jullie nog voor een 2e als ik vragen mag ?
Meid ik lees dat je partner ziek is geweest. Koorts ed kunnen zeker effect hebben op het aantal zaadjes! Wij mogen niet eens beginnen aan de tese als mn vriend 3 maanden ervoor koorts heeft gehad. Koorts kan aanwezige zaadjes doden en aangezien het bij ons misschien om maar enkele zaadjes zal gaan moet hij goed op zichzelf letten. Je zou eens kunnen kijken voor de leefregels voor ivf/icsi/tese! Misschien helpt het jullie
Ahhh kijk dat wist ik niet. Was al aan het zoeken geslagen. Maar dus toch wel! Dan weet ik tenminste iets waar rekening mee te houden is. Ja dat ga ik eens bekijken super dank je wel ! Ben nu trouwens zelf grieperig na de IUI gisteren hele pijnlijke gevoelige buik en nu nog pfff en koud en niezen en misselijk vanmiddag. Dus even een dipje. Vorige rondes niet gehad. Maar met dit weer zal t wel een griepje zijn voorspel ik.
Ja er heerst weer van alles! Beterschap! En laat vriend af en toe even zn temp opmeten als hij zich niet lekker voelt... dan weet je het iig zeker!
@Mauzy82 We zijn voor een tweede kindje begonnen toen onze dochter 10 maanden oud was. De eerste ICSI weer meteen raak, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna nog een cryo-terugplaatsing en een volledige ICSI gedaan. Helaas ontdekte ik tijdens de wachtweken van die ICSI een knobbeltje in mijn borst, dat bleek borstkanker te zijn. Dat was in november 2009. Onze dochter was toen 1 jaar en 8 maanden oud. Omdat de borstkanker hormoongevoelig bleek te zijn, mocht ik de eerste jaren niet meer zwanger worden. Daarmee kun je nieuwe borstkanker of uitzaaiingen elders in je lichaam uitlokken. Helaas kwam de kanker daarna nog drie keer lokaal in mijn oksel terug (2011, 2012 en 2014), waarbij de teller wat betreft het zwanger worden steeds terug op 0 ging. Inmiddels is onze dochter bijna 11 en het zwanger worden is medisch gezien nog steeds te gevaarlijk voor mij. Dus het blijft helaas definitief bij één kind.
@Jippie oohh jeej wat een ongelovelijk erg verhaal om te lezen. Dat moet er wel heel erg in gehakt hebben. En wat een gevecht tegen leven en een mogelijk nieuw leven. Dat gun je werkelijk niemand. En dan op die manier geen 2e te kunnen hebben ja echt heftig. Hopelijk gaat nu alles goed met je en ben je gewoonweg gezond. Dan wel natuurlijk zeer dankbaar voor jullie wondertje. Heb k respect voor.