Hallo, Op cd 3 zijn er bij de uitgangsecho's 3 cysten ontdekt die hormonen aanmaken. Van cd 8 tot nu cd 12 heb ik positieve ovulatietesten. Ook heb ik zo'n 6 keer op een dag vervelende stekende pijn in mn rechter eierstok (waar de cysten zitten/zaten). Is dat normaal? Ik zou graag een echo krijgen om te kijken hoe het er nu voor staat maar ben bang dat t ziekenhuis dit niet zal willen doen. Verdwijnt een cyste die hormonen aanmaakt door een een lh piek of door een menstruatie? Lees ook verhalen over dat je eierstok kan draaien door een cyste en afsterft. Ik vind het zo vreemd dat ik al 5 dagen lang een positieve test heb en steken in mn eierstok.
Hoi Sanne, Ik heb begin oktober de punctie gehad en 3 follikels hebben zich naderhand weer gevuld met vocht. Ik voelde echt een zeurende pijn, met name rechts waar er twee zaten. Omdat ik ivm endo bang was dat het endo cystes waren heb ik aangedrongen op een echo en gelukkig werd toen bevestigd dat het vocht cystes waren. Gyn verwacht dat ze vanzelf weg gaan, staan de cryo tp gelukkig niet in de weg. Voel soms nog die zeurderige pijn maar wel minder. Over draaien vd eierstok heeft mn gyn het niet gehad. Maat als je er ongerust over bent gewoon een echo vragen! Als je er niet gerust over bent zou ik er op aandringen. Succes!
Ik heb het ook twee keer gehad en kan inderdaad best gevoelig zijn. Bij mij zijn ze beide wel weer vanzelf verdwenen gelukkig. Je kunt gewoon vragen toch of ze een inwendige echo maken? Was bij mij geen probleem.
ik heb 2 cystes gehad van 8 cm elk ,moesten toch echt weg gehaald worden kans op draaing van de eierstok wordt dan groter.. en ik kan je zeggen na het gezien te hebben bij iemand anders je weet wanneer dat is gebeurt dat is een verscheurende pijn en moet je met spoed geopereerd worden anders gaat je eierstok afsterven ik had ook steekjes en soms pijn in de zij er van meer merkte ik er niet van op is dat ze het via een echo opmerkte meeste vocht cystes verdwijnen zelf ik had chocolade cystes gevuld met bloed stolsels