Dag dames.. Ik had even een vraagje.. Wij hebben vrijdag de punctie, nu wilde ik weten wanneer je dus uiterlijk voor het laatst van elkaar mag genieten zeg maar .. Nu hebben wij het zondag voor het laatst gedaan, maar dan word het misschien weer te lang? Is het slim om het mannetje vanavond nog even te laten lozen..? Hoe is het jullie geadviseerd, ik heb het ook helemaal niet gevraagd..
Volgens mij is het minimaal 2 dagen onthouding maar niet langer dan 5 dagen. Lastig dus! Ik zou gewoon even het ziekenhuis bellen als ik jou was. Succes!
Hoi firefly, In ons zh hebben ze het liefst 2 a 4 dagen ertussen. Maar wij hebben ook wel s 1 dag van te voren 'geknuffeld' en toen zag t er ook allemaal goed uit. Mijn man's zaad ziet er overigens altijd goed uit. Volgens mij is t beter om nog 1 x te 'lozen'. Succes!
@ Mien, ja dat scheelt idd.. mijn liefste heeft juist geen goed zaad hihi.. oo wat stom dat ik het niet heb gevraagd.. Wat moet ik nu doen??
Hoe 'slecht' is t zaad? Heel erg weinig of niet goed bewegelijk? Probeer ff met je mee te denken, hoop dat er nog andere lotgenootjes zijn die jullie kunnen helpen.
Weinig en ook niet zo bewegelijk.. Dus niet zo heel goed, maar het was iig goed genoeg voor de ICSI..
ik heb geen idee meid. Gewoon even ZH bellen, er is vast wel iemand die je antwoord kan geven. Er is nml altijd een dienstdoende gyneacoloog.
Wat lastig zeg, geen idee hoe lang t duurt voordat er nieuw zaad is aangemaakt, anders zou ik toch zeggen wel onthouding. Dan heb je iig wel zaad en dan kunnen ze altijd t beste er tussen uit halen. Als je wel loost vandaag en vrijdag is er niet veel zaad dan vragen ze soms om nog 1 x te produceren en dan is er vaak wel beter en meer zaad. Meiden met ervaring, AUB nu reageren!!!!!!
Paar nummers gebeld.. alleen maar antwoordapparaten, en voor spoedgevallen moet je de HA bellen.. Heb je ook niet veel aan !
heeft zh geen website waar folders opstaan over icsi? ik zal eens even voor je kijken, wie weet vind ik wat info
hier de link van de patiëntenfolder van het UMC utrecht, staat er duidelijk in: IVF / ICSI - Spermaproductie - Voorbereiding - UMC Utrecht
Dus inprincipe kan manlief vanavond nog een lozing hebben en dan vrijdag weer? Misschien toch beter.. ooooo jee wat lastig zeg ..... wat is wijsheid..
Hier is het advies volgens mij dat er minimaal 2 en max 7 dagen tussen moet zitten. Het kan ook per man verschillen. Hier hebben we het dus een keer gehad dat er maar krappe 2 dagen tussen zat en er toen weinig zaad in zat. Maar oorzaak kan ook ergens anders liggen. Zelf houden we meestal een dag of 3-4 aan. Gelukkig denkt manlief er tegenwoordig ook een beetje aan. Want ik weet wel dat ik de dagen voor de punctie totaal geen zin had. Voelde me net een opgezette ballon die dagen (wat wil je met 12-14 eitjes in je buik). Succes vrijdag. En gelukkig hebben ze voor icsi veel minder nodig dan voor ivf of iui.
Vrijdag de punctie, dan zou 'ik' vandaag zeker nog een keer voor een lozing gaan. Dat wordt ons altijd wel geadviseerd. Succes meis.
Firefly, bij mijn partner is het zaad niet zo goed, het is de reden van onze MMM. Hij heeft bij de IUI's één keer slechts één dag onthouding gehad omdat hij per ongeluk 's nachts in zijn slaap was klaargekomen. De score was toen niet slechter dan als hij 2-3 dagen niet was klaargekomen. Als hij lang wacht, loopt hij ook het risico dat het donderdag 's nachts spontaan gebeurt en dat is nog dichter op de punctie. Qua bellen: ik heb wel eens gebeld naar verloskunde (toen ik erge buikpijn had door de hormonen), via de receptie van het zh. Daar zijn altijd artsen/verpleegkundigen, het zijn vaak dezelfde medewerkers die overdag ook werken bij jouw afdeling. Succes!
dit is wat ik weet: aanmaak zaad duurt 3 maanden in totaal (van begin tot eind) maar dat wil niet zeggen dat zaadlozing dus maar 1x in 3 mnd mogelijk is.....1x in de 2 of 3 dagen is ok; dan heeft het lijf genoeg tijd om weer nieuw zaad te lozen. Het is zelfs zo dat ik ergens heb gelezen dat om de dag lozen goed kan zijn voor het zaad.......maar ja, bij jullie dus slecht zaad en dan zou ik die 3 dagen aanhouden!