Ik kreeg elke maand pregnyl en utrogestan vergoedt. En nu ineens moest ik betalen. Was een fout van hun zeiden ze dat ik de andere maanden niet hoefde te betalen. Maar daar zou ik geen rekening meer van krijgen. Lekker dan heb namelijk bij de eerste keer er speciaal naar gevraagd of er ook kosten aan zijn verbonden. Ik kon de rekening wel indienen bij de zorgverzekeraar. Dus die heb ik gebeld. En die zeggen nee het hoort in het DBC van het ziekenhuis. Ja ik snap er niks meer van. Hoe zit het bij jullie?
Heeft het ziekenhuis geen eigen apotheek? Dan heb je dat gedoe als het goed is helemaal niet meer. Overigens hebben wij pregnyl en utrogestan altijd gewoon vergoed gekregen en nooit een rekening van gezien. Puregon was een ander verhaal, dat is heel wat gedoe geweest, dat mocht de apotheek in onze woonplaats niet meer verstrekken maar moest via het ziekenhuis??? Aangezien wij in Dusseldorf liepen is dat een heel gedoe geweest.
Je krijgt het alleen vergoed als je het haalt bij de apotheek van het ziekenhuis die het voorschrijft. Ga je naar je eigen apotheek moet je de volledige rekening betalen en krijg je dit ook niet vergoed. Dit is helaas zo sinds januari 2015. Wel is er voor utrogestan een eigen bijdrage
Afgelopen dinsdag pregnyl bij de apotheek gehaald, hoefde niks te betalen (hooguit de eigen risico van de zorgverzekering ). Wel bij de ziekenhuis apotheek gehaald.
Bij ons ging alles gewoon wel van je eigen risico af. Dus 1x per jaar 360,- betalen en verder niets.
Hier altijd via de ziekenhuisapotheek gehaald In na de 5de behandeling kreeg ik ineens een rekening. Snap er niks van Zal er de volgende keer naar vragen al hoop ik dat het niet meer nodig is